A4CCH Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Siemka, za 3 tyś. km wymiana oleju, i mam dylematy... Audi teraz zalana Castrolem 10W40, wcześniej nie mam pojęcia na czym jeździła. Myślę nad płukanką, i zmianą 5W40. Mój dylemat to taki, że płukanka może mi coś rozszczelnić, auto ma już swoje lata... I czy można się cofać z 10W40 na 5W40. Audi tak na 10tyś. km zabiera około 1l na dolewki. Olej na miarce ma taki miodowy kolor (ciemny). Także czarny nie jest. Płukanka ma sens ? No i myślę nad zmianą na Motula, czy lepiej co innego ? Jak przejdę z 10W40 na 5W40, weźmie więcej oleju na te 10tyś. km ? Edytowane 17 Stycznia 2017 przez A4CCH
Nowak50 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Ja osobiście polecam motula 5w30 z norma vw 507Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
54321 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Witam, Jak silnik jest szczelny to po wypłukaniu nic się w nim nic nie rozszczelni . Chyba że gubi olej, to nie ważne jakim zalejesz i czy będziesz płukał czy nie to i tak będzie ubywał . Ja osobiście polecam oleje firmy liqui moly (sam używam), ale każdy ma swoje upodobania. Najważniejsze żeby w Twoim silniku był pełen syntetyk, ale zrobisz jak uważasz. Proponuje się zapoznać z tym tematem: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=117981 Pozdrawiam i miłej lektury
A4CCH Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 10 minut temu, 54321 napisał: Witam, Jak silnik jest szczelny to po wypłukaniu nic się w nim nic nie rozszczelni . Chyba że gubi olej, to nie ważne jakim zalejesz i czy będziesz płukał czy nie to i tak będzie ubywał . Ja osobiście polecam oleje firmy liqui moly (sam używam), ale każdy ma swoje upodobania. Najważniejsze żeby w Twoim silniku był pełen syntetyk, ale zrobisz jak uważasz. Proponuje się zapoznać z tym tematem: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=117981 Pozdrawiam i miłej lektury No ale płukanka może jest bardziej agresywna, bądź silnik z czasem może sam się uszczelni, poprzez osad (drobne nieszczelności), i płukanka to usunie. Na tą chwile całkiem suchy. Rozmawiałem z znajomym z ASO poleca 5W40, liqui moly.
54321 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Proponuje płukankę tez firmy liqui moly Engine Flush Pro-Line na pewno nie zaszkodzi. Ja przy każdej wymianie płucze i jest ok. Płuczesz silnik po to, by usunąć nagary, które blokują kanały olejowe, rowki pierścieni tłokowych, męczą pompę oleju itd. Ma to na celu zapewnienia lepszego smarowania po zalaniu świeżym olejem. Twój znajomy z ASO wie co dobre . Proponuje spróbuj go podpytać o ten olej: Synthoil High Tech 5W-40 - ja bym na Twoim miejscu zalał silnik tym olejem. Fakt nie jest najtańszy, ale myślę że warto i można znaleźć go w przystępnej cenie:-)
A4CCH Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 49 minut temu, 54321 napisał: Proponuje płukankę tez firmy liqui moly Engine Flush Pro-Line na pewno nie zaszkodzi. Ja przy każdej wymianie płucze i jest ok. Płuczesz silnik po to, by usunąć nagary, które blokują kanały olejowe, rowki pierścieni tłokowych, męczą pompę oleju itd. Ma to na celu zapewnienia lepszego smarowania po zalaniu świeżym olejem. Twój znajomy z ASO wie co dobre . Proponuje spróbuj go podpytać o ten olej: Synthoil High Tech 5W-40 - ja bym na Twoim miejscu zalał silnik tym olejem. Fakt nie jest najtańszy, ale myślę że warto i można znaleźć go w przystępnej cenie:-) A proponujesz 5W40, czy inny ? Chociaż myślę że 5W40 będzie odpowiedni. A wiesz czy jak przejdę z 10W40 na 5W40 wzrośnie zużycie oleju ?
