Vipp Opublikowano 13 Grudnia 2016 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Witam, teraz gdy zaczęły się małe mrozy zwróciłem uwagę na to ze kontrolka świec gaśnie ok 2 sekundy po wszystkich kontrolkach. Wydaje mi się to troszke za krótko, mróz niby nie byl duży bo -7 stopni. Samochód potrzebuje wtedy zakręcić jakieś 3-4 obroty lecz czasami odpala w takim samym mrozie od strzała jak w lato . W czym może być problem ? Czy czujnik temperatury cieczy moze mieć jakiś związek? Kiedyś potrafiła temperatura na zegarach skakać z 90 stopni na 70 lub na 0 . Teraz wydaje mi sie ze temperaturę pokazuje prawidłową po 3km na zegarach jest 70 stopni . Na vagu nie ma żadnych błędów. Silnik 1.9tdi avb
Tikas Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Jeździć nie przejmować się. Mała tylko rada jak są większe mrozy podgrzać na świecach z dwa lub trzy razy aby motor tyle nie kręcić na pewno łatwiej odpali i zdrowiej dla silnika i akumulatora. Oczywiście mowa tu o odpalaniu na drugi dzień po nocy lub dłuższym postoju. Szerokiej drogi.
kamil-vag Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Kontrolka na blacie ma się nijak do rzeczywistego czasu podgrzewania świec. Czujnik temperatury G62 ma jak najbardziej wpływ na czas grzania świec żarowych - jak masz możliwość podepnij się pod VAG/VCDS i na kanale 007 porównaj rano - po nocy - temperatury.... powinny być do siebie zbliżone. Potem trzeba by zobaczyć co G2 daje na zegary, czy nie ma przekłamania między G62 a G2 (są one zabudowane jako jeden czujnik temperatury płynu chłodzącego) Przy okazji sprawdzić multimetrem oporność świec żarowych ma być ~ 1 ohm.
piotrekrkk Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) jak swiece faktycznie przestają grzać to słychać ciche pyknięcie przekaxnika, to że potrzebuje 3-4 razy zakrecić rozrusznikiem to moze być tez wina akumulatora, teraz nowe aku są dobre na ostrym mrozie przez pierwsze 2-3 lata potem juz tylko dobrze działają jak nie muszą grzać swiec, oczywiście jest wiele innych rzeczy które mają wpływ na rozruch na mrozie, ale aku, świece i dobre paliwo to podstawa przy w miare sprawnym dieslu. Podładuj aku i sprawdź jak odpala ewentualnie mozesz delikatnie zmienić czas grzania świec na vag`u, zakupić nowe świece ale ori(!) itd, itd, itd.... To co kolega Kamil napisał wyzej to tez podstawa, pierwsza sprawa do sprawdzenia jak na cyferblacie rózne temperatury pokazuje, można też odpiąć kabel od czujnika temperatury cieczy wtedy swieczki będą grzały na max i sprawdzić jak odpala Edytowane 17 Stycznia 2017 przez piotrekrkk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się