hutto Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 w ostatni weekend wybralem sie z kobietka do znajomych do Wrocławia. Autko szlo jak marzenie. Przed wyjazdem sprawdzalem stan oleju byl tak na 0.5-0.7 cm od kreski min. (Audi ma przejechane od ostaniego przegladu okolo 6000 km.) Po powrocie (trasa kolo 1200 km) okazuje sie ze stan to dokladnie min i zeby wrocic do stanu z przed wyjazdu musialem dolac 300 ml oleju. Czy jest mozliwe ze autko przy dluzszej jezdzie (dlugotrwala praca silnika) moglo spalic wiecej oleju? Patrzac pod katem ostatniego serwisu jezdzilo 5000 km i nie bylo widocznego zyzycia. Czy nagle moglo ono sie pojawic? Auto zostalo zaopatrzone w instalacje gazowa (sekwencyjna) przy przebiegu 188 000 km wiec czy gaz mialby az taki wplyw na ewentualny wzrost spalania oleju (wyczyszczenie silnika)? Poza tym auto pracuje rownomiernie tzn silnik temperatura jest w normie (wymieniony termostat) czyli 90 st i osiaga ja po okolo 5-10 km zalezy od temperatury zew. Jutro jeszcze sprawdze czy nie ma jakis wyciekow co do spalin to wydaje mi sie ze nie wiedac za autem charakterystycznej niebieskiej chmurki. Panowie doradzcie co z tym fantem zrobic??? pozdro for all
cezary Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 mam taki sam silnik podobny przebieg i gaz sekwencyjny. auto kupiłem z przegrzanym silnikiem (brał olej nieziemsko) zrobiłem wymianę pierścieni przejechałem 20000 i nie bierze ani grama i nie ma takiej możliwości żeby ci brał 3 setki na ponad 1000 km. jeśli tak jest to napewno nie jest to wina gazu. chociaż słyszałem że po założeniu gazu może brać olej. pozdrawiam!
Gość spedyt Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Wszystkie silniki spalają olej a u Ciebie faktycznie jest odrobinę za dużo Co do wycieku to oglądnij silnik i osłonę pod silnikiem czy się nie zbiera olej, to mały silnik i nie trzeba kombinacji żeby go obejżeć dokładnie Mój wypala ok 1l oleju na 15tyś. Sprawdz ciśnienie w cylindrach to wszystko wyjaśni
hutto Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Opublikowano 20 Lutego 2007 Wszystkie silniki spalają olej a u Ciebie faktycznie jest odrobinę za dużoCo do wycieku to oglądnij silnik i osłonę pod silnikiem czy się nie zbiera olej, to mały silnik i nie trzeba kombinacji żeby go obejżeć dokładnie Mój wypala ok 1l oleju na 15tyś. Sprawdz ciśnienie w cylindrach to wszystko wyjaśni Ale bardzo mnie zdziwilo ze tak jakby przez ten wyjazd tak spalil bo od zmiany oleju sprawdzalem i bylo ok przez jakies okolo 5000 km. A czy moglo to nastapic przy zmianie oleju z mineralnego na polsyntetyk? Bo szczerze mowiac nie wiem jaki byl olej wczesniej wlany, a ja zmienilem na Castrol Magnatec 10W40. Dzis to zrobie tzn obejrze silnik. A co do cisnienia to jakie powinno byc prawidlowe w takim silniku? Oraz jakie sa koszty ewentualnej wymiany pierscieni tłokowych? pozdr
grzesioo Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 A na pewno sprawdzałeś stan oleju w takim samym stanie? np. auto za każdym po długim postoju.
adadur Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 Mało pradopodobne by przez piercienie dochodziło do przedmuchów (chyba że silnik był zdrowo przygrzany lub dosłownie doszło do przytarcia). Obstawiałbym uszczelniacze zaworowe. Oczywiście o ile nie ma wycieku. Zmiana oleju nie półsyntetyk nie powinna mieć wpływu na jego zurzycie.
areckid Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 Z tego co slyszalem to przy jezdzie na trasie z wyzszymi obrotami (ponad 4 tys.) auto moze brac wiecej oleju niz zwykle. Potwierdzcie jesli o prawda.
Hincó Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 Domorośli mechanicy potrafią naprawde zje.ac robote Jakieś dwa lata temu, przy generalnym remoncie silnika w zetorze sąsiada, genialny mechanik wpadł na pomysł żeby wymienić tłoki.. 3 wyglądały na fabryczne jak sie potem okazało, a czwarty pochodził z bliżej nieokreślonego pojazdu/kompresora, idealnie pasował ale.. nie miał otworów do powrotu oleju :eek: W ten sposób poprostu 'pompował' olej do komory, był stefan batory, i silnik lekko się przytarł jeżeli mozna tak powiedzieć Masakra poprostu.. Wracając do tematu U nas cieknie spod pokrywy zaworów, i to dosyć zdrowo, wcześniej auto nie brało tak znacznych ilości oleju. Opisane to jest z fotkami w odpowiednim temacie ; ]
hutto Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Opublikowano 22 Lutego 2007 narazie testy trwaja tzn ogladalem silnik i troche sie poci w okolicach pokrywy zaworowod strony kolektora wydechowego. Ale moze ten pomiar oleju zrobilem poprostu po zbyt krotkim postoju auta :redface: :redface: takze mogl byc nieadekwatny do rzeczywistosci. Teraz pojezdze mierzac oleum co jakies 500 km i zobacze co sie dzieje mam nadzieje tylko ze to falszywy alarm pozdr
adadur Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Mierz olej zawsze w tym samym miejscu postoju auta. Oczwiście po pełnym nagrzaniu auta na 90 st.C odczekaj 1 do 2 minut od zgaszenia silnika. Róznica przy mierzeniu na całkiwcie zimnym a rozgrzanym może sięgać nawet 1/3 podziałki.
sisi1977 Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 przygladając sie parkingom w np.przy super marketach na każdym takim miejscu parkingowym widac ślady olejów,kalkulując obliczenia oczywiscie wiecej jezdzi po naszych drogach samochodów ponad 10letnich,to chyba prawie z kazdego samochodu cos skapnie sobie oleju,a jak nie to chociaz gdzies jest spocony od dołu. Zajrzałem pod bardzo duza ilosc takich aut u kolegi w warsztacie(nigdy nie oddam do niego swego auta)i kazdy albo sobie cos skapnął albo był spocony :lol:PS> hutto uszczelka pokrywy zaworów VW/Audi kosztuje 46zł,wymiana 30zł(cennik nie z ASO lecz dobrego warsztatu)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się