Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety A4 B8 2.0 TFSI 252KM


Kosmita

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma prawa być ten sam, bo w Skodzie jest poprzecznie a w Audi wzdłużnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.05.2017 o 08:32, k232 napisał:

Na nie dotartym silniku ciągnąłeś go 250? Żeby Cię to w przyszłości nie zabolało..

Silnik jest dotarty po kilku tys kilometrów, a docierałem go zgodnie ze sztuką aczkolwiek nie zamulałem nigdy, stąd zdrowa pełna moc.

Dnia 13.05.2017 o 10:03, BeyerBrown napisał:

Pytanie o ile km/h licznik przy tej prędkości przekłamuje... ja mam wg. danych tech. założony kaganiec @208km/h (auto z USA) a na liczniku widziałem już nie raz 220km/h!

Niemniej wynik uzyskałeś zacny... wszystkie konie pod maską masz zdrowe :D

Przekłamuje zawsze. W zależności od prędkości coraz bardziej. Myślę, że wg gps miałem ciut powyżej 250.

13 godzin temu, INFOLUDEK napisał:

A czy w A4 nie jest ten sam silnij 2.0 TFSI  co w skodzie Vrs?

Skoda ma 220 lub 230 km. Inny silnik troszkę inaczej zestrojony ale jak to w grupie vag bywa wiele podzespołów ma takich samych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to dodam swoje 3 grosze.

A4 2.0T (z USA) quattro 2014, 225 KM i 8miobiegowy tiptronic.

Trasa Warszawa - Krosno 360 km (bez szaleństw, tak jak pozwalał ruch w dzień powszedni po drogach z jednym pasem i TIRami, ale bez "dziadkowania"), komputer pokazywał 7,3 l/100 km. z Radomia do Wawy, trzymałem około 130-140, średnia za trasę to 75 km/h.

Sam nie mogłem uwierzyć (może to sprawka ośmiu biegów, obrotomierz najczęściej był około 2.000 RPM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Was, ale u mnie komputer zaniżał spalanie o 1 litr/100km. Musiałem te wskazania skorygować w module adaptacji. To dziwne, że auta z końca lat 90-tych potrafiły wskazywać średnie spalanie idealnie pokrywające się z rzeczywistością, a w obecnych czasach dochodzi do celowych przekłamań "na korzyść" producenta.

Edytowane przez majkel101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. Zaraz po zatankowaniu komputer zawsze pokazuje zasięg powyżej 700 km, ale więcej niż 650 km nie udało mi się jeszcze zrobić, nieważne jak oszczędnie bym nie jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sowiq napisał:

Prawda. Zaraz po zatankowaniu komputer zawsze pokazuje zasięg powyżej 700 km, ale więcej niż 650 km nie udało mi się jeszcze zrobić, nieważne jak oszczędnie bym nie jechał.

Ale na średnim wg mnie pokazuje poprawnie. Zasig faktycznie pokazuje z d*py (nie przejechałem jeszcze 400 km na baku) ale średnie spalanie liczone na stacji wychodzi ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kosmita napisał:

ale średnie spalanie liczone na stacji wychodzi ok

No to pytanie na podstawie czego liczy zasięg. Średnie spalanie 10/100, w baku ~55 l, a zasięg pokazuje 710 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sowiq napisał:

No to pytanie na podstawie czego liczy zasięg. Średnie spalanie 10/100, w baku ~55 l, a zasięg pokazuje 710 km :)

