MortPL Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Mam problem z rysującymi się bocznymi szybami - wszystkie. Powstaje na nich coraz więcej mini/micro rysek od zamykania i otwierania szyb. Podejrzewam, że brud czy piasek dostał się do uszczelek, gdzie chowają się szyby. Przy próbach czyszczenia wraz z zamykaniem i otwieraniem szyb zauważyłem tylko, że powstają nowe ryski. Jest jakiś sposób na pozbycie się tego problemu? Może trzeba wymienić uszczelki?
iwadrian Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Zanim wymienisz uszczelki spróbuj wypłukać je myjką ciśnieniową.
lopez00073 Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Pewnie nazbierało Ci się w nich syfu, może sprobuj wyczyscic delikatnie szczoteczka do zebow a potem przemyj pod cisnieniem. Wysłano z Lg G4 przy użyciu Tapatalka
MortPL Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Opublikowano 22 Lipca 2016 Konwencjonalne czyszczenie, jak dotąd nie przyniosło żadnych rezultatów. Myjką ciśnieniową często myję - efekt jest taki, że po opuszczeniu i podniesieniu szyby są brudne (oczywiście opuszczam po wyschnięciu). Ostatnio czyszcząc auto ręcznie, zaparłem się aby wyczyścić szyby i te uszczelki. Uszczelki u góry i po bokach (na około szyby) wyczyściłem. Były strasznie brudne, ale był to raczej pył/smog miastowy - czarne. Dalsze czyszczenie uszczelek gdzie jeździ szyba, doprowadziło chyba do wzbudzenia wewnętrznego brudu i ziarenek piasku - bo po wyczyszczeniu i kilkukrotnym opuszczeniu szyb dosłownie widziałem świeże rysy! Jak się tego do cholerki pozbyć? UPDATE: Widzę, że nie pozostaje nic jak wymiana tych uszczelek. Czy jest to droga i trudna zabawa? Ktoś z Was może się bawił w taki zabieg?
Axel1 Opublikowano 22 Lipca 2016 Opublikowano 22 Lipca 2016 Może silikonem w spraju dobrze spryskać uszczelki przy opuszczonej szybie, lub suchym smarem ptfe. Bedą smugi ale bez rysowania.
rs dziadek Opublikowano 22 Lipca 2016 Opublikowano 22 Lipca 2016 U mnie też był problem z uszczelką drzwi przednich po stronie pasażera.Szyba zaczęła się rysować po opuszczeniu i podniesieniu. Powodem okazał się brud, który siedział niżej na uszczelce. Nie pomogło mycie pod ciśnieniem myjką, ani czyszczenie ręczne. Musiałem dopiero zdjąć tapicerkę z boczka, ściągałem lusterko zewnętrzne dla lepszego dostępu i ściągnąłem uszczelki z drzwi a później je dokładnie umyłem w wannie. Dodatkowo jak uszczelki z drzwi były ściągnięte, to można było szybę domyć w dolnej części. Po tym zabiegu montaż i od tego czasu szyba chodzi płynnie i nie ma problemu z rysowaniem. Żałuję jedynie, że tak późno się za to zabrałem, a wcześniej jedynie próbowałem wyczyścić uszczelkę od góry i myjką bo bym sobie oszczędził kilku rysek. Też myślałem wcześniej nad zakupem nowej uszczelki, ale po myciu już jakieś 5 miechów hula i zero problemów.
acecoupe Opublikowano 22 Lipca 2016 Opublikowano 22 Lipca 2016 próbowaleś impregnować czymś uszczelki? guma twardnieje niestety pod wpływem czasu
MortPL Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 Dzięki za podpowiedzi. Sam również zaczerpnąłem trochę wiedzy w temacie. W weekend postaram się jakoś zdemontować te uszczelki i zobaczę jak to wygląda od środka. Szukam tylko jakiegoś dokładniejszego instruktażu, ale do B8 widzę, że nic nie ma... Zastanawiałem się nad zakupem nowych, ale na razie się wstrzymuje - komplet nowych oryginalnych do wszystkich drzwi w AUDI Polska to ok. 1400zł. Dla zainteresowanych: Uszczelki chowające szyby w B8 dzielą się na wewnętrzne - chyba sama guma meszkowa oraz zewnętrzne - zintegrowane z chromem na zewnątrz drzwi. Zakup nowych oryginalnych to koszty: po 260zł zewnętrzne z chromami oraz po 90zł wewnętrzne.
baloquattro Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 (edytowane) W dniu 2016-07-22 o 12:30, rs dziadek napisał: U mnie też był problem z uszczelką drzwi przednich po stronie pasażera.Szyba zaczęła się rysować po opuszczeniu i podniesieniu. Powodem okazał się brud, który siedział niżej na uszczelce. Nie pomogło mycie pod ciśnieniem myjką, ani czyszczenie ręczne. Musiałem dopiero zdjąć tapicerkę z boczka, ściągałem lusterko zewnętrzne dla lepszego dostępu i ściągnąłem uszczelki z drzwi a później je dokładnie umyłem w wannie. Dodatkowo jak uszczelki z drzwi były ściągnięte, to można było szybę domyć w dolnej części. Po tym zabiegu montaż i od tego czasu szyba chodzi płynnie i nie ma problemu z rysowaniem. Żałuję jedynie, że tak późno się za to zabrałem, a wcześniej jedynie próbowałem wyczyścić uszczelkę od góry i myjką bo bym sobie oszczędził kilku rysek. Też myślałem wcześniej nad zakupem nowej uszczelki, ale po myciu już jakieś 5 miechów hula i zero problemów. Możesz proszę opisać dokładniej jak wyciągnąć te uszczelki ? Czy trzeba demontować szybę z prowadnicą aby wyjąć uszczelkę ? Ja mam a4 b7 ciekawe czy montaż uszczelek jest podobny ? Edytowane 20 Maja 2018 przez baloquattro
rs dziadek Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Prosta sprawa.Ściągasz tapicerkę wewnętrzna drzwi.Jak ją ściągniesz, to będziesz miał widok na zaślepkę lusterka od środka.Po jej ściągnięciu lusterko jest przykręcone na śrubę. Już nie pamiętam czy torks czy spline. Po odkręceniu lusterka zostaje tylko ściągnięcie uszczelki, która jest nałożona na rant drzwi od góry. Ściągaj delikatnie aby nie pogiąć tej uszczelki, bo ona jest jakby na listwie. Myjesz uszczelkę i szybę w dolnej części bo jest doi niej ładny odstęp i składasz w odwrotnej kolejności. Jak rozbierzesz to będziesz widział co i jak. Po czyszczeniu szyba w uszczelce chodzi płynnie i się nie porystuje od brudu i piasku.
rs dziadek Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Szyby nie trzeba demontować i w b7 powinno się czyścić tak samo. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się