Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 2.0 ALT wibracje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za sugestie. U mnie także kolejne próby usunięcia wibracji nic nie dały. Sprawdzenie dolotu, dodatkowe odprężenie wydechu i nic. Zero błędów w kompie. Niepokoją mnie tylko te opinie że motor pracuje równo. Jakoś mi to nie pasuje gdyż dotykając pokrywy silnika w np. Hondzie Civic z 2001r z przebiegiem 350tys. km wibracje sa ledwo wyczuwalne a u mnie gdybym na pokrywie postawił szklankę wody to by z niej sfrunęła po 2 sekundach. Wibracje widać gołym okiem to przecież logiczne że poduchy tego nie wytłumią. To jako to równa praca silnika??? Chyba wychodzą z założenia, że skoro nie kaszle i nie szarpie to chodzi równo?? Ręce opadają.....szukamy dalej. I jeszcze pytanko na konieć. Jak u Ciebie z olejem po zalaniu Motulem 10W60, zaczął chlać?? czy spokój?? Bo u mine na Castrol 10w40 popija 0,6l/1000km.

I jeszcze jedno mi się przypomniało, gdzieś na forum Audi czytałem, ze wibracje na biegu jałowym może powodować wadliwie działający czujnik temperatury G62 - ten z tyłu silnika.. Ja tego wątku nie sprawdzałem bo u mnie nie było błędów związanych z tym czujnikiem. Ale ktoś pisał, ze tak to się może objawiać, że telepie silnikiem na biegu jałowym bo ECU nie może dobrać prawidłowo mieszanki..

Jeżeli chodzi o olej to po zalaniu Motulem bieże ok 0,5l/2500km, nie jest super ale lepiej niż było czyli jakieś 0,8-0,9l/1000km.

Natomiast co do czujnika to postaram się to sprawdzić.

Opublikowano

Witam. Mój silnik po remoncie też się trzęsie, co przenosi się na karoserie i kierownicę. Problemem są wibracje silnika silniejsze niż powinno mieć to miejsce, przez co poduszki silnika nie są w stanie tlumić. Dziś za pomocą lusterka zlokalizował mechanik cieknący olej spod uszczelki głowicy z tyłu silnika, więc remont spaprany. Na dodatek w silniku po rozgrzaniu coś nierownomiernie stuka - w niskim zakresie obrotów wciskając gaz do dechy np na 3 biegu.

Mam nadzieję że winna będzie różnica kompresji lub przegub wewnętrzny który też jest do wymiany. Bynajmniej będę robił na dniach i powiem co było przyczyną

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Ciekawe spostrzeżenie co do przegubów. Już przedtem zwracano mi uwagę na ten element. Przegub może mieć wpływ na wibracje podczas jazdy. U mnie tak jest w pewnym zakresie obrotów silnika Tym bardziej , że mam pękniętą gumę na zewnętrznym przegubie z lewej strony. Natomiast na pewno nie ma to wpływu na wibracje na biegu jałowym. Daj znać co wyszło z tego remontu. Pozdrawiam.

Dzięki za sugestie. U mnie także kolejne próby usunięcia wibracji nic nie dały. Sprawdzenie dolotu, dodatkowe odprężenie wydechu i nic. Zero błędów w kompie. Niepokoją mnie tylko te opinie że motor pracuje równo. Jakoś mi to nie pasuje gdyż dotykając pokrywy silnika w np. Hondzie Civic z 2001r z przebiegiem 350tys. km wibracje sa ledwo wyczuwalne a u mnie gdybym na pokrywie postawił szklankę wody to by z niej sfrunęła po 2 sekundach. Wibracje widać gołym okiem to przecież logiczne że poduchy tego nie wytłumią. To jako to równa praca silnika??? Chyba wychodzą z założenia, że skoro nie kaszle i nie szarpie to chodzi równo?? Ręce opadają.....szukamy dalej. I jeszcze pytanko na konieć. Jak u Ciebie z olejem po zalaniu Motulem 10W60, zaczął chlać?? czy spokój?? Bo u mine na Castrol 10w40 popija 0,6l/1000km.