Wydaję mi się, że liczy na podstawie spalania średniego "wpojonego" na stałe czyli nieosiągalne 7/100 albo jeszcze mniej, a potem powoli koryguje na podstawie tego jak jedziesz. Mi się to nigdy nie sprawdza więc traktuje to jako czystą informację-ciekawostkę. Coś jak czas dojazdu w nawigacji - zawsze skróce 30% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak jest w B9, ale w B8 oprócz skalibrowania wskazań spalania, skalibrowałem wskazanie poziomu paliwa w baku, gdyż strzałka pod koniec je zaniżała. I kiedy pokazywało mi paliwa na 0km, to de facto mogłem jeszcze z jakieś 70km jechać. Po zmianie parametrów w module adaptacji wskazówka opada w miarę jednostajnie od full do zera, choć fabrycznie zawsze była długo na full. Teraz mam tak, że jak mi pokazuje 0km na paliwie w baku, to da się jeszcze przejechać dobre 20-30km. Sama rezerwa zapala mi się, gdy komp wskazuje jazdę jeszcze na jakieś 50-60km w zależności od średniego spalania. Po zatankowaniu do full dystans jest obliczany w oparciu o średnią spalania (prawdopodobnie liczoną od ostatniego tankowania). Ponieważ mimo 8 biegów zawsze mi wychodzi 11,5-12l/100km, to po zatankowaniu do pełna wskazanie dystansu na baku oscyluje między 500-550km. Ale jak wspomniałem, żeby wskazania pokrywały się z rzeczywistością, to w moim przypadku musiałem pobawić się w VCDS i zmienić nastawy fabryczne, bo te pokazywały bzdury w kwestii spalania i zasięgu. Wychodzę z założenia, że jak mi się mają wyświetlać liczby na desce, to niech obrazują stan faktyczny a nie jakieś wartości katalogowe odbiegające od realiów :)

Edytowane przez majkel101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, majkel101 napisał:

Nie wiem, jak jest w B9, ale w B8 oprócz skalibrowania wskazań spalania, skalibrowałem wskazanie poziomu paliwa w baku, gdyż strzałka pod koniec je zaniżała. I kiedy pokazywało mi paliwa na 0km, to de facto mogłem jeszcze z jakieś 70km jechać. Po zmianie parametrów w module adaptacji wskazówka opada w miarę jednostajnie od full do zera, choć fabrycznie zawsze była długo na full. Teraz mam tak, że jak mi pokazuje 0km na paliwie w baku, to da się jeszcze przejechać dobre 20-30km. Sama rezerwa zapala mi się, gdy komp wskazuje jazdę jeszcze na jakieś 50-60km w zależności od średniego spalania. Po zatankowaniu do full dystans jest obliczany w oparciu o średnią spalania (prawdopodobnie liczoną od ostatniego tankowania). Ponieważ mimo 8 biegów zawsze mi wychodzi 11,5-12l/100km, to po zatankowaniu do pełna wskazanie dystansu na baku oscyluje między 500-550km. Ale jak wspomniałem, żeby wskazania pokrywały się z rzeczywistością, to w moim przypadku musiałem pobawić się w VCDS i zmienić nastawy fabryczne, bo te pokazywały bzdury w kwestii spalania i zasięgu. Wychodzę z założenia, że jak mi się mają wyświetlać liczby na desce, to niech obrazują stan faktyczny a nie jakieś wartości katalogowe odbiegające od realiów :)

No i dobre podejście. Może to pomoże. U nas wskaźnik jest elektroniczny i są kreski, które znikają i działa poprawnie mimo iż nie za bardzo jest to precyzyjne. Masz dwie kreski i nagle czerwona rezerwa.. nie opadnie juz bardziej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie trochę temat, przejechałem autem dopiero 1600km, więc silnik docierałem. Jak narazie spalanie komputer mi pokazuje 11,6l/100 więc nie jest tak źle. Jak jeździłem spokojnie 90-110 to poniżej 9l mi wskazywał. Jadę teraz w dłuższą trasę na święta to zobaczymy.

