tomotomus Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Witam, Mam problem z moim Audi silnik 2.5 tdi 163Km oznaczenie silnika BDG. Gdy auto jest na postoju od kilku godziny jest problem z odpaleniem, rozrusznik kręci jak szalony a silnik odpala po dobrych kilkunastu sekundach odpala równo a z rur wydechowych siwy dym, dużo dymu. Dodam że w aucie wymieniłem wszystkie świece jakieś 3 miesiące temu i było ok problem zaczął się stopniowo, występowało to co jakiś czas a teraz już przy każdym rozruchu na zimnym silniku. Po rozgrzaniu pali na dotyk.Wymieniałem czujnik temperatury cieczy jak i był sprawdzany przekaźnik świec żarowych. Nie pokazuje żadnych błędów. Jestem w kropce proszę o pomoc może ktoś się spotkał z takimi objawami i rozwiązał temat bez błądzenia w mgle. Pozdrawiam
Biedroonek Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 A filtr paliwa w jakim stanie jest ? Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
tomotomus Opublikowano 26 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2016 A filtr paliwa w jakim stanie jest ? Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Filtr paliwa już troche ma jakieś 15tys temu wymieniany, czy on miałby wpływ na odpalanie ?
Biedroonek Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 A filtr paliwa w jakim stanie jest ? Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Filtr paliwa już troche ma jakieś 15tys temu wymieniany, czy on miałby wpływ na odpalanie ? oczywiście że tak zacznij od tego ... pozniej odpowietrz i zobaczysz jak będzie
tomotomus Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 Właśnie wymieniłem filtr , wieczorem dam znać czy pomogło.
majkel_majki Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 A filtr paliwa w jakim stanie jest ? Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Filtr paliwa już troche ma jakieś 15tys temu wymieniany, czy on miałby wpływ na odpalanie ? oczywiście że tak zacznij od tego ... pozniej odpowietrz i zobaczysz jak będzie Jeżeli nie jest zapowietrzony to nie szukałbym problemu w świeżym filtrze. Markowy filtr po 60 tys. km nie powodował kłopotów z odpalaniem. Do sprawdzenia jest kąt wtrysku.
Biedroonek Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 A filtr paliwa w jakim stanie jest ? Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Filtr paliwa już troche ma jakieś 15tys temu wymieniany, czy on miałby wpływ na odpalanie ? oczywiście że tak zacznij od tego ... pozniej odpowietrz i zobaczysz jak będzie Jeżeli nie jest zapowietrzony to nie szukałbym problemu w świeżym filtrze. Markowy filtr po 60 tys. km nie powodował kłopotów z odpalaniem. Do sprawdzenia jest kąt wtrysku. a zdziwiłbyś się bo przez wiosenne chłodne poranki przez filtr ciężko palił po odpaleniu coś tam leciało z kominów no i te obroty 5-15 sekund na ~1000 , po wymianie filtra problem zniknął całkowicie zero dymku obroty w normie . ale to tylko mój przykład a każdy jest indywidualny
tomotomus Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 No i jestem po próbie na nowym filtrze niestety bez zmian;( Czyli następny krok sprawdzenie kątów wtrysków ? Czy możecie podać jakieś tolerancje w których te kąty powinny być jestem w tych sprawach laikiem, a fajnie jakbym coś wiedział zanim pojadę do mechanika i ewentualnie skonfrontował to z jego wiedzą
majkel_majki Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 A filtr paliwa w jakim stanie jest ? Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Filtr paliwa już troche ma jakieś 15tys temu wymieniany, czy on miałby wpływ na odpalanie ? oczywiście że tak zacznij od tego ... pozniej odpowietrz i zobaczysz jak będzie Jeżeli nie jest zapowietrzony to nie szukałbym problemu w świeżym filtrze. Markowy filtr po 60 tys. km nie powodował kłopotów z odpalaniem. Do sprawdzenia jest kąt wtrysku. a zdziwiłbyś się bo przez wiosenne chłodne poranki przez filtr ciężko palił po odpaleniu coś tam leciało z kominów no i te obroty 5-15 sekund na ~1000 , po wymianie filtra problem zniknął całkowicie zero dymku obroty w normie . ale to tylko mój przykład a każdy jest indywidualny Nadal będę się upierał, że to nie filtr był winny, ale zmęczona pompa wtryskowa i/lub zapowietrzenie układu, chociażby poprzez uszkodzony o-ring podgrzewacza na filtrze. Auto ze sprawną i nie zapowietrzoną instalacją wtryskową odpala bez problemu w każdych warunkach na starym filtrze.
tomotomus Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 A filtr paliwa w jakim stanie jest ? Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Filtr paliwa już troche ma jakieś 15tys temu wymieniany, czy on miałby wpływ na odpalanie ? oczywiście że tak zacznij od tego ... pozniej odpowietrz i zobaczysz jak będzie Jeżeli nie jest zapowietrzony to nie szukałbym problemu w świeżym filtrze. Markowy filtr po 60 tys. km nie powodował kłopotów z odpalaniem. Do sprawdzenia jest kąt wtrysku. a zdziwiłbyś się bo przez wiosenne chłodne poranki przez filtr ciężko palił po odpaleniu coś tam leciało z kominów no i te obroty 5-15 sekund na ~1000 , po wymianie filtra problem zniknął całkowicie zero dymku obroty w normie . ale to tylko mój przykład a każdy jest indywidualny Nadal będę się upierał, że to nie filtr był winny, ale zmęczona pompa wtryskowa i/lub zapowietrzenie układu, chociażby poprzez uszkodzony o-ring podgrzewacza na filtrze. Auto ze sprawną i nie zapowietrzoną instalacją wtryskową odpala bez problemu w każdych warunkach na starym filtrze. Wydaje mi się że jeżeli pompa była by jak to napisałeś "zmęczona" to większy problem byłby przy rozgrzanym silniku. Tak przynajmniej miałem w innym silniku Vag'owskim. Jeśli chodzi o zapowietrzenie to już prędzej ponieważ wymieniałem zaworek zwrotny na filtrze paliwa ponieważ był pęknięty. Czy jestem w stanie sam zdiagnozować zapowietrzenie układu ?? I czy on sam nie powinien się odpowietrzyć ?