I jeszcze jedno mi się przypomniało, gdzieś na forum Audi czytałem, ze wibracje na biegu jałowym może powodować wadliwie działający czujnik temperatury G62 - ten z tyłu silnika.. Ja tego wątku nie sprawdzałem bo u mnie nie było błędów związanych z tym czujnikiem. Ale ktoś pisał, ze tak to się może objawiać, że telepie silnikiem na biegu jałowym bo ECU nie może dobrać prawidłowo mieszanki..

Jeżeli chodzi o olej to po zalaniu Motulem bieże ok 0,5l/2500km, nie jest super ale lepiej niż było czyli jakieś 0,8-0,9l/1000km.

Natomiast co do czujnika to postaram się to sprawdzić.

No to super. Jak skończy mi się olej na dolewki :) to spróbuje z tym Motulem. U Ciebie wychodzi teraz około 0,2l/1000km. Kurde na prawdę nie wiem co mnie powstrzymuje przed sprzedażą tego auta.... aha już wiem .... to te 10tys zł dodatkowo co w nie wpakowałem :banan:

Opublikowano

Hehe, mam podobnie. 3.5 roku nim jeżdżę, 95 tys zrobiłem i kupę kasy wpakowalem

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Hehe, mam podobnie. 3.5 roku nim jeżdżę, 95 tys zrobiłem i kupę kasy wpakowalem

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

No to nareszcie wiem dlaczego ludzie tymi autami jeżdżą całymi latami. Najpierw kupują auto niby z wyższej półki no bo przecież Audi, prestiż, super wykonanie , ładny wygląd. Potem ładują kupę kasy w naprawy a potem żal im się rozstać z tymi pieniędzmi co wpakowali w to auto :) . Hahaha...żal się rozstać nie z autem tylko z forsą utopioną w naprawach.....

Opublikowano

Jakbym nie lubił tego auta, nie uzytkował w trasach miedzynarodowych i nie miał bzika że ma być jak fabryka to do normalnej miejskiej jazdy wystarczyła by 1/5 tej sumy. W środku podrapane plastiki mi nie przeszkadzają

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przereklamowane są bardzo te samochody. Dokładnie tak jak to napisał kolega Ddarecki szkoda mi tych 9 tys, które włożyłem, ale wiem że następne jakie kupię to NIE będzie audi. Ostatnio zatrzymała mi się tylna wycieraczka, rozbierałem tylną klapę, cały mechanizm wycieraczki zardzewiał. Naszczęście udało się naprawić. W moim poprzednim aucie czyli opel astra 96r działa wycieraczka do tej pory bezproblemowo. A to tylko opel.

P.S.

Wibracje nadal są.

Opublikowano

Duza ilość egzemplarzy 1.8t w b6 tez sie tak trzęsie ;) to tak na pocieszenie ;)

sprawdzaliście to co pisałem wczesniej ? tzn poduszke przednia/odbojnik/ogranicznik momentu czy ciezar silnika nie opiera się na jej obudowie ?

Opublikowano (edytowane)

Duza ilość egzemplarzy 1.8t w b6 tez sie tak trzęsie ;) to tak na pocieszenie ;)

sprawdzaliście to co pisałem wczesniej ? tzn poduszke przednia/odbojnik/ogranicznik momentu czy ciezar silnika nie opiera się na jej obudowie ?

Zasadniczo to ten element był u mnie wymieniony a następnie po jakimś czasie sprawdzany przez innego fachowca. Nie dopatrzono się nieprawidłowości. Ale znając kwalifikacje niektórych fachowców trudno mi mówić czy prawidłowo ocenili poprawność montażu tego elementu. W moim przypadku występuje jeszcze jedna zależność. Otóż zauważyłem że intensywność wibracji zależy od temperatury w komorze silnika. Zimno-silnik nie nagrzany - telepie mocniej, ciepło silnik rozgrzany-telepie znacznie mniej. Wyglądałoby na to, że to poduszki są przyczyną tego zjawiska. Otóż gdy silnik jes zimny w komorze silnika jest chłodne powietrze - gumy poduszek są twarde olej w poduszkach - gęsty. Odwrotnie gdy silnik jest ciepły a w komorze silnika panuje wysoka temperatura - gumy stają się elastyczne a olej rzadki - tłumienie drgań jest wówczas lepsze. Co myślicie na temat mojej teorii??

