kojot90 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Witam, posiadam AUDI od miesiąca także proszę o wyrozumiałość. Na ogół nie mam problemu ze samochodem, ciągle gdzieś nim jeżdżę, dana sytuacja zdarzyła mi się już 2 raz. Mianowicie, podczas jazdy gdy się rozpędzam i dochodzę do ok 120 km / h 4 bieg, to auto nagle traci moc, jakby się turbina wyłączała, mogę jechać wszystko itp, ale po prostu nie mam mocy, słabo jedzie itp. Gdy stanę, wylącze silnik, włacze od nowa wszystko działa i nie wiem czemu tak jest. Może od tego, że auto jeszcze nie zdąży się dobrze nagrzać i po prostu się samo wyłacza jak daje mu w palnik ? Dodam, że nie wyskakuje żaden błąd itp. Ktoś może coś powiedzieć na ten temat ? P.S. jak nie trafiłem w dział przepraszam.
Wolf1991 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Witam, posiadam AUDI od miesiąca także proszę o wyrozumiałość. Na ogół nie mam problemu ze samochodem, ciągle gdzieś nim jeżdżę, dana sytuacja zdarzyła mi się już 2 raz. Mianowicie, podczas jazdy gdy się rozpędzam i dochodzę do ok 120 km / h 4 bieg, to auto nagle traci moc, jakby się turbina wyłączała, mogę jechać wszystko itp, ale po prostu nie mam mocy, słabo jedzie itp. Gdy stanę, wylącze silnik, włacze od nowa wszystko działa i nie wiem czemu tak jest. Może od tego, że auto jeszcze nie zdąży się dobrze nagrzać i po prostu się samo wyłacza jak daje mu w palnik ? Dodam, że nie wyskakuje żaden błąd itp. Ktoś może coś powiedzieć na ten temat ? P.S. jak nie trafiłem w dział przepraszam. Cześć najprościej było by podłączyć kompa i sprawdzić błędy niż wróżyć Jak masz kogoś znajomego to podjedź,a powiedz nie zaświeca się żadna kontrolka na zegarach? Pocichu stawiał bym na egra jeśli oczywiście turbo masz w dobrej kondycji
marion2000 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 (edytowane) jesli oszczędzasz paliwo i jeździsz mało dynamicznie lub w większości po mieście to prawdopodobnie osadziła sie sadza w EGRze lub zaczynają się pierwsze objawy zacinającej turbiny. Moze tez byc zle ustawiona sztanga lub poprostu sztanga rozkreciła się kiedyś też tak miałem. No ale to by wyskakiwał Ci check. Czy podczas przyspieszania sa szarpniecia przestaje ciagnac a po chwili idzie dalej ale słabiej? Jeśli tak to może być też zanieczyszczony filtr paliwa (tankowałeś paliwo niewiadomego pochodzenia?). Podepnij auto pod Vaga i sprawdź jak ładuje turbo. Wtedy będziesz wiedział czy turbo brać pod uwagę. Edytowane 4 Września 2016 przez marion2000
mravel Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 powodem moze byc - zapieczone kierownice w turbo i trzeba to czyscic - sztanga sterujaca turbo - przeplywka U mnie tez to przechodzilem. Powodem byl przeplywomierz.
lukasz51237 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Na 90% turbo przeładowywuje, temat wałkowany od dawna, wiele tdików ma z tym problem. Do sprawdzenia węże podciśnieniowe, n75 możesz podmienić, sprawdź szczelność gruszki. Króciec na tadnem pompie luźny? No i co to jest za silnik. Dobrze zrobić logi.
kojot90 Opublikowano 4 Września 2016 Autor Opublikowano 4 Września 2016 O co chodzi z tym, za oszczędnie jeździć ? Czyli mam aucie dawać cały czas w palnik czy jak ?
lukasz51237 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 O co chodzi z tym, za oszczędnie jeździć ? Czyli mam aucie dawać cały czas w palnik czy jak ? Turbo w większości silników tdi ma zmienną geometrię. Tak w skrócie to turbina mocniej pompuje na niskich obrotach, a na wyższych słabiej. Jeśli jeździsz oszczędnie tzn. powiedzmy, że nie przekraczasz granicy 2-2.5tys obr/min, to geometria będzie pracowała tylko w pozycji pełnego doładowania i po pewnym czasie może (ale nie musi) się zapiec. Wtedy takie turbo jest do czyszczenia. Ale u Ciebie wcale to nie musiało wystąpić. Może być inna przyczyna. Jak na zegarach będziesz miał 90st to możesz śmiało dawać w palnik ile chcesz. Rozumiem, ze wiesz jak się użytkuje auto z turbiną?
