180damian180 Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Opublikowano 9 Listopada 2016 A u Ciebie jak wygląda sprawa zbiorniczka? Teraz przejechałem 40km i fakt pada śnieg i jest zimno, to płyn w nim był ciepły a wąż dolny nadal zimny.
lukasz2107 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) u mnie widać po przygazowaniu jak płyn wraca tym małym wężykiem.Dolny wąż raz mam zimny raz ciepły to zależy kiedy termostat sie otwiera A płyn w zbiorniczku mam ciepły ale nie jest to jakiś wrzątek.Jeżeli temp nie wychodzi za 90 to jest okej Utrzymanie optymalnej temperatury silnika – poprzez otwieranie i zamykanie obiegów cieczy chłodzącej, termostat utrzymuje jej temperaturę w wąskim zakresie od ok. 80 do ok. 95 stopni Celsjusza.Wiec ten wąż dolny raz bedzie ciepły raz zimny i jak kolego rozwiązałeś ten problem?? Edytowane 9 Listopada 2016 przez lukasz2107
180damian180 Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Witam. Dalej walczę z autem. Głupieje juz totalnie. Niech mi ktoś powie, jak ma lecieć płyn wezykiem przelewowym. Bo wydaje mi się, że u mnie leci za słabo, bo na wolnych obrotach nic nie leci. Dopiero jak go przegazuje na 4 tys obr to raz plunie z niego. Czujnik temperatury założyłem nowy, i na kanale 49 temp dalej oscyluje w granicach 96-98 stopni. Wczoraj wróciłem z trasy 40km, i po krótkim postoju wskaźnik wskoczył na 100 stopni, a w przewodach się bomblowalo. Zauważyłem teraz, że podczas jazdy jak auto pracuje na ok 4 tys obr to schładzania silnik do 90 stopni na 49 kanale. Jadąc spokojnie na ok 2 tys obr temperatura wraca na 96-98 stopni. Edytowane 18 Listopada 2016 przez 180damian180
Langista Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Bo źle odpowietrzasz, tutaj ewidentnie układ jest zapowietrzony
Arkom Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Ile wlałeś płynu / wody do układu, to jest pierwsze pytanie jakie nasuwa mi się po przeczytaniu tego wątku. Pytanie numer dwa czy dobrze wsadziłeś termostat, tzn czy nie odwrotnie bo można założyć go w obie strony. Pytanie numer trzy, czy podczas odpowietrzania odkręcasz kolek od zbiorniczka płynu. I pytanie czwarte - czy pompa płynu jest ok ?
lukasz2107 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Skoro chłodzi przy wiekszych obrotach to widać pompe wody masz na wykończeniu
180damian180 Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Opublikowano 18 Listopada 2016 To powiedzcie mi jak go krok po kroku odpowietrzyc. Pompa była założona nowa 20 tys km temu... Termostat wsadzony dupka do silnika... I dodam że pompa jest chyba ok, bo auto po nocy normalnie potrzebuje kilka km aby się rozgrzać do 90 stopni...
Arkom Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) To Audi generalnie nie jest problematyczne w odpowietrzeniu, zapytam jeszcze raz, czy termostat włożyłeś poprawnie, i czy masz pewność że pompa pracuje jak należy? Ja jak odpowietrzam auto to robię to w ten sposób, że zalewam płyn odpalam i auto ma pracować do czasu otwarcia termostatu, początkowo nie zakręcam korka od zbiorniczka, ogrzewanie na maxa. Jak auto pochodzi trochę, parę minut (i kilka razy go przegazuje) zakręcam korek i auto chodzi do momentu otworzenia termostatu. Jak mam problem z odpowietrzeniem to po rozgrzaniu auta powoli odkręcam korek od zbiorniczka, aby upuścić ciśnienia. Tyle w temacie, jak auto zgaszę i ostygnie spr stan płynu i ewentualnie dolewam. Tym sposobem odpowietrzyłem nie jedno auto. Zapytam jeszcze raz ile wlałeś płynu w układ? Czy termostat włożyłeś poprawnie, mówisz dupką do silnika - czyli tą stroną co jest sprężyna? Czy pompa działa jak należy? Z innych przyczyn to do głowy przychodzi mi sam korek od zbiorniczka, ma on w sobie zawór upustowy, ewentualnie zakamieniała chłodnica. Edytowane 18 Listopada 2016 przez Arkom
180damian180 Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Tak, termostat włożony sprężyna do bloku. Wczoraj jednak jak wróciłem z pracy, to obydwa węże były gorące i płyn w zbiorniczku również. Widać też było, że płyn normalnie się przelewa nawet na małych obrotach wezykiem przelewowym. Coraz bardziej zaczynam obstawiać zacinajacy się ori termostat... A to już trzeci. Edytowane 19 Listopada 2016 przez 180damian180
Arkom Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Musiałbyś mieć takiego pecha żeby w bananie pestkę znaleźć, aby 3 termostaty były złe. Nie sylikonowałeś nic przy termostacie? I pytanie jeszcze jak wygląda chłodnica, jest drożna?