54321 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Myślę, że 5W40 będzie dla tego silnika najlepszym wyborem. Tak po prawdzie to Twój sinik nie powinien pracować na innym oleju niż pełen syntetyk, ze względu na hydroregulatory luzu zaworów - poza tym ten temat był na forum już wiele razy poruszany, proponuje się zapoznać. Nie wiem czy spalanie oleju nie wzrośnie . Może być tak, że się nie zmieni, a nawet spadnie ale nikt Ci tu nie da na to gwarancji
A4CCH Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) ok, rozumiem. Co nieco już czytałem, a więc chyba przejdę na 5W40, użyję polecanej przez Ciebie płukanki oraz oleju. Płuczesz zgodnie z instrukcją na płukance, czy inaczej ? Wlewasz przez bagnet, czy normalnie przez korek ? Edytowane 17 Stycznia 2017 przez A4CCH
dzik Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 4 godziny temu, A4CCH napisał: 5 godzin temu, 54321 napisał: Proponuje płukankę tez firmy liqui moly Engine Flush Pro-Line na pewno nie zaszkodzi. Ja przy każdej wymianie płucze i jest ok. Płuczesz silnik po to, by usunąć nagary, które blokują kanały olejowe, rowki pierścieni tłokowych, męczą pompę oleju itd. Ma to na celu zapewnienia lepszego smarowania po zalaniu świeżym olejem. Twój znajomy z ASO wie co dobre . Proponuje spróbuj go podpytać o ten olej: Synthoil High Tech 5W-40 - ja bym na Twoim miejscu zalał silnik tym olejem. Fakt nie jest najtańszy, ale myślę że warto i można znaleźć go w przystępnej cenie:-) A proponujesz 5W40, czy inny ? Chociaż myślę że 5W40 będzie odpowiedni. A wiesz czy jak przejdę z 10W40 na 5W40 wzrośnie zużycie oleju ? nie wzrośnie zużycie. PŁukać co wymianę to lekka przesada, choć przez wielu praktykowana. Jak ma być korzystniej cenowo wlewaj x-cess, jak dysponujesz większym budżetem możesz jak najbardziej SHT zalać.
A4CCH Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) 5 minut temu, dzik napisał: nie wzrośnie zużycie. PŁukać co wymianę to lekka przesada, choć przez wielu praktykowana. Jak ma być korzystniej cenowo wlewaj x-cess, jak dysponujesz większym budżetem możesz jak najbardziej SHT zalać. Ma być dobrze a nie tanio, oleju nie zalewam co tydzień (a dużej różnicy nie ma w cenie) Czyli popierasz kolegę ? Płukać i przechodzić na LM, oraz zmiana z 10W40 na 5W40 ? O płukance również to samo zdanie, co kolega ? Edytowane 17 Stycznia 2017 przez A4CCH
dzik Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 możesz jak najbardziej zmienić na sht, płukanie nie zaszkodzi. Zużycie oleju nie powinno się zmienić na minus bo sht to tak jak x-cess klasa produkt. Serwus
A4CCH Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Wycenisz mi to na pw ? Olej +ta płukanka, no i oczywiście dobry filtr. Niedługo będę musiał się odezwać, bo zmiana oleju coraz bliżej. Dlatego pomalutku orientowałem się w temacie, będe wiedział ile $$$ szykować I jak najlepiej to przepłukać, jak robić krok po kroku ? Edytowane 17 Stycznia 2017 przez A4CCH
54321 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 22 godziny temu, A4CCH napisał: I jak najlepiej to przepłukać, jak robić krok po kroku ? Tak jak na instrukcji płukanki jest napisane. Przyjeżdżasz do warsztatu gdzie będziesz wymieniał olej dobrze nagrzanym samochodem - gdzie w zimę nie jest wcale takim łatwym zabiegiem (zwłaszcza jak jeździ się autem na krótkich odcinkach w bloku wytrąca się mieszanina olejowo-wodna), wjeżdżasz na kanał/podnośnik unieruchamiasz auto . Zalewasz płukankę przez korek wlewu oleju (zamykasz) uruchamiasz auto by pracowało na biegu jałowym tak jak jest napisane w instrukcji (dla Engine Flush Pro-Line 10-15min). Po tym czasie gasisz auto i zaraz spuszczasz olej i odkręcasz filtr oleju (przy stosowaniu płukanki - wymiana filtru oleju jest obowiązkowa, zresztą przy wymianie oleju też, ale nie przez wszystkich praktykowana )
A4CCH Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 (edytowane) 11 minut temu, 54321 napisał: Tak jak na instrukcji płukanki jest napisane. Przyjeżdżasz do warsztatu gdzie będziesz wymieniał olej dobrze nagrzanym samochodem - gdzie w zimę nie jest wcale takim łatwym zabiegiem (zwłaszcza jak jeździ się autem na krótkich odcinkach w bloku wytrąca się mieszanina olejowo-wodna), wjeżdżasz na kanał/podnośnik unieruchamiasz auto . Zalewasz płukankę przez korek wlewu oleju (zamykasz) uruchamiasz auto by pracowało na biegu jałowym tak jak jest napisane w instrukcji (dla Engine Flush Pro-Line 10-15min). Po tym czasie gasisz auto i zaraz spuszczasz olej i odkręcasz filtr oleju (przy stosowaniu płukanki - wymiana filtru oleju jest obowiązkowa, zresztą przy wymianie oleju też, ale nie przez wszystkich praktykowana ) Czyli zalecasz zagrzanie auta 90*C (dobrze gdzieś przepędzić), i wtedy wlewać na gorący silnik płukankę ? Jaki zalecasz stan oleju na bagnecie podczas wlewania płukanki (bo trochę jej jest). Filtr jaki polecisz ? Mann, knecht, czy może jakiś inny ? Po płukance jeździsz normalnie 10tyś km na tym świeżym oleju, czy zlewasz szybciej ? Edytowane 18 Stycznia 2017 przez A4CCH
