Michal S Opublikowano 15 Lipca 2016 Opublikowano 15 Lipca 2016 Witam. Pacjent: Audi A4 B5 Lift AVANT 2000r. Silnik 1.8 ARG 125km. Przebieg 292000kkm. Od tygodnia na rozgrzanym silniku zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju, ale tylko na biegu jałowym. Zapiszczy 3 razy zamruga i gaśnie. Jeżeli zatrzymam się i zwiększę obroty powyżej 1000 kontrolka nie zaświeci się. Wymieniłem czujnik. Dalej to samo. Następnie zmierzyłem ciśnienie na oleju manometrem. Na biegu jałowym nie spada poniżej 1.0 bara oscyluję w granicach 1.1 do 1.2, ale nigdy poniżej 1.0 bara. Po dodaniu gazu ciśnienie oleju szybko i płynnie rośnie. Nie potrafię powiedzieć jakie ma wartości przy wyższych stałych obrotach. Nie zwracałem wtedy na to uwagi. Następnie zrobiono płukankę silnika, wymianę pompy olejowej, oczywiście filtr oleju i olej. Oliwa zalana Motul 10w40. Przy ściąganiu miski olejowej mechanik nie stwierdził zużycia panewek. Wręcz stwierdził, że jak na przebieg są w bardzo dobrej kondycji. Żadnej poprawy, no może minimalnie bo ciśnienie na biegu jałowym nie spada poniżej 1.1 bara. Moje pytanie jest następujące. Czy jazda z takim ciśnieniem stwarza niebezpieczeństwo dla silnika? Gdzie dalej szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
damian111 Opublikowano 15 Lipca 2016 Opublikowano 15 Lipca 2016 (edytowane) a smok był czyszczony???najczęściej smok albo pompa olejowa nie domaga sprawdż też czy masz właściwy filtr oleju Producent podaje ciśnienie na wolnych obrotach 1.0 do 3.5 bar a przy 3000 rpm ciśnienie 5.0 do 7.0 bar. Z tym że ciśnienie dolne należy uznać za graniczące ze śmiercią silnika. Edytowane 15 Lipca 2016 przez damian111
Michal S Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Opublikowano 16 Lipca 2016 smok i pompa nowiutkie. Filtr BOSCH. zawsze kupuje w tym samym sklepie ten sam filtr. Nigdy wcześniej nie było problem.
jakub04 Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 Ciśnienie na wolnych obrotach biegu jałowego masz za małe! Przyczyny mogą być dwie. Pierwsza to pompa oleju /nie napisałeś jakiej firmy pompę założyłeś? /. Druga to zużyte łożyska wału korbowego. Przerabiałem to w moim ADR / rozszczelnienie na łożyskach wału korbowego i ciśnienie uciekało/wymiana pompy oleju, czyszczenie itp.,itd. nic nie dało/. Remont silnika nie opłacalny.. Po wymianie słupka /anglik/ ciśnienie na wolnych po rozgrzaniu 2 bara i jest wszystko ok.
Michal S Opublikowano 8 Października 2016 Autor Opublikowano 8 Października 2016 (edytowane) rozszczelnienie na łożyskach wału korbowego i ciśnienie uciekało można to stwierdzić na "oko" bez rozbierania? Dla potomnych. Nie pompa, nie smog i nie czujnik, ani żadne uszczelnienia. Wałek ssący wydarł dziurę w szklance, przez którą uciekał olej. Opiłki krążące w układzie zdarły krzywki wałka w szpic, a także wyfrezowały żłobienia w głowicy. . Dla zainteresowanych wrzucę zdjęcia. Jeżeli ktoś ma podobny problem proponuje zajrzeć pod pokrywę zaworów. Wymienił silnik na ADR przed liftowy. Nie polecam bo to dopiero początek innch problemów, o których gdzie indziej. W każdym bądź razie nie jest to p&p. Pozdrawiam. Dobrej nocy Dla potomnych. Nie pompa, nie smog i nie czujnik, ani żadne uszczelnienia. Wałek ssący wydarł dziurę w szklance, przez którą uciekał olej. Opiłki krążące w układzie zdarły krzywki wałka w szpic, a także wyfrezowały żłobienia w głowicy. . Dla zainteresowanych wrzucę zdjęcia. Jeżeli ktoś ma podobny problem proponuje zajrzeć pod pokrywę zaworów. Wymienił silnik na ADR przed liftowy. Nie polecam bo to dopiero początek innch problemów, o których gdzie indziej. W każdym bądź razie nie jest to p&p. Pozdrawiam. Dobrej nocy Edytowane 16 Lipca 2016 przez Michal S
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się