Lastk Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) Hej, mam nietypowy problem. Niedawno wyciągałem ośke z popychaczami pompowtrysków. Broki praktycznie wypadały na ręce, zaspawałem je migiem i zeszlifowałem na gładko. Złożyłem całość i zalałem silnik nowym olejem 5w40 liqui moly 4100. Przy pierwszym odpaleniu na zimnym z pokrywy zaworów zaczął dobiegać dzwięk jakby ćwierkanie stada ptaków po 5 minutowym rozgrzaniu wszystko wróciło do normy... ale teraz przy niewielkich minusowych temperaturach przez pierwsze dwa kilometry słychać głośny dźwięk jakby nieszczelnej uszczelki drzwi przy prędkościach 40-60 km/h najbardziej (2-3 bieg). Dzięń przed tą całą moją operacją auto u mechanika miało wymiane dwumasy ze sprzegłem, łożyskiem i wysprzęglikiem. Gdzie szukać przyczyny? Zastanawiam się czy mechanik dobrze dokręcił łożyska kół, bo przecież musiał wyciągać półośki dodam że ciężko zdiagnozować czy dźwięk jest od silnika czy napędu... po chwilowym rozgrzaniu wszystko wraca do normy... Edytowane 21 Stycznia 2017 przez Lastk
MarekMiskiewicz Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 jakiś filmik nagraj z odgłosami
Musashi Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Dźwięk pochodzący od silnika pojawiać się będzie przy danej prędkości obrotowej silnika, czyli na wybiegu nie powinien występować. Rozpędź auto tak aby pojawił się hałas, następnie wrzuć na luz, z puszczonym później wciśniętym pedałem sprzęgła, to samo z wciśniętym pedałem gazu ( predkosci pojazdu i) rpm silnika były takie same jak w trakcie jazdy na danym biegu gdy hałas występuje. Porównuj i opisz. pomysł ze spawaniem brok`ów nie był najszczęśliwszy, zapewne oś uległa deformacji stąd ptaki w silniku.
Lastk Opublikowano 21 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) Dziękuje za podpowiedzi obawiałem się deformacji ośki w trakcie spawania, zastanawiam się nad kupnem używanej z całymi brokami... próbowałem dzisiaj testów na zimnym z dodawaniem gazu na luzie ale bez trzymanego sprzęgła i wydaje się, że dźwięk wtedy nie występuje... jakby tylko z zapiętym napędem (przy wymianie dwumasy olej w skrzyni mechanik wymieniał na motul bo zakładał nowy oring skrzyni, ja wcześniej chciałem castrola ale mówił że był dużo droższy i nie chciał mnie naciągać na koszty ). Na zimnym silniku przy odpaleniu podnosze maske i słysze ten dźwięk jakby od alternatora (trzy miesiące temu wymieniałem komplet ina tj. pasek, rolke, napinacz, sprzegielko i lozyska w alternatorze). W między czasie spawałem też migiem uchwyt rurki od chłodnicy EGR będę ponawiał testy w tygodniu, próbując dojśc przyczyny i opisze moje odczucia... dziękuje za udział w moim temacie! Pozdrowienia Edytowane 21 Stycznia 2017 przez Lastk
SotoM Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Braki w walku to są nity Ostatnio też zaspawywalem w BRE ale w otwór wbilem 5mm oszlifowanego metalu i to obspawalem i oszlifowalem -watpie że wałek by się zdeformowal... Zdejmij pasek osprzętu i zobacz czy hałas wystąpi Chyba że podziela się blacha przyrozruszniku między skrzynia a silnikiem czesta przypadłość przy demontażu/montażu rozrusznika
Musashi Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 rozumiem, że ćwierkanie pojawiło się po spawaniu stąd pomysł z deformacją wałka. Dnia 21.01.2017 o 14:49, Lastk napisał: Zastanawiam się czy mechanik dobrze dokręcił łożyska kół, bo przecież musiał wyciągać półośki półosi do wyciągnięcia skrzyni nie demontujesz, odkręcasz wyłącznie przeguby wewn. od wałków kołnierzowych. więc z łożyskami kół mechanik nie powinien ruszać. zresztą nawet jeżeli, to śruba wałka zewn półosi w b6/b7 nie reguluje napięcia wstępnego łożyska koła. Oleje Motul są lepsze niż Castrol, pod warunkiem zastosowania właściwego oleju. Z innej beczki, do silnika było lepiej wybrać full syntetyk.
Lastk Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2017 Tak, ćwierkanie powstalo po odpaleniu bezpośrednio po remoncie wałka i po 5 minutach na jałowym ustąpiło. Na drugi dzień rano jadąc do pracy było ok, na kolejny dzień temperatura spadła mocno poniżej zera (do tej pory mamy ujemne temperatury) i zaczeły się problemy z tym dźwiękiem. Dźwięk, tak jak wspominałem wcześniej występuje przez około 3 minuty jazdy prędkością 40-60 km/h i potem zanika całkowicie aż do następnego ranka. Dziękuje Wam bardzo za podpowiedzi. Powiedz, czy olej Motul xcess 8100 5w40 bedzie lepszy i bedzię full syntetykiem? Brałem remont dwumasy pod uwagę bo była wymieniana dzień przed moim remontem ośki ale wtedy gdy ją odbierałem były dodatnie temperatury...
