Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana na dłuższą skrzynie w 1.9TDI quattro - co z dyfrem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

turzol działasz coś dalej z tymi wibracjami?

opisz jeszcze raz jak możesz po krótce wibracje które u Ciebie wystepują. Też mam taką dolegliwość w GBC lecz ja obstawiam prawie nowy(16kkm) dwumas i to chyba wadliwy bo swap założyłem na sprzegło i koło AWXa które jednak nie daje rady wytłumić wibracji. Przed swapem na skrzyni 5B takich wibracji nie miałem, czekam aż załoze komplet dwuamsy od AVF jak to juz nie pomoże to raczej wina będzie w skrzyni i raczej bede kierował się w stronę skrzyni i dyfra z 2,5tdi bo wkurzają mnie w GBC krótkie przełożenia

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano
26 minut temu, MemberA4 napisał:

turzol działasz coś dalej z tymi wibracjami?

opisz jeszcze raz jak możesz po krótce wibracje które u Ciebie wystepują. Też mam taką dolegliwość w GBC lecz ja obstawiam prawie nowy(16kkm) dwumas i to chyba wadliwy bo swap założyłem na sprzegło i koło AWXa które jednak nie daje rady wytłumić wibracji. Przed swapem na skrzyni 5B takich wibracji nie miałem, czekam aż załoze komplet dwuamsy od AVF jak to juz nie pomoże to raczej wina będzie w skrzyni i raczej bede kierował się w stronę skrzyni i dyfra z 2,5tdi bo wkurzają mnie w GBC krótkie przełożenia

 

Dalej walka, w tygodniu wkładamy skrzynię i wał, w którym została wymieniona podpora i jest po wyważeniu. Wpada też nowy dwumas SACHS zamiast rocznego LUK ktory ma już spore luzy.

Wszystkie napędy dostaną nową oliwę, bo tylko w skrzyni wymieniany był olej pare lat temu, a reszta była nie ruszana.

Zakupiłem też lewa półoś bo moja cała latała podczas rozpędzania auta na podnośniku.  Kolejna sprawa to pompa vacum - moja jest LUK-a i ma obluzowany króciec, zakupiłem BOSCH z metalowym gwintowanym.

U mnie są jakby 2 rodzaje wibracji - pierwsze to takie silne mrowienie które idzie na całą budę i  jest odczuwalne we wnętrzu, na podłodze i kierownicy.  

Drugi typ wibracji jest podczas jazdy, mam wtedy wrażenie jakby koła były kwadratowe, szczególnie jadąc >100km/h jest nieciekawie, lewarkiem mocno telepie podczas przyśpieszania. 

Jeżeli te wszystkie zabiegi nie pomogą to zostaną pompki i turbo, reszta już jest wyeliminowana....

 

Opublikowano

Artur, zdzialales coś już z wibracjami?

Co do dwumasy, sachsa to jest tylko pudło. Ja tez mam zakupiny komplet a w srodku wszystko sygnowane Lukiem no może poza łożyskiem wyciskowym.

Ja jutro u siebie odkrece półosie od skrzyni i sprawdze przeguby wewnętrzne. Podpore u siebie wymienilem również ale nic to nie dało

.

Opublikowano
Artur, zdzialales coś już z wibracjami?
Co do dwumasy, sachsa to jest tylko pudło. Ja tez mam zakupiny komplet a w srodku wszystko sygnowane Lukiem no może poza łożyskiem wyciskowym.
Ja jutro u siebie odkrece półosie od skrzyni i sprawdze przeguby wewnętrzne. Podpore u siebie wymienilem również ale nic to nie dało
.



Auto się jeszcze składa. Dużo rzeczy wymienionych i mam nadzieje ze tym razem się uda pozbyć wibracji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano
Dnia 3.02.2017 o 16:14, MemberA4 napisał:

Artur, zdzialales coś już z wibracjami?

Co do dwumasy, sachsa to jest tylko pudło. Ja tez mam zakupiny komplet a w srodku wszystko sygnowane Lukiem no może poza łożyskiem wyciskowym.

Ja jutro u siebie odkrece półosie od skrzyni i sprawdze przeguby wewnętrzne. Podpore u siebie wymienilem również ale nic to nie dało

.