Moim zdaniem jak na taką moc i quattro to 12l/100 jest okej. Niestety tak jak mówicie, bak jest tragicznie mały... Poprzednio mialem a4 i 1.9tdi więc tankowałem raz na ruski rok (czasami komputer ponad 1000km zasięgu mi pokazywał)  ;p

Kosmita: Co do rezerwy to jeszcze na końcu zaczyna mrugać :D Jak dostałem auto to mrugała, więc dopóki tylko świeci to jest jeszcze spoko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2017 o 23:37, switchpl napisał:

Odkopie trochę temat, przejechałem autem dopiero 1600km, więc silnik docierałem. Jak narazie spalanie komputer mi pokazuje 11,6l/100 więc nie jest tak źle. Jak jeździłem spokojnie 90-110 to poniżej 9l mi wskazywał. Jadę teraz w dłuższą trasę na święta to zobaczymy.

Moim zdaniem jak na taką moc i quattro to 12l/100 jest okej. Niestety tak jak mówicie, bak jest tragicznie mały... Poprzednio mialem a4 i 1.9tdi więc tankowałem raz na ruski rok (czasami komputer ponad 1000km zasięgu mi pokazywał)  ;p

Kosmita: Co do rezerwy to jeszcze na końcu zaczyna mrugać :D Jak dostałem auto to mrugała, więc dopóki tylko świeci to jest jeszcze spoko :D

Racja :) ALe rzadko doczekuje tego momentu. Czerwone mnie już drażni więc zalewam od razu. Mi średnie po mieście 14 pokazuje. Ale i tak uważam, że jest ekstra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Pisze w sprawie tego silnika odnośnie jego słabych stron lub wad. 

Sa takie, czy wszystko zostało poprawione odnośnie pobierania oleju i problemów z rozrządem i jest to gdzieś potwierdzone ? 

 

Ogolnie mówiąc jak ocenianie ten silnik w kwestii trwałości ?

 

Możecie sie podzielić spalaniem jakie macie lub jak to realnie wyglada na trasie i w mieście ? 

 

Czytalem wcześniejszy temat, ale w sumie żadne konkrety nie padły tam lub cos pominąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Lismo napisał:

Witam, 

Pisze w sprawie tego silnika odnośnie jego słabych stron lub wad. 

Sa takie, czy wszystko zostało poprawione odnośnie pobierania oleju i problemów z rozrządem i jest to gdzieś potwierdzone ? 

 

Ogolnie mówiąc jak ocenianie ten silnik w kwestii trwałości ?

 

Możecie sie podzielić spalaniem jakie macie lub jak to realnie wyglada na trasie i w mieście ? 

 

Czytalem wcześniejszy temat, ale w sumie żadne konkrety nie padły tam lub cos pominąłem.

Przecież jest już temat o wadach i zaletach tego silnika kilka linijek poniżej. Jest o spalaniu i wiele innych rzeczy. Zachęcam do sprawdzenia przed założeniem nowego tematu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne odkopanie tematu.
Cwojego CYRB'a odebrałem pod koniec lutego, a że zrobiłem juz pierwsze 1500km - przyszedł czas na pierwsze podsumowanie.

1. Charaktarystyka silnika tak mi sie podobała, że przez pierwsze 500 km jeździłem tylko w trybie AUTO i dopiero później zacząłem się "bawić".

2. Przy 40km/h mam charakterystyczne "pukanie" w pedał o którym ktoś już pisał, więc looozik

3. Prędkości autostradowe - bardzo trudno jechać tym samochodem poniżej 150km/h
    Virtual Cockpit na tak zestrojony prędkościomierz, że nie ma na skali 160, stąd bezwiednie - często pojawiało sie 180 ...
   I przemiłe wrażenie, gdy na lewym pasie spokojnie czekasz jak maruderzy skończą się wyprzedzać,
   z tyłu "jakieś przedstawicielskie Mondeo" próbuje Cie uczyć lewym kierunkowskazem a Ty spokojnie
   - prawy kierunkowskaz (+ prawy pedał) - i po krótkiej chwili ... "uczący" znika w lusterku :-)

