Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka ciśnienia oleju


tomekch973

Rekomendowane odpowiedzi

Pany... pomóżcie bo już mi ręce opadają.

Jestem po wymianie czujnika ciśnienia oleju (ten z góry podstawy filtra) oraz pompy (FEBI) oczywiście wcześniej zalana płukanka LM, micha wyczyszczona, zalany nowy olej Motul 5w40 i ok 1 miesiąca było ok, aż do dzisiaj, dojeżdżam do pracy i tu nie jestem pewien ale tak na 90% przy ok 2200k RPM na 1 biegu na półfisie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Zgasiłem auto odpaliłem i było OK. W drodze powrotnej do domu auto dostało konkretnie po du**e obroty przez 90% drogi nie schodziły poniżej 3500k RPM poźniej postój na parkingu 20 min i wszystko ok. kontrolka się nie zapaliła, silnik pracował prawidłowo

Już mnie szlak trafia... nie mam pojęcia co może być?

Smok czysty przecież pompa nowa, micha wyczyszczona, na nowym oleju zrobiłem ok 1000 km i kolor jest taki jak świeży z bańki (przed sciągięciem michy już po ok 100 km był czarny jak smoła)

Pozostają albo zapchane kanały, czujnik, albo silnik mówi papa i gubi ciśnienie na wale - zużyte panewki.

Macie jakieś pomysły???

Edytowane przez tomekch973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pozostają albo zapchane kanały, czujnik, albo silnik mówi papa i gubi ciśnienie na wale - zużyte panewki.
Macie jakieś pomysły???

Czujnik oryginalny z ASO? Może przetarte przewody idące do czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewod wyglada na caly. Czjnik kupiony w sklepie firmy ERA

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czjnik kupiony w sklepie firmy ERA

Kup jakiś ori, nawet używkę w pełni sprawną z gwarancją od kogoś z forum. Ja kiedyś wymieniłem swój zepsuty ori czujnik G62 na nowy ze sklepu motoryzacyjnego i wtedy to dopiero zaczęły się cyrki ze wskazaniami :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej wątpię żeby to była wina czujnika.

Najpierw zapalała się kontrolka ciśnienia oleju - wymieniłem czujnik - nie pomogło

Następnie na postoju silnik zaczął klekotać jak TDI (łańcuch wałków rozrządu) - kontrolka się nie pojawiła - zdjąłem miskę wymieniłem pompę, w poprzedniej smok był zawalony masakrycznie. Po tym zabiegu latałem sobie ok 1 miesiąca aż do wczorajszego zapalenia się kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mi powie kompresja?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez tomekch973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło pewnie o ciśnienie oleju. Sprawdź ciśnienie jeśli będzie odbiegało on normy to pewnie wina jest gdzieś wewnątrz silnika ale jeśli będzie takie jak być powinno to raczej kieruj uwagę w stronę czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie zmierzę w sobotę,

na starej pompie ciśnienie było wzorowe:

760 rpm - ok 1.3 bar

2400 rpm - ok 5.2 bar

a jeśli były by to panewki korbowodowe to kontrolka powinna zapalać się za każdym razem gdy olej jest mocno rozgrzany czy nie koniecznie ?

Edytowane przez tomekch973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie zmierzę w sobotę,

na starej pompie ciśnienie było wzorowe:

760 rpm - ok 1.3 bar

2400 rpm - ok 5.2 bar

a jeśli były by to panewki korbowodowe to kontrolka powinna zapalać się za każdym razem gdy olej jest mocno rozgrzany czy nie koniecznie ?

raczej za kązdym razem, choć wszystko w zależności jeszcze od oleju (gęstości) i stanu pierścieni i/lub jak się ułożą no ale raczej nie tak że 2 dni dobrze 2 dni źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej auto stało ok 30 min na biegu jałowym następnego dnia ponad 1h też na jałowym i wszystko było ok. Przy padających panewkach raczej by zaczęły walić w takich sytuacjach a tymczasem ani komunikatu ani żadnych innych objawów.

Dzisiaj kontrolka się zaświeciła zjechałem na pobocze osłuchiwałem silnik ok 3-4 min z każdej strony i na 99% pracował normalnie a kontrolka cały czas świeciła. Pisze na 99% bo był huk aut jadących w korku, ale wątpię żebym nie usłyszał klepania czy walenia. Gazowałem auto i ani komunikat nie zgasł ani dźwięk silnika się nie zmieniał. Alladyn zgasł dopiero jak wyłaczyłem i włączyłem silnik

zauważyłem że kontrolka najczęsciej zapala sie jadąc w korku - niskie obroty 1,2 bieg. Na wysokich obrotach nigdy nie miałem żadnego komunikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup oryginalny czujnik w sklepie audi i wyeliminujesz błąd czujnika, ja tak zrobiłem u Siebie, za czujnik dałem nie całe 100 zł ale kontrolka dalej się paliła, zmieniłem pompę oleju na SWAG od dzika i śmiga do dziś.

1,3 bar na biegu jałowym to mało, od 1,5 bar powinno się zaczynać na rozgrzanym silniku na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie cisnienie mialem na starej pompie na nowej zmierze w sobote i dam znac.

Gdyby pompa dawała za małe ciśnienie na wolnych obrotach to przy wysokich komunikat powinien zgasnąć a ja przecież gazowałem auto alladyn migał a silnik pracował normalnie.

Edytowane przez tomekch973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No aż mnie ciekawość pożera, daj znać jak tylko zrobisz pomiar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowej pompie i zdrowych panewkach miałem 2 bary na jałowym. Na starej pompie 1 bar i klepały zawory po dłuższym postoju ale konewka nigdy się nie zapaliła. Tobie odpala się konewka bo sterownik posiada funkcję dynamicznego sprawdzania ciśnienia oleju. Zgodnie z tym co jest napisane w sam "naprawiam" na ciepłym silniku pomiar występuje między 1500obr a 5k obr. Jeśli czujnik otworzy się w tym zakresie 3krotnie na 0,5s to na desce zapali się alladyn. Wniosek u Ciebie prosty - albo nowa pompa nie trzyma ciśnienia albo panewki powiedziały papa. Na jałowym musisz mieć od 1 do 3,5bar przy 3k od 5-7bar - wartości z książki. Ciśnienie włączenia czujnika to 1,2-1,6bar więc czujnik powyżej 1500obr otwiera i stąd wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprawdzone:

760 rpm - ok 2 bar

2400 rpm- ok 5.5bar

winowajcą okazał się czujnik, Alladyn zaświecał się tylko na rozgrzanym silniku. Dzisiaj za każdym razem gdy obroty przekroczyły ok 1600.

Założyłem stary czujnik i jest ok. W razie w. zamówiłem org. w ASO

Bo tak w ogóle najpierw zapalało się ciśnienie oleju więc wymieniłem czujnik - nie pomogło! winowajcą okazała się pompa. Na nowych czujniku pojeździłem 2 tyg i zaczął wariować.

Także panowie czujniki tylko i wyłącznie orginal....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem problem z czujnikiem założyłem na szybko Toprana :grin: i już 13k km przejechane i nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...