kamil-vag Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 (edytowane) Może komuś się przyda, spolszczyłem plik 038-906-019-AVF.lbl do VAG/VCDS (tylko VCDS wspiera podpowiedzi). Dorzuciłem przydatne informacje odnośnie oczekiwanych wartości... Tutaj jeszcze paczka z opisem dla poszczególnych grup pomiarowych: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjOWFVSVFLYmM3X0U Wystarczy zastąpić poniższym kodem (rozwiń ukrytą zawartość) dane w waszym pliku 038-906-019-AVF.lbl (lub tym, z którego VCDS czyta etykietę, wystarczy wejść w bloki pomiarowe i w górnym lewym rogu jest napis Label: XXX-XXX-XXX-XXX.lbl i widać z jakiej etykiety są czytane bloki pomiarowe, potem tego pliku szukacie w folderze Label w katalogu programu i otwieracie za pomocą notatnika) Kiedyś robiłem takie coś do 2.4 ALF: Opis grup silnika dla 1.9 TDI PD Spoiler ; 0,0,Bloki pomiarowe - Bieg jałowy, Temperatura > 80°C 0,1,Obroty Silnika,36-42 (790-870rpm) 0,2,Kąt Początku Wtrysku,113-133 (4°BTDC-2°ATDC) 0,3,Położenie pedału przyśpieszenia,0 (0%) 0,4,Dawka wtryskiwanego paliwa,11-33 (3.0-9.0 mg/skok) 0,5,Ciśnienie w kolektorze ssącym,88-113 (900-1150mbar) 0,6,Ciśnienie atmosferyczne,181-222(900-1110mbar) 0,7,Temperatura Płynu Chłodzącego,80 - 35 (80 - 110°C) 0,8,Temperatura Zasysanego Powietrza,189-51 (5-100°C) 0,9,Temperatura Paliwa,85-170 (20-80°C) 0,10,Masa Zasysanego Powietrza,63-105 (210-350 mg/skok) ; 001,0,Dawki paliwa 001,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 001,2,Dawka Paliwa,,Dawka Wtryskiwanego Paliwa\nBieg jałowy: 3.0...9.0mg/Str.\nPełne obciążenie: 50.0...60.0 mg/Str. 001,3,Czas Wtrysku,,Czas Trwania Początku Wtrysku\nBieg jałowy: 3.0...8.0°CF\nPełne obciążenie: 20.0...25.0°CF 001,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),80 - 110°C ; 002,0,Obroty Biegu Jałowego 002,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 002,2,Położenie Pedału,Przyśpieszenia,Bieg jałowy: 0.0 %\nPełne obciążenie: 99...100.0%/nCzujnik G79 002,3,Stan,Pracy,xx1 = Klimatyzacja WŁ\nx1x = Przełącznik Biegu Jałowego Aktywny\n1xx = Ignoruj 002,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),80 - 110°C ; 003,0,Układ Recyrkulacji Spalin (EGR) 003,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 003,2,MAF (G70),(Wymagany),Wartość Oczekiwanego Przepływu Powietrza 003,3,MAF (G70),(Aktualny),Wartość Rzeczywistego Przepływu Powietrza\nBieg jałowy: 220.0...350.0 mg/Str.\nPełne obciążenie: 900.0...1200.0 mg/Str. 003,4,Współczynnik,Wypełnienia,Współczynnik Otwarcia Zaworu Recyrkulacji Spalin - N18\n75% - Zawór otwarty\n4,8 - Zawór zamknięty ; B003,0,Układ Recyrkulacji Spalin (EGR) - Nastawy Podstawowe B003,1,Obroty Silnika,(G28),W czasie testu: 1350...1450 RPM B003,2,MAF (G70),(Wymagany),Masa Zasysanego Powietrza B003,3,MAF (G70),(Aktualny),Wymagane:\nON 160…340 mg/suw\nOFF 440…600 mg/suw B003,4,Współczynnik,Wypełnienia,Współczynnik Otwarcia Zaworu Recyrkulacji Spalin - N18\n18…22 % OFF\n63…67 % ON ; 004,0,Sterowanie zaworu PD 004,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 004,2,Kąt Początku,Wtrysku,Bieg jałowy: 4.0°BTDC ... 