4. Spalanie - Po wpisach Pawła (Kosmita) byłem przygotowany na 12-18l/100 - a tymczasem
     - pierwsza trasa (Łódź - Warszawa - Łódź) - audiobook, tempomat 160-170 km/h - 10.5/100  (tryb AUTO)
     - jazda po mieście - 15/100 - nie chce być mniej, chyba dlatego że jeżdżę krótkie odcinki i nie lubię zamulać (tryb AUTO)
     - kolejna trasa - Łódź - Szczyrk - Łódź - 20-40km/h powyżej dozwolonej, ale spokojnie - 9.5/100 (tryb AUTO)
     - przyszła kolejna trasa - Łódź - Warszawa - Łódź, testujemy.
             Środek dnia, ruch niezbyt duży, tempomat - 160 i patrzę co się dzieje...  ok. 10-10.2/100, myślę jest więcej niż OK
             No więc próbujemy oszczędzać - Tryb EFFICIENCY, na tempomacie nadal 160 - i...  idzie w dół, w Warszawie  9.2/100
             I ten tryb ma sens, pod jednym warunkiem, że za każdym razem jak mijałem maruderów na lewym pasie
             przełączałem skrzynię na "S", a po osiągnięciu przelotowej - puknięcie drążka w tył - i wpada E..

Pzdr, Marcin
 
 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22 marca 2018 o 10:57, mazwi napisał:

4. Spalanie - Po wpisach Pawła (Kosmita) byłem przygotowany na 12-18l/100 - a tymczasem

Fajne podsumowanie. O 18 nigdy nie pisałem. Ale 14 to taki standard lecz, moje prędkości autostradowe są ciut wyższe niż 150. Zazwyczaj sięgają 200-230 o ile można. Stąd wyższe spalanie. Teraz byłem na trasie Warszawa-Bukowina-Warszawa i wyszło nie całe 11l. Jak można było to było te 200-230 ale duża część trasy była wolniejsza stąd i mniejsze spalanie. Poniżej 10 jeszcze nigdy nie zszedłem. Ale z trybu E nie korzystam wcale. 

PS. Odczuwalne na trybie Comfort jest bardziej komfortowo niż na Auto. Polecam sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja trochę dla zrównoważenia podam w załączniku swój wynik spalania. Zrobiłem zdjęcia bo pewnie niewielu uwierzyło by mi na słowo. Zresztą sam jestem w lekkim szoku bo po tym co tu czytałem raczej takie wyniki nie wydawały się możliwe. Tylko proszę się nie śmiać...

20180408_205629res.JPG

20180408_205617res.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to na autostradzie?

Na zwykłych drogach przy ultra-spokojnej jeździe widziałem juź 6.5/100 w 5-litrowym Mustangu, więc nikt się nie będzie śmiał.

 

... chyba ... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mazwi napisał:

A to na autostradzie?

Na zwykłych drogach przy ultra-spokojnej jeździe widziałem juź 6.5/100 w 5-litrowym Mustangu, więc nikt się nie będzie śmiał.

 

... chyba ... :-)

Właśnie nie, zwykła droga mniej więcej pół na pół teren zabudowany (tempomat na 66km/h) i niezabudowany (tempomat na 92km/h). Mały ruch na drodze, właściwie to bardzo mały... Tryb efficiency, jedno ostre wyprzedzanie kilku aut z przełączeniem na tryb S (momentalnie średnia idzie ostro w górę) a tak to ecodriving.

Oczywiście nie zamierzam bić tym autem rekordów niskiego spalania, ale jak widać da się pojechać oszczędnie. Powiem szczerze, że zanim kupiłem wóz z tym silnikiem i napędem to sam szukałem takich danych i jedyne co znalazłem to  10, 12, 14, 16, 18 na 100km i więcej. Więc niech zostanie jako info dla potomnych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnia spalania po 20 tys. km oscyluje w okolicach 9,8 (30% miasto, 70% trasa). 

Najniżej, jak udało mi się zejść przy lekkim ecodrivingu (bez zbędnego zamulania, ale na trybie Auto) to 6,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...