damkop Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) Nie mam jeszcze ewidentnych problemów z katalizatorem typu niepokojące dźwięki czy przymulanie auta na wysokich obrotach, jedyne co mnie trapi to niska moc w zakresie do 1700 obrotów (do 2000 na zimnym silniku).Nad wymianą/wywaleniem katalizatora myślę, bo plecionka jest już taka jakby jej nie było, a szczelności pilnuje(jeszcze) tylko wewnętrzny "peszel". Mam dylemat: wymienić katalizator? Zamiennik polskiej firmy JMJ na allegro 370zł TUTAJ Zalety: Trochę ciszej; troszkę mniej śmierdząco za autem(nie wiem jak bardzo); eko. Wady: 100kkm i pewnie do wymiany, stopniowe zapychanie, trochę słabsza reakcja auta Wstawić downpipe z nierdzewki? Niestety do silnika AWX w budzie B6 nie znalazłem oferty. Zalety: Trwałość nierdzewki, ograniczenie żywotnością plecionki; trochę lepsza reakcja auta, nie szkodzi dla silnika Wady:+100zł drożej niż katalizator (~470zł); trochę głośniej; troszkę bardziej śmierdząco za autem(nie wiem jak bardzo), podobno tylko nieznacznie gorsze eko Jest jeszcze jedna, bardziej budżetowa opcja 210zł, a mianowicie downpipe z rury aluminiowej(rzekomo) Tylko nie wiem, widzę jakby 2 wersje, obie do AWX WERSJA-1 oraz WERSJA-2 na zdjęciach różnią się długością, albo mam takie wrażenie, muszę podpytać sprzedającego. Co o tym sądzicie? Jakieś "przewężenie gwiazdkowe pomaga w utrzymaniu optymalnego ciśnienia w układzie wydechowym", niby jakieś 2 certyfikaty. Spełni to swoją funkcję? Nie popęka to alu? Ciekawe jak trwałość temperaturowa. Poważnie się nad tym zastanawiam i nie wiem czy nie będzie najrozsądniej wybrać właśnie tą opcję. Edytowane 27 Października 2016 przez damkop
michcio1985 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 kolega przwedstawił ciekawy problem,chętnie też poczekam na odpowiedzi co bardziej doświadczonych
rrrudy25 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Jak bedziesz modził silnik to: wstawiaj DP, wyspawają ci to w większosci zakładów tuningowych a jak nie: http://allegro.pl/audi-a4-1-9-tdi-avb-awx-avf-100-130-hp-zamiennik-i6092596201.html
staniek Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Jest jeszcze jedna, bardziej budżetowa opcja 210zł, a mianowicie downpipe z rury aluminiowej(rzekomo) To jest stal aluminizowana (czy jak tam się to pisze). Z tego co się czyta sporo osób z forum zakłada te zamienniki od gruchota.
zadzik Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) Kiedy będziesz wymieniał plecionkę to wybij kata jakimś dłutem ( bebechy sprzedaj za ok 100 zł) i załóż pustą ori puchę bez kata. Auto ma tyle nalatane, że ten ori katalizator, który jest w środku i tak nie spełnia swojej funkcji. Po co sobie koszty robić z zamiennikami. Za to co sprzedasz to sobie plecionkę zmienisz. Edytowane 27 Października 2016 przez zadzik
DanielMod Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Proszę bardzo http://allegro.pl/downpipe-1-9tdi-audi-a4-b5-b7-vw-passat-b5-i-b5-fl-i6530724033.htmlświetnie wykonany mam założony zamiast DPF do mojego BPW z tym że ja jeszcze wspawałem tulejke pod lambde i egt.
michcio1985 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 panowie a jak wogle daje o sobie znać zapychający się katalizator?
donalex Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) panowie a jak wogle daje o sobie znać zapychający się katalizator? U mnie był to spadek mocy. Na VAGu też może błąd się pojawić. Edytowane 27 Października 2016 przez donalex
Animal Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Miałem w byłym AWX-ie zamiennik od Gruchota i byłem zadowolony. Po blisko 3 latach użytkowania absolutnie nic złego się z nim nie działo a turbina faktycznie miała dzięki niemu lżej. Teraz do AVB też mam w planach zakup
michcio1985 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 właśnie sie zastanawiam nad tym, boje sie tylko jakichś dziwięków,brzęczenia rezonansow itp...
