Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Posypał się silnik ? Pomocyyy


Patryk Kałdoński

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiem czy dobry tytuł ale nie wiem jak to nazwać. Moje auto to a4 b5 1.9 tdi silnik Afn . Dziś zrobiłem autem bez problemów 200 km ogólnie dużo jeżdżę zatrzymałem się pod tesco i potem przestawiłem auto bliżej wejścia, wychodzę ze sklepu odpalam auto i słyszę jakby zawory uderzały oraz z rury wydechowej poszła wielka czarna chmura i sadza była pod rurą wydechową, auto odpaliłem z trudem zgasiłem, popatrzyłem czy czegoś nie widać i spróbowałem odpalić znowu i nic cisza aku był naładowany po 2 ma 2 miesiące, słychać tylko cykanie, mój brat spróbował pokręcić kołem od wałka rozrządu na luzie i nic . Jakieś 3 mc temu jak zmienialiśmy sprzęgło i dwumas na jednomas też nie chciał odpalić i wyczytałem na necie aby się koło zamachowe ustawiło trzeba wrzucić na 5 bieg i przepchać kilka metrów teraz wrzucając 5 bieg auto nie drgnie wałek się nie obkręca i nwm co się stało a za 2 tygodnie mam wyjazd z rodziną na wakacje pomocyyyy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro silnik wgl nie drgnie to tak jakby nastąpiła kolizja zaworu z tłokiem, najlepiej byłoby sie dobrać do koła pasowego od przodu i probować obrócić wał kluczem, jeśli nie bedzie takiej możliwości to proponuje sprawdzić rozrząd czy pokrywają sie znaki, niestety do tego będzie konieczne ustawienie przodu w pozycji serwisowej. Jeśli znaki sie nie pokryją znaczyć to może tylko jedno, wtedy czapka w górę. Ale wpierw proponuje spróbować obrócić parę razu wałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej. Spróbuj obrócić silnikiem, możesz też zdjąć pokrywę zaworów, może coś tam zobaczysz, jeśli nie to musisz go otworzyć niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziękuję za reakcję w moim pośćie ... dziś zacząłem działać a więc: zdemontowałem rozrząd bez żadnych blokad bo sie nie dało przekręcić ani wałem ani kołem rozrządu no i jak wiadomo pompą też nie wiec zrobiłem znaki i zdemontowałem i na razie stoję bo nie mam klucza spline i nie mam jak odkręcić głowicy. zrobiłem sobie zdjęcia w jakiej pozycji był wałek rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś tylko w jedną stronę kręcić czy w obie? Jeśli w obie i nić nie drgnie to zawory spotkały się z tłokami, po ściągnięciu głowicy zobaczysz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowalem glowice . Cos wpadlo do silnika i znalazlo sie miedzy tlokiem a zaworem i wgniotlo lekko tlok i glowice do tego pekl kanal wodny w glowicy . Dlatego nie dalo sie przekrecuc bo tlokowi brakowalo tych 2mm aby sie wysunal maksymalnie co polecacie . Mi znajomy mowil tak wymien panewki 4 tloki bo jednego sie nie wymienia nowe pierscienie ok 360 zalezy od średnicy tloka zl glowica jak podliczylem to wyglada to tak . 4 tloki 400 zl glowica splanowana z wymienionymi uszczelniaczami zaworow 570 uszczelka i sruby ok 180 uszczelka miski ok 80 olej ok 140 rozrzad 400 czyli cos kolo 2000 co radzicie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licząc roboty. Wspomniałeś że głowica jest pęknięta a nie wymieniłeś jej w kosztach. Podstawowe pytanie co wpadło do cylindra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


na razie stoję bo nie mam klucza spline i nie mam jak odkręcić głowicy

Kolego, zanim się zabierzesz za jakiekolwiek naprawy to zorganizuj sobie jakieś podstawowe narzędzia, bo tak to będziesz co chwilę miał przestoje. Dowiedz się co będzie Ci potrzebne, poczytaj i dopiero działaj - w takiej kolejności.


