szymon_2304 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Witam, Panowie i Panie, mam bardzo poważny dylemat (albo niepoważny). Chodzi mi o skrzynię biegów. Obecnie jeżdżę automatem 2.0TDI Multitronic... Przyzwyczaiłem się do skrzyni automatycznej i teraz szukam nowego auta również automat. Konkretnie mam upatrzone A4 B7 2.0TFSI TIPTRONIC. Dziś rozmawiałem z "jednym gościem" i odradził mi pchać się w tiptronic, ponieważ jak twierdzi jest to przepaść do DSG, która chodzi o niebo lepiej. I tutaj padła propozycja A3 8P 2.0 TFSI S-tronic. Pytanie zasadnicze, czym tak naprawdę różnią się te skrzynie biegów TIP od DSG oraz czy rzeczywiście jest taka przepaść w komforcie i szybkości przełączania, inteligencji skrzyni itp.... Dodam tylko, że auto będzie szło na mod 300+ km - jeśli ma to znaczenie w ogóle. Proszę Was o pomoc, bo w sumie nie wiem teraz gdzie "uderzyć" - miałem okazję jeździć DSG bardzo mi się podobało. Niestety okazji TIP-em nie miałem. Pozdrawiam Szymon
black4 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Witaj! Kolego Tiptronic to przekładnia automatyczna hydro-kinetyczna, podczas gdy S-tronic to skrzynia dwu-sprzęgłowa. Tiptronic uchodzi za bezawaryjny. Znosi wysoki moment obrotowy ale wolniej zmienia biegi. Jest możliwość zmiany biegów manualnie. Skrzynie dwusprzęgłowe niestety bywają awaryjne. Pada w nich tzw. mechatronika. Gorzej znoszą wysoki moment obrotowy. Ale za to są b.szybkie. Z automatów w A4 B7 nie występuje S-tronic tylko tip-tronic lub multitronic (CVT). Pozdrawiam!
szymon_2304 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Opublikowano 21 Listopada 2016 Dzięki za odpowiedź i wyjaśnienie sprawy, więc chyba zostanę przy opcji A4 2.0TFSI
black4 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Witaj! Kolego Ta A4 2.0 TFSI to Quattro ? Bo jeśli nie to tam najprawdopodobniej siedzi Multitronic (CVT) a te niestety po ok. 200 tys przebiegu miewają awarie poczytaj na forum. Tiptronic był ale w 2.0 TFSI Quattro , Pozdrawiam!
roman_tyk Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Tiptronic był ale w 2.0 TFSI Quattro 8 biegowy tip z 2.0tfsi jest montowany takze w s5 na USA i podobne skrzynie siedza tez w c7 3.0TFSI, sa bardzo wytrzymale i zmieniaja biegi wiele szybciej niz tradycyjne tipy. Zadzwon do dobrych serwisow skrzyn biegow, powiedza ci ile naprawiaja S-tronickow.
BeyerBrown Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/373610-audi-a4-b9-20-tfsi-252-km-quattro-s-tronic-s-line/page-3 Poprzednie bylo 3.0 ale nie quattro, ale za to 8 biegowa skrzynia, tym razem jest quattro o ktorym marzylam, ale my w Niemczech mamy mozliwosc dwoch wersji slabszej 218 PS i taka mam ja, a silniejsze quattro o prawie 5000 € drozsze niestety, a wtedy ma 272 PS czego i tak nie ma gdzie wykorzystac, a w Polsce to juz szczegolnie, pewnie satysfakcja w swiadomosci z posiadania jest zarombista, ciagle jednak dla mnie jakos nieosiagalna, bo wolalam inne dodatki, jakis pulap byl wynaczony Co do jazdy to mnie jesli chodzi o przelozenia jezdzilo sie lepiej z tamta skrzynia, byla plynna, zrywna, a tutaj szarpie, auto ma sportowy charakter i jezdzi sie zupelnie innaczej. Zeby bylo plynnie trzeba jechac na Eco ( jedyny co to napewno wtedy mniej pali). wiedzialam ze bede miala taka skrzynie, zamawiajac tyle doczytalam, nie wiedzialam ze bedzie az taka roznica w jezdzie, ale moze sie przyzwyczaje To wrażenia forumowej koleżanki z porównania skrzyń montowanych w A4 B8 (tip) i B9 (s-tronic/dsg). Ale jeśli wspomniała, że miała poprzednie A4 bez quattro to był to multitronic a nie tiptronic... Fakt faktem jeśli wierzyć jej wrażeniom to nawet w najnowszym B9 ta skrzynia (DSG) potrafi być dość nerwowa w normalnym trybie (nie eco).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się