54321 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Myślę, że samo zagrzanie auta do 90*C to za mało, olej wtedy wcale nie musi być dobrze rozgrzany (temperatura robocza oleju jak jest ciepło to ok 130*C) chodzi by odparować wodę w bloku/głowicy/ sinika z mieszaniny olejowo-wodnej (taka żółta maź) - sprawdź co masz teraz pod korkiem wlewu oleju jak jeździsz na krótkich dystansach - właśnie taką żółtą maź. Ona zniknie jak silnik będzie dobrze wygrzany (woda odparuje) po dłuższej trasie (myślę że przy takiej pogodzie jak teraz trzeba by z 150-200km zrobić - ja ostatnio po trasie 60km nie pozbyłem się tej mazi ale takie są właśnie uroki chłodów). Płukankę lejesz na gorący silnik jak olej jest dobrze rozgrzany cienkim strumieniem. Stan oleju na bagnecie nie ma znaczenia przez te 10-15min pracy silnika w czasie płukania (bardzo prawdopodobne, że po wlaniu płukanki poziom oleju może wzrosnąć nieznacznie, ze względu na to że mieszają się dwie ciecze o rożnej gęstości - przykład 0,5l spirytusu i 0,5l wody nie da 1l wódki ). Co do filtra to każdy dobry renomowanej firmy w zależności od posiadanego budżetu (ja używam filtron/mann). Po płukaniu silnika i zalaniu świeżym olejem jeździsz tyle ile przewiduje okres pracy oleju dla twojego samochodu (limit kilometrów lub okres czasu). Ja wymieniam po 10kkm - silnikowi na pewno nie zaszkodzi, a raczej wydłuży jego czas pracy. Wymieniałeś już prędzej olej w swoim aucie? Bez płukanki po zlaniu oleju jak zaglądasz przez korek jego wlewu to plastikowa osłona wałków rozrządu jest tłusta od starego oleju. Po płukance i chwili czasu by stary olej dobrze ściekł osłona robi się sucha. Substancje rozpuszczająco/myjące, które się znajdują w płukance są niemalże takie same co w dobrych gatunkowo olejach silnikowych, z tą różnica, że ich stężenie jest wielokrotnie wyższe.
k232 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 No wszystko się zgadza ale jak zrobi płukankę i ma straszny syf to, żeby zaraz nie musiał ściągać miski do czyszczenia. Tego już mu nie powiedziałeś
A4CCH Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 W tym aucie zmienił mechanik jak była na "serwisie". Wcześniej w 80-tce zmieniałem. Syfu nie mam pojęcia ile tam jest. Jaki może być objaw po takiej płukance, jak jest mocny " syf", jak to wtedy rozpoznać ? Tragedii chyba nie ma olej po ponad 7tyś km ma kolor ciemny miodowy na bagnecie. Mechanik uszczelniał w niej miskę, nie wiem czy demontował, może czyścił ...
k232 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 A kto to wie jaki tam będzie syf.. ? Jak chcesz to wlej płukankę i jak zatka smoka to na pewno będziesz wiedział, że był duży syf
A4CCH Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 (edytowane) 12 godzin temu, k232 napisał: A kto to wie jaki tam będzie syf.. ? Jak chcesz to wlej płukankę i jak zatka smoka to na pewno będziesz wiedział, że był duży syf Co wtedy się stanie ? To ty kolego byś proponował przejście bez płukanki na 5W40 LM ? W sumie bardzo dużo osób poleca płukanie. Audi do 2012r. serwis w DE miało, i tam jeździło do czasu aż ją kupiłem. Przebieg 200tyś. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez A4CCH
54321 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Po części zgadzam się z kolegą 'k232' wszystko zależy w jakim stanie jest Twój silnik i jak dużo jest w nim nagaru i osadów (widziałem silnik gdzie po odkręceniu korka nie zleciał niemalże wcale olej bo nie był wymieniany chyba z ponad 100kkm, a silnik był w środku oblepiony smolistą mazią jak smarem). Aczkolwiek płukanka firmy LM powinna być tak zrobiona by taka sytuacja nie miała miejsca (zapychanie smoka oleju). Myślę, że płukanka nie jest, aż tak bardzo agresywna by nagar odklejał się od bloku płatami, tylko będzie go stopniowo rozpuszczać. Nie jestem w sprawie produktów LM specjalistą (ja ich tylko używam i jestem zadowolony). Proponuje zapytać się firmy LM czy jest taka możliwość [email protected] (oni przekierują zapytanie do odpowiedniego działu)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się