zezward Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Witam. Pacjent to b6 2004 2.5 BDH manual quattro z turbo dziurą do 2400obr i zbyt wolno opadającymi obrotami. (Dodatkowo pojawiają się już charakterystyczne drgawki charakterystyczne dla BDH/BDG ale tym na razie się nie zajmuję.) Podmieniłem N75 z N18 ale problem nadal nie ustępuje Zmienna geometria była czyszczona Na początku podejrzewałem dolot, bo faktycznie coś tam syczało, ale po dłuższych oględzinach stwierdziłem iż jest to na 90% vacu pompa tak syczy (nie wiem czy to jest normalne w 2.5). Samo vacu jest podobno sprawne (sprawdzał mi mechanik manometrem do podciśnienia) zrobiłem logi... grupy 001 010 011 i 001 013 014 na trzecim biegu od obrotów jałowych do 4400 but w podłodze jakieś sugestie co tu może się dziać? http://vaglog.pl/log_279165.html http://vaglog.pl/log_279165.html
Pawelkiwi Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 Czy ktoś nie grzebał przy sztandze na turbinie? EGR sprawny? Jak nie wiesz zaślep i test czy to coś dało.
lunatic Opublikowano 15 Października 2016 Opublikowano 15 Października 2016 Wężykod podcisnienia wcisnij hamulec i daj gazu do 2 tys i chwile potrzymaj na tych obrotach i pozniej hamulec i gaz zwolnij napisz co sie stalo
zezward Opublikowano 21 Października 2016 Autor Opublikowano 21 Października 2016 Lunatic, a co miało się stać? Wyglądało to mniej więcej tak: wcisnąłem hamulec i dodwałem powoli gazu i przy ok 1300obr obroty opadły pomimo dodawania gazu (wcisnąłem pedał w podłodę i nic) i dopiero gdy puściłem hamulec obroty jakby odwiesiły się. Dodam, że zjawisko nie występuje gdy dodam gazu od razu w podłoge co do egr, ma ktoś jakiś patent, żeby go wyjąć bez wyciągania turbo?
lunatic Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Czyli jedno wyeliminowane to teraz sprawdź. Ten wężyk ja miale podobnie niby był szczelny ale minialnie puszczał https://zapodaj.net/12f010e152a7b.jpg.html Edytowane 21 Października 2016 przez lunatic
zezward Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 ja te wężyki to chyba będę musiał wymienić wszystkie, bo pozostawiają wiele do życzenia. Wie ktoś gdzie coś takiego kupić? lunatic możesz opowiedzieć o co chodzi z tym testem? dlaczego to co jest na filmiku jest ok? (w moim drugim a4 1.9avb nie ma takiego zjawiska)
lunatic Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 (edytowane) Ja wężyi silikonowe kupiłem na allegro za grosze tylko tam żeby wszystkie wymienić są 3 średnice ja dokładnie już nie pamietam 3mm 5mm i chyba jeszcze jakies zmierz średnice i kup. Kidyś w servisówce w audi w niemcowni powiedzieli mi że tak szczelność vacoum sie sprawdza w 2.5 tdi że obroty muśżę stanąć na 1tys albo ciut wiecej i nie opadać przy takiej procedurze. Wymień wszystkie wężyki podcisnienia i wtedy sie okażę czy szukać będzie trzeba dalej. A wymiana ich nie jest trudna ani skomplikowana wszystko na wierzchu jedynie co moge doradzic fajnie jak rozgrzany jest silnik przy wymienia plastikowe trójniki sie nie połamia wtedy. Według mnie po tych logach twydaje sie jaky za malo pompował w niektorych zakresach katalizatory jeszcze masz? Edytowane 23 Października 2016 przez lunatic
zezward Opublikowano 24 Października 2016 Autor Opublikowano 24 Października 2016 Katalizatory jeszcze mam. Dzisiaj wymieniłem wężyki podciśnienia i nie wiele się zmieniło (to jest raczej palcebo). Wie ktoś może w jakiej pozycji powinna być sztanga VGT żeby silnik miał moc tylko na niskich obrotach? może w ten sposób wyeliminowałbym ostatecznie problem z podciśnieniem?
lunatic Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 (edytowane) Ja moge ci jutro spisać wymiary jak jest u mnie sztanga i jak jest dkrecona A sprawdzałeś vagiem jak sztanga chodzi Edytowane 24 Października 2016 przez lunatic
majkel_majki Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Katalizatory jeszcze mam. Dzisiaj wymieniłem wężyki podciśnienia i nie wiele się zmieniło (to jest raczej palcebo). Wie ktoś może w jakiej pozycji powinna być sztanga VGT żeby silnik miał moc tylko na niskich obrotach? może w ten sposób wyeliminowałbym ostatecznie problem z podciśnieniem? Jeżeli turbina nie była robiona to nie dotykaj sztangi bo napytasz sobie większej biedy albo chociaż zaznacz pierwotne położenie..
zezward Opublikowano 24 Października 2016 Autor Opublikowano 24 Października 2016 turbina nie była robiona, czyszczona była tylko zmienna geometria (nie prze zemnie) lunatic test ruchu sztangi robi się vagiem w testach wyjść w sekcji silnika?
lunatic Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 Tak basic setting grupa 011
zezward Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 (edytowane) http://vaglog.pl/log-011_11x4C.html Coś tam się niby zmienia w tym ciśnieniu Edytowane 29 Października 2016 przez zezward
slawinio Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 http://vaglog.pl/log-011_11x4C.html Coś tam się niby zmienia w tym ciśnieniu Zmienia ale nie wiele. Wartosc powinna byc okolo 1040-1060 a u ciebie nie ma nawet 1000.
lunatic Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 (edytowane) Dokładnie jest dużo za mało u mnie bez katów nawet jest 1125. Jeżeli geometria była czyszczona to szukałbym nieszczelności albo katy zapchane solidnie. u mnie przy 250tys lewy był zabity na amen. Prawy jeszcze w miare oki. Wywaliłem oba i wybebeszyłem prokata. Edytowane 29 Października 2016 przez lunatic
majkel_majki Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Żeby nie robić rzeźby niepotrzebnie wystarczy rozpiąć wydech zaraz za turbo, porobić logi i zobaczyć jak się zachowuje. Zapchane katalizatory to jest ostateczność.
lunatic Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Tak ostateczność ale najczesciej one sprawiaja problemy samochod faktycznego przebiegu okolie 500tys a katy nie wymieniane zapewne. Ale jak kolega wyzej pisze odkrecic przy turbinie bardzo szybka robota i sprawdzic logi i dawaj tu na forum.
zezward Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 nie zapali mi się nic jak tak po prostu odepnę sobie wylot od turbo?
majkel_majki Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Nie, zresztą nie chodzi o to żeby jechać kilkadziesiąt km tylko nagrzać silnik, porobić logi i to poskładać.
zezward Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 i tak muszę wyjechać w trasę żeby zrobić logi dynamiczne bardziej mi chodziło o to czy nie strzeli mi jakąś marchewką, ale to w sumie diesel... tu gościowi komory nie zapaliło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się