Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety A4 B9 2.0 TFSI 252KM


Kosmita

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w takim razie założę temacik dotyczący najmocniejszego silnika benzynowego w Audi A4 B9 o mocy 252KM. Będę go rozwijał. Na razie mogę powiedzieć, że samochód niesamowicie przyspiesza (katalogowo 5,8 s do 100km/h). U mnie połączony z quattro i s-tronic bardzo przyjemne połączenie. Spalanie z ponad 300 km po mieście przy bardzo dynamicznej jeździe to 16l/100km. Sporo. Sprawdzę jak to wygląda przy spokojniejszej jeździe oraz w trasie. Jeżeli oczywiście będzie zainteresowanie tematem będę sie tym dzielił. Pozdrawiam.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem testówką w takim setupie, bez dźwiękoszczelnych szyb.

Pod kątem samych wrażeń z jazdy, powiem szczerze bez szału. Spodziewałem się, że będzie lepiej - szczególnie pod kątem wyciszenia.

Ale wnętrze poezja.

Masz te opcjonalne szyby?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem testówką w takim setupie, bez dźwiękoszczelnych szyb.

Pod kątem samych wrażeń z jazdy, powiem szczerze bez szału. Spodziewałem się, że będzie lepiej - szczególnie pod kątem wyciszenia.

Ale wnętrze poezja.

Masz te opcjonalne szyby?

Niestety w konfiguratorze można zamówić albo dźwiękoszczelne albo przyciemniane. Jak widać wybrałem drugą opcje. Ale nie narzekam na hałas w kabinie. Pierwsze wrażenia z nową Audi A4 też miałem takie sobie. Ale nie było dostępnego tego silnika więc jeździłem 190km dieslem. i tak sobie. Później miałem allroada z moim silnikiem ale też to nie to samo. Moja naprawdę jeździ jak bmw 430 lub 330 w xdrivie. Bardzo pozytywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bardzo fajne, ale po prostu pod wieloma względami nie czuje się mocno wyższości nad B8 :)

Ciekaw jestem jaki to auto ma potencjał - np. ile można wycisnąć samym programem.

Jest u Ciebie ten bajer ze zmianą biegów przed zakrętami na podstawie danych z nawigacji?

Z ciekawości - ile pali przy 140 km/h na tempomacie? Bo niby miały być jakieś oszczędności, a wg testu Autocentrum bierze trochę ponad 9L - czyli tyle ile moje B8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bardzo fajne, ale po prostu pod wieloma względami nie czuje się mocno wyższości nad B8 :)

Ciekaw jestem jaki to auto ma potencjał - np. ile można wycisnąć samym programem.

Jest u Ciebie ten bajer ze zmianą biegów przed zakrętami na podstawie danych z nawigacji?

Z ciekawości - ile pali przy 140 km/h na tempomacie? Bo niby miały być jakieś oszczędności, a wg testu Autocentrum bierze trochę ponad 9L - czyli tyle ile moje B8.

Największe oszczędności mają te silniki ultra 190KM. One mają dodatkowe osłony i te systemy, które mają zmniejszać zużycie paliwa. 252KM raczej nie kupuje się dla oszczędności :) Pierwsza S4-ka miała 265 także nie duża różnica. Moim zdaniem w jakości oraz designie wnętrza oraz technologicznie jest duża różnica pomiędzy generacjami. Same światła Matrix LED to niesamowita sprawa. Mi ze względu na finansowanie w APL chip odpada. Ale już w Kreatorze Mocy można sobie sprawdzić wykres z tego silnika.

Coś tam pokazuje na wyświetlaczu kiedy puścić nogę z gazu przed zakrętem i przed terenem zabudowanym. Pojawia się to. Ale nie wiem, nie zwróciłem uwagi czy również zmienia biegi. Możliwe bo to chyba standard jak się ma Nawigację i Drive Select. Dla tych, którzy mają aktywny tempomat dodatkowo sam samochód zwalnia do danej prędkości. Ale ja zrezygnowałem ze wszystkich systemów, które ingerują w prowadzenie samochodem.

Spalanie będę dopiero testował, Na razie tylko obwodnica ale to raczej żeby sprawdzić prędkości zbliżone do maksymalnych oraz miasto dynamicznie. Na spokojniejszą jazdę przyjdzie czas. Póki co mam ją niecały tydzień.