Musashi Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 ale ćwierkanie występuje w czasie jazdy czy na biegu jałowym? czyli trudno stwierdzić czy to o ośce czy po dwumasie. motul Xcess 8100 do silników z pompowtryskiwaczami się nie nadaje. jeżeli motul to specific 505.01 5W40 (full syntetyk). tak będzie lepszy. Ale bez ciśnienia, silnik się nie rozpadnie . Zwyczajnie zamiast po 10kkm wymień wcześniej.
Lastk Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Na jałowym praktycznie tego nie słychać, występuje tylko w czasie jazdy przez pierwsze minuty np. 3 bieg i 1800 obr. Bardzo nietypowy ten dźwięk, dosłownie jakby uszczelka dzwi. Silnik leciutko podłapie temperature i już potem nie występuje... daje mały procent szans, żeby coś od dwumasy reagowało na ciepło i w takim szybkim tempie mijało... olej w lutym wymienie na specific 5w40 505.01 (dzięki, w końcu wiem jaki olej jest dobry ). Jutro postaram się zrobić testy na zimnym wg Twoich porad, o których pisałeś wcześniej. P.S. Powiedz mi jeszcze, który olej byś zalał do mojego silnika: motul specific 5w40 505.01 czy 8100 x-clean C3 5w40? Edytowane 22 Stycznia 2017 przez Lastk
.Pablo. Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Olej do skrzyni mam zalany motula i skrzynia śmiga aż miło. Oski pompek dokreciles na nowych ślubach i kluczem dynamometrycznym? Mój znajomy dokrecil wałek rozrządu na oko auto pochodziło 30 sek i ukrecilo wałek Hahaha
Lastk Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Panowie, dzisiaj testowałem w czasie jazdy do pracy i jest pewność! Na biegu jałowym nie słychać tego dźwięku, pojawia się w czasie jazdy na zimnym z wrzuconym trzecim biegiem i prędkością obrotową silnika 1800. Robiłem różne sposoby tj. tak jak Musashi wspominał: z wciśniętym sprzęgłem i dodawanie gazu do 1800, potem z wyciśniętym sprzęgłem itp. jednakże dźwięk zaczął się zmieniać gdy przy prędkości 60 km/h zacząłem zmieniać biegi między 2 a 3 na wciśniętym sprzęgle... Wydaje się, że ujemne temperatury z moim olejem w skrzyni to tworzą... Co myślicie o wymianie na ?: http://allegro.pl/castrol-syntrans-transaxle-75w90-0-5l-501-50-gl4-i6266131862.html .Pablo. - tak, dokręciłem śruby kluczem dynamometrycznym - każdą 20Nm + 90 stopni Edytowane 23 Stycznia 2017 przez Lastk
Musashi Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 a jaki olej wlany jest do skrzyni? najważniejsza jest właściwa lepkość i... oryginalność.
Lastk Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 11 minut temu, Musashi napisał: a jaki olej wlany jest do skrzyni? najważniejsza jest właściwa lepkość i... oryginalność. Mechanik mówił, że wlał 75w90 Motula z intercarsu...
Musashi Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 nie lepiej kupić ori w ASO? oryginalny G052532A2 ma lepkość 75W80 ( do potw. w ASO) - mechanik wlał 75W90, róźnica w lepkości w warunkach zimnej skrzyni jest bardzo duża. Motul 75W-80 Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.878Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 58.8 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 10.1 mm²/s Motul 75W-90 Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.859Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 114.0 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.1 mm²/s nie zawsze wyższy numerek tzn. lepiej... żaden z tych olei nie będzie ani lepszy ani gorszy - do każdej skrzyni przeznaczony jest odpowiedni. prawdopodobnie stąd dziwne zachowanie się zimnej skrzyni.
Lastk Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 Dziękuje, za to zestawienie rozumiem teraz w czym rzecz. Poszukam oryginału w dobrej cenie i sam wymienie
Musashi Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 jeżeli to przyczyna, taki odgłos to nic dobrego.
Lastk Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 8 godzin temu, Musashi napisał: jeżeli to przyczyna, taki odgłos to nic dobrego. Racja, motul czy nie motul, nie powinno być takich objawów dźwiękowych
MemberA4 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Łożysko pilotażowe wałka wymienił podczas wymiany dwumasy? Ja dwa razy skrzynie zrzucałem bo po wymianie dwumasy zaczęły sie dziwne hałasy i to właśnie to małe łożysko hałasowało.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Lastk Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2017 Godzinę temu, MemberA4 napisał: Łożysko pilotażowe wałka wymienił podczas wymiany dwumasy? Ja dwa razy skrzynie zrzucałem bo po wymianie dwumasy zaczęły sie dziwne hałasy i to właśnie to małe łożysko hałasowało. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Dzięki za rade Na pewno nie wymieniał tego łożyska. Zrzucam u niego ponownie skrzynie w poniedziałek bo mimo, że wymieniał simering wałka skrzyni to dalej zaczyna cieknąć przy łączeniu silnika i skrzyni. Mówił mi wczoraj, że może wałek wytarty mam lub to łożysko warto byłoby wymienić... Nie mam tylko wiedzy czy przez łożysko może też cieknąć...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się