Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie silnika AFN


tommm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , koledzy mam nie lada problem dla mnie;/ mianowicie padł mi silnik w mojej bryce (afn), z racji tego, że miałem dostęp do silnika ahu w bardzo dobrym stanie mechanik zabrał się za wymianę słupka. Po odbiorze auta zaniepokoiło mnie kilka rzeczy, mianowicie, auto odpala na ciepłym silniku bardzo twardo, ale nie jest to największy problem. Po całej nocy kiedy auto stało na podwórku chcąc przejechać autem powstał problem, na zimnym silniku baaaardzo ciężko odpala, wręcz praktycznie nie odpala, trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem aż w jakiś sposób załapie można nawet powiedzieć jakby nie na wszystkie gary pracował, po chwili wszystko sie normuję. I moje pytanie, czy może być coś z pompą wtryskową ( została moja ze starego silnika) np. może cofać się w jakiś sposób paliwo? zapowietrzać się? czy może jest to wina wtrysków ?? według mnie chodzi tak jakby był brak ropy;/ i czym jest bardziej rozgrzany samochód, tym lepiej pali;/ jeżeli chodzi o dawkę paliwa to wynosi na rozgrzanym silnika 3.8 mg, a kąt wtrysku wacha się miedzy 53-60;/ co mam robić gdyż już brak mi pomysłów;/ Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli twój silnik pracował wcześniej dobrze i wszystkie graty z niego przełożyłeś do nowego słupka, pompa wtryski itd to moim zdaniem trzeba zacząć od ustawienia tego wszystkigo. Zaczynając od ustawienia zapłonu, dawki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najpierw zmień mechanika bo jak nie radzi sobie z tak prostym silnikiem to jest zwykłym matołem zacznij od sprawdzenia świec ustawienia konta wtrysku oraz dawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem zmiana mechanika, tylko gdzie teraz takiego pewniaka znaleźć...;/ eh niby kąt wtrysku i dawka jest w normie ale co jest temu autku to juz nie mam pojecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank kąt wtrysku,izobacz świece czy dobrze dokręcone bo moze za slabo i tez kompresje gubi.tez mialem taką wymiane silnika i podobne objawy. Jak spraqdzilem kąt wtrysku to az mnie zatkalo a twierdził ze ustawiony dobrze jest.jak wczesniej bylo dobrze na tamtym to na tym tez musi byc dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az przykro sie czyta takie artykuły. Taka prosta naprawa. Lap go za ryj i niech to konczy albo oddaje cala kase wlacznie z kolejna naprawa.

Wracajac do tematu znajdz kogos konkretnego i po kolei niech wsio ogarnia. tylko musisz mu powiedziec co bylo robione by ten ktos wiedzial i czy bedzie umial. By sie znow nie naciac. A z tego co opisujesz to pewnie wsio jest uwalone wlacznie z mozliwoscia przestawionego rozrządu. Najpierw sprawy mechaniczne a pozniej reszta.

No i trza zadac pytanie jak ten c**j bo inaczej sie nie da go nazwac mowil ze ma sprawny silnik czy mówił prawde.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że nie ma od razu skazywać mechanika na straty, każdy popełnia błędy. Pogadaj z nim jeszcze, niech sprawdzi wszystko, kompresje, zapłon, rozrząd, dawki, świece żarowe itd. Skoro tamten motor działał prawidłowo to ten też będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci poda jaka dawka jest ustawiona jaki Kat wtrysku w BS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci poda jaka dawka jest ustawiona jaki Kat wtrysku w BS.

Czytałeś Kolego pierwszego posta? Autor wątku podał jaka jest dawka i kat wtrysku ...

Nie zaśmiecaj tematu !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ogarnięte, przyczyną była rozszczelniona pompa wtryskowa, do tego jeszcze raz ustawiony kąt wtrysku czujnikiem zegarowych, zmiana dawki rozruchowej, i auto odpala aż miło, jedyne co mnie jeszcze niepokoi to to, że jak jest zimny przy pierwszym odpaleniu raz na jakiś czas zabuja autem, czyżby podwieszały się delikatnie zawory? po chwili wszystko chodzi jak w zegareczku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego jeszcze raz ustawiony kąt wtrysku czujnikiem zegarowych

:polew:

co ty masz za mechanika,kąt wtrysku ustawiasz ręcznie pod vagiem nie na zegar, dawke rozruchowa zmieniasz w ecu nie mechanicznie, te silniki nie maja klapy gaszącej z tad bujanie przy odpaleniu i gaszeniu

Edytowane przez baca2309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu chodzilo o kat wtrysku

Duzo mechanikow starej daty tak to robi i jest ok:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle :drunk::friends:

a dla pana mechanika cycki :boobs:

Wariat jestes:-D

Do autora sprawdz cisnienie oleju na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego jeszcze raz ustawiony kąt wtrysku czujnikiem zegarowych

:polew:

co ty masz za mechanika,kąt wtrysku ustawiasz ręcznie pod vagiem nie na zegar, dawke rozruchowa zmieniasz w ecu nie mechanicznie, te silniki nie maja klapy gaszącej z tad bujanie przy odpaleniu i gaszen

klapa gasząca nie ma nic wspólnego z tymi objawami, na zimnym silniku załóżmy po nocy jak odpale i delikatnie dam gazu np do 1700 obrotów samochod chodzi jakby nie na wszystkich garach i nieraz gasnie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie oleju do obczajenia.albo padla pompa albo zawor w niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie oleju do obczajenia.albo padla pompa albo zawor w niej.

napisałem priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...