arturekes Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Witam kolegów!! Mam poważy problem, od wczoraj auto nie chce mi odpalić. Zaczęło się to tak, zaraz po wymianie akumulatora zaczęły mi falować wolne obroty silnika. Bez różnicy czy silnik jest rozgrzany czy nie doszedłem do wniosku że to normalne (pewnie wykasowały się dane sterującymi podzespołami silnika i i kiedy się uzupełnią wróci wszystko do normy). dwa dni po wymianie czyli wczoraj rano musiałem przestawić auto w garażu odpalił ciężko (był lekki mrozek) silnik pracował ok 30 sek. parę godzin później chciałem wyjechać z garażu i już się nie udało odpalić. Za pierwszym przekręceniu kluczyka zaskakiwał później zero oznak życia auto mam od paru dni więc jestem nowicjuszem i nie wiem od czego zacząć. nie wiem czy tak było wcześniej po przekręceniu zapłonu z przepustnicy przy lince od GAZU wydobywa się ciche brzęczenie po parunastu sek. słychać pstryknięcie przekaźnika i dźwięk ucicha niestety nie mam dostępu do VAG-a z resztą i tak nigdzie nie mogę wyjechać. proszę o szybką pomoc
andrzej_1970 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Te brzęczenie to samoczynna adaptacja przepustnicy.Odłącz jeszcze raz akumulator następnie podłącz i włącz zapłon,odczekaj aż przestanie brzęczeć przepustnica i kliknie przekaźnik i po jeszcze 30 sekundach dopiero odpal auto i niech pochodzi aż uzyska 90 temperatury.
arturekes Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 Zrobiłem jak kazałeś kolego i nadal nic boje się zaglądać np. do przepływki itp. bo to wszystko wcześniej działało bez zarzutu. Paliwo do świec dochodzi, iskra jest. Proszę o rady!!
arturekes Opublikowano 27 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2008 Dziś kolega przeskanował mi moje a4 VAG-iem wyskoczył błąd przepustnicy centralnej, uszkodzenie czujnika ciśnieniowego układu klimatyzacyjnego oraz zablokowanie komputera przez imobilajzer błędy usuneliśmy niestety auto nadal nie pali. Mam pytanie czy odblokowanie komputera zablokowanego przez imobilajzer polega na zwykłym skasowaniu błędu i adaptowaniu kluczyka???? Czy istnieje jeszcze jakaś procedura, czy kod, żeby go odblokować???? nie wiem co robić nie mam już pomysłów
cobradd Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Nie podałeś kodów błędów ale wnioskuje, że jest to tylko informacja, że był problem z immo, pojawia się jak czasem immo nie zatrybi. Trzebabylo skasować błąd, spróbować zapalic silnik i ponownie sczytać VAGiem błedy jeśli błąd nie powrócił to znaczy, że to nie problem z immo a jesli immo zablokował odpalenie silnika to błąd się ponownie pojawi.
arturekes Opublikowano 27 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2008 Właśnie nic po powtórnym zczytaniu kodów nie pokazało. Elekrtonicznie auto jest czyste niema żadnych błędów mających wpływ na prace silnika, kodów nie podałem bo ich już nie pamietam. Elektronik powiedział że jest możliwe że jest zablokowany komputer od pracy silnika i do odblokowania jest potrzebny kod z serwisu Audi żeby go odblokować (możliwe że do każdego wyprodukowanego samochodu jest taki nadawany) Jest mały przymrozek może to zwykła mechaniczna usterka??
