BiloneG Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Witam! Przez 10tys km audi zjadło ok. 2.5 litra oleju. Auto dymi na biało na wolnych obrotach. Co może być przyczyną i jakie ewentualnie koszty naprawy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
bjks88 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Jaki styl jazdy? To, że dymi na biało przy takiej temperaturze jak teraz jest normalne. Na LPG mi dymi nawet po trasie na biało, po prostu para. Oleju nie ubywa
BiloneG Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2017 Lubie wcisnąć pedał gazu...To, że zimno to racja, ale z tym olejem jest problem, bo przez 10tys km dolałem 2.5 litra.
KINIAM Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Jaki masz dokładnie silnik, ile przebiegane i na jakim oleju. Jak nie gubisz oleju a tyle przepalasz to powinieneś dymić na czarno. Zaglądałeś do turbo ?. W układzie masz 3,5 litra oleju czyli w interwale wymiany oleju dolejesz 3,75 litra to znacznie za dużo. Spalanie gazu wyzwala wyższe temperatury niż benzyna ale znam takie te silniki, które max. biorą 1,5 litra na 10/12 tys.km i to na 10W40 taki zalewają serwisy niemieckie /do tych leciwych jednostek/.
BiloneG Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2017 (edytowane) 1.8 turbo ANB 252tys przebiegu Olej jaki jest to: Valvoline Maxlife 10w40 do turbo nie zaglądałem. Ogólnie jestem mało zorientowany w tych sprawach i liczę, że ktoś mi pomoże Niedługo muszę wymienić olej i może ktoś doradzi jaki wlać. Edytowane 16 Stycznia 2017 przez BiloneG
Adrian1727 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Nie ma żadnego wycieku ? trochę sporo oleju znika po 10 tys. Jakby to była wina turbo choćby nawet pierścieni to na pewno by kopcił jak kolega wyżej wspomniał "na czarno", na niebiesko, a że biały dym to standard, zwykła para. Są jakieś braki mocy ? Radziłbym zaglądnąć w okolice chłodnicy filtra oleju (przy bloku pod kolektorem ssącym) oraz odmę. Pozdrawiam
BiloneG Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 Panowie zrobiłem trochę zdjęć i może to wam coś pomoże. Panowie zrobiłem trochę zdjęć i może to wam coś pomoże.
edraven Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Obrzygane , ale nie na 2.5l /10000km :/ Poza tym znakowałbys teren mocno przy takich ubytkach. chyba że znakujesz?
bandyta928 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 uszczelnienie turbiny, wali olejem w wydech i przez to dymi na bialo, uszczelnienie pokrywy wraz z napiaczem, simeringi z przodu silnika
BiloneG Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) 33 minuty temu, bandyta928 napisał: uszczelnienie turbiny, wali olejem w wydech i przez to dymi na bialo, uszczelnienie pokrywy wraz z napiaczem, simeringi z przodu silnika Jeśli twoja diagnoza jest trafna to jaki byłby koszt ewentualnej naprawy? 36 minut temu, edraven napisał: Obrzygane , ale nie na 2.5l /10000km :/ Poza tym znakowałbys teren mocno przy takich ubytkach. chyba że znakujesz? Nie, nie znakuje. Edytowane 17 Stycznia 2017 przez BiloneG
bandyta928 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 jak to komus zlecisz to kolo tyska
Adrian1727 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Ja w moim 1.8 bez turbo też miałem tak obrzygane od spodu szczególnie półosie i skrzynie i przyczyną był simering chłodnicy oleju, jak wcześniej już pisałem o tym. Nie widać wycieku od strony filtra oleju ? a co do uszczelki zaworów i pod napinaczem to też bym obstawiał widać że się poci spod pokrywy zaworowej tym także trzeba byłoby się zająć
kkrzysiekk555 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 A to nie jest przypadkiem wywalona uszczekla pod klawiaturą???? To samo było u mnie i chcieli mi turbo wymieniać a okazało się, że 200zł wystarczyło na naprawę bo też mi brał podobnie oleju
mat36cichy Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Mam to samo , wymieniłem uszczelkę chłodniczki bo na pewno puszczała olej - temat poruszany już na tym forum nie raz + manuale w googlach . Czekam na cieplejsze dni na wymianę uszczelek pod napinaczem , stamtąd mam raczej główny wyciek - jak poszukasz też znajdziesz manuale. Miałem wymienianą pół roku temu uszczelkę pod klawiaturą , nie robiłem tego sam tylko oddałem do zakładu u siebie w Rzeszowie (dość popularny, niby b. dobry) żeby zrobili to dobrze + zlokalizowali wyżej wspomniany wyciek. Uszczelkę klawiatury wymienili, ale co do wycieku to powiedzieli tylko "leje z tyłu silnika" i tyle - zamiast od razu wymienić tamte uszczelki to teraz 2gi raz robota Tym razem planuję zrobić to sam i pytanie - czy można zostawić tą półroczną uszczelkę i wymienić tylko uszczelki napinacza, czy jak już ściągnę dekiel to lepiej wymienić wszystko (czyli uszczelkę pokrywy + uszczelki napinacza) ??? Edytowane 26 Stycznia 2017 przez mat36cichy
Adrian1727 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 4 godziny temu, mat36cichy napisał: czy można zostawić tą półroczną uszczelkę i wymienić tylko uszczelki napinacza, czy jak już ściągnę dekiel to lepiej wymienić wszystko (czyli uszczelkę pokrywy + uszczelki napinacza) ??? Zależy można i tak i tak. Jak chcesz zostawić uszczelkę klawiatury to zaopatrz się w sylikon wysokotemperaturowy do takich napraw. Ja osobiście założył bym nową uszczelkę pokrywy 30 zł ale bynajmniej pewność że 3 raz nie będziesz musiał rozbierać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się