Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dziwna sytuacja "chyba" ze sprzęgłem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Na wstępie chciałbym powiedzieć, że przekopałem pół internetu i odwiedziłem kilku mechaników. Diagnozy jakie mi sprawiali to pół samochodu do wymiany.
Na wstępie.:
A4 B5:
1.8T AEB (przebieg 225tys potwierdzony), manual
Sprawa wygląda następująco:
Wszystko zaczęło się podczas jazdy, Wyprzedzałem samochód dostawczy, 80km (4 bieg) i do 120km i nagle usłyszałem jakby coś dzwoniło pod autem.
Zjechałem na pobocze i moja diagnoza jak się potem okazała zupełnie nie związana czyli coś z układem kierowniczym.Zaprzestałem jazdę; auto trafiło do mechanika wymiana końcówki drążka (miał mikro luzy )
Ale rano podczas odpalania usłyszałem pisk (jakby pasek albo jakieś łożysko). Podczas wciskania sprzęgła delikatnie rośnie głośność tego pisku. Zgasiłem silnik i słyszę, że przy wciskaniu sprzęgła słychać jak coś ociera .
Odpaliłem auto i po kilku minutach gdy się nagrzało przestało wydawać jakiekolwiek dziwne piski.

Dzień drugi- ta sama opcja, auto zimne piszczy, natomiast na ciepłym jest wszystko idealnie. Nurkuję pod maskę i szukam...
Znalazłem ubytek płynu hydraulicznego i go właśnie uzupełniłem. (poci się w okolicach zbiorniczka wyrównawczego.Dodam, że to nie jakiś mega wyciek. zeszło poniżej minimum i dolałem do stanu).

Pytanie teraz takie. Gdzie szukać przyczyn. Jutro rano postaram się nagrać filmik jak to piszczy bo obecnie auto nagrzałem i po odpalaniu totalnie nic nie słychać.

P.S.
Przypomniało mi się jeszcze jedno.
Od czasu do czasu przy gaszeniu silnik na pół sekundy potrafiła mignąć na desce kontrolka od (abs). Dodam, że 2 miechu temu wymieniłem komplet hamulców.

Starałem się podać jak najwięcej szczegółów aby uzyskać pomoc od was.

Serdecznie pozdrawiam
Robert

Opublikowano

Ja też mam pewne dziwne hopki z tymi układami.

Powiem tak, moim zdaniem na bank jest coś z układem hamulcowym lub wspomagania. Możliwe jest to, że wycieki w jakiś sposób na to wpływają, może gdzieś dostaje się lewe powietrze albo coś.

To tylko moje przypuszczenia, ale to są denerwujące przypadłości, bo póki coś się mocno nie zj**ie to ciężko dojść co to powoduje...

Opublikowano

Dodam, że mechanik wstępnie umówił mnie na wymianę łożyska sprzęgła na wtorek.
Czy łożysko sprzęgła może się tak zachowywać? Na zimnym wyje a na ciepłym czy też na gorącym milczy...?>

Opublikowano

Kojarzę tylko, że tam jedno łożysko co jest to jak jest zrypane to szeleści bardziej a nie wyje i jak wciśniesz wtedy pedał sprzęgła to przestaje szeleścić.

Opublikowano

To może być łożysko, chociaż dziwny przypadek, bo łożysko zaczyna odwalać różne akcje kiedy się zagrzeje, a nie na zimnym.. Jak jesteś cierpliwy, to oddasz auto do mechanika, i niech od powie czy to łożysko, czy nie, pamiętaj, aby mechanik sie z tym nie spieszył, i żeby sprawdził w jakim stanie są tarcze i dociski, bo 2 razy rozbierać sprzęgło przez "to jeszcze troche polata" to wywalanie pieniędzy w błoto. No i zawsze możesz się zastanowić nad założeniem 1-masy - tańsze i 'niezniszczalne'.