DanielMod Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 U mnie jedynie trochę gwizda ale mam dodatkowo jeszcze wycięty środkowy tłumik i turbo BRD i program trochę podlany żeby się ta oporna turbinka lepiej budziła :-) Poniżej film jak to słychać . http://instagram.fwaw5-1.fna.fbcdn.net/t50.2886-16/14413832_327528964267172_1660786029_n.mp4
bartez80 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Wkładaj downpipe i po kłopocie , a czy kwasowka , czy ze stali aluminiowanej , to juz zależy od twojego fetyszu
michcio1985 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 mi tam alu wystarczy;)
damkop Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) Właśnie do mnie dotarło, że to alu. Materiał na radiatory. Każdy wie jak szybko nagrzewa i schładza się obrabiany element aluminiowy czy miedziany a stalowy.Logika mówi, że będzie się rozgrzewał znacznie szybciej niż stal, za to będzie obniżał temperaturę przelatujących spalin bardziej niż taki sam kawałek stali. Szybciej się też znowu schłodzi.To chyba mało ważne, bo odcinek krótki, ale... Ważniejsze, że alu ma rozszerzalność cieplną 2x większą niż stal, więc duże wahania temperatur mogą spowodować, że szybciej pęknie. Hmm, zastosować owijkę? Z jednej strony alu mniej by pracowało wychładzając się wolniej. Z drugiej strony jak rozgrzeje się blisko temperatury topnienia to może gdzieś puścić, ale to chyba mu nie grozi? Najwyżej owinę tylko tą część za plecionką i na ile starczy dalszą część tłumika. ... o ile to rzeczywiście alu a nie powlekane menelinuum Okres gwarancji i tak przeżyje z owijką czy bez, no ale później... Wypowiedź na temat aluminiowego kolektora wydechowego http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t93889.html LuiG Sat, 03 Dec 2011 - 12:34 do tego dochodzi jeszcze duża rozszerzalność cieplna alu, pęknie szybkosam wydech jak prosta rura można jeszcze dać za turbo, i wymieniać często, widziałem taki patent @staniek Na innych aukcjach gruchot pisze, gdy rura jest powlekana alu, np. TU, za to na niektórych aukcjach w ogóle nie ma info, więc wolę dla pewności zapytać. Wysłałem z rana maila z zapytaniem do sprzedawcy, jak na razie brak odpowiedzi 1. Czy to są rury aluminiowe, czy tylko powlekane aluminium?2. Czy plecionki mają wewnątrz wzmocniony peszel?3. Macie w ofercie 2 podobne aukcje z tym tłumikiem za 210zł, czy to to samo? http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-a4-19tdi-100-130-hp-200i-i6552629807.htmlNa zdjęciach jakby różniły się długością.Mam Audi A4 B6 2001 (modelowy 2002) 1.9TDI 130KM z silnikiem AWX4. 2 lata gwarancji producenta, a kto jest producentem? @danielstol Baq prawdopodobnie sam nie wie co sprzedaje. Nie dość, że za 500zł dostajesz zlepek wielu rurek, to jeszcze ma pasować do wszystkiego Na stronie baq-garage w zakładce pojazdy podaje Każda wersja (AFN, AVF, AWX, AVG, AJM, ATJ, AVB, BKE, ). Za to bartez80 zbierał ostatnio zamówienia w TYM temacie, jego info o kompatybilności: https://www.olx.pl/i2/oferta/passat-b5-b5fl-audi-a4-a6-1-9-tdi-downpipe-2-5-tuning-katalizator-CID5-IDbE9Hb.html#:66c46fdbd0 