Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciszenie auta - miejsca newralgiczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam przewertowałem już forum, fora car audio i sporo stron zagranicznych, chcę upewnić się w znalezionych informacjach, stąd proszę o odpowiedź osoby, które miały do czynienia z opisaną problematyką.

Moim celem jest wyciszenie samochodu do poziomu porównywalnego w autach klasy premium, zdaję sobie sprawę z tego, że przy okazji zabiegu audio również zyska na jakości. Słoń nie nadepnął mi na ucho, a ze swojego audio jestem względnie zadowolony. Co prawda to nie Wharfedal'e Evo, których używam w domu, jednak jakość jest akceptowalna.

Wiem w jaki sposób wyciszyć drzwi, podłogę, ścianę grodziową oraz jakich materiałów użyć do tej operacji. Ze względu na spory koszt modyfikacji chcę skupić się na wyciszeniu miejsc, które emitują najwiekszy hałas.

Robię duże przebiegi autem, głównie po drogach ekspresowych i autostradach, stad dochodzący poziom hałasu staje się uciążliwy. Aktualnie hałas kształtuje się na poziomie:

100 km/h 78 dB

120 km/h 82 dB

140 km/h 84 dB

180 km/h 88 dB

Według informacji, które znalazłem największe efekty wyciszenia daje wytlumienie drzwi przednich (uciążliwe szumy mijanych samochodów i świst wiatru) oraz ściany grodziowej (dźwięk silnika).

Te dwa elementy na 100% będę wyciszał, pytanie na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Zrobić podłogę z przodu, dach, a może tylne i przednie nadkola? (Opony kupuję zazwyczaj ciche i zwracam uwagę na ten parametr przy wyborze gum)

Ktoś coś podpowie w temacie?

Materiały do użycia: alubutyl np. Stp, dodatkowa piana na tapicerkę drzwi.

Jeżeli temat znajduje się w niewłaściwym dziale proszę moda, admina o przeniesienie.

Edytowane przez scq
Opublikowano

Ja od siebie dodałbym jeszcze regulację szczelin w drzwiach i sprawdzenie uszczelek, bo przez nie przechodzi najwięcej hałasów od przejeżdżających pojazdów.

Opublikowano

Tak, bez tego nawet nie ma co podchodzić do tematu. Jednak u mnie to najmniejszy problem, bo uszczelki i same drzwi dolegają bardzo dobrze. Ale trafna uwaga dla innych szukających info w tym temacie.

Opublikowano

@scq wyciszałeś wnętrze? Zrobiłeś jakąś fotorelację?

Opublikowano

@ scq 

Nadkola i podłoga. Plus cały bagażnik.

Opublikowano
W dniu 17.08.2018 o 15:52, jolley napisał:

@scq wyciszałeś wnętrze? Zrobiłeś jakąś fotorelację?

Wyciszyłem drzwi wszystkie podwójna mata bitumiczna i pianka tapicerki. Fotek mam sporo, pracy mnóstwo, satysfakcja jest. Chociaż jak podejmę decyzję, ze auto zostanie na dłużej ze mna to będę robił podłoge i bagażnik. 

Efekt jest taki, ze mijajacych samochodów nie słychać, chyba, że jedzie rozklekotany Kamaz, ale jego nic nie zagłuszy ?

Opublikowano

Jak możesz to wrzuć proszę kilka fotek krok po kroku, ile + - materiału trzeba liczyć np. na drzwi i jak się w ogóle za to zabrać. :)

Opublikowano

Też zabieram się za wygłuszenie drzwi bo wiem jaka jest różnica po tej zabawie (wygłuszałem w poprzednim samochodzie). Powiedzcie ile mat potrzebuję na drzwi?

Opublikowano

Wygłuszona zewnętrzna część matami gms xl07. Jest ciszej. Napewno będę wyciszał dach. Być może też tylnie drzwi dla komfortu.

