daniel79 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Witam Dopadł mnie denerwujący problem odnośnie ubywania płynu w zbiorniku wyrównawczym. Wymieniłem korek i nic, płyn leci dołem zbiornika jak się zagrzeje. Mocno się zapowietrza i mam duże ubytki - wąż górny twardy. Po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku natychmiast wywala płyn. Na odkręconym korku podczas rozgrzewania silnika zaczyna rosnąc płyn w zbiorniczku i nastepnie go wywala partiami i z pojedynczymi dużymi bąblami. Brak strumienia powrotnego w zbiorniczku. Natomiast jak poluzuje korek to wąż jest miękki i strumień jest. Nie wiem skąd może się tak zapowietrzać? W zbiorniczku nie ma oleju, w oleju nie ma wody, nie ma mazi, nie mapiany w zbiorniczku i nie bąbluje - tylko robi sie duże ciśnienie i wywala płyn? Pewnie większość odpowie - UPG..., ale nie wydaje mi się że to to. Mam jeszcze termostat zacięty w pozycji otwartej, raczej bo w czasie jazdy temp spada do ok 70 stopni, a na postoju ma 90 - nigdy nie poleciała w górę ponad 90 W vagu też pokazywało temp z licznika własne zanizoną tak jak na desce, a z płynu normalnie 87-105 - ten zielony czujnik 4-pinowy?
daniel79 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 Witam. Płynu ubywało dużo ok 4-5 baniek 5l .dolałem przez miesiąc - a wywalało tylko zbiornikiem wyrównawczym Dałem auto na zbadanie UPG obecności CO2 w spalinach - wynik negatywny na szczęście, ale trafiłem na ogarniętego mechanika i rozwiązał problem. Okazał się wadliwy termostat jednak, który założyłem rok temu orgyginalny (mahle ze zdrapanymi znaczkami logo audi) Termostat był tylko lekko uchylony - nie otwierał się do końca (sprawdzany później w wodzie) - objawy jak przy zamkniętym termostacie, tylko u mnie wskazówka na zegarach w trasie spadała do ok 70 stopni, co znowu powodowało jakby był otwarty - tyle narobił problemów zanim trafiono z diagnozą. Wcześniejszy mechanik już mnie umówił na UPG, ale nie dawało mi to spokoju. Po wymianie termostatu na nowy (kolejny raz Mahle bez znaczka WW, Audi - mam nadzieję ze posłuży dłużej niż poprzedni), jak ręką odjął - temp 90 stopni, szybko łapie temperature, wskazówka na zegarach stoi w pionie w mieście i na trasie. Także zanim zaczniecie dobierać się do UPG, to sprawdźcie termostat, czujnik temp zielony 4-pin, korek zbiorniczka wyrównawczego, test na obecność spalin, a dopiero na końcu UPG. Pozdrawiam Temat do zamknięcia
aiwer Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Tak prawde mówiąc to jak podczas jazdy wskazówka spadała ci poniżej 90st to już powinno dać ci do myślenia, że do sprawdzenia masz albo czujnik temperatury albo termostat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się