kamczatka131 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Dzień Dobry, ostatnio ścigaliśmy się z kumplem na A2 w Niemczech, ja leciałem Audi b5 1.8t 150hp a on BMW 525d 177hp. Zauważyłem że na równej prostej autka przyśpieszają niemal identycznie. Sytuacja zmienia się pod górkę albo z górki i tutaj, pod górkę(stromą) BMW odjeżdża a z górki to Audi pruje szybciej I moje pytanko dlaczego tak? BMW jest cięższe wiec myślałem że pod górkę to ja będę górą P.S Sorry jeżeli zły dział!
kamczatka131 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Moment obrotowy uturbionego diesla no dobra to czemu z górki to ja wygrywam? pod górkę przegrywam a na prostej łeb w łeb ? Edytowane 16 Grudnia 2016 przez kamczatka131
Bknz Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 a sprawdzałeś wagę B5 i 525d, może tutaj tkwi rozwiązanie Twojego problemu?
kamczatka131 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 a sprawdzałeś wagę B5 i 525d, może tutaj tkwi rozwiązanie Twojego problemu? no wiem ze bmw jest cięższe, ale czemu się tak oba auta zachowują?
WYSKUN Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Powiem tak. Mialem e46 320d 150koni. Teraz a4 b6 1.8t 150. W dolnym zakresie obrotow bmw miazdzy moja 1.8t (330nm w e46 vs 210 w a4) ale w gornym zakresie a4 ciut szybsza. Ogolne odczucia sa takie ze jak przesiadlem sie do a4 to mowie : "ale mól" Jednak przyspueszenie od 0-160 pojazuja ze a4 1.8t jest ciut szybsze. Mam filmiki na YT. Audi jest tez ciut lzejsze od e46 ktora mialem
KamusV6 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Moment obrotowy uturbionego diesla no dobra to czemu z górki to ja wygrywam? pod górkę przegrywam a na prostej łeb w łeb ? BMW ma 400 Nm, a Audi 210 Nm i właśnie dlatego tak się dzieje, że pod górkę to BMW wygrywa. Wziąć trzeba też pod uwagę przełożenie skrzyni, i to, czy automat, czy manual. Edytowane 16 Grudnia 2016 przez Kamuś
kamczatka131 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) jak by było odwrotnie to ok, tylko dlacze Powiem tak. Mialem e46 320d 150koni. Teraz a4 b6 1.8t 150. W dolnym zakresie obrotow bmw miazdzy moja 1.8t (330nm w e46 vs 210 w a4) ale w gornym zakresie a4 ciut szybsza. Ogolne odczucia sa takie ze jak przesiadlem sie do a4 to mowie : "ale mól"Jednak przyspueszenie od 0-160 pojazuja ze a4 1.8t jest ciut szybsze. Mam filmiki na YT. Audi jest tez ciut lzejsze od e46 ktora mialem no rozumiem, tylko czemu są takie różnice pod górkę i z górki? jeżeli rozwiązanie jest NM to 320d i 1.8t powinny iść łeb w łeb pod górkę? Moment obrotowy uturbionego diesla no dobra to czemu z górki to ja wygrywam? pod górkę przegrywam a na prostej łeb w łeb ? BMW ma 400 Nm, a Audi 210 Nm i właśnie dlatego tak się dzieje, że pod górkę to BMW wygrywa. Wziąć trzeba też pod uwagę przełożenie skrzyni, i to, czy automat, czy manual. to czemu z górki BMW przegrywa? oba autka manual Edytowane 16 Grudnia 2016 przez kamczatka131
bandyta928 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Na moje:bmw wazy wiecej ale ma lepszego kopa bo to disel tak jak pisali wczesniej bmw 400nm a audi 210nm ale czy tak naprawde? jezeli by policzyc takie samo przelozenie dla obu aut zeby rozpedzaly sie do 100km/h bylo by:bmw odcinka ok 5000ob/minaudi odcinka ok 6800ob/minprzełożenie= obroty x 2m x3,6 / 100km/h /60czyli bmw = 6 a audi = 8,16 wiec audina ma mniejsze przelozenie bo wyzej sie kreci na kolach max moment obrotowy bmw to 400nm x 6= 2400nm audi 210 x 8,16= jakies 1713nm czyli dalej mniejszy niuton na metr tylko ze bmw jest ciezsze(bmw 1600, audi 1300), ma naped na tyl, wiekszy powierzchnia czolowa i gorszy przebieg krzywej momentu dlatego na rownym odcinku moga przyspieszac podobniesytuacja zmieni sie np gdy wlozysz po 200kg do bmw i audi, bmw odczuje to mniej bo ma wiekszy NM, bmw 200kg / 2400nm = czyli na 1nm przypadnie ok 83gr a w audi 200kg / 1713nm = 1nm na 116grjak lecisz z gorki to jest podobnie tylko procentowo, np 20% wagi plus albo minus, 20% z 1300 to 260, czyli pod gorke zwiekszy sie waga do 1560kg dla audi a 20% dla bmw to 340kg wiec 1940kg ale gdyby policzyc dodane gramy na niutony to:audi1300kg/1713nm = 1nm przypada na 759gr, 1560kg/1713nm = 1nm przypada 910gr a wiec 910gr - 759gr = 151gr na 1 nmbmw1600kg/2400nm = 1nm przypada 666gr , 1940kg/2400nm - 1nm przypada na 808gr a wiec 808gr - 142gr na 1 nma wiec jak widac bmw przyjelo 9gr na nm mniej niz audi dlatego latwiej ma pod gore a z gory to audi bedzie mialo 9 gram przewagi im wieksza gorka i predkosci tym roznice sa wieksze, dlatego disel mnie poczuje podczepienie przyczepki bo nie dosc ze nm od dolu to jeszcze ma go wiecej brachol mial kiedys civica 234km i tylko 210nm(tyle co seryjne 1.8t) tylko ze on krecil sie prawie do 9000ob/min, jak wybebeszyl srodek to to byla istna bestia!, taka podkrecona 1.8t do 300km miala by duze problemy z nim, ale jak by wlozyc do niego "worek ziemniakow" to ledwo by jechal hihihi Edytowane 16 Grudnia 2016 przez bandyta928
kamczatka131 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 Chyba do jutra będę to czytał i tak nie pojmę o co tutaj chodzi!!!
