Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bujanie obrotów na jałowym 1,9 AFV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

znam ten ból,też nie jestem mechanikiem, ale proponuje Ci tylko troche systematyczności i dokładności, i dużo samemu mona zrobić.

ostatnio w 20 min naprawiłem coś co okoliczni mechanicy robili mu przez pół roku,a nie zrobili bo nie mieli zielonego pojęcia co zrobić, powinni częściej zaglądać na forum :naughty:

a powiedz takiemu że coś wiesz lub czytałeś to Cie oczami zje i każe wyjeżdźać z warsztatu..

Opublikowano

No i mnie zachęciłeś :) o tych mechanikach to masz racje. Jak chciałem u jednego żeby mi logi diagnostyczne zrobił to wielkie oczy zrobił i nie wiedział o co chodzi. Odrobiłem lekcje z montażu demontaż i regulacji PD więc spróbuje w weekend tam zajrzeć i chyba wymienie te sruby mocujące PD i dźwigienki. Na początek wykonał bym ten pomiar ciśnienia na cylindrach ,tylko nie wiem jak.Jeśli można to proszę o jakies podpowiedzi.

Opublikowano

Popieram Michała, większość działa na zasadzie " jednooki dla ślepców jest królem" ;):decayed:

Ale wydaje mi się, że niepotrzebnie chcesz wymieniać same śruby? co to niby ma zmienić? jak już to wyreguluj skok PD i tyle, chyba, że chcesz zmieniać znowu uszczelnienia, ale rozumiem, że nie, szkoda śrub, zostaw je na inną okazję.

Opublikowano (edytowane)

no dzięki panowie za przydatne informacje w weekend zabiorę się do roboty i zobaczymy co i jak. A powiedzcie jeszcze ten pasek wielorowkowy od wewnętrznej strony tego paska jest popękany czy to kwalifikuje go do wymiany??. I czy trzeba przy jego wymianie wymieniacz rolkę napinacza czy cały napinacz ?

Odnośnie tych śrub, może są wyciągnięte i nie dociskają dobrze. Czy coś :D z tematów na forum odnośnie montażu i demontażu PD koledzy zalecają wymianę tych śrub za każdym razem. I tym właśnie sie sugerowałem.

Edytowane przez Rafał Wróblewski
Opublikowano

Śruby sie wymienia gdzy zmienia sie uszczelnienia pd, tak bez zmiany uszczelnień niewidze konieczności zmiany samych śrub.

Jezezli są pęknięcia na pasku to kwalifikuje sie do wymiany, jezeli napinacz jest sprawny niema konieczności go wymieniać.

Opublikowano

Jezeli miałeś wymieniane uszczelnienia jedż do jakiegoś mechanika na pomiar kompresji, i jezeli wyjdzie na wszystkich cylindrach jednakowa i w normie to szukaj jednej pompki na pierwszy cylinder. Tam gdzie ta korekcja ponad 1

Opublikowano (edytowane)

ta pierwsza jest w porządku bardziej stawaił bym na tą drugą( zobacz ten log http://vaglog.pl/log-013_x0PXUcY.html ) był on wykonany po loga dynamicznych

zrobie tą kompresje i bedziemy wtedy dalej szukać

Edytowane przez Rafał Wróblewski
Opublikowano

Na tym logu co dałeś to pd nr 3 kuleje, dwójka jest najlepsza

Opublikowano
http://vaglog.pl/log-013_x0PXUcY.html to jest log robiony po próbie dynamicznej gdzie korekcje są duże na drugim cylindrze dochodzi do -1,90 a trzeci 1,20 . Ten robiony dzień wcześniej http://vaglog.pl/log-013_tw4b8x.html. tu znowu te korekcje są na 1,2 i 3 cylindrze straszne. Wiec jak widać nie ma takiej systemacznosci. A powiedzcie co i jak po kolej odnośnie wykonania tego pomiary ciśnienia bo na forum nie moge znałeśc tematu gdzie było by to prosto i jasno opisane.
Opublikowano

Zazwyczaj nie bierze się pod uwagę korekcji ujemnych a te dodatnie, dlatego Rafał pisał Ci o PD na 3 cyl. Zmierz kompresję, jak wyjdzie, że OK to na próbę wymień uszczelnienia PD i zamień miejscami 2 i 3 pompkę, zobaczysz czy korekcje pójdą za pompką i wtedy będziesz wiedział czy szukać PD czy to raczej wina gniazda itp...

Opublikowano

Na zmierzenie raz ciśnienia nieopłaca sie kupować zegara, jedź do najbliższego mechanika i zmierzy ci i zapłacisz pare pln.

I jeżeli by wyszła na którymś cylindrze mniejsza kompresja jak 25 to pasowało by pomiar z próbą olejową zrobić.

Opublikowano

Właśnie proszę o opisanie czynności pomiaru ciśnienia, ponieważ manometr będę miał pożyczony. U mechaników na ten pomiar musiał bym czekać dosyć długo bo każdy ma duzo pracy.

Opublikowano (edytowane)

Zdejmujesz wtyke zasilającą listwe pompowtrysków w głowicy, a pomiar dokonujesz w otworze po wykręceniu świec żarowych, kręcąc rozrusznikiem - poszukaj jest na necie jaka temp silnika i jak robic...
Tu jest sporo opisane: Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Da

Opublikowano (edytowane)

Jak nie masz doświadczenia to lepiej taki czujnik mieć, wtedy ładnie i dokładnie widać kiedy dźwigienka dociska maksymalnie na pompkę. Jak nigdy tego nie robiłeś to pożycz nie musisz kupować od razu. A czy da radę, pewnie,że da :P Po prostu dźwigienka ma ma być w najniższym położeniu i najbardziej dociskać PD. Co do regulacji kręcisz imbusem najlepiej jednym palcem - poczujesz opór i cofasz klucz o 180, czyli pół obrotu do tyłu :)

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Czyli kręcę sobie kołem zębatym wałka rozrządu tak by dźwigienka docisnęła maksymalnie PD. Czy moge sobie tak kręcić aby zauważyć ten moment docisku i potem jakoś wzrokowo zaznaczyć ten moment? I później każdy po koleji regulować od strony rożrządu Po tym dokręcam śrubę regulacyjną do wyczywalnego oporu i cofam o 180 stopni i kontruje nakrętką z odpowiednim momentem.

Manometr juz jest jutro porobię pomiary :)

Edytowane przez Rafał Wróblewski
Opublikowano

Żadnego kręcenia za koło wałka! Ani sie waż nomchyba ze chcesz silnik koniecznie załatwić.

Jak chcesz se pokręcić to auto na podniśnik i kołem obracaj no chyba że masz quattro to wtedy sie nie uda.

Jest podwieszony temat w dziale 1.9 jak wykonać regulacje pd

Zrobiony przez Kamila.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...