Jump to content
IGNORED

[B5 AEB] Problem z przyśpieszaniem


michaty
 Share

Recommended Posts

No to mogę zacząc. Autko chodzi dobrze nawet, bardzo dobrze, odpala rano na dotyk, nie przebiera na wolnych obrotach, problem pojawia sie dopiero jak rusze i zaczynam przspieszac gwałtownie to przy 3000 obrotów zaczyna przerywac tak jak by odcinał dopływ paliwa. Gdy ruszam normalnie czyli nie cisne gwałtownie gaz to audi jedzie normalnie. Wydaje mie sie ze to moze byc turbina ale wolałbym ze by to nie była ona bo to juz sa koszta naprawy.

Pomozcie prosze.

[ Dodano: 21-02-2007, 09:43 ]

Mialem przy nim robiona gowlowice i przed naprawa autko nie przerywalo ani nic, ale po wymianie glowicy zaczelo sie dopiero to dziac. Nie mam pojecia co to moze byc.

Moze wystarczy wymienic filtr powietrza

poz drawiam

Link to comment
Share on other sites

piszesz, że przed wymianą głowicy tego nie było a po wymianie dzieją się dziwne rzeczy i liczysz, że to będzie filtr do wymiany ?? :lol::wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zbiegiem okoliczności to wina turbiny to koniecznie diagnostyka VAGiem Warto by mieć rachunek paragon na to co robił mechanik na ewentualną reklamację - to na wypadek wykręcania się.

Link to comment
Share on other sites

byłem na komputerze VAG i nic nie wykryło nie ma zadnego błędu. ze strony komputera wyglad ze wszystko ok. Na poczatku myslałem ze to jest usterka sondy ale po wymianie nic sie nie zmieniło. Mam nadziej ze ktos cos wie na ten temat. :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

No to zrób jeszcze logi. Pozwoli nam to prześledzić co się dzieje z silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem co to jest ten logi bo nie jestem mechanikiem, mozesz cos wiecej na ten temat napisac ? silnik chodzi dobrze nie przebiera ani nic jak wczesniej napisałem, nawet jak w miejscu podgazuje ją to nie ma zadnych przery :cry::cry::cry::quattro: wań ani nic.

Link to comment
Share on other sites

LOG jest to plik, który tworzy np. program VAG-COM. W logu zapisane są parametry silnika i odczyty z czujników itp. Po prostu trzeba wybrać odpowiednie kanały do odczytu (max. 3) np. 001, 002 i 025. Aby poprawnie LOGować musimy jechać spokojnie na czwartym biegu (ok. 1500obr/min) i dajemy start (program zaczyna logować) i but w podłogę do maksymalnych obrotów. Potem wrzucasz spokojnie logi na forum i my sprawdzamy co jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

miałem podobny problem, podczas gwałtownego przyśpieszania silnik przerywał. po podłączeniu VAG w czasie jazdy okazało się że jeden z cylindrów 'gubi' zapłon, wymieniłem cewkę na nową i silnik śmiga jak nowy, a też były przypuszczenia że to turbina, przepływomierz albo sonda.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za może cenne informacje dzisja jade do mechanika i gadam mu co sie naczytałem i mam nadziej ze damy rade podłaczyć sie przez VAG wczasie jazdy bo raczej nie ma innego sopsobu?? Tylko nie wiem czy on ma laptopa. piszcie dalej moze sie cos wyłapie pomocnego.

dziekuj wam wszystkim :a4fan: :redface: :audi:

Link to comment
Share on other sites

Witam .mam problem z obrotami, to znaczy jak dam gazu i puszcze to za kazdym razem obroty nie równo chodza przez chwile i zaraz jest dobrze. Co to moze byc ,moze ktos wie?

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 21-02-2007, 21:47 ]

przecież Ty masz zupełnie inny silnik, o Twoich problemach trochę użytkownicy ADRów już napisali

Link to comment
Share on other sites

VAGowanie to nie tylko odczyt czy kasacja błędów ale przede wszystkim odczyt pewnych wartości w tym przypadku silnika i odpowiednia ich interpratacja. Dziwne że mechanik nie zaproponował ci tych pomiarów odrazu albo jego wiedza o diagnostyce komputerowej jest marna.

