Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] Zawór EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Dwa tygodnie temu doszło w moim Audi do awarii, wszystko wskazywało na to ze pękła głowica lecz na szczęście okazało sie że zawór EGR był tak ubrudzony że nie mógł poprawnie funkcjonować. Mechanicy wyczyścili go i wszystko wróciło do poprzedniego stanu lecz po przejechaniu 250km problem powrócił. Mechanik wyją zawór nie był on brudny lecz ewidentnie klapa od zaworu zawiesiła sie w pozycji otwartej przez co brakło mu mocy .

Od tamtej pory jezdze i wszystko wydaje sie być ok lecz auto wydaje sie być słabe i bez życia ,czy może to być spowodowane tym ze zawór będąc zatkany próbował sie otwierac i zamykać na siłe co sprawiło że silniczek sie uszkodził i teraz działa on wolno i ospale przez co spaliny dostają sie do ponownego spalenia w dużych ilościach i nie wtedy kiedy jest to koniczne ???czy wymiana egr-u jest dobrym pomysłem ??

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5944594454&ref=last-visited co wy na to ????

Druga sprawa to czy podczas tej awarii mogło dojść do uszkodzenia lub zabrudzenia pompo-wtrysków ??? Dziwnie nim co jakiś czas kiwnie

I ostatnia rzecz . to czy pompa wacu może być przyczyna tego ze w ropie w zbiorniku jest olej silnikowy??? ropa nie jest w normalny kolorze tylko ciemna zalatuje na czarno .

Prosze o pomoc bo zaczynam sie martwić

Edytowane przez Piosko93
Opublikowano

Pierwsze wymień zawór egr później zobaczysz efekt.....moze trybka plastykowe się wytarly. .... a co do ciemnej ropy to jeśli masz silnik o kodzie BRD to jest to normalne że względu na sądzę z pod wtryskow.....złej ropę do słoika i popatrz pod światło. ..jeśli będą pływać gluty oleju to pompa uwalona. ....jeśli będzie ciemna tylko to jest to nirmalne

Opublikowano

Na tej przepustniczce od egru znajdował się po obwodzie pierścień uszczelniający?

Jeśli nie masz dpfu jedź do tunera i niech Ci wyłączy ten egr i zaslepi.bedzie spokuj na wieki wieków

Co do czarnego paliwa -powód pompa tandem/vacum - wytarte w niej Uszczelnienie tam jest taki jakby podwójny zimering.

Jeśli tak jak marek napisał ropa pod światło jest jeszcze żółta to bez stresu ale jeśli już jest czarna czarna to już jest duża ilość oleju w paliwie.

Miałem to samo u siebie - z tym ze jak włożyłem druga pompę uzywke za 150zl mimo że do swojej kupiłem zestaw Naprawczy i moja też zrobiłem z tym ze juz jej nie założyłem...Bo mi się nie chce...

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze wymień zawór egr później zobaczysz efekt.....moze trybka plastykowe się wytarly. .... a co do ciemnej ropy to jeśli masz silnik o kodzie BRD to jest to normalne że względu na sądzę z pod wtryskow.....złej ropę do słoika i popatrz pod światło. ..jeśli będą pływać gluty oleju to pompa uwalona. ....jeśli będzie ciemna tylko to jest to nirmalne

Akcja z ropą wyszła całkiem przypadkiem, ojciec puścił 5l bo brakło w ciągniku i wtedy wyszło na jaw.

ropę postawiłem w słoiku i nic sie z nia nie dzieje jak była czarna lecz przezroczysta tak dalej tak jest .

Najlepsze że ojciec stwierdził ze traktor stracił na mocy przez ta rope i dymił na czarno.

Dodam ze pompa olejowa z racji swej wady fabrycznej została przerobiona tak aby nie doszło do obrócenia wieloklina w pompie.

Dzis wiec zamówie nowy zawór i zobaczymy co sie bedzie dalej działo.

Musze jeszcze sprawdzić turbo , bo wydaje mi sie ze zbyt pózno sie włacza do pracy.

Czytałem ostatnio cos o kierownicach i o elektrycznym tłoczku który tam jest i może powodować ze turbo sie tak zachowuje.

Czy możecie mi coś powiedziec o tym ?

Edytowane przez Piosko93
Opublikowano

Mylisz pompę oleju nie ma nic wspólnego z paliwem, pompa paliwa z tyłu głowicy ona jest przyczyną.. .

Opublikowano

W turbosprężarce w BRD nie ma żadnego tłoczka. Jest gruszka i zawór N75 sterujący nią.

Turo w tym silniku z reguły późno wstaje więc jak ktoś wcześniej jeździł 1.9 to może mieć takie odczucia.

Można zrobić logi dynamiczne od turbiny i zobaczymy czy są jakieś odstępstwa od normy.

Czarne paliwo tak jak wcześnie Ci powiedzieli - pompa tandem lub uszczelniacze po pompowtryskami.

Opublikowano

Co do turba to bede musiał sie udać do znachora który powie mi co ona kryje.

Czy zestaw uszczelniający do pompy będzie wystarczający aby udało sie ją naprawić???

Bo uszczelniacze pompo-wtrysków były wymienione wiec to raczej można wykluczyć

Opublikowano

Tak zestaw Naprawczy załatwi temat, ważny jest prawidłowe osadzenie uszczelniacza to on jest winowajca mieszania się paliwa z olejem...

Opublikowano

a co do ciemnej ropy to jeśli masz silnik o kodzie BRD to jest to normalne że względu na sądzę z pod wtryskow

wątek nt. BLB jest.

Opublikowano

Ostatnio przeprowadziłem serwis
wymiana oleju filtrów i płynu chłodniczego
przy okazji miała zostac zmieniona uszczelka (oring) w pompie tandemowaj lecz nistety mechanicy zle mnie zrozumieli i wymienili tylko uszczelke pomiedzy pompa a głowica
Po wyjaśnieniu sobie nieporozumienia ustaliliśmy ze mam zrobic krótki przebieg i sprawdzic jak wyglada ropa w baku

Moge na samym poczatku stwierdzic ze to jak reaguje sprzegło podczas ruszania zmieniło sie w ciekawy sposób a mianowicie bierze znacznie delikatniej

jeszcze tylko sprawdze paliwo i bede wszystko wiedział

A co do zaworu EGR który dwa razy sie zawiesił to od tamtej pory jest spokój, oby tak dalej

Opublikowano

majac BLB bez DPFu -mozna smiało EGR w sterowniku wyłaczyc i bedzie spokuj...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...