Taka mała aktualizacja - po prawie tysiącu km po mieście w dalszym ciągu spalanie średnie nie spada poniżej 15l.. Raz faktycznie jak jechałem delikatnie to koło 12l wyszło. Przy normalnej, jak dla mnie, dynamicznej jeździe koło 15-17.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o Warszawskim ruchu, to spalanie jak w B8 :)

Ale spoko, zaraz ktoś wpadnie i napisze że w miejskich korkach pali mu max 12l (a mieszka w Pipidówku Dolnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o Warszawskim ruchu, to spalanie jak w B8 :)

Ale spoko, zaraz ktoś wpadnie i napisze że w miejskich korkach pali mu max 12l (a mieszka w Pipidówku Dolnym).

heh.. Dokładnie. Warszawska jazda dość dynamiczna. Przy delikatniejszej koło 13, 13 i pół. Poniżej nie zeszło na dłuższą metę.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem testówką w takim setupie, bez dźwiękoszczelnych szyb.

Pod kątem samych wrażeń z jazdy, powiem szczerze bez szału. Spodziewałem się, że będzie lepiej - szczególnie pod kątem wyciszenia.

Ale wnętrze poezja.

Masz te opcjonalne szyby?

Niestety w konfiguratorze można zamówić albo dźwiękoszczelne albo przyciemniane. Jak widać wybrałem drugą opcje. Ale nie narzekam na hałas w kabinie. Pierwsze wrażenia z nową Audi A4 też miałem takie sobie. Ale nie było dostępnego tego silnika więc jeździłem 190km dieslem. i tak sobie. Później miałem allroada z moim silnikiem ale też to nie to samo. Moja naprawdę jeździ jak bmw 430 lub 330 w xdrivie. Bardzo pozytywnie.

Nie wiem jak w przypadku zwykłej A4, ale w przypadku A4 Allroad wybierając opcję ciemnych szyb otrzymuje się również dźwiękoszczelne z przodu!

Może masz je w aucie, a nie wiesz nawet o tym. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem testówką w takim setupie, bez dźwiękoszczelnych szyb.

Pod kątem samych wrażeń z jazdy, powiem szczerze bez szału. Spodziewałem się, że będzie lepiej - szczególnie pod kątem wyciszenia.

Ale wnętrze poezja.

Masz te opcjonalne szyby?

Niestety w konfiguratorze można zamówić albo dźwiękoszczelne albo przyciemniane. Jak widać wybrałem drugą opcje. Ale nie narzekam na hałas w kabinie. Pierwsze wrażenia z nową Audi A4 też miałem takie sobie. Ale nie było dostępnego tego silnika więc jeździłem 190km dieslem. i tak sobie. Później miałem allroada z moim silnikiem ale też to nie to samo. Moja naprawdę jeździ jak bmw 430 lub 330 w xdrivie. Bardzo pozytywnie.

Nie wiem jak w przypadku zwykłej A4, ale w przypadku A4 Allroad wybierając opcję ciemnych szyb otrzymuje się również dźwiękoszczelne z przodu!

Może masz je w aucie, a nie wiesz nawet o tym. :)

Ooooo.. To dopiero byłby news :) Chociaż nie słyszałem o tym i nic o tym nie mówili. Sprawdzę dziś bo szyby dźwiękoszczelne widać gołym okiem. Ale wątpię bo chyba cena przyciemnianych była mniejsza od dźwiękoszczelnych. Ale sprawdzę i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem testówką w takim setupie, bez dźwiękoszczelnych szyb.

Pod kątem samych wrażeń z jazdy, powiem szczerze bez szału. Spodziewałem się, że będzie lepiej - szczególnie pod kątem wyciszenia.

Ale wnętrze poezja.

Masz te opcjonalne szyby?

Niestety w konfiguratorze można zamówić albo dźwiękoszczelne albo przyciemniane. Jak widać wybrałem drugą opcje. Ale nie narzekam na hałas w kabinie. Pierwsze wrażenia z nową Audi A4 też miałem takie sobie. Ale nie było dostępnego tego silnika więc jeździłem 190km dieslem. i tak sobie. Później miałem allroada z moim silnikiem ale też to nie to samo. Moja naprawdę jeździ jak bmw 430 lub 330 w xdrivie. Bardzo pozytywnie.

Nie wiem jak w przypadku zwykłej A4, ale w przypadku A4 Allroad wybierając opcję ciemnych szyb otrzymuje się również dźwiękoszczelne z przodu!

Może masz je w aucie, a nie wiesz nawet o tym. :)

Ooooo.. To dopiero byłby news :) Chociaż nie słyszałem o tym i nic o tym nie mówili. Sprawdzę dziś bo szyby dźwiękoszczelne widać gołym okiem. Ale wątpię bo chyba cena przyciemnianych była mniejsza od dźwiękoszczelnych. Ale sprawdzę i dam znać.

Za konfiguratorem w A4 Avant

Pakiet "Szyby tylne przyciemnione (szyby privacy)" zawiera (kliknij sobie "i" przy opisie pakietu i rozwinie się:

- szyba tylna i boczne szyby w drzwiach z tyłu z dodatkową powłoką zaciemniającą.

