Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI [BRB] 116KM (DPF) - Dymienie i drgania na biegu jałowym


M@tti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem właścicielem świeżo kupionej Audi B7 2006r. z silnikiem 1.9TDI BRB z DPF i zauważyłem w swoim aucie dwa niepokojące objawy, mianowicie:

1 - Dymienie na biało na biegu jałowym które pojawia się dopiero po około 20-30 sekundach od odpalenia samochodu, czy ten typ tak ma czy to jakiś niepokojący objaw czy norma w zimie? Podczas jazdy nie wiem czy dymi bo nie miałem jak tego sprawdzić niestety.

2 - Drganie (telepanie, kołysanie) budą na biegu jałowym pomimo tego że silnik pracuje równo. Nie występuje to przez cały czas, ale dość często i wydaje mi się że jest to też zależne od temperatury silnika, ponieważ na całkiem zimnym nie ma dużych drgań (ale też czasem da się je wyczuć), za to po chwili jak się lekko nagrzeje to często już mocniej "podryguje" cała buda, a już najbardziej np gdy dodam na moment gazu i po chwili gdy wskazówka obrotomierza opada do około 1 000obr. w tym momencie najczęściej mocno zakołysze całym autem.

 

Edytowane przez M@tti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dymienie pojawia sie za raz po odpaleniu gdy silnik jest zimny i po chwili zanika to jest to najprawdopodobniej para wodna którą nie musisz się przejmować.  

 

Edytowane przez Onyks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna dymić po około 20-30 sekundach od odpalenia i niestety dymienie nie znika po chwili jak napisałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie rzeczy mogą wskazywać na słabe pompki. Na początek vag i sprawdzenie korekcji. 

Płynu nie ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu to nie wiem, auto dopiero kupione w DE, jeszcze nie mam nawet ubezpieczenia żeby nim pojeździć i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie, występujące nierytmicznie bujnięcia silnikiem to norma w PD-kach .

Jakby telepało solidnie , tak że obraz w lusterkach by się rozmazywał i stojący obok auta ze zdziwieniem patrzyli by na kołyszące się nadwozie , to wtedy należy zacząć się martwić i próbować dojść przyczyny :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co zauważyłem to fakt że gdy wyłączę klimę to telepie autem mocniej, a na włączonej klimie jest to wyraźnie mniej odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, M@tti napisał:

Jeszcze co zauważyłem to fakt że gdy wyłączę klimę to telepie autem mocniej, a na włączonej klimie jest to wyraźnie mniej odczuwalne.

Miałem identycznie, u mnie pomogła synchronizacja wałka rozrządu na 0. Na komputerze vcds grupa 4 blok 4. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Radek, jest zatem duża szansa że to samo będzie u mnie. A czy z kopceniem na biało też miałeś podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kopceniem sie nie przejmuj, u mnie to samo, mam 1.9 brb, tak jak koledzy  piszą para wodna, na dworze zimno z tłumika leci ciepło i dlatego taki dymek 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, po powrocie do PL sprawdzę pompowtryski i może jeszcze ta synchronizacja wałka jeśli okaże się konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...