Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Witam, zaczynam nowy temat z uwagi na to iż przeczytałem prawie wszystkie o trzymaniu hamulców i nie napotkałem się z przypadkiem trzymania jednego koła (prawy przód). A wiec pewien czas temu zauważyłem ze trzyma mi hamulec ale tylko i wyłacznie w prawym przednim kole, chcac zobaczyc czy to wina zacisku rozebrałem go ale wszystko było ok tłoczek wychodzi jak i sie chowa bez problemu prowadnice nasmarowane zestaw naprawczy z gumkami zrobiony, załozone takrze nowe tarcze i klocki. weżyki wymieniane zaraz po kupnie auta tj. koncem 2014r. Po "naprawie" jakies 2,3 dni problem ustał i było ok przez ok 1 miesiac, aż tu wczoraj od nowa to samo trzyma znów prawe koło przód. Po przejechaniu ok 30 km widac delikatny dym z koła. a po wystygnięciu hamulca normalnie oddaje. a także po przejechaniu pierwszych 2 km, tez jest ok do momentu nagrzania sie hamulców. Dodam tez ze odpowietrzony został cały układ hamulcowy przy wymianie zacisków, tarcz i klocków z tyłu ok 6 mc temu. Proszę o pomoc co może być przyczyną? bo bez sensu wymieniac serwo czy pompę i pchac sie w koszty.
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 hmm, może być to wina ABSu lub ESP. Sprawdź i ew zaadaptuj czujnik kąta skrętu kierownicy, i sprawdź czujniki Absu.
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) hmm, może być to wina ABSu lub ESP. Sprawdź i ew zaadaptuj czujnik kąta skrętu kierownicy, i sprawdź czujniki Absu. ABS działa bo przy ostrym hamowaniu szarpie pedałem to już próbowałem, A jesli chodzi o ta adaptacje czujnika, jak to zrobic i gdzie on sie mniej wiecej znajduje? Jeśli chodzi o czujnik ABS-u to powinien byc raczej sprawny gdyz zane kontrolki od absu lub hamulców nie swiecą mi sie na zegarach. Pomocy koledzy bo nieogarniam Edytowane 22 Października 2016 przez Audi MAJSTERKOWICZ
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Czujnik znajduje sie w pająku, za kierownicą. nie musisz go wyjmować ani nic. Podłączasz vaga, wchodzisz w abs, pózniej w bloki i w kanale 5 jest wartość czujnika w stopniach. Na wyprostowanych kołach powinno być 0 stopni, jeśli bedzie co innego to trzeba go zaadapować. Adaptacje robisz tak, ustawiasz koła idelanie na wprost, wchodzisz w Abs, pózniej w login, wpisujesz 40168. Pózniej wchodzisz w basic settings, w grupe pierwszą i klikasz Go. i to tyle
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 Ok dzięki za info, muszę tylko znaleźć jakiegoś mechanika który mi to podłączył i zdiagnozuję bo ja nie za bardzo mam jak.
Leopold27 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Wymień tłoczek razem z uszczelnieniem i problem ustanie,prawdopodobnie jest rysa na tłoczku.
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Co ma rysa na tłoczku z trzymaniem hamulca ? Jakby cie lało z zacisku to owszem.
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 Co ma rysa na tłoczku z trzymaniem hamulca ? Jakby cie lało z zacisku to owszem. podzielam zdanie iż tłoczek jeśli chodzi bez problemów tzn wyciska sie i chowa to jest sprawny a pozatym nie ma wycieków. Mechanik któryś z kolei mówił zeby zaczac od weżyka hamulcowego poniewaz mógł sie rozwarstwić .. Co o tym Myslicie?? Wymień tłoczek razem z uszczelnieniem i problem ustanie,prawdopodobnie jest rysa na tłoczku. Miałeś moze podobny przypadek czy tylko dobra rada. ??
