Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej lać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiej firmy olej lać? I jaki 5w40 czy 10w40? Nie wiem jaki był wcześniej lany. Mam też jakiś lekki wyciek gdzieś, będę robić to gdzieś za miesiąc.

Opublikowano (edytowane)

Fajnie, że ktoś wątek o oleju wreszcie założył...bo dzisiaj chyba jeszcze nie było nowego. Ech.

No ok, moja rada -w pełni syntetyczny olej, powiedzmy 5W40. Ponieważ nie wiesz co było uprzednie zaleciłbym płukankę(np. Millers, Liqui Moly). Osobiście od wielu lat tak robię w bez względu na wiek auta i ZAWSZE jestem zadowolony.

A zmieniałem olej z syfu made in Lidl, czy Matieczka Rassija na pełne syntetyki w autach dwudziestokilkuletnich.

Pamiętaj, że 10w40 to zazwyczaj półsyntetyk, a więc...półmineral hihi.

Acha, ostatnio się skusiłem na Shella, używałem też Mobila, LM, Millers, Motula, Quacker State i Valvoline(obecnie modne, bo jeden pan w TV "lokuje produkt" nagminnie, co nie znaczy, że złe). Również Texaco lałem i inne jakieś.

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano

Witam. Kupilem b5 i chce zmienic olej. Zalany byl jakis 15w40. Co moge zarac tym razem i jakiej firmy ?

Opublikowano

lol, miałeś zalany olej mineralny do V6? Jaki zalałeś teraz i jak w ogóle chodzi silnik?

Opublikowano

Wlasnie jeszcze nie zmieniłem. Chce Zmienić na 5w40 bo ktoś mi tak doradzil na forum

Opublikowano

Tak, użyj plukanki koniecznie przed wymiana i zalej Motula X-cess 5w40.

Zastosuj również płukanie przy kolejnej wymianie

Opublikowano

Co Daje taka plokanka ? Troche mi sie poci pod prawa pomrywa, nie rozczelni mi to bardziej ?

Opublikowano

Ekonomicznie Fuchsa jak masz kasę to LM, Millers, Amsoil, Mitasu, wybór jest duży.

Należy pamiętać, że istnieją oleje 15W40 syntetyki i 5W40 mineralne.

Oznaczenia te mówią tylko o lepkości zima/lato.

Należy czytać dokładnie aprobaty i specyfikacje to nie te czasy, że 10W40 to półsyntetyk, 15W40 minerał a 5W40 syntetyk.

Zajrzyj na stronę Liqui Moly jak oni opisują uczciwie grupy swoich olejów a co do syntetyków 15W40, 10W30 zajrzyj na Amsoil.


Płukanki wyłącznie na bazie ropopochodnej te droższe bardziej renomowanych firm a nie te na bazie rozcieńczalników zwykle tanie.

Można zastosować olej z wysokim TBN i szybciej dokonać wymiany jak nie chcesz płukanki.

Płukanka działa przez 10-15 minut nic nie rozszczelni.

Opublikowano

5W40 mineralne

Jakiś przykład takiego oleju?

Opublikowano

No Dobra, to jak nie chce płukanki to jaki olej dokładnie zalać ?

Opublikowano

5W40 mineralne

Jakiś przykład takiego oleju?

Lista mogłaby zadziwić forumowiczów.

Mówimy pisać o marketingu czy zasadach.

Oleje hydrokrakowane HC określane są jako syntetyczne lecz nie jest to słuszne.

Proporcje stosowanych baz też dopasowane do marketingu.

Oleje syntetyczne to polialfaolefiny PAO lub estry.

I to baza powinna stanowić o nazewnictwie oleju a nie marketing.

Ale koledze zapodającemu temat nie o to chodziło.

Opublikowano

Czyli 5W40 HC, bo jednak jest różnica między HC a minerałem.

Opublikowano

jak poci Ci się pod pokrywą zaworów to wymień uszczelkę, standard w tych silnikach a wymiana nie jest skomplikowana i na pewno pomoże.

Opublikowano

POLECAM SHELL HX8 5W40, tani i dobry. za 69zł/4l. można go wyrwać z dystrybucji shell na Polskę.

Wcześniej miałem motul x-cess i fuchs gt1 i nie ma żadnej różnicy w spalaniu oleju ani w innych aspektach.

Opublikowano

I co tu zrobić,kupilem moja v6 po wymianie oleju,ale nie ma nigdzie karteczki jaaki to był olej,i co teraz mam zrobić jakk mi przyjdzie dolewke robić?Kupić 5W40? Co jaak nie był zalany takim?

Opublikowano

Wymienić.

Opublikowano

I tak też zrobię,przynajmniej będę miał pewność,co tam jest w środku.Zamówilem motula 5W40 8100 ,bez płukanki bo żaden z moich znajomych mechaników tego nie poleca.

Opublikowano

Ja miałem Castrola Magnateca 10W40 i zmieniłem na Motula X-Cess 8100 5W40 bez żadnych płukanek, zrobiłem już prawie 4000km. Silnik ani grama oleju nie wziął, a i się wyciszył nieco :banan:

Opublikowano (edytowane)

Ja miałem Castrola Magnateca 10W40 i zmieniłem na Motula X-Cess 8100 5W40 bez żadnych płukanek, zrobiłem już prawie 4000km. Silnik ani grama oleju nie

wziął, a i się wyciszył nieco

Jedyne czym się różnią te oleje to to że Motul ma lepszy wskaźnik lepkości czyli jak to mówimy bardziej stabilny film olejowy ze wzrostem temperatury.

I mniejszą lepkość oleju podczas rozruchu.

Ale Motul wytwarza więcej sadzy i dlatego ma więcej środków myjących TBN.

Obserwuj barwę oleju na bagnecie.

V6 coś oleju powinna łykać, jeśli tak na 0 to wąchajmy olej czy nie ma paliwa.

Wyciszanie silnika to już bardziej złożona sprawa ale najbardziej wtedy boję się wzrostu ciśnienia w układzie olejowym.

Nie mam nic przeciwko żadnej firmie olejowej, stosuje wszystko co jest najlepsze dla silnika i przystępnej cenie dla kieszeni własciciela.

Postanowiłem podzielić się swoimi obserwacjami i doświadczeniem.

Edytowane przez KINIAM
Opublikowano

przy zmianie oleju z półsyntetyku na pełen bez płukanki zawsze trochę zostaje oleju "w obiegu" bo wymieniamy samą zawartość w misce olejowej. Tylko czy to ma jakiś wpływ na późniejszą pracę silnika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...