2.0°ATDC\nPełne obciążenie: 13.0...21.0°BDTC 004,3,Czas,Wtrysku,Bieg jałowy:3.0...8.0 °KW\nPełne obciążenie: 19.0...22.0 °KW 004,4,Kąt,Synchronizacji,Wymagany: -3...+3 °CF\nNajlepiej jak najbliżej 0.0°CF ; 005,0,Uruchomienie silnika (Ostatni Start) 005,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 005,2,Dawka,Startowa,7.0...19.0 mg/Str. 005,3,Synchro. przy,uruchomieniu,Zobacz plik etykiet ; 001 = Self-Synchronisation Camshaft active ; 002 = Self-Synchronisation Crankshaft active ; 004 = Engine running ; 008 = Engine Synchronisation validated ; 016 = Engine Synchronisation completed successfully ; 032 = Self-Synchronisation Camshaft Sensor successful ; 064 = Self-Synchronisation Crankshaft Sensor successful ; 128 = First valid Cog/Tooth detected 005,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62),80 - 110°C ; 006,0,Utrzymywanie Zadanej Predkości Jazdy (GRA) 006,1,Prędkość,Aktualna 006,2,Pozycja,Przełącznika,xx1 = Przełącznik F świateł hamowania\nx1x = Przełącznik F47 pedału hamulca\n1xx = Przełącznik F36 pedału sprzęgla 006,3,Położenie Pedału,Przyśpieszenia,Bieg jałowy: 0.0 %\nPełne obciążenie: 99...100.0%/nCzujnik G79 006,4,Układ GRA,Wł/Wył,1 - Wł\n0 - Wył\n255 - bez GRA ; 007,0,Temperatury G81/G42/G62 007,1,Temperatura,Paliwa (G81) 007,2,Chłodzenie,Paliwa,WŁ - 100%\nWYŁ - 0% 007,3,Temperatura Zasys,Powietrza (G42) 007,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62) ; 008,0,Ograniczenie dawki wtrysk. paliwa I 008,1,Obroty Silnika,(G28),Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM 008,2,Dawka Paliwa,Życzenie Kierowcy,Pełne obciążenie: 65...70 mg/suw 008,3,Dawka Paliwa,Ograniczenie RPM,Pełne obciążenie: 47...51 mg/suw\nOgraniczenie momentu obrotowego 008,4,Dwaka paliwa,Ograniczenie MAF,Pełne obciążenie: 47...60 mg/suw Nm\nOgraniczenie zadymienia spalin ; 009,0,Ograniczenie dawki wtrysk. paliwa II 009,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 009,2,Dawka Paliwa,GRA WŁ,Przy Włączonym Tempomacie 009,3,Dawka paliwa,Ograniczenie ASB,Automatyczna Skrzynia Biegów\nBieg jałowy: 100.0...200.0 Nm 009,4,Ograniczenie,Momentu,Bieg jałowy: 100.0...200.0 Nm ; 010,0,Ilości Powietrza 010,1,Masa,Powietrza (Aktual.),Bieg jałowy: 210.0...370.0 mg/suw\nPełne obciążenie: 800...1100 mg/Str. 010,2,Ciśnienie,Atmosfer.,Ciśnienie Atmosferyczne 900.0...1100.0 mbar 010,3,Ciśnienie,Doładowania,Bieg jałowy: 900.0...1150.0 mbar\nPełne obciążenie: 1850.0...2500.0 mbar 010,4,Poł. Pedału,Przyśpieszenia,Bieg jałowy: 0.0 %\nPełne obciążenie: 99...100.0 % ; 011,0,Regulacja Ciśnienia Doładowania 011,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 011,2,Ciśnienie,Zadane,Bieg jałowy: 900.0...1100.0 mbar\nPełne obciążenie: 2200.0...2400.0 mbar 011,3,Ciśnienie,Aktualne,Bieg jałowy: 900.0...1150.0 mbar\nPełne obciążenie: 2100.0...2600.0 mbar 011,4,Wysterowanie,Zaworu N75,Współczynnik otwarcia zaworu ograniczenia ciśnienia doładowania\nBieg jałowy: 20.0...50.0 %\nPełne obciążenie: 35.0...80.0 % ; B011,0,Regulacja Ciśnienia Doładowania - Nastawy Podstawowe B011,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM B011,2,Regulacja,Ciśnienia, ON/OFF - WŁ/WYŁ B011,3,Ciśnienie,Aktualne,Różnica min. 80.0 mbar pomiędzy WŁ/WYŁ B011,4,Wysterowanie,Zaworu N75,WYŁ: 0.0...10.0 %\nWŁ: 90.0...100.0 % ; 012,0,Układ Rozgrzewania (11111111 - WYŁ) 012,1,Stan Układu,,00000000 = Waiting for Coolant Temperature\n00000001 = Waiting for ECO Start Request\n00010000 = Pre-Glow\n01010000 = No Pre-Glow\n10110000 = Post-Glow\n11000000 = No Post-Glow\n11110000 = Interim Glow\n00110000 = Readiness Glowing\n01110000 = Glow Start\n10110001 = Waiting for Post-Glow\n11010000 = No Post-Glow\n11110001 = Waiting for Interim Glow\n11111111 = Glowing OFF 012,2,Czas żarzenia,Świec w sek., 012,3,Napięcie,Zasilania,13.0...15.0 V 012,4,Temperatura Płynu,Chłodzącego (G62) ; 013,0,Regulator równomiernej pracy silnika 013,1,Korekcja,Cylinder 1,Bieg jałowy: -2.8...+2.8 mg/Str. 013,2,Korekcja,Cylinder 2,Bieg jałowy: -2.8...+2.8 mg/Str. 013,3,Korekcja,Cylinder 3,Bieg jałowy: -2.8...+2.8 mg/Str. ; 015,0,Zużycie Paliwa 015,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 015,2,Dawka Paliwa,,Dawka Wtryskiwanego Paliwa\nBieg jałowy: 3.0...9.0mg/Str.\nPełne obciążenie: 50.0...60.0 mg/Str. 015,3,Zużycie,Paliwa l/h,Bieg jałowy: 0.4...1.0 l/h 015,4,Dawka Paliwa,Życzenie Kierowcy,Pełne obciążenie: 65...70 mg/suw ; 016,0,Zasilanie i dodatkowe ogrzewanie 016,1,Alternator,Obciążenie,5.0...95.0 % 016,2,Ogrzewanie,Dodatkowe,xxxxxxx1 = Temp. silnika > 75.0 °C\nxxxxxx1x = Uszkodzony Alternator\nxxxxx1xx = Napięcie < 9V\nxxxx1xxx = Obroty < 800 obr/min\nxxx1xxxx = Rozruch silnika w ostatnich 10 s\nxx1xxxxx = Uszkodzony G62 lub G72\nx1xxxxxx = Ignoruj\n1xxxxxxx = Ignoruj 016,3,Sterowanie,,X1 - Przekażnik małej mocy grzewczej J359\n1X - Przekaźnik dużej mocy grzewczej J360 016,4,Napięcie,Zasilania,13.5...14.5 V ; 017,0,Kody Gotowości (EOBD) 017,1,CARB,Mode 01 DATA A,x---0000 = No Fault Codes stored\n0---xxxx = MIL OFF\n1---xxxx = MIL ON 017,2,CARB,Mode 01 DATA B,-xxx-xx1 = Activation Misfire Recognition OIN\n-xxx-x1x = Activation Fuel Supply System ON\n-xxx-1xx = Activation Whole System ON\n-xxx-xxx = EOBD-Test Misfire Recognition finished\n-x0x-xxx = EOBD-Test Fuel Supply System finished\n-0xx-xxx = EOBD-Test Whole System finished 017,3,CARB,Mode 01 DATA C,See Label File,xx1----- = Activation Lambda Sensor ON\nx1x----- = Activation Lambda Sensor Heating ON\n1xx----- = Activation EGR ON 017,4,CARB,Mode 01 DATA D,xx0----- = EOBD-Test Lambda Sensor finished\nx0x----- = EOBD-Test Lambda Sensor Heating finished\n0xx----- = EOBD-Test EGR finished ; 018,0,Status zaworu PD 018,1,Zawór PD,Cylinder 1,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku 018,2,Zawór PD,Cylinder 2,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku 018,3,Zawór PD,Cylinder 3,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku 018,4,Zawór PD,Cylinder 4,000 = Prawidłowa Regulacja\n002 = Sterowanie Podczas Rozruchu\n004 = Małe Dawki Wtrysku\n008 = Maksymalna Wartość Prądu\n016 = BIP poza oknem regulacji\n032 = Zbyt Mała Liczba Próbkowania\n064 = Błąd Przetwarzania\n128 = Niemożliwe rozpoznanie rozpoczęcia momentu wtrysku ; 020,0,Ograniczenie dawki wtrysku (z ASB) 020,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\n Pełne obciążenie: 2800...3200 RPM 020,2,Moment,Silnika 020,3,Ogranicznie,ASR,ASR-system optymalizacji przyczepności\npodczas przyśpieszania 020,4,Ograniczenie,MSR,MSR-system optymalizacji przyczepności\npodczas hamowania silnikiem ; 021,0,Status szyny CAN (Powertrain) 021,1,ECU 021,2,Skrzynia,Elektronika 021,3,ABS 021,4,ESP ; 022,0,Shut-Off Status 022,1,Stan pracy,Tempomat,0 - Niekatywny\n1 - Wyłączony\n9 - Włączony 022,2,Monitor,Przełączników,000011 - ON\n001011 - RES\n000111 - SET\n000000 - OFF\n010011 - Hamulec\n100011 - Sprzęgło 022,4,Stan pracy,Klimatyzacja,001 = Launch Condition\n002 = Shut-Off: Launch Condition\n004 = Acceleration Condition\n008 = Shut-Off: Acceleration Condition\n016 = Shut-Off: Start Condition\n032 = System Malfunction recognized\n064 = Shut-Off: System Malfunction recognized\n128 = Shut-Off: Idle Speed too Low ; 023,0,BIP = Begining of Injection Period 023,1,BIP,Cylinder 1,-30.0...30 023,2,BIP,Cylinder 2,-30.0...30 023,3,BIP,Cylinder 3,-30.0...30 023,3,BIP,Cylinder 3,-30.0...30;026,0,Suma Kontrolna 026,1,Checksum ; 027,0,Ogranicznik Prędkości Pojazdu 27,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 27,2,Prędkość,Pojazdu 27,4,Ograniczona,Prędkość ; 026,0,Suma Kontrolna 026,1,Checksum ; 027,0,Ogranicznik Prędkości Pojazdu 27,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 800...950 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 27,2,Prędkość,Pojazdu 27,4,Ograniczona,Prędkość ; Dla wersji silnika z DPF można dołożyć jeszcze takie grupy, które przygotowałem do swojego Polo 1.4 TDI: Spoiler ; 067,0,DPF (Emisja Spalin I) 067,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\nDo regeneracji min. 690.0 °C 067,2,Temperatura, Przed DPF,czujnik G506\n Do regeneracji min. 150.0 °C 067,3,Różnica,Ciśnień DPF,G450 067,4,Offset,Różnicy Ciśnień ; 068,0,DPF (Emisja Spalin II) 068,1,Zapełnienie,DPF w %,Max 40%, po przekroczeniu automatyczna próba regeneracji przez ECU 068,2,Masa Popiołu,Zmierzona w g,Max. 60.0 g 068,3,Masa Popiołu,Wyuczona ; 069,0,DPF (Regeneracja Status I) - 3Bieg - 3000 obr 069,1,Status 1,Regeneracji,xxxxxxx1 = Przerwanie regeneracji\nz powodu hamowania silnikiem, szybkiej zmiany prędkości itp. 069,4,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja ; 070,0,DPF (Regeneracja Satus II) 070,1,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja 070,2,Regeneracja,Timer,Licznik 070,3,Nieudana,Regeneracja,Max. 4 nieudane regeneracje 070,4,Udana,Regeneracja,Udana jeśli status wynosi 1 ; 071,0,DPF (Wtrysk dodatkowy) 071,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 071,2,Dawka,Wtrysku,> 10.0 mg/Str. 071,3,Początek,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy),~ 30.4°ATDC 071,4,Czas,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy), ; 073,0,DPF (Informacje) 073,1,Konsumpcja od,regeneracji,Paliwo w litrach 073,2,Dystans od,regeneracji,Dystans w kilometrach 073,3,Czas od,regenearcji, Czas