Biedroonek Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Sam sie nie odpowietrzy, a czy po wymianie filtra odpowietrzyles uklad ? Zapowietrzenie bedziesz widzial albo gdzies w okolicy filtra babelki jak popsikasz czyms pieniacym albo na przezroczystym wezyku ( o ile jest czysty ;p) , druga sprawa jest to iz jak masz ustawiony wczesny wtrysk duzo to bedzie odpalal ciezko na zimnym a dobrze na cieplym , a im wiecej na late to analogicznie na odwrot . Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
tomotomus Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2016 Sam sie nie odpowietrzy, a czy po wymianie filtra odpowietrzyles uklad ? Zapowietrzenie bedziesz widzial albo gdzies w okolicy filtra babelki jak popsikasz czyms pieniacym albo na przezroczystym wezyku ( o ile jest czysty ;p) , druga sprawa jest to iz jak masz ustawiony wczesny wtrysk duzo to bedzie odpalal ciezko na zimnym a dobrze na cieplym , a im wiecej na late to analogicznie na odwrot . Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka Na wężyku nie widać bąbelków, zauważyłem lekką poprawe po wymianie filtra: Wcześniej po ciężkim rozruch auto musiało się troche rozgrzać żeby paliło od kopa (troche to znaczy jakieś 5 minut silnik musiał pracować) Teraz po ciężkim rozruchu pierwszym od razu zgasze zapłon i już kolejne odpalenie jest od kopa.
Biedroonek Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Sprawdz sobie jeszcze ten kąt wtrysku a nie swieci Ci sie kontrolka trakcji przy uruchomieniu albo podczas jazdy ?
tomotomus Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2016 cz Sprawdz sobie jeszcze ten kąt wtrysku a nie swieci Ci sie kontrolka trakcji przy uruchomieniu albo podczas jazdy czasami właśnie podczas jazdy mi się zapala ta kontrolka, ale po zgaszeniu i odpaleniu ponownie znika. Co to oznacza ?
majkel_majki Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Może oznaczać m.in. kłopot z wysterowaniem kąta wtrysku przez pompę właśnie.
slawinio Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 cz Sprawdz sobie jeszcze ten kąt wtrysku a nie swieci Ci sie kontrolka trakcji przy uruchomieniu albo podczas jazdyczasami właśnie podczas jazdy mi się zapala ta kontrolka, ale po zgaszeniu i odpaleniu ponownie znika.Co to oznacza ? Masz prawdopodobnie źle ustawiony kat wtrysku. Nagrzej auto powyżej 85 stopni i wrzuć loga 004 i 004 w nastawach podstawowych tzw ,Basic settings, Zbadamy.
tomotomus Opublikowano 5 Lipca 2016 Autor Opublikowano 5 Lipca 2016 cz Sprawdz sobie jeszcze ten kąt wtrysku a nie swieci Ci sie kontrolka trakcji przy uruchomieniu albo podczas jazdyczasami właśnie podczas jazdy mi się zapala ta kontrolka, ale po zgaszeniu i odpaleniu ponownie znika.Co to oznacza ? Masz prawdopodobnie źle ustawiony kat wtrysku. Nagrzej auto powyżej 85 stopni i wrzuć loga 004 i 004 w nastawach podstawowych tzw ,Basic settings, Zbadamy. ok dorwę się tylko do kompa i dam znać ! cz Sprawdz sobie jeszcze ten kąt wtrysku a nie swieci Ci sie kontrolka trakcji przy uruchomieniu albo podczas jazdyczasami właśnie podczas jazdy mi się zapala ta kontrolka, ale po zgaszeniu i odpaleniu ponownie znika.Co to oznacza ? Masz prawdopodobnie źle ustawiony kat wtrysku. Nagrzej auto powyżej 85 stopni i wrzuć loga 004 i 004 w nastawach podstawowych tzw ,Basic settings, Zbadamy. Sorry że tak długo to trwało ale jakoś nie mogłem znaleźć czasu sprawdziłem kąty wtryski i wygląda to tak: Cylinder 1 : -1.57mg/H Cylinder 2 wogóle nie pokazało na Vagu ??? Cylinder 3: 0,86mg/H Cylinder 4: 0.63mg/H Cylinder 5: 0.31mg/H Cylinder 6: 1.02mg/H Martwi mnie dlaczego nie pokazało na tym 2 cylindrze wyników ?? i że jest tak rozbieżność między pierwszym który jest na minusie a resztą na plusie
kkrawat Opublikowano 5 Lipca 2016 Opublikowano 5 Lipca 2016 To nie kąt wtrysku zrob takiego loga jak ci koledzy wyżej pisali.
tomotomus Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Opublikowano 6 Lipca 2016 To nie kąt wtrysku zrob takiego loga jak ci koledzy wyżej pisali. hej zrobiłem i wrzucam filmik z wyników:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się