Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 2.5 BDH Q MANU niedoładowuje, obroty spadają zbyt wolno


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pacjent to b6 2004 2.5 BDH manual quattro z turbo dziurą do 2400obr i zbyt wolno opadającymi obrotami.

(Dodatkowo pojawiają się już charakterystyczne drgawki charakterystyczne dla BDH/BDG ale tym na razie się nie zajmuję.)

Podmieniłem N75 z N18 ale problem nadal nie ustępuje

Zmienna geometria była czyszczona

Na początku podejrzewałem dolot, bo faktycznie coś tam syczało, ale po dłuższych oględzinach stwierdziłem iż jest to na 90% vacu pompa tak syczy (nie wiem czy to jest normalne w 2.5). Samo vacu jest podobno sprawne (sprawdzał mi mechanik manometrem do podciśnienia)

zrobiłem logi... grupy 001 010 011 i 001 013 014 na trzecim biegu od obrotów jałowych do 4400 but w podłodze

jakieś sugestie co tu może się dziać?

http://vaglog.pl/log_279165.html

http://vaglog.pl/log_279165.html

Opublikowano

Czy ktoś nie grzebał przy sztandze na turbinie?

EGR sprawny? Jak nie wiesz zaślep i test czy to coś dało.

Opublikowano

Wężykod podcisnienia wcisnij hamulec i daj gazu do 2 tys i chwile potrzymaj na tych obrotach i pozniej hamulec i gaz zwolnij napisz co sie stalo

Opublikowano

Lunatic, a co miało się stać?

Wyglądało to mniej więcej tak:

wcisnąłem hamulec i dodwałem powoli gazu i przy ok 1300obr obroty opadły pomimo dodawania gazu (wcisnąłem pedał w podłodę i nic) i dopiero gdy puściłem hamulec obroty jakby odwiesiły się.

Dodam, że zjawisko nie występuje gdy dodam gazu od razu w podłoge

co do egr, ma ktoś jakiś patent, żeby go wyjąć bez wyciągania turbo?

Opublikowano

ja te wężyki to chyba będę musiał wymienić wszystkie, bo pozostawiają wiele do życzenia. Wie ktoś gdzie coś takiego kupić?

lunatic możesz opowiedzieć o co chodzi z tym testem? dlaczego to co jest na filmiku jest ok? (w moim drugim a4 1.9avb nie ma takiego zjawiska)

Opublikowano (edytowane)

Ja wężyi silikonowe kupiłem na allegro za grosze tylko tam żeby wszystkie wymienić są 3 średnice ja dokładnie już nie pamietam 3mm 5mm i chyba jeszcze jakies zmierz średnice i kup. Kidyś w servisówce w audi w niemcowni powiedzieli mi że tak szczelność vacoum sie sprawdza w 2.5 tdi że obroty muśżę stanąć na 1tys albo ciut wiecej i nie opadać przy takiej procedurze.

Wymień wszystkie wężyki podcisnienia i wtedy sie okażę czy szukać będzie trzeba dalej. A wymiana ich nie jest trudna ani skomplikowana wszystko na wierzchu jedynie co moge doradzic fajnie jak rozgrzany jest silnik przy wymienia plastikowe trójniki sie nie połamia wtedy.

Według mnie po tych logach twydaje sie jaky za malo pompował w niektorych zakresach katalizatory jeszcze masz?

Edytowane przez lunatic
Opublikowano

Katalizatory jeszcze mam. Dzisiaj wymieniłem wężyki podciśnienia i nie wiele się zmieniło (to jest raczej palcebo).

Wie ktoś może w jakiej pozycji powinna być sztanga VGT żeby silnik miał moc tylko na niskich obrotach? może w ten sposób wyeliminowałbym ostatecznie problem z podciśnieniem?

Opublikowano (edytowane)

Ja moge ci jutro spisać wymiary jak jest u mnie sztanga i jak jest dkrecona

A sprawdzałeś vagiem jak sztanga chodzi

Edytowane przez lunatic
Opublikowano

Katalizatory jeszcze mam. Dzisiaj wymieniłem wężyki podciśnienia i nie wiele się zmieniło (to jest raczej palcebo).

Wie ktoś może w jakiej pozycji powinna być sztanga VGT żeby silnik miał moc tylko na niskich obrotach? może w ten sposób wyeliminowałbym ostatecznie problem z podciśnieniem?

Jeżeli turbina nie była robiona to nie dotykaj sztangi bo napytasz sobie większej biedy albo chociaż zaznacz pierwotne położenie..

Opublikowano

turbina nie była robiona, czyszczona była tylko zmienna geometria (nie prze zemnie)

lunatic test ruchu sztangi robi się vagiem w testach wyjść w sekcji silnika?

Opublikowano

Tak basic setting grupa 011

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie jest dużo za mało u mnie bez katów nawet jest 1125.

Jeżeli geometria była czyszczona to szukałbym nieszczelności albo katy zapchane solidnie. u mnie przy 250tys lewy był zabity na amen. Prawy jeszcze w miare oki. Wywaliłem oba i wybebeszyłem prokata.

Edytowane przez lunatic
Opublikowano

Żeby nie robić rzeźby niepotrzebnie wystarczy rozpiąć wydech zaraz za turbo, porobić logi i zobaczyć jak się zachowuje. Zapchane katalizatory to jest ostateczność.

Opublikowano

Tak ostateczność ale najczesciej one sprawiaja problemy samochod faktycznego przebiegu okolie 500tys a katy nie wymieniane zapewne. Ale jak kolega wyzej pisze odkrecic przy turbinie bardzo szybka robota i sprawdzic logi i dawaj tu na forum.

Opublikowano

nie zapali mi się nic jak tak po prostu odepnę sobie wylot od turbo? :D

Opublikowano

Nie, zresztą nie chodzi o to żeby jechać kilkadziesiąt km tylko nagrzać silnik, porobić logi i to poskładać.

Opublikowano

i tak muszę wyjechać w trasę żeby zrobić logi dynamiczne

bardziej mi chodziło o to czy nie strzeli mi jakąś marchewką, ale to w sumie diesel... :D

tu gościowi komory nie zapaliło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...