slowik1 Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 Witam, jak w temacie pojawił się tuki z tyłu silnika z dołu, Mechanior twierdzi, że na 90% to będzie wybita tulejka na sworzniu tłoka i że to się zdarza w AJM, dodam, ze 20kkm wcześniej robiłem remont głowicy łącznie z wymianą wałka. Twierdzi również, że koszt naprawy będzie porównywalny z kupnem drugiego silnika i tu poleca mi zmianę na AWX (od razu sprostuję......on nie ma takiego silnika ). Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, bo mechanik po wymianie rozrządu + remont głowicy powiedział, że silnik może mieć twardszą pracę..... i teraz się zastanawiam, czy czegoś nie spie....lił i tylko tak się tłumaczył. I tu pojawią się pytania: 1. czy faktycznie do jest przypadłość AJM? 2. czy poprzez złe ustawienie pompowtrysków (w gniazdach) można doprowadzić do tego, że np. będzie inne zawirowanie mieszanki i tłok będzie dostawał bardziej w d..pe, ewentualnie jedna z krzywek na wałku jest wyższa przez co zasysane by było się więcej powietrza, a co za tym idzie pojawiło by się większe ciśnienie w cylindrze (chyba że już przekombinowuje) ? 3. i jeszcze jedno, czy możecie polecić mi kogoś, kto ściąga silniki np. z Anglii, żeby wiadomo było jaki ma przebieg?
Langista Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Co do wartości mieszanki, możesz podłączyć VAGa i tam sprawdzić jakie są. To, że po wymianie powiedział, że będzie ciężej chodzić to moim zdaniem bzdura, bo powinno być właśnie na odwrót. Dodaj jeszcze jakiego rodzaju to są stuki, kiedy się nasilają, czy zanikają.
Mozgu Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Jak prestawil kat synchronizacji to moze byc bardziej twarda praca. Odczytaj ewentualnie kombinuj z korekta
slowik1 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Opublikowano 26 Października 2016 (edytowane) stuki nasilają się przy hamowaniu silnikiem, i na luzie jak schodzi z obrotów po dodaniu gazu. Czy przez złe ustawienie konta synchronizacji można doprowadzić do takiej usterki po 20 000km? a ja zasięgnąłem jeszcze języka w ASO co do rozrządu, (może komu się przyda) więc tak: silniki AJM od n/s 185671 mają takie same napinacze i rolki i paski jak AWX i AVF: nr napiacza z końcóką 479B nr rolki 045109243C. Orientowałem się, bo.............. mam świeży rozrząd, głowicę po remoncie i........................ uszkodzony silnik tadaaaaa - taka mała niespodzianka od losu Edytowane 26 Października 2016 przez slowik1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się