w godzinach 073,4,Zapełnienie,DPF w %, ; 074,0,DPF (Emisja Spalin III) - 3Bieg - 3000 obr 074,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 074,2,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n690.0 °C 074,3,Wartość,Lambda,Czujnik G39\n1.000...2.0000 074,4,Dawka,Wtrysku,Offset wtrysku Lambda G39 ; 075,0,DPF (Emisja Spalin IV) 075,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n20s po uruchomieniu zimnego silnika 100.0 °C 075,2,Temperatura, Przed DPF,Czujnik G506\n20s po uruchomieniu zimnego silnika:60.0...100.0 °C 075,3,Zapelnienie,DPF w %, Max.40.0 %\nPo przekroczeniu 40% automatyczna regeneracja przez ECU 075,4,Temperatura,Za DPF,Czujnik G527\n20.0...60.0 °C ; Przy okazji wrzucę paczkę z moimi plikami .lbl które tłumaczyłem (silniki 2.4 PB ALF, 1.9 TDI ALH, 1.4 TDI BMS/BWB, 1.9 TDI PD AVF/AWX): https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRHBqQzQzUk0xc2M Możecie sobie zobaczyć jak to się robi itp... Edytowane 6 Lutego 2017 przez kamil-vag
newman1 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 dzięki wielkie, na pewno się przyda i ułatwi diagnostyke.
MemberA4 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Dnia 30.12.2016 o 13:33, kamil-vag napisał: ; 0,0,Bloki pomiarowe - Bieg jałowy, Temperatura > 80°C 0,1,Obroty Silnika,36-42 (790-870rpm) 0,2,Kąt Początku Wtrysku,113-133 (4°BTDC-2°ATDC) 0,3,Położenie pedału przyśpieszenia,0 (0%) 0,4,Dawka wtryskiwanego paliwa,11-33 (3.0-9.0 mg/skok) 0,5,Ciśnienie w kolektorze ssącym,88-113 (900-1150mbar) 0,6,Ciśnienie atmosferyczne,181-222(900-1110mbar) 0,7,Temperatura Płynu Chłodzącego,80 - 35 (80 - 110°C) 0,8,Temperatura Zasysanego Powietrza,189-51 (5-100°C) 0,9,Temperatura Paliwa,85-170 (20-80°C) 0,10,Masa Zasysanego Powietrza,63-105 (210-350 mg/skok) ;........................................ Kamil czyli cała tą zawartość co podałeś podmieniamy w notatniku w którym otworzyliśmy swój plik 038-906-019-AVF.lbl tak?
kamil-vag Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 Tak, na dole posta masz też gotowy plik a sprawdzałeś co VCDS wczytuje Ci jako etykiety ?
MemberA4 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 narazie nie sprawdzałem tylko na szybko sprawdziłem czy mam taki plik w Labels
kamil-vag Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 Trzeba sprawdzić, bo czasami przyporządkowuje inny plik .lbl
MemberA4 Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 No i niestety u mnie jest końcówka 019.AJM czy coś w podobie napewno nie 019.AVFWysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 11 minutes later Kamil a czy moge podmienic w swoim pliku (019.AJM) tylko zawartości z twojego pliku 019.AVF? Bedzie to wtedy grać?Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Opublikowano 6 Lutego 2017 Tak, będzie grało... Na próbę możesz też utworzyć plik 038-906-019-AVF.lbl - albo wrzuć ten który udostępniłem: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRHBqQzQzUk0xc2M Idzie to obejść przekierowaniem wszystko, ale to już trochę zabawy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się