Opublikowano

Tylko dla mnie dziwnym jest to, że wyje na zimnym. Łożysko przecież by hałasowało niezależnie czy zimne czy ciepły. I nie zaczęłoby tak nagle wyć chyba.
Wymiana łożyska to koszt w granicach 400zł. Tylko co w przypadku kiedy okaże się, że to nie jest łożysko:P
Dziś jadę zobaczyć, do magika jeszcze jednego. Niech zobaczy czy to może być od hydrauliki.
Postaram się wam nagrać rano filmik jak to wyje. Mam nadzieję, że znajdę przyczynę z waszą pomocą bo nie przystoi aby audi wyło.

Opublikowano

Na postoju zaraz jak odpalasz też wyje? Jak dodajesz gazu to wyje mocniej? Czy wszystkie biegi wchodzą bez problemu? Nie skacze podczas ruszania?

Opublikowano

Tylko dla mnie dziwnym jest to, że wyje na zimnym. Łożysko przecież by hałasowało niezależnie czy zimne czy ciepły. I nie zaczęłoby tak nagle wyć chyba.

Wymiana łożyska to koszt w granicach 400zł. Tylko co w przypadku kiedy okaże się, że to nie jest łożysko:P

Dziś jadę zobaczyć, do magika jeszcze jednego. Niech zobaczy czy to może być od hydrauliki.

Postaram się wam nagrać rano filmik jak to wyje. Mam nadzieję, że znajdę przyczynę z waszą pomocą bo nie przystoi aby audi wyło.

Jakie 400zł... bez przesady.

Opublikowano

Na postoju zaraz jak odpalasz też wyje? Jak dodajesz gazu to wyje mocniej? Czy wszystkie biegi wchodzą bez problemu? Nie skacze podczas ruszania?

Wyje tylko i wyłącznie rano jak pierwszy raz danego dnia odpalam auto po np 10 godzinach niejeżdżenia nim. Po 2-3 minutach jazdy samoistnie ustaje i już całą resztę dnia jak jadę to nic totalnie nie słychać.

Jak dodam gazu to nie wyje mocniej, w zasadzie tak samo chyba. Wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszego problemu i podczas odpalania auta nic się dziwnego nie dzieje za wyjątkiem tego piszczenia.

Jutro rano nagram filmik i wrzucę na forum.

Tylko dla mnie dziwnym jest to, że wyje na zimnym. Łożysko przecież by hałasowało niezależnie czy zimne czy ciepły. I nie zaczęłoby tak nagle wyć chyba.

Wymiana łożyska to koszt w granicach 400zł. Tylko co w przypadku kiedy okaże się, że to nie jest łożysko:P

Dziś jadę zobaczyć, do magika jeszcze jednego. Niech zobaczy czy to może być od hydrauliki.

Postaram się wam nagrać rano filmik jak to wyje. Mam nadzieję, że znajdę przyczynę z waszą pomocą bo nie przystoi aby audi wyło.

Jakie 400zł... bez przesady.

Co do ceny wymiany łożyska sprzęgła to 300zł za samo wyjęcie sprzęgła mi powiedzieli i około 80zł łożysko.

A tak z ciekawości ile to taka uczciwa cena za wyjęcie sprzęgła?

Opublikowano

To właśnie to 300 zł, bo z tym jest bardzo dużo zabawy. Co do tego wycia.. zaczynam wątpić, że to cokolwiek ze sprzęgłem.. Dźwięk metaliczny?.. Otwórz maskę i zobacz czy żadne koło pasowe o coś się nie ociera

Opublikowano

Jeśli już wyciągniesz skrzynie to wymień dodatkowo łożysko (igiełkowe) podpierające wałek skrzyni. Osadzone jest w wale i trzeba zajrzeć w otwór w który wchodzi wałek skrzyni. Koszt okolo 20 pln. Też miałem dziwne piszczenie (w b5). Za 1 podejściem wymieniłem dwumas i całe sprzęgło - piszczało nadal a fachowcy od siedmiu boleści wskazywali na wał. Dopiero za drugim podejściem (wyciąganie skrzyni) wymieniłem łożysko podpierające wałek i jak ręką odjął.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Rano nagrałem film z pierwszego rannego odpalenia wrzucam link poniżej.
https://youtu.be/rSszLgi6iPU


Przejechałem kawałek by dogrzać silnik i nagrałem drugi filmik.

https://youtu.be/4aNL5EKoulc

.

