michcio1985 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 znam ten ból,też nie jestem mechanikiem, ale proponuje Ci tylko troche systematyczności i dokładności, i dużo samemu mona zrobić. ostatnio w 20 min naprawiłem coś co okoliczni mechanicy robili mu przez pół roku,a nie zrobili bo nie mieli zielonego pojęcia co zrobić, powinni częściej zaglądać na forum a powiedz takiemu że coś wiesz lub czytałeś to Cie oczami zje i każe wyjeżdźać z warsztatu..
Rafał Wróblewski Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 No i mnie zachęciłeś o tych mechanikach to masz racje. Jak chciałem u jednego żeby mi logi diagnostyczne zrobił to wielkie oczy zrobił i nie wiedział o co chodzi. Odrobiłem lekcje z montażu demontaż i regulacji PD więc spróbuje w weekend tam zajrzeć i chyba wymienie te sruby mocujące PD i dźwigienki. Na początek wykonał bym ten pomiar ciśnienia na cylindrach ,tylko nie wiem jak.Jeśli można to proszę o jakies podpowiedzi.
Endrio Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Popieram Michała, większość działa na zasadzie " jednooki dla ślepców jest królem" Ale wydaje mi się, że niepotrzebnie chcesz wymieniać same śruby? co to niby ma zmienić? jak już to wyreguluj skok PD i tyle, chyba, że chcesz zmieniać znowu uszczelnienia, ale rozumiem, że nie, szkoda śrub, zostaw je na inną okazję.
Rafał Wróblewski Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) no dzięki panowie za przydatne informacje w weekend zabiorę się do roboty i zobaczymy co i jak. A powiedzcie jeszcze ten pasek wielorowkowy od wewnętrznej strony tego paska jest popękany czy to kwalifikuje go do wymiany??. I czy trzeba przy jego wymianie wymieniacz rolkę napinacza czy cały napinacz ? Odnośnie tych śrub, może są wyciągnięte i nie dociskają dobrze. Czy coś z tematów na forum odnośnie montażu i demontażu PD koledzy zalecają wymianę tych śrub za każdym razem. I tym właśnie sie sugerowałem. Edytowane 27 Października 2016 przez Rafał Wróblewski
nik23 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Śruby sie wymienia gdzy zmienia sie uszczelnienia pd, tak bez zmiany uszczelnień niewidze konieczności zmiany samych śrub. Jezezli są pęknięcia na pasku to kwalifikuje sie do wymiany, jezeli napinacz jest sprawny niema konieczności go wymieniać.
Rafał Wróblewski Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 no dobra zostawię je w spokoju
nik23 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Jezeli miałeś wymieniane uszczelnienia jedż do jakiegoś mechanika na pomiar kompresji, i jezeli wyjdzie na wszystkich cylindrach jednakowa i w normie to szukaj jednej pompki na pierwszy cylinder. Tam gdzie ta korekcja ponad 1
Rafał Wróblewski Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) ta pierwsza jest w porządku bardziej stawaił bym na tą drugą( zobacz ten log http://vaglog.pl/log-013_x0PXUcY.html ) był on wykonany po loga dynamicznych zrobie tą kompresje i bedziemy wtedy dalej szukać Edytowane 28 Października 2016 przez Rafał Wróblewski
nik23 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Na tym logu co dałeś to pd nr 3 kuleje, dwójka jest najlepsza
Rafał Wróblewski Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 http://vaglog.pl/log-013_x0PXUcY.html to jest log robiony po próbie dynamicznej gdzie korekcje są duże na drugim cylindrze dochodzi do -1,90 a trzeci 1,20 . Ten robiony dzień wcześniej http://vaglog.pl/log-013_tw4b8x.html. tu znowu te korekcje są na 1,2 i 3 cylindrze straszne. Wiec jak widać nie ma takiej systemacznosci. A powiedzcie co i jak po kolej odnośnie wykonania tego pomiary ciśnienia bo na forum nie moge znałeśc tematu gdzie było by to prosto i jasno opisane.
kamil-vag Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Zazwyczaj nie bierze się pod uwagę korekcji ujemnych a te dodatnie, dlatego Rafał pisał Ci o PD na 3 cyl. Zmierz kompresję, jak wyjdzie, że OK to na próbę wymień uszczelnienia PD i zamień miejscami 2 i 3 pompkę, zobaczysz czy korekcje pójdą za pompką i wtedy będziesz wiedział czy szukać PD czy to raczej wina gniazda itp...
nik23 Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Na zmierzenie raz ciśnienia nieopłaca sie kupować zegara, jedź do najbliższego mechanika i zmierzy ci i zapłacisz pare pln. I jeżeli by wyszła na którymś cylindrze mniejsza kompresja jak 25 to pasowało by pomiar z próbą olejową zrobić.
Rafał Wróblewski Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 Właśnie proszę o opisanie czynności pomiaru ciśnienia, ponieważ manometr będę miał pożyczony. U mechaników na ten pomiar musiał bym czekać dosyć długo bo każdy ma duzo pracy.
kamil-vag Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 (edytowane) Zdejmujesz wtyke zasilającą listwe pompowtrysków w głowicy, a pomiar dokonujesz w otworze po wykręceniu świec żarowych, kręcąc rozrusznikiem - poszukaj jest na necie jaka temp silnika i jak robic...Tu jest sporo opisane: Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej Edytowane 31 Października 2016 przez kamil-vag
Rafał Wróblewski Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 chłopaki a tą regulacje skoku PD da rade zrobić bez tego czujnika zegarowego ?
kamil-vag Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Jak nie masz doświadczenia to lepiej taki czujnik mieć, wtedy ładnie i dokładnie widać kiedy dźwigienka dociska maksymalnie na pompkę. Jak nigdy tego nie robiłeś to pożycz nie musisz kupować od razu. A czy da radę, pewnie,że da Po prostu dźwigienka ma ma być w najniższym położeniu i najbardziej dociskać PD. Co do regulacji kręcisz imbusem najlepiej jednym palcem - poczujesz opór i cofasz klucz o 180, czyli pół obrotu do tyłu Edytowane 30 Października 2016 przez kamil-vag
Rafał Wróblewski Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Czyli kręcę sobie kołem zębatym wałka rozrządu tak by dźwigienka docisnęła maksymalnie PD. Czy moge sobie tak kręcić aby zauważyć ten moment docisku i potem jakoś wzrokowo zaznaczyć ten moment? I później każdy po koleji regulować od strony rożrządu Po tym dokręcam śrubę regulacyjną do wyczywalnego oporu i cofam o 180 stopni i kontruje nakrętką z odpowiednim momentem. Manometr juz jest jutro porobię pomiary Edytowane 30 Października 2016 przez Rafał Wróblewski
nik23 Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Żadnego kręcenia za koło wałka! Ani sie waż nomchyba ze chcesz silnik koniecznie załatwić. Jak chcesz se pokręcić to auto na podniśnik i kołem obracaj no chyba że masz quattro to wtedy sie nie uda. Jest podwieszony temat w dziale 1.9 jak wykonać regulacje pd Zrobiony przez Kamila.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się