wlodziu130594 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 no to skąd się wzięła tam uszczelka? czy poprzedni właściciel był takim kretynem że skoro nie było uszczelki to postanowił ją tam wpieprzyć?
wlodziu130594 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 kupiłem dziś panewki kolbenschmidt, 57zł komplet. wał w porządku bez rys podobno. sam widziałem miskę i smoka - wcale taki zasyfiony nie był. spodziewałem się że będą grudy, silikony, syfy, a on w normalnym używanym stanie. jutro mechanik będzie rozkręcał starą pompę żeby sprawdzić czy jest zużyta. szkoda by było jeśli byłaby sprawna i 400zl poszło na darmo. tak czy inaczej - jutro auto powinno wyjechać z naprawy na polskie drogi
Adrian1727 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 A co z napinaczem ? wymieniłeś ?
wlodziu130594 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2017 Niee, najpierw trzeba ogarnąć problem z ciśnieniem. mam nadzieję że napinacz nie będzie do wymiany i przestanie klekotac.
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) 14 godzin temu, wlodziu130594 napisał: jutro mechanik będzie rozkręcał starą pompę żeby sprawdzić czy jest zużyta. wkladajcie nową pompe a tamtą zostawta w spokoju swoje kilometry już przejechała... Edytowane 27 Stycznia 2017 przez uszol
TomOskroba Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) . Edytowane 27 Stycznia 2017 przez TomOskroba
wlodziu130594 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2017 auto gotowe ;d i słychać na wstępie jak silnik ciszej pracuje nie ma tego metalicznego podźwięku, ładnie go słychać ; ) muszę jeszcze trochę pojeździć sprawdzić parę razy czy napinacz się uspokoił ale póki co nie klekocze nic
--Rafcio-- Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 No i uśmiech na twarzy najważniejszy
wlodziu130594 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2017 rozkręciłem sam pompę, nie widać jakichś śladów zużycia, mogę się mylić nie jestem doświadczony. raz na jakieś 20 przekręceń słychać delikatny rzegot i minimalnie się zacinają te zębatki, coś takiego jakby był piach/kamyczek pomiędzy nimi. wrzucę fotki niech się doświadczeni wypowiedzą. ma znaczek audi, więc albo była wymieniana kiedyś na ori albo ta pompa ma już prawie 20 lat xd ps. gdy wyłożyłem tą zębatkę jedną i próbowałem kręcić palcem tą drugą zębatkę to szła o wiele ciężej i co chwilę się blokowała o tą podstawkę tam na dole (czerwone kółko), ale tak jak mówię - nie weim czy tak powinno być czy nie dla pewności podpiąłem jeszcze raz manometr, wolę być pewny. pierwszy start, 3.8bara, utrzymywało się tak z 5minut (3,6-3.8 ), później zaczęło powoli spadac wraz ze wzrostem temp. silnika, po 10minutach i ok. 70st pokazywało 2.2 bara. 75st - 2bary, 85st - 1,8bar. doszło do 90 i wskazywało cały czas 1.5 bara, przy dodawaniu gazu ładnie się podnosiła wskazówka w zależności od obrotów silnika. przejechałem się parę km, a tam na 900 rpm 1bar równy i stoi. druga osoba trzymała na 2k rpm - 2,5bara, 3krpm - 3,5 bara. (swoją drogą, nie za mało?) później ciągle na jałowych był 1bar, ani mniej ani więcej, przynajmniej nie klekotał napinacz. zauważyłem że wskazówka z łatwością podnosi się do 3,5bara, ale później praktycznie stoi w miejscu. na dosłownie 2 sekundy przycisnąłem do odcinki i wskazywał ledwo 4bary. czy tak powinno być? czy na jałowych nie powinno być min 1.3, 1.4 bara, a na 3000obr 4-6 bara? przecież wymieniłem pompę, panewki, robiona płukanka, zalany świeżutki motul 5w40 xcess.. fakt - ciśnienie ani razu nie spadło poniżej 1bar tak jak przed wymianą pompy i silnik ładnie działa, ciszej. ale to ciśnienie jest prawidłowe?
wlodziu130594 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 Proszę o pomoc, czy takie ciśnienie jest już w porządku a jeśli nie to co jeszcze robić?
k232 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Jak to możliwe, że przy 1 barze nie świeciła się kontrolka? Ori czujnik ma ciśnienie od 1,2 do 1,6.
wlodziu130594 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 Właśnie mam zamiennik czujnik, bo na ori mi nie swiecila kontrolka a miałem ciśnienie rzędu 0.2, 0.8... Wiec myślałem że czujnik zwalony kupiłem nowy dopiero potem wyczytalem że jak czujnik tylko ori. Kupię ori, ale co jest!? Nowa pompa panewki płukanie było nowy olej... Czemu nie ma większego ciśnienia? Bo chyba że to jest wystarczające
k232 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Zmierz jeszcze raz innym manometrem, 1bar to chyba delikatnie za mało, powinno być przynajmniej te 1.2-1.3 na biegu jałowym. Jak będziesz miał sprawny ori czujnik to na pewno będzie się paliła kontrolka przy ciśnieniu 1 bar.
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Jak jest cisza po rozgrzaniu oleju na jałowym to sobie nie zawracaj głowy, jeździć i kontrolować niech sie panewki ułożą, wtedy jest szansa ze cisnienie skoczy. Panewki nominalne czy nadwymiar? Grzesiek nie jestem pewny ale czy czujnik nie piszczy ponizej 0,8bara? Edytowane 31 Stycznia 2017 przez uszol
wlodziu130594 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 panewki nominał. ps ja słyszałem raz ze piszczy poniżej 0,6
soulmaster3m Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Trochę minęło, ale dorzucę dla potomności: http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1/power_unit/4-cylinder_engine_(5-valve)_mechanics/engine_lubrication/removing_and_installing_parts_of_lubrication_system/checking_oil_pressure_and_oil_pressure_switch/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się