Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B6 BBK "S"pokojny rodzinny Avant Milltek Sport by Kacza.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmm sądzę że S4 nie jest niczym Bugatti Veyron do którego michelin czy dunlop robi dedykowane opony i aż tak wielkich komplikacji nie bedzie:)

Pytanie odnosnie "blaszek" na zaciski:

Ktoś mi kiedyś wysyłał link z nowymi coś koło 100-120 pln/szt. Nie mogę teraz znaleźć tego- gdzieś mi link zaginął. Chyba ze ma ktoś na sprzedaż tskie blaszki? Najlepiej czarne?

Nie mów, że nie byłeś na oponeo.pl albo opony.com zanim kupiłeś te felgi?

Pokażesz wlepke z dedykowanymi oponami?

Opublikowano

Jak będę w weekend przy auciekam to zrobię :] nie rób z igły widel ;)

Opublikowano

Wiesz, jak dla mnie to możesz i założyć indeks nośności 88 bo na takim jezdzi połowa forum :) To tylko pół tony mniej wytrzymałości niż przewiduje producent:)

S4 to nie jest koliber jeżeli chodzi o masę...

Myślałem, że bedziesz wdzieczny za zwrócenie uwagi na tak ważny temat jak bezpieczeństwo.

Opublikowano (edytowane)

Oj kolego kolego...nikt nie chce zakładać 88. Na pewno indeks będzie zbliżony do takiego jaki powinien być jak nie dostane idealnej gumy:) na razie muszę kupić jakieś zimowki;)

Edytowane przez Kacza
Opublikowano

czyli niższy niż zaleca producent :)

czego sie nie robi zeby miec 19" ....

Nie lepiej było założyć 18" w lekkiej feldze i do tego porządną oponę typu CS5, CS6, PS3 lub PS4?

To przecież S4 ...

Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze : Nie, nie lepiej założyć 18 bo ty masz taką wizję.

Ja mam plan na to auto i jak byś nie zauważył żadnego polsrodka tu nie ma więc dalej zastanawiam się skąd u Ciebie takie obawy

Kolego po pierwsze nie wydaje mi się ze musisz mnie umoralniac w kwestii opon..nigdzie nie napisałem ze chce założyć byle jakie gowno z niższym indeksem..a ty na sile się upierasz ze założę koniecznie niższe.

Także myślę że temat wyczerpałes i już każdy wie jakie masz poglady:)

Edytowane przez Kacza
Opublikowano

Od razu mi przychodzi na mysl jeden tekst :D

"Zapchales sobie glowe jakimis pierdolami o zabach i teraz na sile probujesz zainteresowac tym innych..." ;)

Opublikowano

Leżę :D

Opublikowano

Ten się śmieje kto się śmieje ostatni...

... prawda Krzysiu ;)

Opublikowano (edytowane)

Na wlepce nie ma nośności...

Przeliczając, to do eSki można zakładać spokojnie od 90Y w górę. Ja mam 91Y i nie było problemu z znalezieniem nowych Fuld sportcontrol 235/35/19 91Y ;-)

Znalazłem i według producenta powinnismy mieć indeks 95XL...

Edytowane przez niebieski708
Opublikowano

A 18 zimowki? Jakie indeksy i szerokość?

Opublikowano (edytowane)

Moje cabrio waży mniej-więcej tyle co S4 (~1750-1800 kg) i mam na wlepie podane zalecane opony wraz z ich indeksem nośności:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing

93Y :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Doszly spryski mgiełkowe, RNSE, gałka z mieszkiem pikowana :)

Opublikowano

I poszła cała wypłata :-D na paliwo nie styknie :-P ;-)

Opublikowano

I poszła cała wypłata :-D na paliwo nie styknie :-P ;-)

Jeszcze troche zostalo ;)

Opublikowano

Ano ;-) koła trzeba ogarnąć :-P i blaszki ;-)

Opublikowano

Będzie petarda:) blaszki juz do mnie jada :)

Opublikowano

Kurcze, a ja moich szukałam :-o teraz już wiem gdzie są

Opublikowano

...mala rzecz a cieszy...

083699de6312.jpg

...w zamiarze mialem tez podlaczyc RNSE ale nie wpadlem na to , że beda inne kostki.

Pytanie do wyjadaczy: jak ogarnac kable zeby dzialal CAN jak nalezy?

Opublikowano (edytowane)

Pytanie do wyjadaczy: jak ogarnac kable zeby dzialal CAN jak nalezy?

