Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni 5b vs 6b


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, przymierzam sie powoli do przekładki skrzyni multutronic na skrzynię manualną i otóż mam dylemat co wybrać czy skrzynię 5b czy 6b.

W planach są mody po przekładce na 250km+ . W trasy b.rzadko jeżdzę,często w mieście przez kobiete . Napewno sprzęgło będzie wrzucone mocniejsze od diesla AWX czyli jestem uziemiony aby zostać ze skrzynią 5b jesli sprzegło od AWX ma być ?

Panowie o jakim oznaczeniu skrzyni muszę szukać aby wrzycić bez problemu skrzynie oraz sprzegło od AXW? :kox:

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc ! :hi::hi::hi:

Pozdrawiam.

Edit. Halo czy ktoś pomoże?

Edytowane przez Dominik93
Opublikowano

Witam, przymierzam sie powoli do przekładki skrzyni multutronic na skrzynię manualną i otóż mam dylemat co wybrać czy skrzynię 5b czy 6b.

W planach są mody po przekładce na 250km+ . W trasy b.rzadko jeżdzę,często w mieście przez kobiete . Napewno sprzęgło będzie wrzucone mocniejsze od diesla AWX czyli jestem uziemiony aby zostać ze skrzynią 5b jesli sprzegło od AWX ma być ?

Panowie o jakim oznaczeniu skrzyni muszę szukać aby wrzycić bez problemu skrzynie oraz sprzegło od AXW? :kox:

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc ! :hi::hi::hi:

Pozdrawiam.

Edit. Halo czy ktoś pomoże?

Ja mam informacje od kolegów z forum że nie musisz szukać skrzyń 5b do sprzęgła 228mm. Ja do skrzyni 6b Q zostawiam swoje sprzęgło 228 tylko musisz dać dystans5,5mm co jest przy skrzyni 6b.

Opublikowano

Ja do skrzyni 6b Q zostawiam swoje sprzęgło 228 tylko musisz dać dystans5,5mm co jest przy skrzyni 6b.

Jak zostaje sprzęgło 228 to dystans jest niepotrzebny

Opublikowano (edytowane)

Widzisz i tu jest problem bo kilka osób mówi ze trzeba zakładać dystans bo wysprzeglik wciska łożysko oporowe w docisk za to ze jest krotszy dzwon skrzyni 6b inni piszą ze dystans jest tylko po to bo jest wieksze sprzęgieło i obciera o dzwon sprzęgła. I na dodatek każdy się wypowiada kto zakładał z dystansem i bez dystansu. I chyba trzeba na wlasnej skórze spróbować bo inaczej sie nie dowiesz.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Jedyna odpowiedz jest w wysokosci kompletu sprzęgła z dwumasa miedzy awx a avf

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Nie piszę o tym co słyszałem tylko co mam sprawdzone. Zrobisz jak będziesz chciał.
Skrzynia 6 + sprzęgło AWX 228 - nie jest potrzebny dystans, wszystko pracuje tak jak należy.

Opublikowano

Rozmawiałem z forumowiczem uhu2 który tez ma AWXa z 228 sprzęgłem i skrzynią 6 Quattro i ma zamontowany dystans bo jak mi pisał że jego znajomy zamontował komplet bez dystansu i po wciśnięciu sprzęgła łożysko wyciskowe zostało mu w docisku. I tez sam to montował. Wiec nie wiadomo kogo na forum słuchać. Ja za miesiac będę działał z Q i ten dystans na wszelki wypadek mam wiec metoda prób i błędów bedzie mnie czekać.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Nie tu nie chodzi o sprzeglo.

Jak zostawiasz jak ja 288mm to zakladasz dystans.

Kazda skrzynia 6 idzie z tym dystansem.

5 tego jie maja.Kolega bez dystansu zalozyl to jak wcisnal sprzeglo to lozysko zostalo w docisku.Ja mam sprzeglo 288 i skrzynie 6 z 2.5tdi i mam dystans.

Wszystko dziala.

To są zdania napisane przez uhu2 :-)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie będę głowy murem rozwalać.
Robimy na warsztacie swapy skrzyń i silników także dalsze wywody nie mają sensu bo i tak znajdzie się ktoś mądrzejszy.

Opublikowano

Nie będę głowy murem rozwalać.

Robimy na warsztacie swapy skrzyń i silników także dalsze wywody nie mają sensu bo i tak znajdzie się ktoś mądrzejszy.

skoro masz doświadczenie w takich rzeczach to podpowiedz czy zamontowanie sprzęgła 228 z dystansem wpłynie negatywnie na pracę sprzęgła? a może nie będzie różnicy bo wysprzęglik ma zapas "pracy" i sięgnie "małego sprzęgła bo podejrzewam że sprzęgło z DKZ od AVF jest wyższe i dlatego wymaga dystansu.

Opublikowano

Do żadnego samochodu gdzie wrzuciliśmy skrzynie 6 biegów (niezależnie czy ośka czy Q) czy B5/ B6/ B7 wraz ze sprzęgłem AWX (228m) nie montowaliśmy dystansu.
Wszystkie samochody jeżdżą do dzisiaj, bez żadnych problemów ze sprzęgłem, wysprzęglaniem itp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...