Edytowane przez Ddarecki
Opublikowano

Jakie poduszki by nie były. Jeżeli masz założone ori i nie są wylane to je zostaw w spokoju. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy lewa poduszka jest wstawiona w dobre oczko w uchwycie bp można się pomylić.

Opublikowano

Jakie poduszki by nie były. Jeżeli masz założone ori i nie są wylane to je zostaw w spokoju. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy lewa poduszka jest wstawiona w dobre oczko w uchwycie bp można się pomylić.

Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym "dobrym oczkiem" w uchwycie. Możesz to jakoś wytłumaczyć?

Opublikowano

http://img.photobucket.com/albums/v358/lwampir/a4%20b6/quattro/poduszka3_zpsbfa3a61d.jpg

zarasz po prawej stronie od nakrętki poduszki tu widocznej jest druga "fasolka" miejsce na przykrecenie poduszki. Jezeli ktos poduszki zmienial rzadko sie zdarza ale chuyba ktos kiedys na forum miala taka sytuacje ze ktos naciagnal poduszke i zalozyl na drugą fasolke przystosowana do montazu silnika v6

Opublikowano (edytowane)

http://img.photobucket.com/albums/v358/lwampir/a4%20b6/quattro/poduszka3_zpsbfa3a61d.jpg

zarasz po prawej stronie od nakrętki poduszki tu widocznej jest druga "fasolka" miejsce na przykrecenie poduszki. Jezeli ktos poduszki zmienial rzadko sie zdarza ale chuyba ktos kiedys na forum miala taka sytuacje ze ktos naciagnal poduszke i zalozyl na drugą fasolke przystosowana do montazu silnika v6

Dzięki za wyjaśnienie. Oczywiście zweryfikuje ten trop przy najbliższej okazji.

Natomiast mam jeszcze jeden temat do zweryfikowania. Po rozmowie z jednym ze znajomych (pasjonat motoryzacji) nakierunkował mnie abym zweryfikować stan koła pasowego z tłumikiem drgań. Nie wiem czy w tym Audi coś takiego występuje ale z tego co mi powiedział to w przypadku gdy koło nie tłumi drgań paska to takie coś się może dziać. Przy okazji może paść sprzęgiełko alternatora a u mnie padło i musiałem je wymienić. Oto cytat z netu : "Zużyte lub uszkodzone koła powodują zwiększenie poziomu drgań, głośną pracę paska i przyśpieszone zużycie wszystkich komponentów danego układu. Mogą również doprowadzić do uszkodzenia jednokierunkowego sprzęgiełka alternatora, a w konsekwencji też samego alternatora".

To by też tłumaczyło dlaczego wibracje powiększają się w przypadku załączenia klimy. Temat do sprawdzenia oczywiście dla kumatego mechanika.

Co myślicie aby zrobić taki test. Zdjąć pasek klinowy odpalić auto na kilkanaście sekund i sprawdzić czy telepie autem? Jeżeli nie obciążone koło pasowe nie wywoła drgań to wniosek będzie prosty.

Edytowane przez Ddarecki
Opublikowano

Ja jestem ciekaw czy to by bylo to bo u mnie zaczynaja sie takie same objawy jak "wasze".

Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D620

Opublikowano

http://img.photobucket.com/albums/v358/lwampir/a4%20b6/quattro/poduszka3_zpsbfa3a61d.jpg

zarasz po prawej stronie od nakrętki poduszki tu widocznej jest druga "fasolka" miejsce na przykrecenie poduszki. Jezeli ktos poduszki zmienial rzadko sie zdarza ale chuyba ktos kiedys na forum miala taka sytuacje ze ktos naciagnal poduszke i zalozyl na drugą fasolke przystosowana do montazu silnika v6

Poduszki sprawdzone, zamontowane prawidłowo, Odbój silnika nie opiera się o pas czołowy czyli wszystko ok. Szukamy dalej...