Link to comment
Share on other sites

Byłem u mechanika i umówiłem sie z nim na sobote zeby sie podłączyc i w czasie jazdy sparawdzic jak sie zachowuje auto. Mam nadzieje ze to pomoże, bo juz nie mam sił na usterke. Wczoraj jak jechałem i np dawałem równomiernie i w miare spokojnie gaz to spokojnie doszedłem do 4500obr/min i nie przerywał i było to na 3biegu. :a4fan: Bedę walczył do końca az :biggrin: pozbede sie tej usterki.

Link to comment
Share on other sites

Dla benzyniaka to nie wiele 4500 obr. A zanim jeszcze mechanika wyczekasz to sprawdz szczelność (na połączeniach i dziury) wszystkich przewodów idąć od wylotu z turbiny aż do kolektora.

Link to comment
Share on other sites

witam mam jeszcze jedno pytanie zwiazane z tymi cewkami. Jezli jakas cewka gubi zapłon i jezdze sobie tak na przez tydzień to po tygodniu jak jade na kontrole VAGIEM ale takim ze nie jade tylko w miejscu jest podłaczony do kopmutera to powinno pokazywac jakikolwiek błąd lub albo powinno takie cos byc zapisane ze np cewka dział nie poprawnie lub usterka wystepuje sporadycznie, czy takie cos mozna wykryc tylko w czasie jazdy?? postaram sie sprawdzic tylko musze dowiedziec sie gdzie jest takie połaczenie miedzy turbina a kolektorem.

pozdrawiam :audi:

Link to comment
Share on other sites

W twoim roczniku nie ma diagnozy układu wysokiego napięcia. Nie zapisze błędu.

Link to comment
Share on other sites

witam wszystkich przepraszam ze tak długo nie pisałem ale dopiero byłem u mechanika i okazało sie ze cewki na pracuja dobrze. jedyne co to pojawiał sie błąd: "00544 - Przekroczone do maksymalnej cisnienia doładowania" nie wiem czy to jest jakas ważna wskazówka? Moze ktos to zinterpretowac? pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czy jest wszystko szczelne, może być że jakiś wąż ma dziurę albo coś takiego

Link to comment
Share on other sites

Ciśnienie doładowania zmniejsza mechanizm w turbinie, który przepuszcza część spalin obok wirnika. Jest on poruszany siłownikiem pneumatycznym, a ten z kolei jest włączany przez elektrozawór sterowany przez komputer. Teoretycznie mogło się coś tam zapiec. Ale chciałbym się podłączyć z pytaniem: na podstawie jakich parametrów ECU mierzy ciśnienie doładowania, bo przecież nie ma czujnika ciśnienia?

Link to comment
Share on other sites

Na podstawie temp. w dolocie, i ilości powietrza przepływającego przez przepływomierz.

Link to comment
Share on other sites

Na podstawie temp. w dolocie, i ilości powietrza przepływającego przez przepływomierz.

ale to jest tylko objętość powietrza dochodzącego, a o ciśnieniu decyduje jeszcze położenie przepustnicy i obroty silnika - bo te parametry określają ile powietrza zużywa silnik, więc chyba te 4 wartości na raz są wykorzystywane ?

Link to comment
Share on other sites

Witam

u mnie było podobnie samochód ciągnął dobrze do 3 tys a potem jakby się przymulał, myślałem że to turbina ale na gazie przyśpieszał dobrze.

Problem miną jak zresetowałem komp poprzez odłaczenie akumulatora i zwarcie klem na 15 min. jest to gdzieś opisane dokladnie jak to się robi, w moim przypadku pomogło i autko równo przyśpiesza w pełnym zakresie obrotów.

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

skoro go juz podpinałeś i nie miał błędów to cewka odpada... na postoju się sprawdza i od razu wiesz na którym cylindrze jest problem... także lepiej się skupić na rzeczach o których u góry pisali koledzy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...