Peterka Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Witam, a po skasowaniu błędów auto odpaliło? Chociaż raz?
cobradd Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 wydaje mi się, że gdyby był komputer zablokowany to VAG by to pokazał.
ozi_wells Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 a jak dłuzej pokrecisz naprzykład z wcisniętym gazem to nie wywala błędu cisnienia oleju????
arturekes Opublikowano 27 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2008 Nie odpala nie daje żadnych oznak życia. Też wydaje mi się że vag by coś wyłapał pewność będe miał jak zadzwonię do serwisu w poniedziałek bo w weekendy nie pracują. W sumie to jest jeszcze jedno, czy przepustnica po zaadoptowaniu po włączeniu zapłonu powinna wydawać ciche buczenie??, i czy bez jej zaadoptowania można odpalić silnik?? W sumie to długo nie kręciłem go ale próbowałem też z wciśniętym gazem, nic się nie działo...
ozi_wells Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 moze byc problem z pompą oleju. u mnie było tak ze dzień wczesniej jezdziłem i nie było problemu, a na nastepny auto mi juz nie odpaliło. okazało sie ze pompa oleju a dokładnie jakis tam zaworek rególujący cisnienie po pompie padł no i pompa dawała max cisnienia otwierając hudraulike, przez co auto nie odpalało. z tym ze auto dosc dziwnie kręciło na rozruszniku tak jak by wogóle nie było kompresji <bo nie było>. nie mówie ze to bedzie to ale zawsze jakas wskazówka
cobradd Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 W sumie to jest jeszcze jedno, czy przepustnica po zaadoptowaniu po włączeniu zapłonu powinna wydawać ciche buczenie??, i czy bez jej zaadoptowania można odpalić silnik?? W sumie to długo nie kręciłem go ale próbowałem też z wciśniętym gazem, nic się nie działo... Przepustnica się nastawia po każdym włączeniu zapłonu i wtedy słychać właśnie to ciche buczenie. Bez adaptacji można bez problemu zapalić, będą najwyżej występować jakieś falowania obrotow, nierówna praca silnika, itp. Palenie samochodu z wciśnietym pedałem gazu to nienajlepsze rozwiązanie, można silnik zalać i wtedy właśnie są problemy z odpaleniem. Pamiętam taki przypadek, zachełtalismy prawie akumulator zanim się auto udało odpalić a czarnych scenariuszy dotyczących potencjalnej usterki przyszło do głowy po drodze dziesiątki, a wszystko przez głupie naciśnięcie pedału gazu podczas odpalania.
arturekes Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2008 moze byc problem z pompą oleju. u mnie było tak ze dzień wczesniej jezdziłem i nie było problemu, a na nastepny auto mi juz nie odpaliło. okazało sie ze pompa oleju a dokładnie jakis tam zaworek rególujący cisnienie po pompie padł no i pompa dawała max cisnienia otwierając hudraulike, przez co auto nie odpalało. z tym ze auto dosc dziwnie kręciło na rozruszniku tak jak by wogóle nie było kompresji <bo nie było>. nie mówie ze to bedzie to ale zawsze jakas wskazówka Dziś rano próbowałem zakręcić rozrusznikiem i coś właśnie dziwnie zaczął kręcić silnikiem tak jakbym wykręcił jedną świece (bez kompresji) może coś w tym być kolego a gdzie jest ten zaworek czy czujnik i czy dało by się go obejść żeby się upewnić?? oczywiście nie uszkadzając silnika np. przez wyłączenie smarowania bo kicha by była... niestety VAG-a już nie mam przy sobie.
ozi_wells Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 vag ci tu nie pomoze to jest częsc której nie monitoruje, dodatkowo ten zaworek jest zintegrowany z pompą i trzeba całą pompe wymienic. mnie to kosztowało 170zł pompa + 100zł wymiana ale to było po znajomosci bo troche jest tam zabawy trzeba rozpinac zawias cały, no i nie da sie tego jakos ominąć, przynajmniej nie wiem jak to zrobic.
arturekes Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2009 Siemka koledzy problem rozwiązany zaprowadziłem autko do mechanika On sprawnym okiem i doświadczeniem szybko doszedł do przyczyny problemem był pasek rozrządu ktoś poszedł po kosztach i kupił pasek kiepskiej firmy a parciarz co go zakładał dobrał nie właściwą rolkę napinającą która go dodatkowo ściągala z kółek i sygnały z czujnika wału i wałka rozrządu się nie pokrywały. Temat uważam za zamknięty, dzięki za rady teraz idę się cieszyć z jazdy moim Audi :) pzdr...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się