Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Będę na czasie zrzucał miche i poszukuje pomocy w sprawie wymiany pompy oleju przy okazji.

Dużo jest z tym roboty,co muszę odkręcić i jaka pompę polecacie???

Miche juz demontowałem to po prosze o poradę co dalej :decayed:

thx

Opublikowano

Czemu zmieniasz pompe? Ja robilem w golfie 3 afn to normalnie bez problemu odkrecasz i wymieniasz. Klient chcial zeby delikatnie silikonu dac. Chyba nie bylo bardzo wyboru i zakladalismy topran

Opublikowano

Może w te mrozy podwiesza mu zawory, bo pompa podaje za wysokie ciśnienie?

Wczoraj na forum passata natknąłem się na temat pompy oleju toprana, okazało się że ta pompa to porażka i nieporozumienie.

Są dwa wyjscia, ori pompa z aso albo sprawna używka.

Opublikowano

Zmieniam pompe bo od lat wystepuje pewien problem w zimniejsze dniu po odpaleniu.

Tzn zaraz po odpaleniu po około 5 sekundach auto delikatnie kuleje tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.

Po około 30 sekundach wsio gra i jest ok,towarzyszy temu chmura białego dymu.

Nastepne odpalenie i jest juz ok,zawsze w zimniejsze dni,latem nie ma tego problemu.

Co sprawdzałem to grzanie swiec,wszędzie takie same napięcie.

Swiece nowe wsio porobione a problem dalej jest.

Sprawdzałem ciśnienie oleju i było ok zawór działa prawidłowo ale problem nie występował bo było cieplej,moze na to ma wpływ gęstość oleju..

Własnie widze ze mam do wyboru firmy Topran,Hans Price i Febi.

Za Febi jak mam dać 300zł na to by tylko to sprawdzic to mi sie odechciewa zas Topran i HP połowe z tego kosztuje i tyle moge dac.

Daniel czemu wymienialiście i jak spisuje sie ten zamiennik???

Ktoś na forum pakował HP i nie narzekał,zawsze moge wrócić do tej używki ale zrzucanie michy nie jest fajne i juz wole skrzynie zrzucac,a teraz poprostu i tak musze zwalic miche.

Ktos cos pakował do swojego tdi i nie było problemu???

Opublikowano

Mi sie wydaje że w tani zamiennik lepiej nie pchać sie,tym bardziej że to sprawa smarowania silnika. Czyli nie byle co...

Ja mam od swojego avg pompe ktora pompowała prawidłowo i zostawiam sobie lepiej ją bo teraz cały czas mam silnik pod obserwacją.

Opublikowano

A sco wpakowałes???

Opublikowano

Mialem wymiane słupka.w avg wał pękł...teraz ahu siedzi i zrobione juz cos koło 5tys km. Szklanki z rańca grają tak z 15-25sek. przy tych minusowych temperaturach i troche mnie to denerwuje. A jak na plusie jest to tam pare sekund je słychać. No i po avg została mi pompa,pokrywa zaworów i tłoki. Głowica poszła na sprzedanie po wielu przemyśleniach.

Opublikowano (edytowane)

Grające szklanki przez 15-25sek w obecnych temperaturach to norma, u mnie też poklepują i nie przejmuje się tym.

W lato klepią max 5sek.

Nie ma się co pchać w jakiś tani badziew, bo tak jak kolega wyżej napisał chodzi o smarowanie silnika.

Diesle mocno odczuwają niskie temperatury, po odpaleniu każdego zakołysze - nierówno pracuje, jakby nie na wszystkie gary.

Wesz na jakim oleju jezdzisz? Jak z silnika się nie leje to wlać płukanke (czarną LM) i zalać motor dobrym olejem.

Może to pomóc, czyli skrócić nierówną pracę silnika ale nie wyeliminujesz tego całkowicie.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Uwierz mi ze ja juz to przerabialem.

Jezdze na motulu xcess lalem juz plukanki itd.

Chyba kupie uzywke i ja wpakuje na probe.

Ale mnie szlak trafia.

Auto pali na widok kluczyka a nie rowno chodzi.

Kolesie ledwo zapalaja a wsio po tym gra jak gitara.

Tulejka na walku posrednim tez zmieniona.

Nie wiem gdzie szukac przyczyny.

Opublikowano

Wtryski?dawka paliwa?filtr?nie wiem sam...kompresja raczej ok jak od strzala pali.czujnik tepmeratury płynu chłodniczego na vagu ciekawe jakie wskazania daje,moze przeklamuje i wtryski leją

Opublikowano

Wtryski zmienione i maja dobre korekcje.

Czujniki roznica okolo 0,5 stopnia.

Dawka jest 3 na cieplym.

Pompa po serwisie jedynie co to moge nagar z zaworow wybebeszyc dla swietego spokoju.

Filtr zmieniany co roku.

Tomek masz moze nr tej pompy z avg?

Opublikowano

Myśle, że problem leży w świecach żarowych. Mówisz, że wszystkie sprawne... ale świece w zależności od wieku i od producenta mogą mieć różne czasy grzania, osiągać różne temperatury. Wymień wszystkie 4 sztuki na nowe, to będziesz mógł powiedzieć, że to nie kwestia świec

Opublikowano

Tak tez zrobilem.

I dalej to samo.

Opublikowano

Na odpalanie i późniejszą prace silnika mają czujniki temperatury: paliwa, powietrza i płynu chłodzącego.

Troche uparłeś się na tą pompe oleju.

Najpierw sprawdź jakie ciśnienie podaje po odpaleniu na zimnym silniku, wtedy będziesz wiedział czy problem leży po jej stronie.

W ciemno można wymienić, ale czy jest to warte kosztów i nakładu pracy?

Opublikowano

Wiec to jest tak:

W piatek na kuligu miska nie wytrzymala i poddala sie.

Czy chce czy tez nie musze i tak ja zrzucic.

Cisnienie na dzis a zeby sprawdzic musialbym wlac olej a znow to szkoda bo nie wleje go juz 2 raz.

Mialem sprawdzic te cisnienie zima ale lenia mam jak zawsze.

Chce dac pompe bo i tak.bede to rozbieral nie dlatego ze bede to robil tylko po to.

Tak jak pisalem zostaje mi podmiana wszystkiego i nadazyla sie okazja na zmiane pompy olejowej stad moje watpliwosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...