Czerwoww Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Witam, jako, iż wielkimi krokami zbliża się pora zimowa - niskie temperatury, mróz itd. chciałem dowiedzieć się jak jest z wymianą płynu chłodniczego - czy obowiązkiem jest go wymienić na sezon zimowy aby zapobiec awarii? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!
Grztom Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Zależy co tam masz wlane, jeśli jeździsz na G12 to osobiście zmierzyłbym tylko temperature zamarzania i tyle
Czerwoww Opublikowano 18 Października 2016 Autor Opublikowano 18 Października 2016 Przyznam, że ja się w tym nie orientuje i nie wiem co jest wlane.
Langista Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Nie trzeba. To co jest wlane ma hulać cały czas, chyba, że wymieniasz istotne części w silniku jak głowica, czy też samo jej ściągnięcie do wymiany uszczelki. Jak masz płyn zielony, to zamarza on przy -25, jak czerwony, to przy -35. Tyle w temacie.
wyzyk83 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Nie trzeba. To co jest wlane ma hulać cały czas, chyba, że wymieniasz istotne części w silniku jak głowica, czy też samo jej ściągnięcie do wymiany uszczelki. Jak masz płyn zielony, to zamarza on przy -25, jak czerwony, to przy -35. Tyle w temacie. a co ma kolor płynu do temperatury zamarzania? borygo eko jest zielony i ma -35 także nie wypisuj bzdur. nigdy płyn Vw nie był zielony. jak masz różowy płyn to sprawdź areometrem ile wytrzymuje ewentualnie uzupełnij ori koncentratem.
Czerwoww Opublikowano 18 Października 2016 Autor Opublikowano 18 Października 2016 W takim razie dzięki za pomoc!
Langista Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Nie trzeba. To co jest wlane ma hulać cały czas, chyba, że wymieniasz istotne części w silniku jak głowica, czy też samo jej ściągnięcie do wymiany uszczelki. Jak masz płyn zielony, to zamarza on przy -25, jak czerwony, to przy -35. Tyle w temacie. a co ma kolor płynu do temperatury zamarzania? borygo eko jest zielony i ma -35 także nie wypisuj bzdur. nigdy płyn Vw nie był zielony. jak masz różowy płyn to sprawdź areometrem ile wytrzymuje ewentualnie uzupełnij ori koncentratem. Dziwne, bo wg. dokumentacji z Audi jest zielony i czerwony, ale książki kłamioo
wyzyk83 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 G11był zielony ale juz dawno jest wycofany teraz wszystkie są rózowe. od g12 płyn sie tylko uzupełnia koncentratem
Langista Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 To nie pisz, że wypisuje bzdury skoro tak było, i wycofany nie oznacza że w żadnym pojeździe go już nie ma.
wyzyk83 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 brawo kto jeździ na g11 ze względy na właściwości korozyjne trzeba było go wymieniać
jospethe Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Zależy kiedy był wymieniany płyn. Niby co 60 tyś się powinno go zmieniać.
wyzyk83 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 od płynu G12 wzwyż płynu się nie wymienia tylko uzupełniasz koncentratem
TomaszRT Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Nie wymienia się płynu a potem się wymienia zatkaną nagrzewnicę. Prościej chyba ten płyn jednak wymieniać.
wyzyk83 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 płyn g12 i g13 jest tak opracowany że nie koroduje
jospethe Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 haha, olej też nie koroduje więc można go nie wymeiniać. Płyn tracci swoje właściwości z biegiem lat i przebiegu. Nowy płyn ma wyższą temperature wrzenia niż stary nie wspominając o odporności na zamarzanie.
wyzyk83 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 dlatego producent zaleca nie wymianę tylko uzupełniać koncentratem
jospethe Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 ale to niczego nie zmieni bo dalej będziesz miał w ukłądzie stary płyn . Ile dolejesz koncentratu do układu? 2 szklanki?
TomaszRT Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Tak wygląda nagrzewnica po 140kkm na jednym i tym samym płynie G12.
wyzyk83 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 a skąd wiesz że był ori płyn a nie jakiś zamiennik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się