- szyby boczne przednie dźwiękoszczelne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to

Jeździłem testówką w takim setupie, bez dźwiękoszczelnych szyb.

Pod kątem samych wrażeń z jazdy, powiem szczerze bez szału. Spodziewałem się, że będzie lepiej - szczególnie pod kątem wyciszenia.

Ale wnętrze poezja.

Masz te opcjonalne szyby?


Niestety w konfiguratorze można zamówić albo dźwiękoszczelne albo przyciemniane. Jak widać wybrałem drugą opcje. Ale nie narzekam na hałas w kabinie. Pierwsze wrażenia z nową Audi A4 też miałem takie sobie. Ale nie było dostępnego tego silnika więc jeździłem 190km dieslem. i tak sobie. Później miałem allroada z moim silnikiem ale też to nie to samo. Moja naprawdę jeździ jak bmw 430 lub 330 w xdrivie. Bardzo pozytywnie.
Nie wiem jak w przypadku zwykłej A4, ale w przypadku A4 Allroad wybierając opcję ciemnych szyb otrzymuje się również dźwiękoszczelne z przodu!


Może masz je w aucie, a nie wiesz nawet o tym. :)

Ooooo.. To dopiero byłby news :) Chociaż nie słyszałem o tym i nic o tym nie mówili. Sprawdzę dziś bo szyby dźwiękoszczelne widać gołym okiem. Ale wątpię bo chyba cena przyciemnianych była mniejsza od dźwiękoszczelnych. Ale sprawdzę i dam znać.
Za konfiguratorem w A4 Avant
Pakiet "Szyby tylne przyciemnione (szyby privacy)" zawiera (kliknij sobie "i" przy opisie pakietu i rozwinie się:
- szyba tylna i boczne szyby w drzwiach z tyłu z dodatkową powłoką zaciemniającą.
- szyby boczne przednie dźwiękoszczelne ;)

No to miałbym szyby dźwiękoszczelne.. Faktycznie jest cicho strasznie. Sprawdzę dzisiaj te szyby:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wada czy zaleta tego silnika? :decayed:

Faktycznie mały offtop. Konczac temat szyby są dzwiekoszczelne takze dziekuje za uswiadomienie mnie :). Ale w konfiguratorze przy limuzynie i przyciemnianych szybach nie ma tego "i"..

Silnik bardxo fajny po dotarciu spalanie po miescie spadlo do ok 13l przy dosc dynamicznej jezdzie. Podatny silnik jest na chip. Mozna zrobic kolo 300 km. Chyba same zalety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 koni to nie jest jakiś wyczyn, bo 3gen w B8 miał taki potencjał.

2.0 TSI 280KM z Superba/Passata ma niby potencjał na 350KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 koni to nie jest jakiś wyczyn, bo 3gen w B8 miał taki potencjał.

2.0 TSI 280KM z Superba/Passata ma niby potencjał na 350KM.

Swoją drogą dziwie się, że do Passatów wrzucają ten silnik z mocą 280 a w Audi maks to 252.. Osiągowo wychodzi to samo praktycznie ale mogliby ten silnik udostępnić.. Może bali się wtedy o sprzedawalność eSki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 koni to nie jest jakiś wyczyn, bo 3gen w B8 miał taki potencjał.

2.0 TSI 280KM z Superba/Passata ma niby potencjał na 350KM.

TFSI 211 AVS na seryjnych gratach ? No way, max po programie 250-260 ps. Zrobienie 300 koni to juz jest potrzebny downpipe i wiekszy cooler ztcw.

Silnik 280 ps ma turbo IS38 jak w golfie R i ten idzie na 370-380 PS na samym sofcie.

Po prostu 300-310 koni na najlepszym paliwie to jest max turbawki IS20.

Ale wracajac do silnika - motor przyjemnie chodzi, denerwujaca jest troche sklonnosc skrzyni do jazdy wybiegiem na trybie D , czuc delikatnie moment przechodzenia z luzu na naped. Przy spokojnej jezdzie jest ciekawy efekt akustyczny jakby "ujmowania gazu" prze przekladaniu w gore no i fajnie skrzynia daje miedzygaz przy redukcji z manetek.

Spalanie u mnie 11.5, dosc spore korki, na trasie zbyt oszczedny nie jest przy 140 chypa pokazuje cos kolo 9 litrow ale glowy nie daje. Motor ogolnie daje rade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 koni to nie jest jakiś wyczyn, bo 3gen w B8 miał taki potencjał.

2.0 TSI 280KM z Superba/Passata ma niby potencjał na 350KM.

TFSI 211 AVS na seryjnych gratach ? No way, max po programie 250-260 ps. Zrobienie 300 koni to juz jest potrzebny downpipe i wiekszy cooler ztcw.

