bociek666x Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Witam, Ostatnio zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym korek był pokryty zółtą maźią i widać ślady jakby oleju w zbiorniczku. Silnik zjada mi na 1tys. km ok. 0.4-0.5 L oleju, świeżo po wymianie rozrządu i założeniu instalacji LPG. Dodatkowo zauważyłem pod zbiorniczkiem wyrównawczym mokro i musiałem dolać trochę płynu (100-150 ml)... Auto nie kopci na biało, pod korkiem wlewu oleju brak osadu/oznak płynu chłodniczego. Myślałem o chłodnicy oleju, czarny scenariusz pęknietą uszczelka głowicy>? może ma ktoś jakieś propozycję bądź miał podobną sytuację. Aktualnie jestem za granicą w pracy i nie wiem co o tym myśleć auto jeździ normalnie temperatura na zegarze również 90* nie więcej ale pasuje wrócić do PL za niedługo i nie wiem czy taka jazda nie jest zbyt ryzykowna. Z góry dzięki
Klawisz-84 Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 Wybacz ale tu tylko jest czarny scenariusz. Ubytek oleju i płynu chłodzenia, plus oliwa w zbiorniczku. Żaden magik Ci nie powie że to mała awaria. Odkręć Kurek płynu i niech ktoś odpali auto a Ty przyglądaj się czy ciecz bulgocze lub znacząco podnosi się lub opada. I daj znać. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
bociek666x Opublikowano 11 Lipca 2016 Autor Opublikowano 11 Lipca 2016 (edytowane) Po przejechaniu 150 km olej i płyn w stanie jak był po dolaniy. Odpaliłem motor przy odkreconym korku w zbiorniczku wyrównawczym i nic nie zaobserwowałem nie wiem czy to dobrze? Edytowane 11 Lipca 2016 przez bociek666x
lukasz51237 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Wiesz, że silniki 2.0 ALT piją dużo oleju?
lukirks83 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 sprawdź kompresję i zrób test na co2 w płynie chłodniczym, jak masz olej w płynie chłodniczym to na 100% uszczelka puściła na kanale
moskal Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 A nie mogła klęknąć chłodniczka oleju ? Jest taka w ALT ? U mnie teraz w 80 1Z tez pojawił sie olej w zbiorniczku ale poczytałem po forach i jest to raczej rozszczelniona chłodniczka oleju a nie uszczelka pod głową. Gdyby winna była uszczelka kopciłoby na biało , no i zmieniałby sie stan płynu oraz oleju a nic takiego sie nie dzieje.
iwadrian Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Ja w AWX-ie też miałem olej w zbiorniczku i wymiana chłodniczki załatwiła sprawę. O ile ALT posiada takową to warto ją sprawdzić zanim weżmiesz się za sciąganie głowicy.
bociek666x Opublikowano 5 Października 2016 Autor Opublikowano 5 Października 2016 Dzięki za odp. Właśnie wróciłem zza granicy, podczas pobytu sytuacja z płynem chłodniczym się nie pogarszałą zatem normalnie użytkowałem audiczke, wręcz było cały czas tak samo. Przepłukałem układ chłodzenia, jest teraz zalany nowy płyn i po przejechaniu 800km wszystko tak jak ma być - brak śladów brudu/oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Widocznie przy wymianie rozrządu i zmianie płynu syf poszedł do zbiorniczka! Pozdr
pulpecik Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 Widocznie przy wymianie rozrządu i zmianie płynu syf poszedł do zbiorniczka! Pozdr Szczerze to się zastanawiam jak? Jak przy zmianach tego typu może się olej dostać do układu chłodzenia? Pamiętam dwa przypadki, które się okazały błahe przy takiej obecności płynu. Jeden -prace przy aucie po pijaku. Koledzy sobie pomylili czy żarty po pijaku, ciężko było się zorientować. Drugi -glikol w bańkach po oleju, nie chciało się leniowi nawet zajrzeć co w bańce jeszcze pływa A pamiętam też auto, gdzie co jakiś czas -chyba ze 3, 4 razy przez lato olej się pojawiał w drobnych ilościach, aż w końcu zrobiło drinka, bo popuszczał...popuszczał...aż puścił. Ja bym to przynajmniej bardzo pilnie monitorował, a w sumie, że jestem nauczony kosztów niefrasobliwości to bym "zasrał zbroję" i pewnie czapkę zrzucił...a może już nie te czasy?
bociek666x Opublikowano 24 Października 2016 Autor Opublikowano 24 Października 2016 Sprawdzam co jakiś czas zbiorniczek po wymianie i płukaniu układu i nie zaobserwowałem jak na razie niczego niepokojącego w zbiorniczku wyrównawczym. Gdyby coś się zmieniło poinformuję na forum aby mieć to na uwadze gdyby ktoś miał podobną sytuację.
imoti8 Opublikowano 17 Marca 2020 Opublikowano 17 Marca 2020 Ja napisze tak !!!! olej w zbiorniczku wyrównawczym to NIE na 100% USZCZELKA POD GŁOWICĄ !!! Mój mechanik nie wierzył bo odkąd pracuje zdarzyło mu się to po raz drugi w tym silniku 1,8 turbo, albowiem padła CHŁODNICZKA OLEJU !!!! Po jej wymianie i płukance całego układu zapłaciłem 400 zł i ciesze się że to nie na 100% uszczelka jak wszyscy piszą !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się