Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T AEB turbo póżno wstaje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam ten sam problem a moim AEB, auto ciezko startuje od zera i lapie mula w dolnych partiach obrotow, cos ala diesel bez turba. Jezeli zas wkreci sie powyzej 3 tys idzie juz normalnie. Jezdzilem AGU i zupelnie inna bajka, turbo czuc przy kazdym biegu i przy kazdym dotknieciu pedalu gazu :angry::angry:

Nie jest to normalne, ale to pewnie wiesz :). Pamiętam AEB kumpla, chodziło jak w zegarku i szło jak złe.

NIestety 1.8T ma sporo newralgicznych punktów i jak gdziekolwiek jest cos nie tak, daje to takie własnie efekty.

Ja jestem po następującej serii - autu brak dołu, logi pokazują że dopiero powyżej 3 tys daje radę utrzymać. Zanim sprawdziłem szczelność dolotu trafił się N75 na podmianę. Zadziałało, auto z dołu odżyło.

Niestety okazało się że DV kuleje i po puszczeniu gazu po mocnym ciągnięciu puszcza ciśnienie z powrotem na wirnik zhamowując go mocno (tzw. chichotanie). To załatwiło turbinę, która już była w kiepskim stanie ( luzy na wirniku poprzeczne i wzdłużne), zaczęła puszczać olej i musiałem wymienić.

Po tej serii awarii jeszcze nie robiłem logów ale dupohamowania mówi że jest zdecydowanie lepiej.

Opublikowano (edytowane)

Pij1973

Mówisz, że po wymianie n75 idzie juz z dolu, ale błędu nie było. Mam identycznie powzej 3 tys idzie jak szatan. To jest ciekawe, cewka w zaworku n75 u Ciebie byla sprawna więc ten zawor po jakims czasie musi być nieszczelny przez co leci w przeładowanie a komputer obcina od samego dołu doładowanie, chyba :eusathink:

Edytowane przez --Rafcio--
Opublikowano

Mój problem chyba rozwiązany. Odpialem n75 od gruszki i jest taki dzik że aż mi się słabo zrobiło :)

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam

Mam podobny problem,i mnie turbo łapie przy ok 3tys. Ale nie idzie tak jak trzeba. Po dodaniu gazu i puszczeniu słychać jakby wirnik turbo o coś obcieral. Sprawdzałem wirnik i nie ma żadnych luzow więc co to może być? N 75 wymieniony i nic nie pomogło a dalej nie bardzo wiem za co się zabrać. Proszę o pomoc

Opublikowano

Zima w zwiazku z praca znajde moze wiecej czasu wiec bede grzebac. Wydaje mi sie rowniez ze mam popekany kolektor wydechowy ...

Opublikowano

I nie kopci nigdzie pod maską?

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Mój problem chyba rozwiązany. Odpialem n75 od gruszki i jest taki dzik że aż mi się słabo zrobiło :)

Odpiąłeś sterowanie turbem i zamierzasz tak jezdzić, jak tak to zbieraj juz na nowe.

Edytowane przez --Rafcio--
Opublikowano

Kto pisał że będę tak jeździł?

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pij1973

Mówisz, że po wymianie n75 idzie juz z dolu, ale błędu nie było. Mam identycznie powzej 3 tys idzie jak szatan. To jest ciekawe, cewka w zaworku n75 u Ciebie byla sprawna więc ten zawor po jakims czasie musi być nieszczelny przez co leci w przeładowanie a komputer obcina od samego dołu doładowanie, chyba :eusathink:

No chyba, kumpel który trochę temat ogarnia też był lekko zdziwiony bo do tej pory uważał, że N75 albo działa albo nie. Dobrze że była okazja podmienić.

