TomaszRT

Pasjonat
  • Zawartość

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

1

O TomaszRT

    Informacje

    • Imię
      Tomasz
    • Lokalizacja
      Rzeszów

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2005
    • Silnik
      2.0 TFSI
    • Kod silnika
      BGB
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      PB

    Ostatnie wizyty

    300 wyświetleń profilu
    1. TomaszRT

      Kiedyś owszem, były. Teraz poza autostradami to jest dramat. Na zawiasie 1BV dramat do kwadratu.
    2. TomaszRT

      Po okolicy Ci winieta nie potrzebna, najbliższe autostrady są z Miszkolca i Nyiregyhazy na Budapeszt. Na powrót do Warszawy to słowacka winieta jak już: na przygraniczny odcinek ekspresówki R4 i pseudoautostradę D1 Koszyce - Preszów. Co kto lubi. Ja z zasady w większych ilościach pijam tylko wina czerwone wytrawne, ale po obiedzie kieliszek Tokaju 5/6 puttonyos też bardzo lubię.
    3. TomaszRT

      Nie obawiaj się, dogadasz się na pewno, po angielsku a czasem nawet po polsku. Z Bieszczadów to jedź przez Medzilaborce, Humenne, Trebisov i Sátoraljaújhely - tereny mało zaludnione, krajobrazy piękne, żadne winiety niepotrzebne.
    4. TomaszRT

      Jak rzeczywisty obwód mają taki sam to nic się napędowi nie stanie. Aczkolwiek trochę rzeźba taka jazda na dwóch różnych parach opon.
    5. TomaszRT

      ?
    6. TomaszRT

      A co ma konwerter do błędu P0171? Silnik na wolnych obrotach dostaje lewe powietrze i tu należy szukać przyczyny.
    7. TomaszRT

      Jesteś pewien, że u Ciebie ma być odma 06F129101P a nie 06F129101R ? Jak nie masz zamiaru uszczelki wymieniać to starej nie ruszaj z miejsca, bo może Ci się rozpaść przy próbie demontażu. Ja bym jednak proponował uszczelkę wymienić. N80 jest fabrycznie mocowany do przewodów jednorazowymi opaskami zaciskowymi. Także opaski też pozyskaj jak i szczypce do nich specjalne.
    8. TomaszRT

      Tak jak pisałem wyżej zawór ma być 100% szczelny w obie strony jak nie ma podanego napięcia. Czyli jak wsadzisz jeden koniec do szklanki z wodą a w drugi będziesz dmuchał ile sił to nie ma prawa najmniejsza bańka powietrza się pojawić. Czy jest sprawny elektrycznie łatwo sprawdzić podając mu na krótko 12V, powinien wtedy cyknąć.
    9. TomaszRT

      Ten plastikowy pojemnik to zbiornik węgla aktywnego. Na 99% masz padnięty zawór N80. On domyślnie (bez podania napięcia) powinien być zamknięty. Wymontuj go i sprawdź ustnie czy jest szczelny.
    10. TomaszRT

      Tak jak Kolega wyżej napisał trzeba najpierw odczytać błędy. U mnie przyczyną podobnego zachowania silnika był nieszczelny zawór N80.
    11. TomaszRT

      Każdy mechanizm poza symetrycznym otwartym dyferencjałem (ten zawsze ma rozdział momentu obrotowego 50:50) daje możliwość przenoszenia większego momentu obrotowego na koło/oś o lepszej przyczepności, nie ważne czy to TorSen, Haldex, sprzęgło wiskotyczne, pełna blokada mechaniczna jak w terenówkach czy prosta blokada cierna jak w rajdówkach. Największą zaletą TorSena jest działanie w czasie rzeczywistym, czyli z opóźnieniem = 0. Kiedyś największą ułomnością Haldexa było to, że pompa hydrauliczna zapinająca sprzęgło była napędzana (dużą) różnicą prędkości pomiędzy osiami. Raz, że działało to z opóźnieniem, dwa, że działało na zasadzie ciągłego naprzemiennego zapinania i rozpinania gdy tylko prędkości osi się wyrównywały. Natomiast od IV generacji pompa jest elektryczna i się zastanawiam czy jest jakieś ograniczenie uniemożliwiające oprogramowanie go na przykład tak, że w przypadku gazu w podłogę sprzęgło zapina się na stałe aż do odpuszczenia gazu? W takim wypadku byłoby to dużo bardziej dzielne rozwiązanie bo w zależności od przyczepności każda z osi byłaby w stanie przenosić do ~100% momentu obrotowego. Bo TorSen (B) jest w stanie dać na oś o lepszej przyczepności tylko 2,5x tyle momentu ile jest w stanie przenieść druga oś.
    12. TomaszRT

      Nie masz TorSena. Żadne B9 nie ma. U Ciebie jest asymetryczny stożkowy dyferencjał z zestawem sprzęgieł (mechanicznych).
    13. TomaszRT

      Mógłbyś rozwinąć temat?
    14. TomaszRT

      Może jakaś wadliwa/podrobiona partia oleju? Bo zakładam, że w/w awarie nie wystąpiły po prostu przypadkowo.. Niemniej jednak jest też mało prawdopodobne, żeby wymiana przepracowanego OEM oleju na taki sam nowy OEM olej spowodowała zacieranie się pompy..
    15. TomaszRT

      W A4B7? Co im się konkretnie stało? Jaki miały przebieg i na czym i jak często zmienianym pracowały przed wymianą oleju? Pytam, bo nie mam powodu Ci nie wierzyć jednakowoż ciężko przyjąć, że olej którym w fabryce zalewane są wszystkie Audi >2005 może mieć wpływ na awarię..