Mandal Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 (edytowane) Witam! W Moim AVJ ubywa trochę oleju i raczej nie jest to w normie bo na 10 000km dolałem z 3l może trochę więcej i kiedy się nagrzeje irytująco śmierdzi wewnątrz auta. Na początku podejrzewałem, że turbina jest za to odpowiedzialna, lecz ostatnio przy wyciąganiu kata zauważyłem, że cały silnik od samej góry jest zalany olejem, tym bardziej z lewej strony kiedy patrzy się od przodu samochodu lecz prawa też jest zapocona. Chcę zacząć od umycia silnika i wymiany uszczelki pokrywy zaworów bo ewidentnie puszcza i obserwować co będzie dalej. Lecz słyszałem, że często olej ucieka przez pękniętą odmę, tylko nie mam pojęcia jak ją sprawdzić, czy muszę coś odkręcać aby się do niej dobrać i czy zabrać się do niej od góry czy od dołu z kanału. Po za tym olej trafia na rdzeń turbosprężarki i spalając się tam dając złośliwy zapach we wnętrzu. Podejrzewam, że gdzieś po wężach może ściekać na nią olej z pod pokrywy zaworów, ale może jest możliwość, że ten olej wydobywa się z samej turbiny? Dzięki za pomoc i pozdrawiam! Edytowane 31 Października 2016 przez Mandal
Repik Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 Ciężko sobie wyobrazić miejsce - najlepiej jakbyś dodał zdjęcia. U mnie jak z lewej strony pojawiał się olej okazało się, że ciekł z "simmeringu" który jest tam gdzie rozrząd. Wyglądało to też tak, że cieknie z pokrywy zaworów, ale po ściągnięciu osłony od rozrządu ewidentnie tam był wyciek.
otis89 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 Jak cieknie z uszczelnień wałków to zalewa turbine miałem podobnie cała była w oleju często tez leje się spod napinacza łańcuszka z tyłu głowicy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się