Mam taki pliczek z zebranym info... poza pinoutem mam w nim takie rzeczy:

"Są dwie opcje zmiany na RNS-E ( obie są oparte na zmianie z ori systemu audio Audi w których to jest podłączenie systemu audio z FISem, w autach w których nie było ori instalacji audio trzeba dodatkowo pociągnąć z zegarów przewody CAN z niebieskiej kostki z pinów 19(L) i 20(H) do środkowej kostki mini iso do pinu 7(H) i 12(L)"

"* - przy przejściu z RNS-D musimy pociągnąć CANy z zegarów bo RNS-D komunikuje się starym systemem z zegarami (za pomocą przewodów ENA, DATA, CLOCK)"

"wczoraj odkrylem ze moja rns-e rozladowuje akumulator, pomimo ze jest wylaczona a samochod zamkniety. pobiera calkiem powazna ilosc pradu 1,4 A, ( wiec w ciagu 12 godzin zabiera nam z akumulatora ok 17 Ah. Może się okazac,że zima gdy ze wzgledu na mroz spada pojemnosc akumulatora, rano mamy za malo pradu na uruchomienie autka.
w trakcie pracy pobiera 2 A a roznica do tych 1,4 A to tylko wyłaczony wyswietlacz.
nie jest to wina urzadzenia tylko instalacji. trzeba zwrocic uwage na oryginalna kostke zasilajaca radyjka typu DIN1 w B6 (ja mialem chorusa) w pozycji pin2 powinien byc kabelek szaro-brazowy. prowadzi on z komputera komfort sygnał DWA do pinu 14 złącze D RNS-E i po zamknieciu samochodu daje nawigacji sygnał że samochod jest zamkniety wtedy nawi przechodzi w stan głebokiego uspienia. wtedy pobor pradu spada do 0,001 A i jest nieznaczacy.
był rowniez błąd w zlaczce pomiedzy isnatalcja oryginalna a rns-e. (nie bede robic zlej reklamy sprzedajacemu wierze ze to pojedyncza pomyłka) przewod nie prowadzil do pin-u 14 tylko do 11 a to mute od telefonu.
ja sie uratowalem przed poranna niespodzianka wyciagajac na noc bezpiecznik.
teraz musze pokombinowac skad pociagnac sygnał DWA."
no i kodowanie do tego:
info też zaczerpnięte z forum:

"
pozostaje już tylko trochę rezania VAG-COMem i jesteśmy w domu...

navi bez konfiguracji Vagiem będzie chodzić ale...

1. może wyłączać się sama co 30 minut
2. za to nie będzie się wyłączać po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki...
3. na FISie będzie wyświetlać tylko info z navi ( z cd,mp3 i radia nie) i to tylko po zresetowaniu zegarów do momentu pierwszego wyłączenia zapłonu...
4. nie będzie dokładna ( będzie pokazywać Twoją pozycję z opóźnieniem lub z wyprzedzeniem...)

a więc tak zaczynamy od :

1. zmiany kodowania navi ( nie mylić z adaptacją poszczególnych kanałów) UWAGA PRZED ZMIANĄ JAKICHKOLWIEK PARAMETRÓW W NAVI KAŻDĄ WARTOŚć ZAPISAć SOBIE NA KARTCE!!! :

wchodzimy w VAG

RADI0 56 lub 37 navigation ---> Coding 07


0?xxxxx: Model
1 = Lamborghini
2 = Audi A3 (8P)
3 = Audi A4 (8E)
4 = Audi A4 Cabriolet (8H)
5 = Audi A6 (4B)
6 = Audi TT (8J)
7 = Audi R8 (42)
0x?xxxx: Treble Speaker Diagnosis / Optical Parking Aid
+1 = Front Treble Speaker Diagnosis inactive
+2 = Optical Parking Aid installed/active
0xx?xxx: Sound Characteristic
0 = Sound Characteristic linear
1 = Audi A4 (8E)
2 = Audi A6 (4B)
3 = Audi A4 Cabriolet (8H)
4 = Audi TT (8J)
5 = Audi A3 (8P)
9 = Sound System
0xxx?xx: Telephone Preparation
1 = Telephone Preparation NOT installed
2 = Telephone Preparation without Comfort Functionality
3 = Telephone Preparation (Aftermarket Retrofit)
4 = Base Plate (Nokia - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
5 = Telematic Europa (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
6 = Telephone Preparation for North American Region (NAR)
7 = Telephone Preparation with Comfort Functionality
0xxxx?x: Equipment I
+1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below
+1 = Audi Music Interface (AMI/PR-UF7) installed
+2 = Satellite Radio (SIRIUS/XM) installed
+4 = Analog Input (AUX/PR-UF0/UF1/UF2) installed
0xxxxx?: Equipment II
+1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below
+1 = TV-Tuner (PR-QV1/QV9) installed
+2 = CD-Changer or iPod/USB-Interface (PR-7A2/7A5/UF1/UF2) installed
+4 = Multi-Function-Steering Wheel (MFSW) installed