W poniedziałek jadę na sprawdzenie poprawności działania koła pasowego czyli tego elementu w którym upatruje przyczynę całego nieszczęścia. Co z tego wyjdzie dam znać.

Opublikowano

Czekamy na info :)

Wysłane z mojego LG-D620

Opublikowano

Witam po krótkiej przerwie.

Otóż nieco wcześniej bo już w piątek udało mi się zweryfikować stan koła pasowego. Mechanik stwierdził, że koło pasowe jest dobre.Czyli moja teoria upadła. W moim przypadku krąg podejrzeń zaczyna skupiać się na dolocie i problemie lewego powietrza. Zaproponowano mi demontaż kolektora, wymianę uszczelnień, przegląd oraz ewentualna wymiana przewodów podciśnienia, czyszczenie oraz adaptacja przepustnicy. Mechanik zauważył pewną rzecz którą ja uważałem za normę: po naciśnięciu pedału gazu silnik reaguje z pewnym opóźnieniem , przy tym następuje lekkie szarpnięcie tak że czuć to całej budzie.Być może się mylę ale tak sobie myślę, że to lewe powietrze cały czas nie dość , że powoduje nierówną pracę silnika to jeszcze ma wpływ na to, że co jakiś czas wywala mi błąd katalizatora. Wszyscy wmawiają mi, że przy LPG to norma. Ale mi wywala check też na PB pomimo nowego katalizatora (zamiennik) Co koledzy myślą na ten temat?

Opublikowano

Jak Ci wywala check to zrób logi na benzynie i na gazie, kasując błędy za każdym razem, będziesz widział czy idzie na ubogo czy nie. Bloki 2, 32 i 33. Słabo ustawiony gaz może Ci negatywnie wpływać na komputer silnika i wtedy na benzynie też będziesz miał problemy, bo komputer nie wie na czym jeździsz.

Opóźniona reakcja na gaz to wina kierownicy powietrza, jak poczytasz na forum to wszyscy posiadacze ALT o tym mówią, ale nawet sprawna się tak zachowuje. Co nie znaczy, że nie ma nieszczelności.

Opublikowano

Jak Ci wywala check to zrób logi na benzynie i na gazie, kasując błędy za każdym razem, będziesz widział czy idzie na ubogo czy nie. Bloki 2, 32 i 33. Słabo ustawiony gaz może Ci negatywnie wpływać na komputer silnika i wtedy na benzynie też będziesz miał problemy, bo komputer nie wie na czym jeździsz.

Opóźniona reakcja na gaz to wina kierownicy powietrza, jak poczytasz na forum to wszyscy posiadacze ALT o tym mówią, ale nawet sprawna się tak zachowuje. Co nie znaczy, że nie ma nieszczelności.

Błąd P0420 czyli błąd wydajności katalizatora, brak błędów składu mieszanki czyli bogato - ubogo.Instalacja ustawiona moim zdaniem na "tip-top", gazownik robił to podczas jazdy z podpiętym kompem. Chyba lepiej się już nie da. Kierownicę powietrza naprawiłem , ułamane ramię plastikowe zostało podmienione z innej gruszki - sprawnej ale skoro to przypadłość tego modelu to ok.

Opublikowano

U mnie były poklejone przewody podcisnienia, zakupiłem nowe w aso wraz z odmą, ezektor z nowymi wezami, czwornik i grucha 6a44d4153d565045c14c143a22f53dcc.jpg4118044dde3a371acfbaa3f0019effd5.jpg

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Błąd P0420 czyli błąd wydajności katalizatora, brak błędów składu mieszanki czyli bogato - ubogo.Instalacja ustawiona moim zdaniem na "tip-top", gazownik robił to podczas jazdy z podpiętym kompem. Chyba lepiej się już nie da. Kierownicę powietrza naprawiłem , ułamane ramię plastikowe zostało podmienione z innej gruszki - sprawnej ale skoro to przypadłość tego modelu to ok.

Ok. Napisałeś check to myślałem, że klasyka ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...