Witam

Mam podobny problem,i mnie turbo łapie przy ok 3tys. Ale nie idzie tak jak trzeba. Po dodaniu gazu i puszczeniu słychać jakby wirnik turbo o coś obcieral. Sprawdzałem wirnik i nie ma żadnych luzow więc co to może być? N 75 wymieniony i nic nie pomogło a dalej nie bardzo wiem za co się zabrać. Proszę o pomoc

Tak metaliczny dżwięk po puszczeniu gazu po depnięciu to objawa uszkodzonego DV, cofa ciśnienie z powrotem na wirnik, tylko nie tą stroną co trzeba i go hamuje. U mnie kilka takich strzałów dobiło turbinę.

Opublikowano

Dzięki kolego jutro kupię Nowy i zobaczę czy jest różnica ☺

A jeszcze takie pytanie, czy wirnik turbo powinien się lekko kręcić czy stawiać niewielki opór? Jak krecilem palcem to swobodnie się nie kręcił

Opublikowano

Mozna rowniez zrobic nieszczelnosc na przewodzie laczacym n75 z gruszka, najlepiej jakis mini zaworek. Problem niestety tkwi w okresleniu bezpiecznej ilosci uchodzacego powietrza

Opublikowano (edytowane)

Pij1973

Mówisz, że po wymianie n75 idzie juz z dolu, ale błędu nie było. Mam identycznie powzej 3 tys idzie jak szatan. To jest ciekawe, cewka w zaworku n75 u Ciebie byla sprawna więc ten zawor po jakims czasie musi być nieszczelny przez co leci w przeładowanie a komputer obcina od samego dołu doładowanie, chyba :eusathink:

No chyba, kumpel który trochę temat ogarnia też był lekko zdziwiony bo do tej pory uważał, że N75 albo działa albo nie. Dobrze że była okazja podmienić.

Witam

Mam podobny problem,i mnie turbo łapie przy ok 3tys. Ale nie idzie tak jak trzeba. Po dodaniu gazu i puszczeniu słychać jakby wirnik turbo o coś obcieral. Sprawdzałem wirnik i nie ma żadnych luzow więc co to może być? N 75 wymieniony i nic nie pomogło a dalej nie bardzo wiem za co się zabrać. Proszę o pomoc

Tak metaliczny dżwięk po puszczeniu gazu po depnięciu to objawa uszkodzonego DV, cofa ciśnienie z powrotem na wirnik, tylko nie tą stroną co trzeba i go hamuje. U mnie kilka takich strzałów dobiło turbinę.
Jak DV może cofać nie tą stroną? Wytlumaczcie mi proszę jak bo chyba nie ogarniam. I druga sprawa to fajnie jakby ktoś podesłał fotkę jak to ma być zamontowane bo zaczynam się zastanawiać czy nie mam coś z rurami pokombinowane

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Edit

Rozebralem i wyczyscilem n75 i nadal słabo.

Edytowane przez Filip?ysy
Opublikowano

Zerknij na schemat ukladu doladowania i lokacje tego elementu to zrozumiesz zasade dzialania. Zawor DV to zawor cyrkulacyjny ktory otwiera sie w momencie zamkniecia przepustnicy tak aby cisnienie wytworzone przez turbo nie cofalo sie z powrotem na jego wirnik. Cos na zasadzie blowofa tylko w ukladzie zamknietym. Zjawisko cofania sie cisnienia nazywa sie potocznie "Surge". Jakie konsekwencje to ma dla zycia sprezarki nie musze chyba tlumaczyc. Oczywiscie jak w przypadku zaworu WG tak i w DV jest pewien prog cisnienia po przekroczeniu ktorego sprezyna sie ugina i zawor zostaje samoistnie otwierany. Co do samego zaworu DV mozna sie spotkac z paroma rodzajami uszkodzen tego elementu. Najczesciej dochodzi do pekniecia membrany wewnetrznej przez co nie zachodzi zjawisko cyrkulowania powietrza w momencie przymkniecia przepustnicy (mamy wtedy do czynienia z chwilowymi wzrostami cisnienia w dolocie powyzej progu zadanego, zwlaszcza po przepinaiu biegow czy hamowaniu silnkiem z duzych obciazen gdzie sciagamy noge z gazu (w logach wystepuja wyrazne piki w doladowaniu, a takze specyficzny dzwiek "indora" podczas przegazowek ktore slychac zwalszcza po demontazu kierownic powietrza z pasa przedniego), moze takze dojsc do rozszczelnienia zaworu (pozycja ciagle otwarta) wtedy sytuacja jest owdrotna i ciezej bedzie osiagnac turbinie zadane cisnienie. Co ciekawe bardzo wielu uzytkownikow 1.8 turbo (zwlaszcza starszych wersji gdzie samodiagnostyka ECU jest nieco ubozsza) jezdzi z niesrpawnym zaworem dopóki nie dojdzie do uszkodzenia sprezarki.