I te cykanie słychać. Podobno to odpowietrzenie baku.
Wszystkie problemy ukazały się gdy temperatura spadła na zewnątrz. Tak śmigało bez najmniejszego mruknięcia.

Edytowane przez Ori
Opublikowano (edytowane)

Hah znam to świergolenie!

Miałem w sedanie taki dźwięk. Nie wyeliminowałem tej usterki, obstawiałem pompę wspomagania, ale nie wymieniałem.

Przysłuchaj się, to się wydobywa gdzieś z okolicy pompy wspomagania. Ja u siebie wymieniłem wtedy wszystkie paski, ale nic to nie dało, ale miałem ubytki płynu z magla i stwierdziłem, że pewnie przez to tak się zaczęło dziać.

Co do cykania to wtryski LPG przecież cykają ciągle.

A na drugim filmiku cyka jeszcze ten zaworek odpowietrzania. U mnie on też tak cyka, mało tego. W kabinie czasami słychać od niego takie leciutkie dudnienie jak się załącza.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

WP2016101_arwrqaa.jpg

Po przeczytaniu Twojego posta postanowiłem zobaczyć czy to może pompa... No i po 2.5 godzinach postoju odpaliłem na nowo silnik. Nagrałem zresztą kolejny filmik aby pokazać, że na chłodnym silniku nie piszczy totalnie nic.
Jeszcze raz zobaczyłem do zbiorniczka i u góry jest efekt. Płyn ma jakiś czarny nalot. Sama barwa płynu to bursztynowy. Wsadziłem palucha aby zobaczyć jaką ma temperaturę ten płyn. Był ciepły ale nie gorący.

https://youtu.be/UngEq16_0xY

Opublikowano

No masz tam trochę syf. Płyn już widać mocno wymęczony kwalifikujący się do wymiany.

Opublikowano

Ale płyn z pompy nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem, moim zdaniem może być to łożysko igiełkowe.

Opublikowano

Jeśli możesz zdejmij pasek i odpal na chwile samochód. Wyeliminujesz klimę, alternator, wspomaganie, napinacz i wszystko co masz na tym pasku

Opublikowano

Diagnoza i naprawa.

Wziąłem pod uwagę wszystkie porady, za które bardzo dziękuję. . Ostatnia podpowiedź kolegi wtk była kluczowa. Paski na bok i powoli eliminowaliśmy elementy. Padło na sprzęgło.
Diagnoza:
Okazało się, że nieszczęścia "problemy" chodzą trójkami.
Uszkodzone było łożysko sprzęgła (stąd te piszczenie podczas puszczania sprzęgła.)
Oraz łożysko igiełkowe (stąd piszczenie przy sprzęgle nie wciśniętym)
A na dodatek delikatnie popiskuje wiskoza.

Moje pytanie do mechanika: "I to tak od razu wszystko dojrzało? W jednym momencie?"
Odpowiedź. : "Puki było sucho i ciepło było ok. Przyszła niższa temperatura i wilgoć i zaczęło piszczeć. Smary w zimnym gęstnieją i mają gorsze smarowanie i drze ryja łożysko jedno z drugim. "


Naprawa. Wymiana sprzęgła na nowe. ( przy okazji sprawdzone koło dwumasowe- było w dobrym stanie)

Dla zainteresowanych kosztami (bo gdy szukałem diagnozy szukałem też kosztów naprawy aby się nie naciąć)
Sprzęgło 545zł
łożysko igiełkowe 44zł
robocizna 280zł

Serdecznie dziękuję, wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Ori, takie pytanie do Ciebie.

Jak sciągnąć pasek wieloklinowy? Klucz 15 o ile pamiętam i ciągnąć do góry (napierać w lewą strone) za śrube rolki napinacza, zeby pasek się poluzował i można było go ściągnąć?

Co do łożysk sprzęgła - oporowe i igiełkowe to najlepiej brać tej samej firmy co ma się założone sprzęgło :)

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Napinacz pójdzie tylko w jedną stronę. Nie musisz mieć klucza, może być żabka - co ci wygodnie. Odciągasz wtedy aby rolka napinacza poszła w lewo i wysuwasz pasek. Robota żadna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...