Auto odebrane i d.pa za przeproszeniem,. Wymienione części za kilka tys i nadal buczy i drga jak pudło rezonansowe :/ Mam wrażenie że błądze po omacku i problem leży całkiem gdzie indziej, ale szczerze to nie mam już siły szukać gdzie leży problem, skoro kilkunaście warsztatów nie dało rady to ja tym bardziej.  

Opublikowano

:shock3: totalnie żadnej poprawy?

zastanawiam się czy u mnie coś się zmieni..... u siebie zauważyłem że przy tych -8/10 st mrozach zaraz po odpaleniu i ruszeniu to buczenie i wibracje z początku nie są takie silne jak później. Teraz się zastanawiam czy wart był swap Q tego bo na skrzyni 5 biegowej takiego problemu nie miałem:doh:

wiem że napewno mam do wymiany lewą poduchę, dwumas (po przebiegu15kkm) bo ten od AWX coś bardziej zaczął dudnić na wciśniętym sprzęgle i do czyszczenia turbo bo mi 2980mbar ładuje :kox:

zerkne jeszcze na poduchę dyfra i na te nieszczęsne półosie przednie bo nie miałem jakoś czasu na to.....

mój problem może polegać od czegoś co przenosi duży moment obrotowy, bo gdy przepływkę odpiąłem(stracił moc) to naprawdę znacznie zmniejszyły się wibracje i dudnienie

Zawartość dodana 3 minutes later
35 minut temu, turzol napisał:

Auto odebrane i d.pa za przeproszeniem,. Wymienione części za kilka tys i nadal buczy i drga jak pudło rezonansowe :/ Mam wrażenie że błądze po omacku i problem leży całkiem gdzie indziej, ale szczerze to nie mam już siły szukać gdzie leży problem, skoro kilkunaście warsztatów nie dało rady to ja tym bardziej.  

Artur, a Ty dokładałeś Q czy fabrykę masz?

Opublikowano

Nie ma poprawy w tym co mnie najbardziej irytuje czyli - Na wolnych obrotach jest powiedzmy w porządku, delikatne drżenie wyczuwalne na gałce zmiany biegów.  Wystarczy lekka przygazówka i czuje rezonans który niesie się po całym aucie, szczególnie wyczuwalne na fotelu i podłodze. Towarzyszy temu silne basowe buczenie, które zatyka uszy. Kierownica i gałka drży wtedy dość mocno. Dzieje się tak do mniej więcej do 2200obr, potem wszystko cichnie i ustaje. Oczywiście podczas jazdy jest to samo w tym zakresie obrotów 1200-2200obr

Moje podejrzenia od początku wskazywały układ wydechowy bo jest jedna rzecz dość charakterystyczna - Kiedy odpalę auto na zimnym i pochodzi przez dosłownie 5minut na wolnych obrotach wtem zaczyna z pod spodu auta dobiegać taki dziwny dźwięk jakby  nagle się coś załączało i towarzyszy temu dzwonienie wydechu. Kiedy przygazuje lekko dźwięk ten znika, ale po chwili znów to słyszę. Coś się niesie na ten wydech ale nie wiem co. Byłem u tłumikarzy i sprawdzali cały wydech, wg nich jest ok. Znali ten problem w passatach AVF gdzie środkowy tłumik powodował taki rezonans i zaproponowali mi wspawanie dodatkowej drugiej plecionki. Wydało mi się to niepoważne wtedy a teraz nie wiem, może to być jakieś lekarstwo na to.

Po krótce co zostało zrobione :

- nowy dwumas Sachs

-półosie z Seata Exeo - moje miały juz wywalone przeguby wewn. 

- skrzynia oddana do przeglądu, rozebrana i sprawdzona bardzo dokładnie pod wzlędem luzów, zużycia łożysk itp. Wszystko z nią ok. Dodatkowo skasowane zostały wszystkie luzy na wybieraku i gałce.

- oleje w skrzyni , napędach

- wylecial katalizator i wpadł nowy down-pipe z kwasówki z nowym złączem elastycznym

- wymiana podpory wału i wyważenie

- pompki BA poskładane na nowych oringach i śrubach, gniazda pd sprawdzone i wyrównane papierkami. Auto pali na dotyk, nie telepie silnikiem, nie kopci.

