xmod Opublikowano 12 Grudnia 2008 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Witam wszystkich. Mam zamiar kupić audi a4 1,9 tdi 110KM wersja silnika AFN. Na jeździe próbnej do 90km/h jest wszystko w porządku powyżej już na 4 biegu auto mocno słabnie i da się jechać tylko ok 120km/h. Byłem z autem w warsztacie żeby go podpięli pod komputer i wyskoczył właśnie błąd 519. Ma ktoś może informacje co to może być? Mechanik powiedział że że turbo jest ok. Pozdrawiam * stosuj prosze wlasciwy prefix, zamieszczaj watki w odpowiednich dzialach [Musashi]
norman82 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Opublikowano 12 Grudnia 2008 moze to cos pomoze 00519 P0106 Czujnik MAP – poza zasięgiem – G71 00519 P0107 Czujnik MAP – niskie napięcie – G71 00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71
toldek1 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ten czujnik zlokalizowany jest w sterowniku ( ECU ), dostęp po wymontowaniu sterownika i rozegraniu go. Nie jest to element który często się psuje, proponuję sprawdzić, lepiej wymienić wężyk który wchodzi do sterownika, jesli po wymianie nie ma widocznej poprawy lub ECU rejestruje wyżej opisany błąd lub zamieni go na 65535 czujnik do wymiany.
xmod Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2008 Witam ponownie, dzięki za odpowiedzi. Jako że mi brakuje czasu na samodzielne sprawdzanie, oddałem do mechanika, który wymienił jakieś 2 czujniki ale nie ma niestety poprawy. (jakie dokładnie czujniki podmienił tego nie wiem, bo jestem w Niemczech i ciężko przetłumaczyć). Czy są jeszcze jakieś inne możliwe usterki po których może pojawić się ten błąd? Może są jakieś inne elementy mające wpływ na prace czujnika. Gdzieś czytałem o zapchanym katalizatorze. Auto jest świeżo kupione i przez długi czas (ok. 5lat) jeździła nim kobieta tylko po mieście, więc turbo nie miało zbytnio możliwości wykazania się, może gdzieś tu jest problem. Pzdr.
spanky Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 bardzo czesto wywala ten blad kiedy doladowanie przekracza zakres pracy czujnika G71 ... [w twoim przypadku to 2570 mbar] innymi słowy [biorac po uwage ze autem jezdzila kobieta stosujac pewnie PSJ ] obstawiam ze Twoim problem sa zapieczone kierownice turbulum .... mozna jeszcze sprobowac podmienic N75 na nowy ... [ale watpie] oraz laczenie ECU z rura od dolotu [przewod cinieniowy badz kabelek - kwestia MAP sensora] logi dynamiczne duzo by powiedzialy ... p.s uprzedzam pytania innych osob ... [wcale nie musi wywalic blad 0575 ]
xmod Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 Czy samodzielna naprawa kierownic to jakiś wielki problem? Widziałem opis czyszczenia turbo na forum passata. Dłubałem już w swoim poprzednim aucie, ale w audi nawet nie wiem gdzie się turbo znajduje (już wiem gdzie jest ). Czy można turbo wyciągnąć od góry czy jednak od spodu? (już wiem że od góry ale trochę z tym dłubania bo jest zabudowana) Czy w przypadku zapieczonych kierownic trzeba turbinę rozbierać czy są jakieś inne jeszcze metody na rozruszanie kierownic (przedmuchanie?) Czy da się przejechać na tak uszkodzonej turbinie 1000km? W Polsce było by dużo łatwiej. Pzdr.[br]Dopisany: 17 Grudzień 2008, 21:21_________________________________________________Witam, byłem właśnie w warsztacie i człowiek mówi że to może być też niedomagająca pompa paliwa ;(
spanky Opublikowano 18 Grudnia 2008 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Czy samodzielna naprawa kierownic to jakiś wielki problem? Widziałem opis czyszczenia turbo na forum passata. Dłubałem już w swoim poprzednim aucie, ale w audi nawet nie wiem gdzie się turbo znajduje. Czy można turbo wyciągnąć od góry czy jednak od spodu? Czy w przypadku zapieczonych kierownic trzeba turbinę rozbierać czy są jakieś inne jeszcze metody na rozruszanie kierownic (przedmuchanie?) Czy da się przejechać na tak uszkodzonej turbinie 1000km? W Polsce było by dużo łatwiej. Pzdr.[br]Dopisany: 17 Grudzień 2008, 21:21_________________________________________________Witam, byłem właśnie w warsztacie i człowiek mówi że to może być też niedomagająca pompa paliwa ;( zabieraj czym predzej auto z tego warsztatu ... !!!
xmod Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 Niedawno byłem znowu w warsztacie i mechanik powiedział że to problem z turbo, wszystko inne posprawdzał. Powiedziałem mu żeby wymontował turbo bo oni nie bawią się w regenerację. Chcę sam zobaczyć co i jak. Są jakieś proste sposoby na rozruszanie sztangi i kierownic tak,żeby nie rozbierać całego turbo? Zależy mi tylko na przejechaniu do Polski (ok. 1000km), tam wyszperałem pod Elblągiem niezły warsztat w Markusach co naprawia turbiny. Pzdr.[br]Dopisany: 18 Grudzień 2008, 13:19_________________________________________________Otworzyłem turbo i było tak jak Spanky przewidywał, czyli zapieczone kierownice. Wyczyściłem wszystko i teraz kierownice chodzą perfekcyjnie. Jutro zanoszę turbo do mechanika żeby zamontował.Powiem co i jak. Przesyłam zdjątka jak wyglądało turbo w środku:
goldi Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Napisz czy coś dało mam to samo ale u mnie raczej kierownice w turbo nie są zapieczone bo śmigam raczej dynamicznie i była rozruszana sztanga z rok temu a auto ma moc tylko zastaje odcięta na 2 sekundy przy 3 tyś obrotów na trzecim biegu
Wojtek3344 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam i jak kolego pomoglo czyszczenie turbo?
goldi Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Ja dodam że u mnie przegonienie auta pomogło na razie jest ok nic nie odcina ale zrobie logi i posprawdzam jak sie cieplej zrobi
Wojtek3344 Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 i jak koledzy pomoglo to czyszczenie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się