Rayan Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Witam. Mam następujący problem że moje auto w tym okresie czyli temp około 0 stopni,po przejechaniu ok 8-10kilometrów w trasie a około 6-7 km w mieście zagrzewa sie dopiero do pełnej temperatury. Problem jest w tym że posiadam lpg która przełącza się przy 30 stopniach i zanim zagrzeje się do tej temp ja pokonuje już około 2km a do pracy mam ponad 3 km. Jak przyjdą mrozy to nie ma szans że wogóle się przełączy i będe bojeżdzał na pb 95. W przeciwieństwie bo tego co wcześniej czytałem o problemach z ogrzewaniem u mnie płynnie temp rosnie aż do 90 stopni tylko że strasznie długo. Dodam ze nawet próbowałem zasłonic chłodnice i nic to nie daje,a termostat jest ok. Możecie mi coś podpowiedziec ile wasze auta potrzebują do pełnej temp i co może byc? Mam 1.8 125km.
andrzej_1970 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Nic tu nie wymyślisz bo podobne parametry nagrzewania się silnika do 90 stopni też mam po przejechaniu 8km a przy ujemnej temperaturze przełącza się na gaz po 4km.ADR tak ma i nic nie poradzisz,a coś kombinując z temp. gdy się ociepli będzie za wysoka i możesz przegrzać silnik.
Gość gucio31 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Czesc. Sprawdz sobie termostat, moze masz caly czas otwarty.
chudineze Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 To chyba przypadłość ADR-ów bo mam to samo u siebie i wymieniałem też termostat i nic to nie daje poprostu tak ma być.
maciekg Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Do pracy mam ok. 4 km, temp. przelaczania na gaz 50 st. C - przy obecnej temperaturze przelacza się w 3/4 drogi. Jednak cieple powietrze z nagrzewnicy uzyskuję bardzo szybko - po przejechaniu km 300 m.
andrzej_1970 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Do pracy mam ok. 4 km, temp. przelaczania na gaz 50 st. C - przy obecnej temperaturze przelacza się w 3/4 drogi. Jednak cieple powietrze z nagrzewnicy uzyskuję bardzo szybko - po przejechaniu km 300 m. Pojedź do gaziaża niech zmniejszy temperaturę przełanczania do 30 stopni
Rayan Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2008 Jak masz 50 stopni i się przełącza to i tak szybko się ci się grzeje. ja miałem wcześnij jak założyłem instalacje zmniejszyłem tem przełaczania do 15 stopni bardzo szybko sie przełączał w najzimniejsze dni to do 1 km ale silnik niezbyt to znosił i troszke szarpał. Aż w końcu po 32 tyś km padły mi dwa wtryski i spalał mi 15 litrów nie wiem czy to przez temp czy przez filtr bo był nie wymieniany?
andrzej_1970 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Najmniejsza temperatura do przełączania gazu jaką można ustawić i bezpieczna dla silnika to 25 stopni.
Dev Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 sprawdzałes Vagiem temperature ????? moze czujnik jest zwalony????/
wrc.mm Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witam. Dziś to już wogóle rano była jazda , silnik dodzedł do temp. ok 70*C i koniec. na dworze mogło być może -12*C przejechałem 2razy po 5km do pzrzedszkola i zpowrotem. LPG przełączyl sie dopiero 2 km przed domem , a temp. 90*C złapałem na postoju i grzaniu ok.10min. na pzremiennych obr. 1000 i 2200, skrzynia też sztywna. komunikat o słabym napęciu akumulatora. mysłe ze jak temp. by spadła do -25 to juz audiczki stoja :gwizdanie: Delikatne te autka. miałem vectra A i paliła i wszystko bez problemów działalo , no może ten olej w skrzyni też był cieżki do ruszenia . Ale jak pamietacie trzy lata temu było - 28* i jezdziłem nią do pracy i nie zawiodła .
ajax Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 #edit zmodyfikowalem wiadomosc A Ajax znowu w ADR wyjeżdza z 1.8T doh1 Kolego czytaj tematy decayed Sorki powiozlo mnie i nie doczytalem :gwizdanie:
Nosfer Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 A Ajax znowu w ADR wyjeżdza z 1.8T :doh1: Kolego czytaj tematy _________________________________________________ Wracając do tematu, u mnie tez się długo nagrzewa, muszę przelecieć z 5 km, żeby osiągnął temp. Myślę, że musisz to przeboleć (jeśli chodzi o termostat, to napewno masz sprawny, przy takiej temperaturze silnik w żuciu Karola nie rozgrzałby Ci się nawet do 70`C, gdyby było innaczej) z resztą jak dojeżdzasz do pracy 3km , to co to za tragedia, że jeździsz na PB ? - przynajmniej trochę przesmarujesz sobie silnik. Ja też mam LPG, ale nie przesadzajmy z tą oszczędnością. Przy takiej temperaturze i z resztą nie tylko - benzyna dobrze robi..
tomaszu Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Nie ma cudów. Auto nie jest w stanie w pełni zagrzać się po 3km, mój ADR potrzebuje więcej - tym bardziej w obecne mrozy. Założę się, że pod korkiem wlewu oleju masz "musztardę". Przegoń auto czasem na trasie, a do pracy musisz jeździć na benzynie...
