bonczek87 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Kochani mam problem z moim 1.8T.. Od jakiegoś czasu tj. 3-4 miesiące auto bierze mi olej, początkowo też był ubytek płynu ale kupiłem uszczelniacz i jest spokójh.. Zrobiłem test na szczelność głowicy i wyszedł negatywny więc to raczej nie uszczelka pod głowicą.. czego może to być wina? Auto mocy nie straciło, nie widzę też żeby kopciło z tyłu chociaż teraz w tej pogodzie ciężko to stwierdzić.. Co mogę sprawdzić bo ubytek jest około 500km i musiałem dolać 0,5l a dolewałem jakiś miesiąc temu:/ Ostatnio co było robione w aucie to wymiana kolektora ssącego oraz wymiana wtryskiwaczy od gazu ale to raczej chyba nie w tym rzecz.. Wymieniałem też zawór DV oraz N75 bo mi padły.. Turbo już ma trochę przelatane bo wymieniałem je około 4 lata temu zregenerowane i przejechane ma około 35 tys km.. Ale do tej pory do dolewałem od wymiany do wymiany około 0,5l oleju na jakieś 12-15tys km czyli prawie nic a teraz od razu takie ubytki:/ Proszę Was o radę. Dzięki Edytowane 26 Grudnia 2016 przez bonczek87
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Sprawdzić czy się nie leje uszczelkami czy odma drozna i cala, jeśli tu będzie ok to turbo już moze puszczać olej
bonczek87 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Właśnie zapomniałem dodać że odmę miałem pękniętą i wymieniałem ją i to może też być że odma nie jest drożna?
Makale Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 I weź kup potem auto z wlanym uszczelniaczem =.= No nie jestem w stanie zrozumieć czego wlewa się taki syf do silnika. Odma musi być szczelna i drożna. Umyj silnik i sprawdź wycieki. I przede wszystkim zlej ten olej z tym syfem i wlej porządny olej do silnika to i spalanie pójdzie w dół.
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Uszczelniacze zaworowe kaputt Edytowane 26 Grudnia 2016 przez Dev
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 I weź kup potem auto z wlanym uszczelniaczem =.= Przeoczyłem to Jak już motodoktor wleciał to wyłączam sie z dyskusji ):
davcio_ukf Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Od jakiegoś czasu tj. 3-4 miesiące auto bierze mi olej, początkowo też był ubytek płynu ale kupiłem uszczelniacz i jest spokójh. I weź kup potem auto z wlanym uszczelniaczem =.= Przeoczyłem to Jak już motodoktor wleciał to wyłączam sie z dyskusji ): na mój tok myślenia uszczelniacz poszedł ale do układu chłodzenia bo był ubytek płynu a nie do silnika motodoktor
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Mimo wszystko druciarstwa nie uznaje. Mniejsza o to gdzie wleciał specyfik :-) Edytowane 26 Grudnia 2016 przez uszol
bonczek87 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2016 Przecież pisałem ze uszczelniacz poszedł do układu chłodzenia a nie do silnika.. spalanie mam w normie więc olej tez mam dobry.. poza tym w starym aucie tez nie widzi mi się wszystkiego robić jak należy ale co mogę to robię dlatego chce teraz zlikwidować ten problem i olej wymienię wtedy na motul 10w40.. czyli mam rozumieć ze to raczej na 90% wina uszczelniaczy? Sprawdzę drożność odmy pierwsze co.. tez słyszałem ze mógł pujsc oring między skrzynia a silnikiem ale to chyba przy takiej utracie oleju to byłaby plama na chodniku jak sądzicie?
Makale Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Fakt szybko przeczytałem i myślałem, że to do oleju, ale to też uszczelniacz i też mógł się dostać do silnika. To są półśrodki i druciarstwo. Wycieki się wyszukuje i się je usuwa, a nie wlewa żadnych uszczelniaczy i doktorów.
Arcus Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Napiszę Ci z własnego doświadczenia - uszczelniacze lub pierścienie. Robiłem to parę m-cy temu. Wyciek przy takiej ilości zużycia na pewno był by widoczny. Po jeździe niech silnik pochodzi parę minut a później przygazuj i zobacz czy nie dymi.
kaman5151 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 A zerknąłeś może za pokrywą silnika tam gdzie siedzi napinacz łańcucha rozrządu czy nie ma czasem wycieku oleju? Też często ludziom lubi się tam gromadzić olej.
bonczek87 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) No niestety z tyłu silnika leje mi się olej właśnie z uszczelki napinacza:/ ale to chyba nie aż taka ilość? Jest możliwość wymiany samej uszczelki bez napinacza i łańcucha? Może ktoś mi dać jakiś schemat co trzeba odkręcić? No i dzisiaj chyba znalazłem problem odnośnie oleju ale proszę jeszcze Was o opinie.. Otwieram maskę gdzie jakiś tydzień temu jeszcze tego nie było a tam mokro od oleju, widać że spod bagnetu leci dość mocno.. Do tego jak odpaliłem auto i odkręciłem korek oleju to tak dmucha niesamowicie że szok. Do tego pod korkiem oleju lekki biały osad no i dzisiaj jak jechałem autem to smród jaki spalonego oleju jak stałem na światłach.. Mam rozumieć że odma nie jest szczelna tak? Mogę zrobić zdjęcia jak to u mnie wygląda tylko proszę napisać Edytowane 8 Stycznia 2017 przez bonczek87
tomekch973 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 robiłem nie dawno uszczelkę pokrywy zaworów wraz z płaska i poł-księżycową uszczelką napinacza. Nie ma aż tak strasznie dużo roboty - samemu ok 3h. Mogę Ci podesłać fotostory. Wątpię aby był aż tak duży wyciek... Musiało by się lać a przy wyjeździe z miejsca parkingowego zostawała by mega plama. Jeśli śmierdzi olejem w środku auta to bardzo prawdopodobne że odma nieszczelna. Daj foto.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się