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Ja sie z tym nie zgodzę, faktycznie mogłoby sie wydawać ze jak przy naciśnięciu hamulca zrobi sie ciśnienie, a wtedy wężyk spuchnie, następnie gdy puścisz hamulec wężyk powracając do pierwotnego stanu wytworzy minimalne ciśnienie które spowoduje dopchnięcie klocka do tarczy. Ale ta teoria jest moim zdaniem nieprawidłowa wszystko przez to że to ciśnienie które wyzwolił by wężyk nie poszło by na tłoczek a wróciło w strone pompy, ponieważ w chwili puszczonego hamulca między przewodami wychodzącymi z pompy a zbiorniczkiem wyrównawczym jest droga wolna. Przecież w momencie wymiany klocków i wepchnięcia tłoczka w zacisk podnosi sie poziom płynu w zbiorniczku. Tak to widzę. Czekaj, z tym adaptowaniem czujnika to nie będzie tak jak napisałem, dopiero teraz zauważyłem że chodzi o B5. Sorry.
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 Mowisz o adaptacji czujnika kata skretu kierownicy. a nie o absie?
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Tak o adaptacji, podałem ci procedure z B6 Warto byłoby sprawdzić i ewentualnie wyczyścić pierścień koronkowy na przednich kołach, i ewetualnie wyczyścic czujniki absu z opiłków.
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 kolego w B5 nie ma pierscienia na przednich kołach no chyba że nie zauważyłem,Napewno jest na tylnych pierścien od ABSu z tyłu na tarczy .
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Jak to nie ma, na przegubie jest
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 Jak to nie ma, na przegubie jest Przyznam nie wiedziałem ze na przeglubie jest, wpadło mi teraz do głowy że na full skreconych kołach w prawo słychac przeglób bodajze prawy ale to delikatnie i czasami czy to mogło by miec jakiś związek z tym trzymaniem hamulca. ??
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Raczej nie, abs do przegubu ma niewiele. A to nie jest czasem tak że pada ci łożysko przednie i przez to grzeje sie piasta z felgą ?
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 raczej nie bo dzisiaj rano byłem sie przejechac, rozgrzałem to wszystko odkręciłem prawe koło zakreciłem szpitki i tarczą w rękach nie zakręciłem bo własnie trzymało. i to jest dla mnie najdziwniejsze ze zacisk jest ok a trzyma to jedno koło, ;//
Mateuszek1001 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Spróbuj zrobić tak, jak ci sie tak stanie i zablokuje koło to odkręć odpowietrznik hamulca i zobacz czy dużo płynu ucieknie. Podobny przypadek był u mojego ojca w passacie, tylko tam blokowało tylne koło, okazało sie ze to wina pompy hamulcowej, po wymianie wszystko git. Tylko że tam koło pod wpływem jazdy sie zacieło tak że nie było możliwości ruszyć autem
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 Cos jest nie tak bo własnie objechałem kawałek 20 km i po zatrzymaniu się koło było zimne chociaż czesto hamowałem stawałem itd na swiatłach. A co najdziwniejsze wróciłem do domu ten sam dystans i juz koło było gorace. Koledzy czy ktos miał kiedykolwiek taki nietypowy przypadek. ??Wiadomo można wymienić wszystko zacisk pompę, serwo itd zwiazane z układem hamulcowym ale nie chciał bym sie pchać w takie koszty.
Dev Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Sprawdź jeszcze jak wygląda sprawa z tyłem a konkretnie lewy tył
Audi MAJSTERKOWICZ Opublikowano 22 Października 2016 Autor Opublikowano 22 Października 2016 Sprawdź jeszcze jak wygląda sprawa z tyłem a konkretnie lewy tył Kolego właśnie zawsze sprawdzam wszystkie koła i tylko prawy przód jest gorący. Poczytałem i wiem jak by był ciepły też lewy tył to ewidentnie pompa do wymiany bo działa sekcjami na przemian prawy p.- lewy t. lewy p.-prawy t. A tutaj nie mam takiej klarownej sytuacji ;///
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się