Na sprzedaż downpipe,własnej produkcji, wykonany w 100% ze stali kwasoodpornej o symbolu 304,który pasuje P&P pod orginalne turbo i orginalny układ wydechowy , do aut takich jak : Audi A4 1.9 AVG 9/99-9/01 Audi A4 1.9 AHH 9/97-9/01 Audi A4 1.9 AFN 10/95-9/01 Audi A4 1.9 AJM 4/99-9/01 Audi A6 1.9 AVG 9/99-5/01 Audi A6 1.9 AFN 12/96-5/01 Audi A6 1.9 AJM 9/99-5/01 Volkswagen Passat 1.9 AHH 7/97-9/00 Volkswagen Passat 1.9 AVG 8/96-9/00 Volkswagen Passat 1.9 AFN 7/95-9/00 Volkswagen Passat 1.9 AJM 7/98-9/00 Volkswagen Passat 1.9 ATJ 7/98-9/00 Volkswagen Passat 1.9 AVB 12/99-6/05 Volkswagen Passat 1.9 AWX 8/00-6/05 bartez80 Napisano 17 październik 2016 - 12:55 niestety do silnika AWX w budzie B6 nie bedzie pasował Z resztą zwróć uwagę na kształt, jest inny. No cóż, czekam na odpowiedź sprzedawcy i robimy zakupy Na razie i tak czekam na paczkę od http://www.kolegaberlin.pl/Bedymy wymieniać olej i filtry Jeśli chodzi o ceny to już mogę polecić, bo komplet filtrów KNECHT paliwa+oleju+powietrza wyszedł mnie całe 100zł taniej niż w iparts.pl! (KL147D, OX143D, LX819)Będę też robił płukankę silnika LiquiMoly PRO-LINE MOTOR SPÜLUNG, ale najpierw zleję stary olej, wleję Mannol 10W40 bo u mnie najtańszy, przejadę 40km, wezmę próbkę i dopiero wleję płukankę, bo jestem bardzo ciekawy jaki będzie efekt. Świeży olej z płukanką przyda się później do innego silnika, chyba, że wyleci murzyn Motul 8100 X-CLEAN C3 5W40 już jedzie z Niemiec. Mogłem wziąć MOTUL SPECIFIC, bo obiło mi się o uszy, że wersje dla DPF mają gorsze właściwości płuczące, ale nie wiem jak jest w rzeczywistości. Jak się wybiera taki olej to chciałoby się jak najlepiej Planuję też przepłukać układ wtryskowy Liqui Moly Pro Line Diesel System Reiniger bezpośrednio na pompę. Robiłem już taką płukankę wlewając do silnika, co zlikwidowało mi odcinanie turbo przy 160kmh(tryb awaryjny). Teraz wyczyszczę permanentnie. Jak szaleć to szaleć Wrzucę fotorelację z zabiegów o ile będzie z nich coś ciekawego wynikać. Edytowane 27 Października 2016 przez damkop
bartez80 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 podrzuc mi na wzór swojego kata ,z Elblaga do Olsztyna daleko nie jest ,to ci z kwasowki takiego DP na podobie takiego jakiego mam w ofercie zrobie.
DanielMod Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Dziwne do mojego BPW pasował idealnie a BPW w B7 to to samo co AWX w b6.
zadzik Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Bartez80 zrób w końcu to zamówię od Ciebie
bartez80 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 zadzik podeślij mi na wzór to zrobię
zadzik Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 heh jakby sie dało to bez wahania uczyniłbym to
bartez80 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) Jak panowie, nikt nie podrzuci takiego kata , na wzór ? Potrzeba mi go dosłownie na jeden dzień i odsyłam spowrotem w nienaruszonym stanie. Edytowane 8 Listopada 2016 przez bartez80
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się