Unf Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Ale bandyta pozamiatal W skrocie mozna to chyba ujac tak: diesel jak to diesel, sluzy do ciagania przyczep i zawsze jest lepszy jak jest "ciezko" tak jak z jazda pod gorke. Ps: Tzn 'zawsze' jesli porownujemy serie do serii. Jakby to 1.8T tunigowac na 200 koni i 300Nm to juz roznica zaczelaby sie chyba zacierac? Edytowane 16 Grudnia 2016 przez Unf
WYSKUN Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Na moje: bmw wazy wiecej ale ma lepszego kopa bo to disel tak jak pisali wczesniej bmw 400nm a audi 210nm ale czy tak naprawde? jezeli by policzyc takie samo przelozenie dla obu aut zeby rozpedzaly sie do 100km/h bylo by: bmw odcinka ok 5000ob/min audi odcinka ok 6800ob/min przełożenie= obroty x 2m x3,6 / 100km/h /60 czyli bmw = 6 a audi = 8,16 wiec audina ma mniejsze przelozenie bo wyzej sie kreci na kolach max moment obrotowy bmw to 400nm x 6= 2400nm audi 210 x 8,16= jakies 1713nm czyli dalej mniejszy niuton na metr tylko ze bmw jest ciezsze(bmw 1600, audi 1300), ma naped na tyl, wiekszy powierzchnia czolowa i gorszy przebieg krzywej momentu dlatego na rownym odcinku moga przyspieszac podobnie sytuacja zmieni sie np gdy wlozysz po 200kg do bmw i audi, bmw odczuje to mniej bo ma wiekszy NM, bmw 200kg / 2400nm = czyli na 1nm przypadnie ok 83gr a w audi 200kg / 1713nm = 1nm na 116gr jak lecisz z gorki to jest podobnie tylko procentowo, np 20% wagi plus albo minus, 20% z 1300 to 260, czyli pod gorke zwiekszy sie waga do 1560kg dla audi a 20% dla bmw to 340kg wiec 1940kg ale gdyby policzyc dodane gramy na niutony to: audi 1300kg/1713nm = 1nm przypada na 759gr, 1560kg/1713nm = 1nm przypada 910gr a wiec 910gr - 759gr = 151gr na 1 nm bmw 1600kg/2400nm = 1nm przypada 666gr , 1940kg/2400nm - 1nm przypada na 808gr a wiec 808gr - 142gr na 1 nm a wiec jak widac bmw przyjelo 9gr na nm mniej niz audi dlatego latwiej ma pod gore a z gory to audi bedzie mialo 9 gram przewagi im wieksza gorka i predkosci tym roznice sa wieksze, dlatego disel mnie poczuje podczepienie przyczepki bo nie dosc ze nm od dolu to jeszcze ma go wiecej brachol mial kiedys civica 234km i tylko 210nm(tyle co seryjne 1.8t) tylko ze on krecil sie prawie do 9000ob/min, jak wybebeszyl srodek to to byla istna bestia!, taka podkrecona 1.8t do 300km miala by duze problemy z nim, ale jak by wlozyc do niego "worek ziemniakow" to ledwo by jechal hihihi No i pięknie opisane! Brawo dla Ciebie za logiczne wytlumaczenie. Łatwe do zrozumienia tylko trzeba 2 razy przeczytać i pomyśleć chwilke:) no chyba że ktos jest humanistą to tym ciut gorzej sie połapać
kamczatka131 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 ja to czytam już któryś raz i lekko zaczynam łapać
Unf Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Jeszcze dla testu co autor pisal, ze jada na prostej identycznie - w teorii jednak audi powinno byc troche z przodu: http://www.zeperfs.com/en/duel3131-37.htm
bandyta928 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Ale bandyta pozamiatal W skrocie mozna to chyba ujac tak: diesel jak to diesel, sluzy do ciagania przyczep i zawsze jest lepszy jak jest "ciezko" tak jak z jazda pod gorke. Ps: Tzn 'zawsze' jesli porownujemy serie do serii. Jakby to 1.8T tunigowac na 200 koni i 300Nm to juz roznica zaczelaby sie chyba zacierac? wtedy audi miala by wiekszy niuton na kolach, byla by lzejsza, miala nizsze przelozenie, krecila sie wyzej wiec w sumie roznica byla by kolosalna z przewaga na audi 300nm x 8,16 = 2448nm czyli wiecej niz bmw jezeli mowimy o tej samej karoseri, wadze, przelozeniach, krzywej momentu, to zawsze wiekszy niuton wygra, roznica jest wtedy kiedy auta maja inna moc moment i wage a tak samo przyspieszaja, jezeli auta o innej wadze mocy i momencie przspieszaja z gorki podobnie to pod gorke te o wiekszym momencie bedzie szybsze Jeszcze dla testu co autor pisal, ze jada na prostej identycznie - w teorii jednak audi powinno byc troche z przodu: http://www.zeperfs.com/en/duel3131-37.htm wystarczy ze przy audi pare koni umarlo, bylo lekkie obciazenie, zalezy jak zatankowane, i kola duzo zmieniaja wiec tak male roznice mogly sie zamazac no i umiejetnosci kierowcow
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się