siara1899 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Cześć, autko od zakupu w styczniu bierze mi ok. 0,5 litra na ok. 200km. W każdym razie, dużo za dużo zarówno w trybie mieszanym jak i w trasie. Ku poprawie wymieniona została uszczelka głowicy i pęknięta rurka odpowietrzająca od odmy. Jednak w sobotę robiąc trasę 200km w dwie strony, była dolewka 2x po 0,5l. Na dodatek zauważyłem wyciek, no właśnie, teraz nie jestem pewien czy to rzeczywiście wyciek, bo jeździłem sporo w deszczu. Jednak gdy zabrakło mi oleju w czasie jak było już w miarę sucho, kapało mi z tego miejsca: Dziś, po krótkiej jeździe po mieście, nic nie kapało stamtąd. Schrzaniłem, że nie zbadałem co to za ciecz, ale trudno. Gdy założymy jednak, że to żaden wyciek i wytypujemy pierścienie zaworowe (google podpowiada, że to częsty problem przy tych objawach), to czy da radę je "zregenerować", czy lepiej wymienić? Dodam, że zalewam Valvoline Durablend 10w40, a samo autko chodzi poprawnie, nie brakuje mu mocy itp.
Arkom Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Jeżeli nie ma wycieków to silnik bierze olej i tyle. I nie są do wymianę jakieś pierścienie zaworowe tylko uszczelniacze zaworowe, których zapewne nie wymieniłeś jak miałeś głowicę zdjętą - szkoda. Ponadto mogą stać pierścienie tłokowe a dokładniej pierścienie zgarniające na tłoku. Najpierw upewnij się czy to nie wyciek, jeżeli nie ma widocznych wycieków to jedna lub obie z wyżej wymienionych opcji (ewentualnie pęknięty wewnętrznie blok lub głowica - w co wątpię)
lukasz51237 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Jeśli dolewasz aż tak dużo, to to raczej nie wyciek. Rozlej sobie pół litra oleju na ziemi to zobaczysz jaka to plama, silnik musiałby być cały obsmarkany olejem. Nie rozumiem kto wymienia uszczelkę pod głowicą jeśli auto tyle oleju pije, a nie wymieni przy okazji pierścieni? Takie zużycie to ewidentnie wina pierścieni, albo nawet gładzi cylindra, w takim przypadku najlepiej szukać innego silnika. Przy zużytych uszczelniaczach zaworowych raczej tak dużego zużycia oleju nie ma. Kopci to auto? Jakieś problemy z odpalaniem? Kompresję może mierzyłeś?
davcio_ukf Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Przy zużytych uszczelniaczach zaworowych raczej tak dużego zużycia oleju nie ma. U mnie kiedyś w passacie b4 1.8 90km, brał 1litr na 1000km,auto nie kopciło,ani po nocy ani rozgrzane itp Po wymianie uszczelniaczy na trzonkach zaworów pobór spadł do 1litra na 10tkm. Biorąc pod uwagę że uszczelniacze można zmienić bez ściągania głowicy to jak wycieków dużych nie ma to proponował bym od tego zacząć, jak nie pomoże chyba lepiej kupić goły słupek. Bynajmniej moje takie zdanie,bo słupki 1.6 nie będą drogie.
Arkom Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Wg mnie też nie wygląda ot na wyciek, jak pisał kolega wyżej - za duże ilości oleju znikają. Co do uszczelniaczy to może być tak że to przez nie tyle pije oleju, choć ja bardziej stawiam na zapieczone pierścienie. W takim wypadku najtańszą opcją która MOŻE pomoże to płukanka silnika - tylko dobra płukanka i nie żałować ilości płuknaki. Jeżeli pierścienie są zapieczone to płukanka MOŻE pomóc. Co do wymiany uszczelniaczy na aucie owszem można to zrobić ale o wiele szybciej i wygodniej jest jak ma się zdjętą głowicę.
siara1899 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Z tym wcześniejszym nie wymienieniem pierścieni to było tak, że kazałem mechanikowi zobaczyć czy nie widzi jakiś nieszczelności a on wskazał na uszczelkę pokrywy zaworów i rurkę odmy. A było to przed wspomnianą trasą gdzie po praz pierwszy dobrze zmierzyłem ile bierze oleju, choć jeszcze wcześniej też miałem dolewki, ale nie podejrzewałem nic poważnego. No i wymienił mi tylko to, po prostu szedłem po najmniejszym koszcie i nie zdawałem sobie sprawy, że pije aż tyle oleju. Wyciek rzeczywiście można odrzucić. Autko nie kopci i nie ma problemów z odpalaniem. Czy pomiar kompresji (którego jeszcze nie robiłem) może mi odpowiedzieć na pytanie czy to pierścienie czy uszczelniacze?
neoxpl Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Pomiar kompresji nie powie ci gdzie bierze olej. Właz pod auto i sam sprawdź cały silnik od spodu wystarczy się położyć na ziemi. Jeśli twoje auto spala tak ogromne ilości oleju musi kopcic, chyba że gdzieś ci wycieka.... Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
siara1899 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) W moim pierwszym poście namieszałem, wymieniona została uszczelka pokrywy zaworów, a nie głowicy W każdym razie Waszymi opiniami pomogliście mi na tyle, że zdecyduje się chyba na wymianę uszczelniaczy + płukankę. Zobaczymy też co powie mechanik. Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez siara1899
Arkom Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 To na chwil obecną najtańsze rozwiązanie. Tylko kup dobrą płukankę np liqui moly
pulpecik Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Pomiar kompresji nie powie ci gdzie bierze olej. Połączony z próbą olejową już tak. Jeżeli olej znikałby w takich ilościach WYŁĄCZNIE przez gumki na zaworach to bym się nad prowadnicami zastanowił. Pisanie, że nie bierze przez pierścienie, a jedynie przez gumki to przy starym silniku dość śmiała teza delikatnie mówiąc. Głowica na wierzchu to chociaż te gumki warto ogarnąć, a nie potem garbić się nad motorem sporo dłużej...
siara1899 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Za namową mechanika wymieniamy uszczelniacze jak i pierścienie. Czy by wymienić pierścienie wystarczy jeden podobny zestaw czy trzeba kupić klika? http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-goetze-audi-a4-8d2-b5-i6293064024.html Skąd się dowiem czy podana średnica cylindra będzie pasować do mojego silnika?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się