Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyn chłodniczy - czy wymieniać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jako, iż wielkimi krokami zbliża się pora zimowa - niskie temperatury, mróz itd. chciałem dowiedzieć się jak jest z wymianą płynu chłodniczego - czy obowiązkiem jest go wymienić na sezon zimowy aby zapobiec awarii? Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Zależy co tam masz wlane, jeśli jeździsz na G12 to osobiście zmierzyłbym tylko temperature zamarzania i tyle :)

Opublikowano

Przyznam, że ja się w tym nie orientuje i nie wiem co jest wlane.

Opublikowano

Nie trzeba. To co jest wlane ma hulać cały czas, chyba, że wymieniasz istotne części w silniku jak głowica, czy też samo jej ściągnięcie do wymiany uszczelki. Jak masz płyn zielony, to zamarza on przy -25, jak czerwony, to przy -35. Tyle w temacie.

Opublikowano

Nie trzeba. To co jest wlane ma hulać cały czas, chyba, że wymieniasz istotne części w silniku jak głowica, czy też samo jej ściągnięcie do wymiany uszczelki. Jak masz płyn zielony, to zamarza on przy -25, jak czerwony, to przy -35. Tyle w temacie.

a co ma kolor płynu do temperatury zamarzania? borygo eko jest zielony i ma -35 także nie wypisuj bzdur. nigdy płyn Vw nie był zielony. jak masz różowy płyn to sprawdź areometrem ile wytrzymuje ewentualnie uzupełnij ori koncentratem.

Opublikowano

W takim razie dzięki za pomoc! :)

Opublikowano

a jaki masz kolor płynu?

Opublikowano

Nie trzeba. To co jest wlane ma hulać cały czas, chyba, że wymieniasz istotne części w silniku jak głowica, czy też samo jej ściągnięcie do wymiany uszczelki. Jak masz płyn zielony, to zamarza on przy -25, jak czerwony, to przy -35. Tyle w temacie.

a co ma kolor płynu do temperatury zamarzania? borygo eko jest zielony i ma -35 także nie wypisuj bzdur. nigdy płyn Vw nie był zielony. jak masz różowy płyn to sprawdź areometrem ile wytrzymuje ewentualnie uzupełnij ori koncentratem.

Dziwne, bo wg. dokumentacji z Audi jest zielony i czerwony, ale książki kłamioo

Opublikowano

G11był zielony ale juz dawno jest wycofany teraz wszystkie są rózowe. od g12 płyn sie tylko uzupełnia koncentratem

Opublikowano

To nie pisz, że wypisuje bzdury skoro tak było, i wycofany nie oznacza że w żadnym pojeździe go już nie ma.

Opublikowano

brawo kto jeździ na g11 ze względy na właściwości korozyjne trzeba było go wymieniać

Opublikowano

Zależy kiedy był wymieniany płyn. Niby co 60 tyś się powinno go zmieniać.

Opublikowano

od płynu G12 wzwyż płynu się nie wymienia tylko uzupełniasz koncentratem

Opublikowano

Nie wymienia się płynu a potem się wymienia zatkaną nagrzewnicę.

Prościej chyba ten płyn jednak wymieniać.

Opublikowano

płyn g12 i g13 jest tak opracowany że nie koroduje

Opublikowano

haha, olej też nie koroduje więc można go nie wymeiniać. Płyn tracci swoje właściwości z biegiem lat i przebiegu. Nowy płyn ma wyższą temperature wrzenia niż stary nie wspominając o odporności na zamarzanie.

Opublikowano

dlatego producent zaleca nie wymianę tylko uzupełniać koncentratem

Opublikowano

ale to niczego nie zmieni bo dalej będziesz miał w ukłądzie stary płyn . Ile dolejesz koncentratu do układu? 2 szklanki?

Opublikowano

Tak wygląda nagrzewnica po 140kkm na jednym i tym samym płynie G12.

0SOrrW5.jpg

Opublikowano

a skąd wiesz że był ori płyn a nie jakiś zamiennik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...