Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszczelek (dolnych) pompy wtryskowej


rafalinsky1906

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Nie znalazłem konkretnego tematu o samodzielnej wymianie uszczelek (dolnych, głowiczka :?) pompy wtryskowej.

Sprawa wygląda tak: W maju po wymianie filtra paliwa zaczęło mi mocno cieknąć z góry pompy (nastawnik), dzięki pomocy OLIVERA udało mi się samodzielnie wymienić te dwie górne uszczelki i ustawić bezproblemowo dawkę. Samochód po tym zabiegu stał się żwawszy i mniej palił (nie było wycieków). Pare dni temu po kolejnej wymianie filtra paliwa (męki z odpaleniem...) zauważyłem nagły wzrost spalania o 2 litry na 100km!!! Po dokładnym obejrzeniu wszystkiego co możliwe, z pomocą paru lusterek znalazłem wyciek ropy od dołu pompy (z tyłu, przy jakimś kabelku).

GDZIE CIEKNIE: nr.2 na zdjęciu http://www.fotosik.pl/zdjecie/c8ea61d01a28ca68

Znalazłem kontakt do pompiarza w Krakowie i po obejrzeniu stwierdził, że trzeba wyjmować pompe, żeby wymienić te dolne uszczelki. Koszt razem z wyjęciem 550zł.

Nie da się tego wymienić tylko po odkręceniu metalowych węży miedzy wtyskiwaczami a pompą? Robił ktoś to we własnym zakresie? Dajcie znać jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się to wymienić bez zdejmowaniu pompy lub... ze zdejmowaniem pompy (czy to trudne). Dodam, że mam VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał ...Poczytaj tu i pooglądaj fotki powinno Ci to pomóc Jest troche roboty ale .... ;)

http://www.audi80.pl/rozbieranie-pompy-wtryskowej-bosch-vp-37-vt65472.htm

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=258443&start=84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Nie znalazłem konkretnego tematu o samodzielnej wymianie uszczelek (dolnych, głowiczka :?) pompy wtryskowej.

Sprawa wygląda tak: W maju po wymianie filtra paliwa zaczęło mi mocno cieknąć z góry pompy (nastawnik), dzięki pomocy OLIVERA udało mi się samodzielnie wymienić te dwie górne uszczelki i ustawić bezproblemowo dawkę. Samochód po tym zabiegu stał się żwawszy i mniej palił (nie było wycieków). Pare dni temu po kolejnej wymianie filtra paliwa (męki z odpaleniem...) zauważyłem nagły wzrost spalania o 2 litry na 100km!!! Po dokładnym obejrzeniu wszystkiego co możliwe, z pomocą paru lusterek znalazłem wyciek ropy od dołu pompy (z tyłu, przy jakimś kabelku).

GDZIE CIEKNIE: nr.2 na zdjęciu http://www.fotosik.pl/zdjecie/c8ea61d01a28ca68

Znalazłem kontakt do pompiarza w Krakowie i po obejrzeniu stwierdził, że trzeba wyjmować pompe, żeby wymienić te dolne uszczelki. Koszt razem z wyjęciem 550zł.

Nie da się tego wymienić tylko po odkręceniu metalowych węży miedzy wtyskiwaczami a pompą? Robił ktoś to we własnym zakresie? Dajcie znać jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się to wymienić bez zdejmowaniu pompy lub... ze zdejmowaniem pompy (czy to trudne). Dodam, że mam VAGa.

jeśli łykasz trochę mechaniki zrobisz sam max 3 godziny roboty ,pomocny link z forum golfa kup sobie 2 oringi gdybyś jeden zepsuł plus oring pod zawór stop,ewentualnie cały zestaw uszczelnień koszt ok 50 zł.Po wymianie odpalanie na plaka bo inaczej skończysz rozrusznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć to zrobione dobrze i na kolejne lata ?

pompa na stół, sprawdzenie i minimum komplet uszczelek.

Dolewałeś kolego może do baku jakieś magiczne środki do czyszczenia wtrysków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Po wymianie odpalanie na plaka bo inaczej skończysz rozrusznik

Metodę na Plaka to bym sobie darował. Jest prosty i skuteczny sposób aby odpowietrzyć pompę po takich naprawach. Zdejmujesz przewód zasilający i zakładasz wężyk igelitowy o długości około 100 cm. Z drugiej strony na wężyk zakładasz butelkę po wodzie z ropą i podnosisz ją do góry. Wówczas paliwo napełnia pompę wypychając powietrze i masz już odpowietrzona pompę. Następnie odpowietrzasz wtryski i silniczek pali bez żadnych plaków. Jak odpowietrzysz pompę z wtryskami podpinasz zasilanie ze zbiornika i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno u mnie tez miałem pompe do uszczelnienia, lała juz od dołu.

kupiłem komplet uszczelek, pompa na stół i wymieniłem wszystkie.

niestety mimo sporego doswiadczenia warsztatowego (uszczelniałem wczesniej inne pompy w astrze i mazdzie)

i obejrzanych 20 filmow instruktazowych o składaniu takiego modelu pompy

nie udało mi sie jej złozyc poprawnie... podczas próby odpalenia cos pekło w srodku...

jesli nigdy tego nie robiłes to oddaj to do fachowca.

odezwij sie do kolegi Trepek tutaj w klubie. tylko musisz wymontowac i mu wysłac.

ogarnie ci to za połowe ceny uzywanej pompy i przy okazji wszystko fachowo sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za pomoc.

W sumie nigdy żadnej pompy nie robiłem, oprócz nastawnika w mojej 3 miesiące temu... Instruktarze, które mi podesłaliście myśle, że do ogarnięcia... tylko zastanawiam się na tym co pisał majron, że "tam w środku pękło", dlatego może być ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...