Opublikowano
6 godzin temu, pawlo_SL napisał:

Też zabieram się za wygłuszenie drzwi bo wiem jaka jest różnica po tej zabawie (wygłuszałem w poprzednim samochodzie). Powiedzcie ile mat potrzebuję na drzwi?

K6s PIANKA 6mm AKUSTYCZNA MATA WYGŁUSZAJĄCA 3,5 m2

StP SILVER maty WYGŁUSZAJĄCE butylowe WAWA 3,75 m2

ROLKA WAŁEK DO MAT BUTYL+ALU BUTYLOWYCH TŁUMIĄCYCH

 

Taki zestaw pozwala na wyciszenie 4 szt. drzwi po 2 warstwy maty butylowej na parę drzwi.

Jedna warstwa na wewnętrzną część tapicerki pianki K6s.

 

11 godzin temu, jolley napisał:

Jak możesz to wrzuć proszę kilka fotek krok po kroku, ile + - materiału trzeba liczyć np. na drzwi i jak się w ogóle za to zabrać. :)

1. Ściągnąć tapicerkę drzwi - jak to każdy wie, jak nie wie to można doczytać.

2. BARDZO ISTOTNE I NAJWAŻNIEJSZE W CAŁEJ ZABAWIE BARDZO DOKŁADNIE ODTŁUŚCIĆ BENZYNĄ EKSTRAKCYJNĄ MIEJSCE W KTÓRYM BĘDZIE NAKLEJANA MATA BUTYLOWA!!!

3. Ja ciąłem matę na jak największe prostokąty, które mieściły się przez otwory w drzwiach, aby móc je nakleić od wewętrznej części poszycia drzwi

4. Można też ciąć mniejsze i doklejać, jednak trzeba robić to bardzo dokładnie, aby kawałki, które się schodzą do czoła dolegały idealnie.

5. Po naklejeniu maty dokładnie dociskamy kawałek po kawałku rolką dociskową, raz przy razie.

6. Ważne aby wykleić dokładnie CAŁĄ powierzchnię poszycia drzwi, miejscami jest ciężko bo mało miejsca na włożenie dłoni, ale można to zrobić, tylko na spokojnie bez nerwów.

7. Ważne aby przy wyklejaniu dołu poszycia drzwi zwrócić uwagę na otwory w poszyciach drzwi, które służą do odprowadzenia wody. Trzeba nakleić na nie matę, a następnie ładnie nożykiem dookoła wyciąć ten otwór. Aby woda przy myciu auta miała swobodne ujście.

8. Po wyklejeniu wewnętrznej części poszycia przechodzimy do wyklejenia drugiej warstwy blachy drzwi, w której znajdują się większe i mniejsze otwory fabryczne. Na większe otwory warto dać wzmocnienie, czyli paski blachy, przymocować na nity lub wkręty, co pozwoli na naklejenie maty, która będzie sztywna. Bo nie ma możliwości naklejenia maty na otwór nieregularny o rozmiarach 30x35cm, tak aby było to stabilnie zrobione.

9. Dokładnie wyklejamy drugą warstwę blachy drzwi, też dociskając rolką. Trzeba zwrócić uwagę na wszelkie mniejsze i większe otwory, tak aby wszystko dokładnie było wyklejone.

10. W miejscach gdzie wchodzą mocowania tapicerki (te wiecznie łamiące się bolce plastikowe) warto docisnąć matę tak, aby spłaszczyła się maksymalnie, co pozwoli na dobry montaż tapicerki drzwi.

11. Samą tapicerkę drzwi należy od strony wewnętrznej DOKŁADNIE wykleić pianką akustyczną. Ona jest bardzo miękka i przyjazna w formowaniu, więc śmiało można to zrobić przy pomocy dwóch dużych płatów maty.

12. Należy ją naklejać od jednej strony dokładnie dociskając. Ma BARDZO mocny klej i po przyklejeniu już jej nie oderwiemy, więc przyda się albo pomoc drugiej osoby, albo spokojne robienie tego samemu, na zasadzie podtrzymywania jednego końca maty do góry, a drugi powoli doklejamy i dociskamy raz przy razie.

