mtk Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Witam. Jestem tu swiezy i moja przygoda z a4 b5 trwa jakies 3 tyg wiec prosze o wyrozumialosc. Posiadam silnik 1.9 tdi 110 koni na pompie. Sygnatura AVG. Jaka jest poprawna temp oleju podczas jazdy? Dodam, iz co jakis czas pojawia mi sie zolty komunikat "sensor". Doczytalem juz ze to zla komunikacja z owym czujnikiem, a nie niski stan oleju. Temp na desce jest w granicach 120-130 stopni. Czy za ilosc oleju oraz jego temperature odpowiada ten sam czujnik? Dziekuje za ew. podpowiedzi Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
lukasz51237 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Niemożliwe jest, żeby silnik miał temp 90st, a olej ponad 120st. Myślę, że masz uszkodzony czujnik temperatury oleju. Przy niskim stanie oleju wyświetliłby się komunikat na FISie.
mtk Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Dlatego zapytalem. Audi mam 3 tyg dopiero. Powiedz mi, czy czujnik temp oleju to ten sam czujnik co poziomu oleju wkrecany w miske? Bo nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi... Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka ? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
harley22 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Też obstwiam czujnik. Taka temp oleju to przy mega pałowaniu cieżko osiągnać.
mtk Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Ok. Panowie ponawiam pytanie. Czy za wskazanie temp na desce odpowiedzialny jest ten sam czujnik co za ilosc oleju? Czy to dwa rozne czujniki? Silnik AVG Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
rikardo Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Czujnik temperatury oleju jest w podstawie filtra oleju. W ogóle to tam jest dwa czujniki jeden dot. ciśnienia a drugi temperatury oleju. Tak jest u mnie w AFN-e ale wydaje mi się, że identycznie jest w silniku AVG. W rodzinie jest taki silnik i ma czujnik poziomu oleju w misce nie posiada natomiast na tablicy wskaźnika jego temperatury.
mtk Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Dziekuje Ci Kolego za odpowiedz. Jutro skrupulatnie sprobuje obejrzec podstawe filtra i ustalic gdzie ten czujnik sie znajduje. Czyli wychodzi na to ze czujnik ilosci i temperatury oleju to dwa rozne czujniki... Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
rikardo Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Na 100 % tak jest w AFN-ie. Biorąc pod uwagę, że AFN i AVG to te same silniki różniące się detalami identycznie może być w AVG ale musisz to sprawdzić. Na pewno czujnik poziomu oleju znajduje się w dolnej części miski olejowej i nie jest to czujnik temperatury oleju, gdyż umiejscowienie go w dolnej części miski mija się z celem.
BeyerBrown Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Dlaczego mija się z celem? Powiedz to konstruktorom bo tak jest na pewno we wszystkich nowszych i najnowszych konstrukcjach VAG-a... w AVG też 1J0907660B - to jego nr OE, był montowany nawet w A6C6 do 2008r. 425zł w ASO. Dla ścisłości - jest to zespolony czujnik poziomu i temperatury oleju.
mtk Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2016 Dziekuje za konkretna odpowiedz Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Arturoo Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Niemożliwe jest, żeby silnik miał temp 90st, a olej ponad 120st. Myślę, że masz uszkodzony czujnik temperatury oleju. Przy niskim stanie oleju wyświetliłby się komunikat na FISie. Przy jeździe z wyższą prędkością przez dłuższy czas nie będzie problemem to osiągnąć. Co innego jak takie wskazania są przy toczeniu się przez miasto .
Karolek1997 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Ja w lato na trasie przy 140 miałem maksymalnie 100°C Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
mtk Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2016 Ok. Wiem juz na 100% ze ten czujnik mam walniety. Bede go wymienial Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
rikardo Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Dlaczego mija się z celem? W etce czujnik ten opisany jest jako czujnik poziomu oleju i nie ma żadnej informacji, iż jest on podwójny. Czujnik temperatury oleju w przypadku a4 B5 ma numer 049 919 563 B i jest to zwykły wkręcany niewielki czujnik jednostykowy niebieski co można zobaczyć w internecie. Dlaczego mija się z celem? Logicznie myśląc to co ci z temperatury oleju w dolnej części miski, kiedy elementy wirujące w górnej już się będą zacierać ale może się mylę. Edytowane 8 Grudnia 2016 przez rikardo
mtk Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2016 Hmmm...pogubilem sie. Ale znalazlem jeszcze takie info (pomoc z facebooka) Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
BeyerBrown Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 W etce czujnik ten opisany jest jako czujnik poziomu oleju i nie ma żadnej informacji, iż jest on podwójny. Nie jest opisany ale spełnia dwojaką funkcję o której napisałem wcześniej. Czujnik temperatury oleju w przypadku a4 B5 ma numer 049 919 563 B Wszystko ładnie, pięknie z takim tylko szczegółem, że czujnik w tym miejscu (w pobliżu turbosprężarki) montowano w... V6 2.5TDI Logicznie myśląc to co ci z temperatury oleju w dolnej części miski, kiedy elementy wirujące w górnej już się będą zacierać ale może się mylę. Pozornie mija się to z celem, jednak wydaje mi się, że w tym miejscu jest najbardziej stabilny w czasie odczyt temperatury. A jest to też ważne do określenia interwału wymiany oleju gdy auto jest serwisowane w trybie LongLife. A to nie jest - wbrew obiegowej opinii - sztywne 30tys.km/2 lata! - czas ten określa się na podstawie pewnego wzoru w którym bierze się pod uwagę wiele zmiennych.
Arturoo Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Ja w lato na trasie przy 140 miałem maksymalnie 100°C Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka Pisałem i wyższej prędkości
Norbas Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Ja w lato na trasie przy 140 miałem maksymalnie 100°C Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka Pisałem i wyższej prędkości Tak jest. Przy stałej prędkości 180km/h w górę. Na dobrym oleju nie przebije 120*C
Arturoo Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Zakład ? Kwestia chwili . Uwierzyć na słowo dziś musisz bo niestety zaraz będę w domu i nie strzelę foty bo nie mam już jak .
Norbas Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zakład ? Kwestia chwili . Uwierzyć na słowo dziś musisz bo niestety zaraz będę w domu i nie strzelę foty bo nie mam już jak . przez Ciebie zaczynam wątpić jak bede w pl tp bujne sie na autobahn'a i sprawdze dokladnie. Tyle razy lecialem przez niemcy z wysokimi predkosciami i nie przypominam sobie aby tem. oleju byla wieksza niz 120*C. Moim zdaniem zalezy tez duzo od oleju:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się