Dzejkiel Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Witam wszystkich. Mam dość dziwny problem z klimą. Podczas postoju klima nie działa, dopiero podczas jazdy ok 10-15 km/h kompresor zaczyna pompować. Gdzie szukać przyczyny ? Sprężarka nowa, uklad sprawdzony oraz uzupełniony. Dodam iż napięcie na sprężarkę po włączeniu silnika jest w granicach 0.42A, gdzie w audi a4 b6 jest zmienne 0.65-.0.5A, gdzie 0.65A jest napięciem początkowym. Czy może być to uszkodzony sterownik ?Klima nie reaguje na przycisk ECON, chłodzi cały czas. Podbny problem z nadmuchem, po dłuższej jeździe przy wysokich prędkościach poprostu zanika. Nawiew powraca na trybie cyrkulacji lub przy zwolnieniu poniżej 100km/h. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i rady.
kt65c453 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 co do nawiewu masz tu http://a4-klub.pl/index.php?/topic/321241-niska-sila-nawiewu-przy-wyzszych-predkosciach-a-po-uruchomieniu-spryskiwacza-mocno-wieje/ Wiatraki na chłodnicy działają wraz z włączeniem klimy ??
Dzejkiel Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Klima nie reaguje wogole na sterownik. Po wylączeniu nawiewu (OFF) kompresor nada pompuje. Pozamarzały mi wszystkie przewody wiec odłączyłęm sprężarke. Wentylator jest jeden i wlacza sie po wylaczeniu trybu ECON, jednak to bez różnicy bo spreżarka podczas jazdy nie odpuszcza.... F5
Dzejkiel Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Sterownik dobry ? na drugim sterowniku działanie to samo. Oba sterowniki zostały ponownie zaadoptowane do samochodu. które przekaźniki są od klimatyzacji ?
metik Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 A po włączeniu econ napięcie na sprężarce znika ?
Dzejkiel Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Gdyby znikało wszystko było by w porządku, ale tak nie jest. Sprężarka pompuje nawet przy odłączonym sterowniku i braku nawiewu. Przy podłączonym sterowniku w normalnym trybie oraz trybie ECON sprężarka się załącza. Myślę, że gdzieś na którymś przwekaźniku powstała spawka, jednak bladego pojęcia nie mam ktore to przekaźniki
piotrsob1 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 W BPW sprężarka jest cały czas mechanicznie napędzana przez pracujący silnik , a to czy pompuje czy nie i z jaką wydajnością zależy od wysterowania elektrozaworu znajdującego się na niej. Jest on sterowany PWM przez sterownik klimy , jeżeli go odłączysz od sterownika to kompresor powinien przestać pompować czynnik. Jeżeli tak nie jest , to zawór musi być uszkodzony
metik Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Tak jak kolega napisał sprężarka pracuje cały czas a elektrozawór steruje przepływem czynnika. Zawór ma wsrodku iglice którą się czasami zacina w pozycji na Maxa. I wtedy masz taki objaw jaki masz. Sprawdź tak jak Ci kolega radził.
Dzejkiel Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 W BPW sprężarka jest cały czas mechanicznie napędzana przez pracujący silnik , a to czy pompuje czy nie i z jaką wydajnością zależy od wysterowania elektrozaworu znajdującego się na niej. Jest on sterowany PWM przez sterownik klimy , jeżeli go odłączysz od sterownika to kompresor powinien przestać pompować czynnik. Jeżeli tak nie jest , to zawór musi być uszkodzony po odłączeniu kabla od sprężarki, przestaje ona chodzić. Gdy odepne panel sterowania od samochodu kompresor pompuje i zamraża przewody. Dlaczego więc na postoju również nie działa ?
metik Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Coś tu mi nie pasuje. Nie ma różnicy czy odepniesz wtyczkę przy sprężarce czy przy sterowniku . Ze sterownika wychodzi przewód sterujący sprężarka.to co napisałeś zaprzecza samo sobie. Weź żarówkę 12v 12watt i podłącz ją do wtyczki tej co wchodzi do elektrozaworu kompresora i zobacz czy święci po wyłączeniu klimatyzacji
piotrsob1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) po odłączeniu kabla od sprężarki, przestaje ona chodzić. Gdy odepne panel sterowania od samochodu kompresor pompuje i zamraża przewody. Dlaczego więc na postoju również nie działa ? Jakieś dziwne rzeczy opisujesz , może ktoś tam coś na modził , jak kompresor staje po odłączeniu wtyczki od niego Powinien chodzić cały czas jak silnik pracuje Spróbuj odczytać nr. OEM z kompresora, może jest założony taki ze sprzęgłem elektromagnetycznym Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez piotrsob1
Dzejkiel Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Problemem okazała się błachostka. Wtyczka do kompresora jak i do poduchy silnika jest taka sama, różnią się jedynie kolorami. Okazało się, że miałem odwrotnie podłączone. Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Dzejkiel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się