13. Później zakładamy tapicerkę i ot cała historia się kończy.

 

POWIEM TAK, ZROBIŁEM 4 DRZWI, ŁAPY POCIĘTE CAŁE, POCHARATANE MOCNO, CZY ZROBIŁBYM TO PONOWNIE? TAK, ALE PRZY AUCIE O WIĘKSZEJ WARTOŚCI ANIŻELI MOJA B7.

Żeby zrobić to dokładnie, a nie na odpierdziel trzeba włożyć MNÓSTWO pracy, cierpliwości i samozaparcia. Ja jedną parę drzwi kleiłem 1 bity dzień. Przy 2 parach, wychodzi ok 20h pracy.

 

Szukałem zdjęć, ale chyba popłynęły razem z moim telefonem, który utopiłem w zeszłym roku na kajakach ?

 

Jak ściągnę tapicerkę to będę pamiętał żeby psryknąć kilka fotek.

 

P.S Efekt jest rewelacyjny, polecam, zachęcam, ale miejcie na uwadze, że będzie to droga przez mękę ? 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Demontowales ramki okien podczas wygluszania?

Opublikowano (edytowane)

scq - super, piwko dla Ciebie :D 

Kupiłem dziś u Bitmat taki zestaw:

1.  https://allegro.pl/stp-silver-mata-butylowa-pianka-wygluszajaca-k6s-i6589651896.html?snapshot=MjAxOC0wOC0xOVQxNDo0MjowMy44NzlaO2J1eWVyO2EwMWIyZThkM2E4N2MxYzUyNTk5MDVkMzk3MWU1MWRiZWFjYWQ5YTllYTcxMjgxMzQyN2NmM2I3NTQ1MmY5ZjU%3D

+ dodatkowo:

2. https://allegro.pl/stp-isilver-mata-butylowa-wygluszajaca-butyl-alu-i5733108392.html?snapshot=MjAxOC0wOC0xOVQxNDo0MjowMy44NDlaO2J1eWVyOzE5NjM3NmZmZDI5NDcwYzVlMGQ3YTNiMzdhMGFiYmQzNWQ3MDliZmJjZTI0MjE4OTRiNTMyZDVlNmQ2YTY4ODI%3D  - w ilości 5 mat

3. https://allegro.pl/mata-6mm-wygluszajaca-pianka-gumowa-samoprzylepna-i5852443586.html?snapshot=MjAxOC0wOC0xOVQxNDo0MjowMy45NzBaO2J1eWVyO2Q5MGRhMTI2MmZjZmY1MjRmMjUxNDY4ZjQwMDRlYzgxZjk1YWIyOWExYzJhYTNmNGRmMThhNjEyZGJiMjhjMjk%3D - w ilości 8 sztuk (czyli 1m x 1m)

Nie liczę blachy aluminiowej na zakrycie  otworów technologicznych + kpl.nowych spinek/kołków do taperki drzwi. Myślę że materiału spokojnie wystarczy na wygłuszenie drzwi + klapy bagażnika i może bagażnika (boki), ew.samego tunelu subwoofera. Mam nadzieję że BOSE w tym samochodzie nabierze nowej jakości.

 

Taka ilość wystarczyła mi kiedyś na oklejenie mojej poprzedniej Ibizy 3d w tdi która nie dość że to Seat, w dodatku segment samochodu miejskiego tak więc słabo wygłuszona i w kabinie głośno od bocianów pod maską. Po wygłuszeniu (sprawa o tyle fajna że 3d ma większe drzwi i meeega otwór technologiczny przez co łatwiej się wyklejało środek drzwi) drzwi, tylnych nadkoli, maski + bagażnika (niestety już zwykłą matą dekarską) różnica meeega kolosalna. Drzwi cieżkie wcześniej trzeba było mocno pier*** aby się zamknęły, nie ułatwiał tego fakt że te od kierowcy (samochód miał już kilkanaście lat) lekko opadnięte. Po wygłuszeniu drzwi zamykały się dosłownie jak w nowszym passacie/a4 b8/a6 i ani trochę nie przesadzam.

