TomaszRT

Pasjonat
  • Zawartość

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O TomaszRT

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Tomasz
    • Lokalizacja
      Rzeszów

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2005
    • Silnik
      2.0 TFSI
    • Kod silnika
      BGB
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      PB

    Ostatnie wizyty

    170 wyświetleń profilu
    1. Każdy mechanizm poza symetrycznym otwartym dyferencjałem (ten zawsze ma rozdział momentu obrotowego 50:50) daje możliwość przenoszenia większego momentu obrotowego na koło/oś o lepszej przyczepności, nie ważne czy to TorSen, Haldex, sprzęgło wiskotyczne, pełna blokada mechaniczna jak w terenówkach czy prosta blokada cierna jak w rajdówkach. Największą zaletą TorSena jest działanie w czasie rzeczywistym, czyli z opóźnieniem = 0. Kiedyś największą ułomnością Haldexa było to, że pompa hydrauliczna zapinająca sprzęgło była napędzana (dużą) różnicą prędkości pomiędzy osiami. Raz, że działało to z opóźnieniem, dwa, że działało na zasadzie ciągłego naprzemiennego zapinania i rozpinania gdy tylko prędkości osi się wyrównywały. Natomiast od IV generacji pompa jest elektryczna i się zastanawiam czy jest jakieś ograniczenie uniemożliwiające oprogramowanie go na przykład tak, że w przypadku gazu w podłogę sprzęgło zapina się na stałe aż do odpuszczenia gazu? W takim wypadku byłoby to dużo bardziej dzielne rozwiązanie bo w zależności od przyczepności każda z osi byłaby w stanie przenosić do ~100% momentu obrotowego. Bo TorSen (B) jest w stanie dać na oś o lepszej przyczepności tylko 2,5x tyle momentu ile jest w stanie przenieść druga oś.
    2. Nie masz TorSena. Żadne B9 nie ma. U Ciebie jest asymetryczny stożkowy dyferencjał z zestawem sprzęgieł (mechanicznych).
    3. Mógłbyś rozwinąć temat?
    4. Może jakaś wadliwa/podrobiona partia oleju? Bo zakładam, że w/w awarie nie wystąpiły po prostu przypadkowo.. Niemniej jednak jest też mało prawdopodobne, żeby wymiana przepracowanego OEM oleju na taki sam nowy OEM olej spowodowała zacieranie się pompy..
    5. W A4B7? Co im się konkretnie stało? Jaki miały przebieg i na czym i jak często zmienianym pracowały przed wymianą oleju? Pytam, bo nie mam powodu Ci nie wierzyć jednakowoż ciężko przyjąć, że olej którym w fabryce zalewane są wszystkie Audi >2005 może mieć wpływ na awarię..
    6. Poszukałem nieco informacji na temat Swag/Febi. Wychodzi na to, że Swag/Febi 6162 to jest zamiennik starego Pentosina CHF7.1 (norma A0E04102010) czyli OEM dla Audi <1990 roku. CHF7.1 to był olej w pełni mineralny. Niby można by to zalać do B6/B7 tylko pytanie po co, skoro parametry ma gorsze od oryginału? Natomiast Swag/Febi 6161 to zamiennik Pentosina CHF11S (OEM Audi 1990-2005) i CHF202 (OEM Audi >2005). Pytanie po co kombinować? Jak ma być dobrze to stosować OEM/Pentosin.. a jak dobrze i o połowę taniej to Total LHM+, który tutaj wszyscy co go używają, chwalą.
    7. Co ciekawe Pentosin CHF11S wg jego producenta jest olejem syntetycznym.. Tak czy inaczej G004000 (Pentosin CHF202) to jest ulepszona wersja G002000 (Pentosin CHF11S).. Podejrzewam, że baza jest ta sama tylko dodatkami się różnią, bo parametry mają oba bardzo zbliżone.. Także można je zamiennie stosować.. A4B7 mam zalane G004000 i wspomaganie pracuje jak należy.. Można też zastosować Total LHM+, który ma bardzo podobne parametry do oryginału.. Stosowałem w A4B5 jak jeszcze miałem i wspomaganie działało bez zarzutu.. Z Febi nie miałem do czynienia to nie wiem.. Najważniejsze aby nie zalać układu czerwonym ATFem..
    8. Cześć. Potrzebuję: 1. LM Synthoil Energy 0W40 5L 2. VALVOLINE VR1 Racing 5W50 4L Ile z przesyłką by to kosztowało? Pozdrawiam.
    9. Od wymiany do wymiany (10kkm) dolałem 0 (słownie: zero), na bagnecie ubył ~1mm.
    10. Małe uzupełnienie. Najwyższe zanotowane średnie spalanie: 12l/100km, trasa Rzeszów - Solina z przyczepą kempingową. Najniższe zanotowane średnie spalanie: 6.5L/100km, trasa Witów - Lubień. Natomiast średnia od tankowania do tankowania zawsze troszkę poniżej 10L/100km.
    11. Ja kupiłem 2 butelki.. na całość operacji zużyłem nieco > 1.5.
    12. W A4B5, tak jak koledzy tutaj polecali wypłukałem i zalałem Total LHM+. Póki co 5000km przejechane i działa wszystko bez zarzutu. Cena jego też jest bardzo atrakcyjna, także nie wiem po co wyważać otwarte drzwi.
    13. Jaka jest DMC tej lawety?
    14. 2 litry wystarczą na płukanie i napełnienie.
    15. Instrument Cluster 17. Channel 62. Masz tam zapewne wartość 23. Zamień ją na wartość 17.