Siwy1122 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Ja nie wiem ale mój ADR grzeje sie szybko w te mrozy po przejechaniu ok. 2km mam bez problemu 90 stopni. W te wyjątkowo zimne dni zawsze dbam o to żeby silnik się dokładnie rozgrzał
domelq Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 jak najbardziej trzeba zacząć od kontroli temperatury rozgrzanego silnika. Trzeba by zrobić 3 pomiary - ile na zegarach - ile na klimatroniku - ile na VAGu Wówczas po wartościach można dochodzić co jest nie tak. Często wystarczy odpowietrzyć tylko układ
chudineze Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 wrc.mm ... komunikat o słabym napęciu akumulatora. mysłe ze jak temp. by spadła do -25 to juz audiczki stoja gwizdanie No i wszystko masz wyjaśnione jak kiepski akumulator to wszystkie samochody staną jak będzie taka temp. Trzeba kupić nowy akumulator lub podładować jak jeszcze się da coś wykrzesać z akumulatora i nie będzie problemu, a nie pisać że delikatne. Ja w swoim mam akumulator z tego samego rocznika co samochód i do tej pory nic się nie działo jedynie to w tej chwili trzeba go w zimie co jakiś czas podładować. Siwy1122 Ja nie wiem ale mój ADR grzeje sie szybko w te mrozy po przejechaniu ok. 2km mam bez problemu 90 stopni. W te wyjątkowo zimne dni zawsze dbam o to żeby silnik się dokładnie rozgrzał Może u Ciebie szybko się nagrzewa, ale zważywszy gdzie mieszkasz to mówienie o "mrozach" to troszkę nie tak ja bym powiedział, że u Ciebie kolego był przymrozek w porównaniu do innych rejonów kraju. Ogólnie ADR ma chyba to w standardzie jak już wcześniej pisałem.
wrc.mm Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 jak najbardziej trzeba zacząć od kontroli temperatury rozgrzanego silnika. Trzeba by zrobić 3 pomiary - ile na zegarach - ile na klimatroniku - ile na VAGu quote Wówczas po wartościach można dochodzić co jest nie tak. Często wystarczy odpowietrzyć tylko układ i jezeli wyniki z tych trzech nie bedą sie pokrywać to można uznać ze ukł. jest zapowietrzony i tym samym nie łapie szybko temperatury??? a pisząc "- ile na klimatroniku" masz na myśli komputer pokł. ?? bo ja jego nie mam, więc jeden pomiar mi odpadnie??? mam klimatyzacje zwaną klimatronikiem, ale tam ustawia sie temp. w aucie i nie ma możliwości zobaczenie temperatury cieczy chłodz.
domelq Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 ..... i jezeli wyniki z tych trzech nie bedą sie pokrywać to można uznać ze ukł. jest zapowietrzony i tym samym nie łapie szybko temperatury??? a pisząc "- ile na klimatroniku" masz na myśli komputer pokł. ?? bo ja jego nie mam, więc jeden pomiar mi odpadnie??? mam klimatyzacje zwaną klimatronikiem, ale tam ustawia sie temp. w aucie i nie ma możliwości zobaczenie temperatury cieczy chłodz. Pisząc na klimatroniku mam na panel klimatyzacji. Na nim w tych tzw. wyświetleniach standardowych masz oczywiście ustawienie klimatyzacji, nawiewów, temperatury itp. Jest na nim możliwość wyświetlenia temp. cieczy chłodzacej, ale temat jest dość obszerny i na ten temat proponuję literaturę w poniższym poście http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html Uruchom tryb tak jak w poście na początku napisane, ustaw kanał 51 i Ci wyswietli temperature Oczywiście odpowietrzenie układu jest najprostsze bez żadnych dodatkowych kosztów, tylko pytanie czy nie masz jakiegoś starego płynu zalanego. A jak będziesz wymieniać płyn to wart sprawdzić w jakim stanie jest termostat, one czesto w A4 są przyczyną nieprawidłowei temp. Do jego wymiany trzeba spuscic plyn, szkoda by to 2 razy robić.
wrc.mm Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 kupilem auto w październiku i powymieniałem przed zimą dużo rzeczy wlącznie z płynami i termostatem więc tu napewno bedzie ok. a wracając do togo kanalu 51 to jak to ustawić??
domelq Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jeśli jesteś pewien jakości termostatu i płynu to pozostają Ci 2 rzeczy: - układ zapowietrzony - szczelony czujnik temperatury Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ temperatury aż do numeru 51. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość, która będzie wskazywała temperaturę cieczy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się