Audio które nie było jakieś rewelacyjne gdyż radio Pioneer+ głośniki HELIX B62 C + subwoofer aktywny Blaupunkt GTB 8200A (takie maleńswo ale na gabaryt bagażnika w Ibize idealny), ogólnie klasa budżetowa, nabrało takiego brzmienia że fabryczne BOSE w mojej obecnej A4 może się chować. 

 

Dlatego szczerze, każdemu polecam wygłuszenie samochodu, a przynajmniej drzwi. Efekt dobrze wykonanej pracy przy użyciu dobrych materiałów (uczulam januszy przed matami dekarskimi do kominów :D ) jest mega! Warto się nawk***, posypać kilka razy ładną wiązanką ale efekt jest wart. W samochodzie jest dużo ciszej i przyjemniej się podróżuje a nagłośnienie gra o klasę wyżej.

Edytowane przez pawlo_SL
Opublikowano
5 godzin temu, trepek napisał:

Demontowales ramki okien podczas wygluszania?

Żadnych ramek nie trzeba demontować, jedynie tapicerka drzwi Cie interesuje, ją ściągasz i możesz działać.

Opublikowano
6 godzin temu, scq napisał:

Żadnych ramek nie trzeba demontować, jedynie tapicerka drzwi Cie interesuje, ją ściągasz i możesz działać.

Ostatnio wymienialem glosniki na Bose i przypatrywalem sie ile jest miejsca aby wygluszyc drzwi. Noo... ciezko tam wszedzie rece wsadzic :)

Opublikowano
20 godzin temu, trepek napisał:

Ostatnio wymienialem glosniki na Bose i przypatrywalem sie ile jest miejsca aby wygluszyc drzwi. Noo... ciezko tam wszedzie rece wsadzic :)

Ciężko, oj ciężko, ale uwierz, ze jak się za to weźmiesz to da rade, gimnastyki mnóstwo, ale wszystko można wykleić idealnie.

Opublikowano

Hej wszystkim.

W swoim b7 avant wygluszylem już nadkola, bagażnik, po części gródź + silnik niepalnymi gąbkami.

Mam zamiar zabrać się za drzwi, klapę bagażnika i dach, dodatkowo mam w planach aplikacje sznura z mikrogumy EPDM do uszczelek drzwi.

Szukałem na necie jak ściągać podsufitkę i nie za bardzo idzie coś znaleźć. Jak to się robi? 

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Damlok24 napisał:

Szukałem na necie jak ściągać podsufitkę i nie za bardzo idzie coś znaleźć. Jak to się robi? 

Klik i pierwszy link.

Edytowane przez pila24
Opublikowano
51 minut temu, pila24 napisał:

Klik i pierwszy link

 

Ehhh, szukałem pod demontaż... 

Dzięki wielkie. W sumie jak patrzę na fotki z tego to tam jest jakieś wygłuszenie. Myślisz, że warto coś tam kombinować?

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Damlok24 napisał:

Ehhh, szukałem pod demontaż... 

Dzięki wielkie. W sumie jak patrzę na fotki z tego to tam jest jakieś wygłuszenie. Myślisz, że warto coś tam kombinować?

@Langista wygłuszał auto i dach też robilł,niech się wypowie. Osobiście bym dachu nie ruszał bo dużej różnicy nie będzie.

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wygłuszenie dachu daje nieco lepszy komfort termiczny szczególnie latem, gdy dach mocno się nagrzewa, to dodatkowa pianka nie pozwala przedostać się temperaturze do kabiny. Pod względem akustycznym to chyba tylko podczas deszczu o ile przyklei się matę butylową, która usztywnia i odgłosy uderzających kropel nie są tak słyszalne.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...