Cos wpadlo do silnika i znalazlo sie miedzy tlokiem a zaworem

Samo z siebie do silnika nie wpadło, jakiś paprok się do niego wcześniej dobierał i tyle. A co to właściwie było - wyciągnąłeś to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie samo do silnika nic nie wpada. Może to jakiś kawałek zaworu. Robiłeś coś przy silniku na chwilę przed awarią, nie mówię tu teraz o sprzęgle tylko konkretnie przy silniku? Turbo Ci się nie posypało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko już z narzędzi mam po prostu miałem je na wsi ale już są przy mnie.. turbo żyje . wychodzi mi ok 3k za części jpr masakra chyba lepiej silnik kupić
Głowica 570
Tłok 1 używany 100, 400 zł komplet
uszczelka głowicy, zaworów i śruby 210
uszczelka miski 80 zł
panewki 239 zł
olej 140 zł
rozrząd 400 zł
pierścienie 360 zł
w następny piątek przyjeżdża moja babcia i muszę mieć auto
czy ktoś orientuje się gdzie kupię silnik w dobrym stanie tak żebym od razu nie robił rozrządu i uszczelki pod głowicą ?
Pytanie za 100 pkt. Czy mogę uzytkowac obecny tłok widac na nim tylko wgniecenie po tym czym co bylo nie widac innych uszkodzen tylko wgniecenie pozniej dodam zdjecie

zdjęcia w linkach

1. f0a2f423766eac26med.jpg

2. 5e24a6fc57263a7fmed.jpg

3. 8ccec5e2a0585f1amed.jpg

Edytowane przez Patryk Kałdoński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi mi ok 3k za części

Nie wiem czy jest sens. Za 3 tyś kupisz jeżdżące B5 - w nieciekawym stanie wizualnym i pewnie powypadkowe, ale jeżdżące. Upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu - będziesz miał auto do jeżdżenia, a potem na spokojnie sobie z 2 silników zmodzisz jeden ;)

Nie widzę sensu pchania takiej kasy w starego sztrucla.

Edytowane przez lutas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadałem z mechanikiem i mogę wymienić jeden tłok, jak nie rozwalę przy demontażu pierścieni to mogą zostać... muszę kupić głowicę ktoś ogarnia czym kierować sie przy wyborze gr. uszczelki jedni piszą ile wystaje tłok drudzy il. planowań .. jaka jest minimalna wys. głowicy? ja mam ok. 1500 wiec w tym się muszę zmieścić .. Czy na 100 % można zmienić 1 tłok ?

Edytowane przez Patryk Kałdoński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadałem z mechanikiem i mogę wymienić jeden tłok, jak nie rozwalę przy demontażu pierścieni to mogą zostać... muszę kupić głowicę ktoś ogarnia czym kierować sie przy wyborze gr. uszczelki jedni piszą ile wystaje tłok drudzy il. planowań .. jaka jest minimalna wys. głowicy? ja mam ok. 1500 wiec w tym się muszę zmieścić .. Czy na 100 % można zmienić 1 tłok ?

Jeśli jeden jest pobity to jak najbardziej jeden możesz zmienić.....Tylko pamiętaj że dwa tłoki są inne a dwa inne.......żebyś nie kupił nie takiego......A co do reszty.......kupić głowicę......łatwo powiedzieć.......jaka gwarancja że będzie dobra?......Powiem tak........nie radzę samemu tego robić........ale to tylko moje zdanie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę jaśniej o tych tłokach nic nie zrozumiałem jakie inne . mam okazje kupic same tłoki 4 szt. za 100 zł z silnika 1z z przebiegiem 90 tys. ale on za sam słupek chce 1200 zł ciśnienie na zimnym trzyma 30 bar tylko ze powiedział ze są nominalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę jaśniej o tych tłokach nic nie zrozumiałem jakie inne . mam okazje kupic same tłoki 4 szt. za 100 zł z silnika 1z z przebiegiem 90 tys. ale on za sam słupek chce 1200 zł ciśnienie na zimnym trzyma 30 bar tylko ze powiedział ze są nominalne

Są tylko nominalne tłoki.1 i 2 tłok różni się od 3 i 4. Dlatego jeślibyś kupował jeden to trzeba wiedzieć który. jakby coś to mam pniak z trzema tłokami w idealnym stanie od 1Z. Właśnie jeden został założony do silnika kiedy wpadł mi kawałek świecy żarowej i pobił tłok. Niby nie było widać wielkich uszkodzeń a tłok był pękniety także wyjmuj i sprawdzaj. Ja cały pniak bez głowicy oczywiście kupiłem za 300zl ale to było ładnych parę lat temu. Z tego co wiem to golfik po tym remoncie śmiga do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj cały silnik,a skąd wiesz że od uderzenia nie zgiął się wał albo korbowód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie chcę być złym prorokiem, ale samemu to z tą naprawą chyba się trochę porywasz z motyką na słońce. Daj to zrobić komuś kto ma zaplecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...