Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T ANB bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kochani mam problem z moim 1.8T.. Od jakiegoś czasu tj. 3-4 miesiące auto bierze mi olej, początkowo też był ubytek płynu ale kupiłem uszczelniacz i jest spokójh.. Zrobiłem test na szczelność głowicy i wyszedł negatywny więc to raczej nie uszczelka pod głowicą.. czego może to być wina? Auto mocy nie straciło, nie widzę też żeby kopciło z tyłu chociaż teraz w tej pogodzie ciężko to stwierdzić.. Co mogę sprawdzić bo ubytek jest około 500km i musiałem dolać 0,5l a dolewałem jakiś miesiąc temu:/ Ostatnio co było robione w aucie to wymiana kolektora ssącego oraz wymiana wtryskiwaczy od gazu ale to raczej chyba nie w tym rzecz.. Wymieniałem też zawór DV oraz N75 bo mi padły.. Turbo już ma trochę przelatane bo wymieniałem je około 4 lata temu zregenerowane i przejechane ma około 35 tys km.. Ale do tej pory do dolewałem od wymiany do wymiany około 0,5l oleju na jakieś 12-15tys km czyli prawie nic a teraz od razu takie ubytki:/

Proszę Was o radę.

Dzięki

Edytowane przez bonczek87
Opublikowano

Sprawdzić czy się nie leje uszczelkami czy odma drozna i cala, jeśli tu będzie ok to turbo już moze puszczać olej

Opublikowano

Właśnie zapomniałem dodać że odmę miałem pękniętą i wymieniałem ją i to może też być że odma nie jest drożna?

Opublikowano

I weź kup potem auto z wlanym uszczelniaczem =.= No nie jestem w stanie zrozumieć czego wlewa się taki syf do silnika.

Odma musi być szczelna i drożna. Umyj silnik i sprawdź wycieki. I przede wszystkim zlej ten olej z tym syfem i wlej porządny olej do silnika to i spalanie pójdzie w dół.

Opublikowano (edytowane)

Uszczelniacze zaworowe kaputt

Edytowane przez Dev
Opublikowano

I weź kup potem auto z wlanym uszczelniaczem =.=

Przeoczyłem to :decayed: Jak już motodoktor wleciał to wyłączam sie z dyskusji ):

Opublikowano

Od jakiegoś czasu tj. 3-4 miesiące auto bierze mi olej, początkowo też był ubytek płynu ale kupiłem uszczelniacz i jest spokójh.

I weź kup potem auto z wlanym uszczelniaczem =.=

Przeoczyłem to :decayed: Jak już motodoktor wleciał to wyłączam sie z dyskusji ):

na mój tok myślenia uszczelniacz poszedł ale do układu chłodzenia bo był ubytek płynu a nie do silnika motodoktor ;)

Opublikowano (edytowane)

Mimo wszystko druciarstwa nie uznaje. Mniejsza o to gdzie wleciał specyfik :-)

Edytowane przez uszol
Opublikowano

Przecież pisałem ze uszczelniacz poszedł do układu chłodzenia a nie do silnika.. spalanie mam w normie więc olej tez mam dobry.. poza tym w starym aucie tez nie widzi mi się wszystkiego robić jak należy ale co mogę to robię dlatego chce teraz zlikwidować ten problem i olej wymienię wtedy na motul 10w40.. czyli mam rozumieć ze to raczej na 90% wina uszczelniaczy? Sprawdzę drożność odmy pierwsze co.. tez słyszałem ze mógł pujsc oring między skrzynia a silnikiem ale to chyba przy takiej utracie oleju to byłaby plama na chodniku jak sądzicie?

Opublikowano

Fakt szybko przeczytałem i myślałem, że to do oleju, ale to też uszczelniacz i też mógł się dostać do silnika. To są półśrodki i druciarstwo. Wycieki się wyszukuje i się je usuwa, a nie wlewa żadnych uszczelniaczy i doktorów.

Opublikowano

Napiszę Ci z własnego doświadczenia - uszczelniacze lub pierścienie. Robiłem to parę m-cy temu. Wyciek przy takiej ilości zużycia na pewno był by widoczny. Po jeździe niech silnik pochodzi parę minut a później przygazuj i zobacz czy nie dymi.

Opublikowano

A zerknąłeś może za pokrywą silnika tam gdzie siedzi napinacz łańcucha rozrządu czy nie ma czasem wycieku oleju? Też często ludziom lubi się tam gromadzić olej.

Opublikowano (edytowane)

No niestety z tyłu silnika leje mi się olej właśnie z uszczelki napinacza:/ ale to chyba nie aż taka ilość? Jest możliwość wymiany samej uszczelki bez napinacza i łańcucha? Może ktoś mi dać jakiś schemat co trzeba odkręcić?


No i dzisiaj chyba znalazłem problem odnośnie oleju ale proszę jeszcze Was o opinie.. Otwieram maskę gdzie jakiś tydzień temu jeszcze tego nie było a tam mokro od oleju, widać że spod bagnetu leci dość mocno.. Do tego jak odpaliłem auto i odkręciłem korek oleju to tak dmucha niesamowicie że szok. Do tego pod korkiem oleju lekki biały osad no i dzisiaj jak jechałem autem to smród jaki spalonego oleju jak stałem na światłach..

Mam rozumieć że odma nie jest szczelna tak?

Mogę zrobić zdjęcia jak to u mnie wygląda tylko proszę napisać

Edytowane przez bonczek87
Opublikowano

robiłem nie dawno uszczelkę pokrywy zaworów wraz z  płaska i poł-księżycową uszczelką napinacza. Nie ma aż tak strasznie dużo roboty - samemu ok 3h. Mogę  Ci podesłać fotostory.

Wątpię aby był aż tak duży wyciek... Musiało by się lać a przy wyjeździe z miejsca parkingowego zostawała by mega plama. 

Jeśli śmierdzi olejem w środku auta to bardzo prawdopodobne że odma nieszczelna.

Daj foto. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...