- wpadła pompa vacum Bosch z metalowym króćcem (stwierdziłem dużą poprawę jeśli chodzi o hamulce i BIPy teraz widze mam na lekkim +)

Pomijając co wymieniłem wcześniej, jedyna rzecz która została fabryczna to turbina, którą słychać przy zejściu z obrotów - charakterystyczne chrobotanie.

quattro mam z fabryki.

 

Opublikowano (edytowane)

ja mam właśnie wspawaną drugą plecionkę i nic to nie dało u mnie tylko sobie oryginalną rurę spieprzyłem :facepalm:. Jeśli uważasz że to może od wydechu to odepnij go pod autem i całość zdemontuj oprócz tej rury za DP. Przejedź się bez układu wydechowego i sprawdź. Tylko musisz zdemontować go aż po tylne tłumiki. Rozłączenie wydechu tylko na obejmie za dużo nie zmienia bo i tak spaliny wala w tłumik środkowy. Ja tak sprawdzałem u siebie lecz nie miałem poprawy. Możesz jeszcze popróbować naciągnąć wydech na tym łączeniu również tak jak serwisówka podaje czyli od 5-9mm tzn że wyprzedzasz wieszakiem na środkowym wydechu wieszak nad nim. Ja gdy przy tej obejmie zacząłem grzebać to te wibracje i buczenia zaczęły się zmieniać zależnie od naciągnięć wydechu. Nawet próbowałem wydech odciągać czyli w druga stronę ten zabieg robiłem i też robiły się różnice.

 

Z tym chrobotaniem to zrób sobie loga dynamicznego na 011 może u Ciebie też wyjdzie przeładowanie jakieś. U mnie też tak stopniowo zaczeła chrobotać a teraz juz non stop notlauf łapie

 

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Poduszki silnika? 

Koła na 200% dobrze wyważone, opony nie mają za sobą przygód typu hamowanie na zablokowanych?

Jak już tyle nawymieniałeś to faktycznie czas zacząć myśleć o innych przyczynach, albo innym aucie.

Opublikowano

Artur u mnie dużo dała wymiana dwuamsy na ta od AVF a  u Ciebie jak sytuacja?

wibracje bardzo zelżały ale jeszcze coś tam czuć najbardziej na 4 biegu

obwiniam u siebie to że AWX ma inaczej poprowadzony moment obrtowy niż AVF i dlatego na skrzyni 6 biegów takie zjawisko wibracji u mnie występuje

Opublikowano
18 godzin temu, MemberA4 napisał:

Artur u mnie dużo dała wymiana dwuamsy na ta od AVF a  u Ciebie jak sytuacja?

wibracje bardzo zelżały ale jeszcze coś tam czuć najbardziej na 4 biegu

obwiniam u siebie to że AWX ma inaczej poprowadzony moment obrtowy niż AVF i dlatego na skrzyni 6 biegów takie zjawisko wibracji u mnie występuje

Tak jak pisałem u mnie już 2gi nowy dwumas do AVF i to nie on jest powodem wibracji. Wczoraj sobie tak liczyłem, że od 2 lat odwiedziłem 11 warsztatów i nikt nie potrafi tego zdiagnozować. Nie podaje nawet ile poszło na to $$ bo robi się mi aż gorąco....

Opublikowano

I jak Panowie sprawa ogarnięta z tymi drganiami???

ja mam takie drgania tylko podczas rozpędzania przy ok 2200-3000 obr.

Opublikowano

ja wymieniłem kupe części które mogły powodować takie wibrowania i narazie odpusciłem choć pozbyłem się wibrowania rury pod autem (winna była nowa za długa i sztywna plecionka) i na postoju też wibracje są minimalne bo pozmieniałem wszystkie poduszki i silnik siedzi bez naprężeń na nich

ostatnio tylko jeszcze zmieniłem lewą przednią półoś bo moja okazała się lekko skrzywiona, zauważyłem to dopiero jak auto postawiłem na 4 podstawkach i wszystkie 4 koła kręciły się w górze

mi się już pomysły skończyły choć jeszcze mam w planach wymienić tuleje w przednich sankach ale to może przy wymianie wahaczy

narazie jeżdzę i czasami jest nieodczuwalnie a czasem dokucza najbardziej na 4 biegu gdy stałą predkością chce jechać tak w granicach 1600-2000 obr.

 

Opublikowano

turzol doszedłeś co było przyczyna wibracji u Ciebie czy pogoniłeś z tym autko??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...