kojot90 Opublikowano 4 Września 2016 Autor Opublikowano 4 Września 2016 (edytowane) O co chodzi z tym, za oszczędnie jeździć ? Czyli mam aucie dawać cały czas w palnik czy jak ? Turbo w większości silników tdi ma zmienną geometrię. Tak w skrócie to turbina mocniej pompuje na niskich obrotach, a na wyższych słabiej. Jeśli jeździsz oszczędnie tzn. powiedzmy, że nie przekraczasz granicy 2-2.5tys obr/min, to geometria będzie pracowała tylko w pozycji pełnego doładowania i po pewnym czasie może (ale nie musi) się zapiec. Wtedy takie turbo jest do czyszczenia. Ale u Ciebie wcale to nie musiało wystąpić. Może być inna przyczyna. Jak na zegarach będziesz miał 90st to możesz śmiało dawać w palnik ile chcesz. Rozumiem, ze wiesz jak się użytkuje auto z turbiną? Wiem wiem, ale mówie, prędzej jeździlem Renault Megane 1.9 DCI a teraz mam audi to trochę inaczej widzę, i dlatego się pytam jak to mniej wiecej tutaj funkcjonuje, myślałem, ze to może jakiś czujnik albo coś siada, bo wiadomo że nie daje sie w palnik Turbinie na samym początku jazdy. Czyli w razie W, lepiej żeby auto nie schodziło poniżej 1600 obrotów ? Czy jak ? Oraz jakie to moga być koszta naprawy itp ? Dodam, że auto ma przejechane 274 tys km i jest to oryginalny przebieg, nic nie było w nim wymieniane itp jeśli chodzi o Turbo. Edytowane 4 Września 2016 przez kojot90
lukasz51237 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Jazda na tak niskich obrotach i wysokich biegach szkodzi z kolei na koło dwumasowe, ale nie dajmy się zwariować. To jest diesel musi się nagrzać, a jak się nagrzeje to przegoń go po prostu czasem, a jak jest zimny to delikatnie i to wszystko. Nie jest powiedziane, że u Ciebie akurat geometria się zapiekła, może n75, albo grucha jest nieszczelna? W najgorszym wypadku czyszczenie geometrii to koszt rzędu 300-500zł zależy od magika który to robi.
BeyerBrown Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 Pomyśl nad zrobieniem pełnego spa Twojemu silnikowi chemią (niemiecką ) Liqui Moly: https://www.youtube.com/watch?v=zbrAoDwRzwk
kojot90 Opublikowano 16 Września 2016 Autor Opublikowano 16 Września 2016 Pomyśl nad zrobieniem pełnego spa Twojemu silnikowi chemią (niemiecką ) Liqui Moly: https://www.youtube.com/watch?v=zbrAoDwRzwk Tak naprawde to coś to pomaga ? Czy po prostu jakiś bajer ?
BeyerBrown Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Pytanie retoryczne... silnikowi tym nie zaszkodzisz. No ale jeśli wolisz od razu walić do mechanika to droga wolna
marcin4x4 Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 (edytowane) Jedź do jakiegoś speca i zdiagnozuj usterkę. Przeładowanie spowodowane syfem w VTG jest chwilowe i występuje przy mocniejszym ciśnieniowcu gazu, nie wymaga wyłączenia silnika a gdy jest bardzo duży under /over to powinien zapalać choinkę. Skoro ECU zabezpiecza to ma poważniejszy problem i trzeba go znaleźć, jeśli trzymamy się wersji z turbo to najczęściej winna jest sztanga. Co z pozostałymi biegami ? bo trochę to dziwne że tylko 4... Każdy silnik czasem musi dostać w planik a problemem nie są niskie obroty tylko operator gazu. 2masu nie zabija silnik tylko kierowca. Tak naprawde to coś to pomaga ? Czy po prostu jakiś bajer ? 2x nie pomogło, 1x lekko. Wszystko zależy od stopnia zanieczyszczenia, generalnie stosownie chemii gdy już coś nie działa to strzelanie z ASG do UFO, nie zrobisz na nich wrażenia. Pamiętaj że paliwo / olej też zawiera środki czyszczące tylko w mniejszym stężeniu. Tak w skrócie to turbina mocniej pompuje na niskich obrotach, a na wyższych słabiej. Edytowane 2 Października 2016 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się