Opublikowano

c9f9764c0cfb1b3bf9d3e8181c805028.jpg

Wygląda to tak

Ładuje mi 0.3 bara

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

bez konkretnej diagnostyki to mozna wymieniac na oslep wszystko. Zawor DV bardzo latwo sprawdzic fizycznie (wcisnac tloczek w srodku po czym zatkac krociec od podcisnienia, jezeli tloczek zostanie w pozycji otwartej do momentu zwolnienia palca z krocca oznacza to ze zawor jest sprawny, w odwortnej sytuacji sprwadzajac jego szczelnosc z jednego wyjscia do drugiego gdzie przy pozycji zamknietej nie moze byc zawor drozny), skoro po sciagnieciu wezyka z gruszki turbo laduje od samego poczatku oznacza to ze jest ono sprawne i winowajca jest albo zepsuty zawor n75 albo przeplywomierz (chyba w starych AEB, AGU bez czujnika cisnienia absoltunego sterownik kontroluje i oblicza cisnienie doladowania na podstawie przepływów.

Opublikowano

DV sprawny na 100%. Turbina jest nowa. Tylko pytanie czy DV jest dobrze założony. Założyłem go tak jak stary plastikowy bo puszczal

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Karol dobrze pisze, sprawdź przepływomierz ;), zrób logi jak masz możliwość, miałem podobnie 0,3 bara jest jak chodzi w trybie awaryjnym, po zakupie ori przepływomierza jak nowe auto ;)

Opublikowano (edytowane)

Nie mam możliwości zrobienia logów bo złącze nie działa... Jest 6.2v na linii K, a zasilanie jest puste. A czy po odpieciu przeplywki będzie różnica?

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Czy przy DV od properfekt + stożek ma być strzał jak z blow offem przy puszczeniu gazu? Jest to jednorazowy pisk

Bez przepływomierza od razu po odpaleniu gaśnie

Sprawdziłem ciśnienie bez n75 i bez problemu robi się 1bar. Dalej nie patrzyłem ale wstaje cholernie wcześnie

Edytowane przez Filip?ysy
Opublikowano (edytowane)

ja jestem po czyszczeniu kolektora i przepustnicy i niestety nie pomogło, zauważyłem że doładowanie na 2gim biegu mam takie:

2tyś obrotów 0.4bar 2,4tys 0.6bar 3.0tyś 0.8bar i spada do 0.5 aż do końca zakresu, na 3 biegu złapie przy 3.5tys 0.8 i ciagnie do końca, niby wszystko ładnie ale nie czuć tego doładowania na 2biegu np. przy 2tys mamy juz te prawie 0.5bara a wgle tego nie czuć ;/ moze paliwa komputer nie poddaje wtedy?? ale dlaczego?? moze mapa walnięta? dodam że jak przetrzymam gaz na 2gim biegu tak do 3tyś obrotów i dopiero "depne" (otworze przepustnice do końca) to ładnie wgnieta w fotel i idzie jak wsciekłe

Edytowane przez heseam
Opublikowano

Ja mam pytanie odnosnie n75, jak sie do niego dostajecie ? z gory bez wyciagania puchy filtra czy da rade ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...