Silnik 280 ps ma turbo IS38 jak w golfie R i ten idzie na 370-380 PS na samym sofcie.

Po prostu 300-310 koni na najlepszym paliwie to jest max turbawki IS20.

Ale wracajac do silnika - motor przyjemnie chodzi, denerwujaca jest troche sklonnosc skrzyni do jazdy wybiegiem na trybie D , czuc delikatnie moment przechodzenia z luzu na naped. Przy spokojnej jezdzie jest ciekawy efekt akustyczny jakby "ujmowania gazu" prze przekladaniu w gore no i fajnie skrzynia daje miedzygaz przy redukcji z manetek.

Spalanie u mnie 11.5, dosc spore korki, na trasie zbyt oszczedny nie jest przy 140 chypa pokazuje cos kolo 9 litrow ale glowy nie daje. Motor ogolnie daje rade :)

Motor super. To Audi ma lepsze sporo osiągi od poprzednika z v6 - 3.2 mialo co prawda 265 km ale osiagi gorsze. Naprawde super wrazenia z jazdy. Ja jechalem teraz w trasie 1000km po autostradzie z predkoscia prawie caly czas 180km/h i spalanie miedzy 12 a 13l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 koni to nie jest jakiś wyczyn, bo 3gen w B8 miał taki potencjał.

2.0 TSI 280KM z Superba/Passata ma niby potencjał na 350KM.

TFSI 211 AVS na seryjnych gratach ? No way, max po programie 250-260 ps. Zrobienie 300 koni to juz jest potrzebny downpipe i wiekszy cooler ztcw.

Silnik 280 ps ma turbo IS38 jak w golfie R i ten idzie na 370-380 PS na samym sofcie.

Po prostu 300-310 koni na najlepszym paliwie to jest max turbawki IS20.

Ale wracajac do silnika - motor przyjemnie chodzi, denerwujaca jest troche sklonnosc skrzyni do jazdy wybiegiem na trybie D , czuc delikatnie moment przechodzenia z luzu na naped. Przy spokojnej jezdzie jest ciekawy efekt akustyczny jakby "ujmowania gazu" prze przekladaniu w gore no i fajnie skrzynia daje miedzygaz przy redukcji z manetek.

Spalanie u mnie 11.5, dosc spore korki, na trasie zbyt oszczedny nie jest przy 140 chypa pokazuje cos kolo 9 litrow ale glowy nie daje. Motor ogolnie daje rade :)

3gen, a nie 2gen - czyli wersja 225KM

http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/audi-a4-b8-2-0-tfsi-225-km-podniesienie-mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 koni to nie jest jakiś wyczyn, bo 3gen w B8 miał taki potencjał.

2.0 TSI 280KM z Superba/Passata ma niby potencjał na 350KM.

TFSI 211 AVS na seryjnych gratach ? No way, max po programie 250-260 ps. Zrobienie 300 koni to juz jest potrzebny downpipe i wiekszy cooler ztcw.

Silnik 280 ps ma turbo IS38 jak w golfie R i ten idzie na 370-380 PS na samym sofcie.

Po prostu 300-310 koni na najlepszym paliwie to jest max turbawki IS20.

Ale wracajac do silnika - motor przyjemnie chodzi, denerwujaca jest troche sklonnosc skrzyni do jazdy wybiegiem na trybie D , czuc delikatnie moment przechodzenia z luzu na naped. Przy spokojnej jezdzie jest ciekawy efekt akustyczny jakby "ujmowania gazu" prze przekladaniu w gore no i fajnie skrzynia daje miedzygaz przy redukcji z manetek.

Spalanie u mnie 11.5, dosc spore korki, na trasie zbyt oszczedny nie jest przy 140 chypa pokazuje cos kolo 9 litrow ale glowy nie daje. Motor ogolnie daje rade :)

3gen, a nie 2gen - czyli wersja 225KM

http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/audi-a4-b8-2-0-tfsi-225-km-podniesienie-mocy

No tak, bo to przeciez 3gen, ten sam motor de facto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na trasie 140-170lmh to 11-11,5l. Bak 54 litry drazni mnie niemilosiernie... nie moge dojechac z Wawy do Szczecina.

Z ciekawostek, najwiecej zatankowalem (po dlugim odbijaniu pistoletu) 56,5litra, zasieg wskazywal 10km.

Mam porownania do glosnosci A4 z podwojnymi szybami do A8 D3 z podwojnymi szybami, ktorym zrobilem 60tys. Moim zdaniem A4 nie ma sie absolutnie czego wstydzic, wyciszenie na tym samym poziomie a - uwaga - GPS nie traci zasiegu jak w A8 przez te szyby. Stabilnosc auta rowniez na najwyzszym poziomie.

Tylko ten zasieg... wrr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...