fcunited Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Witam. Po dłuższej przerwie, potrzebowałbym bym pomocy w analizie logów dynamicznych, Logi zrobione w 90% poprawnie (hehe mam taką nadzieję). http://vaglog.pl/log-020_003_88AQ1.html http://vaglog.pl/log-002_033_oe6I3.html http://vaglog.pl/log-120_032_62FP5v.html http://vaglog.pl/log-115_118_5klDFLB.html http://vaglog.pl/log-115_118_020_TEto0N.html http://vaglog.pl/log-032_94eXp.html Logi zrobione ze względu na brak KM wykryte na hamownii (brakowalo okolo 41 kucyków). Później wymienione: N75, zawór DV, przepływomierz, wyczyszczony został układ odpowietrzenia silnika (Odma). EDIT: nowe wtryskiwaczne Bosch 0 280 156 065 (Oryginał: 06B133551M), czyszczenie przepustnicy i kolektora dolotowego. Reszta znana, mogę się wiedzą podzielić. Troszke drogo, ale chyba warto. "EDIT.Chciałbym się dowiedzieć czy coś to dało ? Dla mnie silnik zaczął 'rwać' bez przyduszania, ale czasem ma dziwne zachowanie i warkocze jak TDI ... Pozdrawiam, i dzięki za wysłuchanie. . 4O Edytowane 8 Grudnia 2016 przez fcunited
sous1111 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Widać już jakieś spalanie stukowe. Kiedy świece wymieniane ?
czechcu Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 ja bym zaczął od szczelności. A przepływkę wymieniłeś na ori?
fcunited Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 Swiece zmienione przy 181 tys km. Przeplywomierz zmienuiny przy 199500. Na Bosch, nowy - nie regenerowany. Co do szczelnosci to ktorego ukladu? Zna allegro kupilem tester szczelnosci uszczelki glowicy (plyn i rurka) jak bede miec chwile to ogarne to. Moze cos byc bo po czyszczeniu ukladu odpowoetrzenia najpierw mialem problem z ogrzewaniem a teraz grzeje super ale tygodniowo musze dolewac ok 150ml plynu chlodniczego. Wyciekow w miejscach ktore rozkrecalen nie widac, w kabinie tez sucho. Podejrzewam ze leco spod podkladki, z dolu lewej strony silnika. Jest jakas podkladla pod ktpra zauwazylem kiedys osad koloru chlodniczego plynu. Pacjentka ma 200300km najechane.
Sztachan1975 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Proszę o krótką odpowiedź co sądzicie o mojej przepływce? Padnięta? A4 B8 2.7TDI silnik CGKA. Dziękuję z góry. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
lukaszlsw Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 podkładka to zapewne poduszka silnika i z niej cieknie czerwony płyn, pewnie do wymiany, Jak płyn ubywa to najlpiej sprawdzić pod ciśnieniem pompką napompować układ chłodzenia zostawić nadciśnienie 1bar i obserwować. Jeśli nie ma wycieków to silnik wciąga (turbo, głowica) Generalnie odstaw do polecanego mechanika z twojego regionu i ogarnie. Szczelność dolotu od przepływki po kolektor do sprawdzenia ale też sam raczej nie ogarniesz
czechcu Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 wyciekać może z trójnika od strony ściany grodziowej. Ciężko zlokalizować ten wyciek ale tam najczęściej się pojawia
fcunited Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 Dwa szybkie pytania:Jak wygląda sprawa z turbo, sondami, i innymi rzeczami na których się nie znam a która badałem ?I po czym sądzicie, że wyciek płynu chłodniczego i dziwne tarkotanie silnika (dodam, bo mi sie przypomniało, że usłyszałem ten odgłos metaliczny po czyszczeniu i całej tej wymiany w odstępstwie 2 tygodni).Który log dynamiczny wskazuje , na to co piszecie ? Czytam już u stukowym, trójnik i jego feler kojarze z neta Pozdro Wielcy ! 4O
Łukasz13 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Turbo wstaje dobrze i ładuje ok, sonda ok, jedyny problem to właśnie to cofanie zapłonu w 020, sprawdz szczelność dolotu jak koledzy pisali, dobrze też by było sprawdzić kompresje silnika, i zalać lepsze paliwo może pomóc. Co do wycieku płynu sprawdz ten króciec, jak jest nieszczelny to przeważnie jest mokra plama na skrzyni biegów bo tam kapie.
fcunited Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Z racji, że mieszkam w DE i tutaj użytkuje Audi postanawiam, wykonać następująco (kolejność, różna w zależności od dostępnego czasu i światła naturalnego- brak dostępu do garażu, a kanał to znam taki w który 'tankuje' heh).: 1) znaleźć mechanika, który sprawdzi mi szczelność układu dolotowego, możliwe że i ja coś źle skręciłem (??)2) sprawdzę kompresję silnika 3) co do spalania stukowego to: (o dziwo nie wywala żadnego błędu)- tankuję paliwo na sprawdzonych stacjach tj. ARAL i STAR (Orlen Deutschland Gmbh)- więc na tych stacjach zostaje, lepszych w DE nie znalazłem (no TOTAL ale nie ma w pobliżu)- zmienię świece z Bosch które mam (mimo, że najechane tylko 17tyś km), na NGK PFR6Q- na włączonym silniku powyciągam cewki, czy to któraś z nich nie jest winna.- gdyby dziwny odgłos powrócił rozejrzę się za czujnikiem spalania stukowego i wymienię4) sprawdzić szczelność uszczelki głowicy za pomocą adaptury z allegro którą kupiłem, (przy okazji posprawdzam auta znajomych)5) sprawdzenie skąd wycieka płyn chłodniczy, zmiana podkładi z lewej dolnej strony silnika6) po wszystkim wykonać logi dynamiczne grup 032 i 020 + 0037) a na przyszły rok wymiana rozrządu tylnego z napinaczemPytanie do Was: układ szczelność układu dolotowego to rurki/ rury od przepływomierza aż do kolanka kolanka nr 2 w układzie odpowietrzenia tak ?CO z tym spalaniem stukowym ? Zastanawiałem się (zanim dowiedziałem się o takim spalaniu) czy to nie stuka łańcuch tylnego rozrządu. Po odpaleniu słychać jakiś rzegot przez 1/2 sekundy potem gaśnie, i miły pomruk, choć jak pisałem 2 razy w ciągu miesiąca to nie był mój silnik w samochodzie, diesel dobrej starej daty taki klekot :/Gdyby ktoś miał jeszcze jakies sugestie co zrobić i w jakiej kolejności to jestem otwarty na dyskusję. Edytowane 12 Grudnia 2016 przez fcunited
mroziu22 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Szczelność dolotu sprawdzisz sam. Jest tego dużo na forum. W skrócie: odpinasz przepływkę, wkładasz tam korek PCV (taka zaślepka z rurek do kanalizacji) 75mm pasuje jak ulał, w nim montujesz wcześniej wentyl tak żeby było szczelne. Podpinasz do wentyla kompresor i dmuchasz. Wcześniej otwórz korek od oleju. W trakcie dmuchania widać jak dolot TIP się powiększa. Dmucha tak do 2barów, powietrze powoli schodzi ale w tym czasie nasłuc**j/lub woda z mydłem w miejscach połączeń/obejm etc i tam poprawiaj połączenia. Płyn chłodzenia lubi uciekać na tam na skrzynią tzn poniżej czujnika temperaturay gdzie jest połączony do króćca do nagrzewnicy. Tam jest taka uszczelka i ciulata spinka która puszcza. Resztę znasz. Edytowane 3 Stycznia 2017 przez mroziu22
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się