2. aby dokładnie RNS-E określała naszą pozycję musimy podać rozmiar kół :

RADIO 56 LUB 37 NAVIGATION ---> ADAPTATION 10 ---> CHANNEL 01

Tabela rozmiarów opon :

Tabela rozmiarów opon, może komuś się przyda:wink:

Summer Tires:

1790 - 145/80 R14
1815 - 165/65 R15
1803 - 175/60 R15
1806 - 185/50 R16
1935 - 195/65 R15
1910 - 205/60 R15
1930 - 205/55 R16
1818 - 205/40 ZR17
1960 - 215/55 R16
2060 - 225/60 R16
1930 - 225/45 R17
2074 - 225/55 R17
1943 - 225/40 ZR18
1960 - 235/50 R16

Summer Tires:

1964 - 235/45 R17
1967 - 235/40 ZR18
2065 - 245/45 R18
2065 - 245/45 ZR18
1940 - 255/40 R17
1937 - 255/35 R18
1937 - 255/35 ZR18
2016 - 255/40 ZR18
2016 - 255/35 ZR19
2092 - 255/35 ZR20

Winter Tires :

1775 - 155/65 R15
1895 - 185/65 R15
1935 - 195/65 R15
1930 - 205/55 R16
1960 - 215/55 R16
2092 - 215/65 R16
2060 - 225/60 R16
1930 - 225/45 R17
2070 - 225/55 R17
1940 - 225/40 R18
2010 - 225/45 R18
2040 - 235/45 R18
2114 - 235/50 R18
1940 - 255/40 R17




3. odświeżanie pozycji za pomocą czujnika prędkości (GALA)

-> Channel 002 (GALA)
0 - Self calibration
8 - Audi A6 (4B)
43 - Audi A3 (8P)
45 - Audi A4 (> 2004)

ma być ustawiona wart 45

4. dla bajeru możemy zmienić logo startowe ale ważna tu jest wersja softu...

-> Channel 018 (Startup Logo, sw US 0150+/EU 0500+)
0 - Default
1 - S3 (EU 0500+ only)
2 - S4 (EU 0500+ only)
3 - RS4 (EU 0500+ only)
4 - TT
5 - R8


5. pozostała kwestia komunikacji zegarów (FISu) z navi ( u mnie FIS był w pełnej wersji - posiadam w prawej manetce przyciski do przełączania funkcji na FISie):

STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62
+01 - Radio
+02 - Telefon
+04 - Navigation
+08 - Telematics
+16 - Instrument Cluster
To add navigation, add +4 to the current value.

przeważnie ma być to wartość 21 ( czli suma 16+4+1 i tak było też w moim wypadku)...

po tej zmianie w zegarach należy je zrestartować ( albo wyciągnąć bezpiecznik, albo odłączyć akumulator, albo odczekać parę godzin). u siebie tylko zrestartowałem zegary ale to nie wystarczyło dopiero jak zamknąłem auto spaliłem papierosa albo nawet dwa ( jakieś 5-10 minut) i wróciłem do niego to dopiero wszystko zaczęło działać ( logo S4 oraz wyświetlanie na FISie)


u mnie aby navi włączyła się na zegarach muszę ją wyłączyć i włączyć z powrotem ( info z radia, mp3 i CD) działa bez takich cfancyków... 

co do kodowania zegarów to są tam same 0 (myślałem że mam coś porypane ale tak ma być)

w kanale 60 w zegarach ma być wart 1029
w kanale 61 3331
w kanale 62 wspomniane już wcześniej 21

piszę o tych 3 kanałach bo kolega kobra7 pisał w którymś z postów aby sczytać wartości i dać mu znać jakie są ( takie są u mnie)


po tych zabiegach (kodowania i adaptacje, jeżeli nie wyskakują żadne błędy komunikacji CAN w navi bo ona uczy się VINu po CANach) navi powinna nauczyć się nowego numeru VIN naszego auta ( NIE MYLIĆ Z FABRYCZNYM NUMEREM NAVI również w niej zapisanym) a jeżeli to nie pomoże (a navi nie ma błędów komunikacji) pomóc może restart navi z poziomu vaga lub przytrzymanie klawiszy radio+setup (numer VIN zapisany w navi możemy sprawdzić wchodząc do Engeneering Mode - sposób wejścia opisany poniżej...)

i to wszystko !
miłej lektury no i radości z posiadania i użytkowania RNS-E w waszym aucie, konstruktywne uwagi mile widziane

za pomoc w użyczeniu VAGa który umożliwił ogarnięcie mojej navi "z FISem" dziękuję DAWIDOWI vel DAVE ze Starogardu GD. osobie do niedawna współodpowiedzialnej za chiptuning mojego auta a teraz również za kontakt RNS-E z FISem !!
Edytowane przez pawelosinski83

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...