Langista Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Jak są Ori to idź na gwarancje z tym.
Arkom Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Zanim pójdziesz na gwarancję to spr termostat w garnku z wrzącą wodą.
180damian180 Opublikowano 20 Listopada 2016 Autor Opublikowano 20 Listopada 2016 Chłodnica robi się cała gorąca, ale jak sprawdzić jej droznosc? Fakt, jak składalem króciec, to posmarowalem go silikonem. Może faktycznie się trochę coś nim usmarowalo. Dodam jeszcze ze dziś patrzyłem wężyk przelewowy w silniku 1.8t, i tam płyn w większej ilości się przelewa... u mnie leci na dużych obrotach, a tam nawet na wolnych obrotach płyn leciał... A miał ktoś z was przypadek, że nowa pompa była wadliwa i nie pompowania odpowiednio? Bo też zastanawiam się nad tą pompą...
Arkom Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 U mnie na wolnych obrotach wężykiem przelewowym leci. Co do tego czy nowa pompa może być wadliwa - może, jakiej firmy jest Twoja pompa? Zdejmij pasek z pompy i zobacz czy na wirniku nie ma luzu.
180damian180 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Opublikowano 21 Listopada 2016 Pompa podobno jest INA. Ale to mi mechanik zakładał, wiec musze mu ufać na słowo.
Arkom Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 INA to bardzo dobry producent, nie sądzę żeby nowa pompa INY była wadliwa, jeżeli mechanik realnie założył nową.
lukasz2107 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Mi przy wymianie pompy założyli pasek za duży podejrzewam że jakiś uniwersalny był na nim rok 2010.I co?pasek piszczał i ślizgał.Dodam tylko że przecież niema jego regulacji bo klimy niemam.Zamówiłem pasek konkretnie pod model.Jest na nim rok 1997-1999.I jak wygląda to teraz?pasek jest ciut mniejszy i ma grubsze ząbki.Nie piszczy.A na tamtym temp na postoju lubiła wchodzić na 95st Edytowane 22 Listopada 2016 przez lukasz2107
180damian180 Opublikowano 22 Listopada 2016 Autor Opublikowano 22 Listopada 2016 Dziś odstawiam auto do mechanika w celu sprawdzenia pompy, chlodnicy, czujników itp. Dam znać jakie będą efekty. Sam się już poddaje. Wczoraj, byłem u niego i sam stwierdził, że pompa ma wg. niego za słaba wydajność przy gazowaniu. Lukasz, mówisz o pasku rozrządu?
lukasz2107 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) pasek pompy wody i pompy wspomagania niemam klimy chodziło mi o ten mały pasek Edytowane 22 Listopada 2016 przez lukasz2107
Arkom Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Zapewne mechanik złożył Ci większy pasek bo pewnie stwierdził, że koła są wytarte dlatego dał szerszy pasek, lub dał taki jak miał po ręką. Jeżeli założyłeś pasek dedykowany pod model to powinno być ok, jeżeli nie jest to albo masz bardzo wytarte koła paska klinowego, albo pompa ma duży luz i pasek nie chodzi w jednej płaszczyźnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się